Betyg idag: 1 061 Besökare idag: 5 892

Benisakura
Intressant och ungefär vad jag förväntade mig. hade gärna sett en biopick om WC istället men detta var inte alls dåligt på något vis.
 Lotso
I sin helhet är Darkest Hour en film vars bästa aspekt är Gary Oldman som Winston Churchill. Han säljer verkligen rollen, och försvinner helt. Regin av Joe Wright är stabil och jag uppskattar en del av kameraarbetet i filmen. Men tyvärr blir scenerna där de sitter i mörka rökiga rum, något långsamma och tråkiga. Dialogerna är inte tillräckligt skarpt skrivna för att hålla mitt intresse. Det är den biten, som filmen fallerar mest på tycker jag. Det är en fin karaktärsfilm som säkert kommer visas i skolor runt om i landet. Men utöver en minnesvärd insats från Gary Oldman. Ser jag inte mycket att komma ihåg denna filmen för.
 fridenpaden
Egentligen inget fel på filmen men såna här historier är så jäkla tråkiga. Dom pratar pratar hela tiden. bla bla bla. Grälar lite. Och sedan bla bla bla.
 Astrojacob
Ingen egentlig Oscarsfilm men stort Grattis till Gary som spelar en Oldman Churchill och nog får sin Oscar. Sorry, Daneil Day-Lewis. Stabil historisk Fyra.
 mbabe
Denna filmen var urtråkig om man sett andra filmer om Churchill innan.
 TFJ
Utmärkt Oldman, tyvärr lever inte resten av filmen upp till hans prestation.
 Jaganatha
Det har bara gått två månader sedan den förra Churchillfilmen hade premiär och det tål väl att sägas samma sak om Gary Oldman som den betydligt mindre sminkade Brian Cox - han är betydligt bättre än den rätt slätstrukna och intetsägande filmen. Historiska skeenden där vi mycket väl vet utgången bjuder tyvärr inte på så mycket dramatik och spänning. I stället blir det två timmars kringvandring i mörka korridorer och rum med en massa noggrant återskapad kostym och rekvisita. Nolans "Dunkirk" från fjolåret täckte delvis in samma historiska ögonblick, men gjorde det mycket bättre. Stundtals blir den brittiska patriotismen lite pinsamt högtravande här. Men det är klart att Oldman ska ha en Oscar!
 Howler19
Narrativet kring Darkest Hour har blivit att Gary Oldman lyser starkare än filmen. Även om jag tycker att Oldman är lysande, så tycker jag inte det är rättvist mot filmen att avskriva den som något mediokert i övrigt. Joe Wright har skapat en tät och intim film med vackert bildspråk som förtjänar sina hyllningar även bortsett från Oldmans uppvisning.
 Björkman
Gary Oldman är (föga förvånande) riktigt bra och fint castat även i övrigt. Filmen har en fin grund att stå på, men det blir ändå ganska tunt. Det känns som man hade kunnat få ut bra mycket mer och dra historien längre än till bara starten av evakueringen vid Dunkirk.
 badpanda1606
Oldman glänser verkligen, absolut! Filmens röda tråd är fantastiskt intressant gillar även många av birollerna. Inte förvånad att den är oscarsnominerad i flera kategorier.
 myslas
Det är inte svårt att förstå varför så många gillar den här filmen. Det tekniska arbetet är av väldigt hög kvalitet och det är svårt att se någon annan film vinna Oscar för smink med tanke på hur man lyckats få Oldman porträttlik Churchill. Oldman är också bra i huvudrollen även om jag personligen föredrar John Lithgows Churchill i The Crown. Så på ytan är det här en väldigt bra film. Men dessvärre känns det mesta väldigt utstuderat och saknar riktig genuin känsla. Scenen på tunnelbanan är det största exemplet på detta. Främst för att det faktiskt aldrig hände och man på så sätt försöker lura åskådarna bara för effektens skull. De ansåg väl att de helt enkelt behövde något för att bryta av filmen från alla tal som 75% av filmen verkar bestå av. Trots min kritik sätter jag betyget tre. Det är ett tekniskt imponerande verk och så länge man inte använder den som en historielektion så är det rätt underhållande. Men Nolans Dunkirk är rätt överlägsen den här filmen.
 the Feber
Oldman är fantastisk men resten av filmen är en rätt tråkig och seg historia. Halvintressant och ok producerat. Helt klart sevärd men absolut inte värd att bli nominerad till en Oscar för bästa film!
Svag tvåa, tråkig och jag är så trött på biografifilmer som visar upp massa halv-sanningar och inte visar mer av vem personen faktiskt var utan mer som vi vill att dom ska vara. Churchill hade en hel del problematiska sidor som inte syns alls här. Välgjort, välspelat, snyggt och så men räcker inte. Den helt och hållet påhittade tunnelbanescenen är patetisk.
Senaste kommentarer
A Good Day to Die Hard (info) 00:00 20/2 (212)
Black Mirror - Black Museum (info) 23:32 19/2 (9)
Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna (info) 23:13 19/2 (254)
Six Strong Guys (info) 23:10 19/2 (1)
The Gateway (info) 23:08 19/2 (1)
Wonder (info) 22:56 19/2 (6)
Olsen-banden og Dynamitt-Harry (info) 22:50 19/2 (4)
Olsenbanden och guldstatyetten (info) 22:42 19/2 (4)
Kong: Skull Island (info) 22:24 19/2 (89)
Synnöve Solbakken (info) 22:24 19/2 (3)
Kingsglaive: Final Fantasy XV (info) 22:10 19/2 (4)
The Death of Stalin (info) 21:59 19/2 (5)
Victor Frankenstein (info) 21:57 19/2 (20)
Bomb City  (info) 21:50 19/2 (2)
Heartthrob (info) 21:36 19/2 (3)
Mordet på Orientexpressen (info) 21:34 19/2 (27)
Flirting with Disaster (info) 21:32 19/2 (35)
The Post (info) 21:31 19/2 (17)
Black Panther (info) 20:49 19/2 (12)
The Room (info) 20:25 19/2 (197)
Beyond the Darkness (info) 19:56 19/2 (44)
Alien Strain (info) 19:56 19/2 (1)
The Cloverfield Paradox (info) 19:53 19/2 (26)
Ouija: Origin of Evil (info) 19:34 19/2 (22)
Blade Runner 2049 (info) 19:30 19/2 (99)
Taken 2 (info) 19:15 19/2 (220)
Voldemort: Origins of the Heir  (info) 18:57 19/2 (2)
Ice Age: Scratattack (info) 18:34 19/2 (18)
The Open House (info) 18:23 19/2 (12)
Annabelle: Creation (info) 17:26 19/2 (25)
Black Mirror - Crocodile (info) 17:19 19/2 (7)
Dödens apostel (info) 17:15 19/2 (5)
Västkustens hjältar (info) 16:31 19/2 (1)
Skönheten och odjuret (info) 16:09 19/2 (80)
Birdman (info) 16:05 19/2 (202)
The Revenant (info) 16:03 19/2 (218)
Life (info) 16:02 19/2 (57)
Flykten från framtiden (info) 15:57 19/2 (112)
The People vs. Fritz Bauer (info) 15:56 19/2 (3)
Café Society (info) 15:55 19/2 (39)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (info) 15:50 19/2 (79)
The Thing (info) 15:46 19/2 (562)
Logan: The Wolverine (info) 15:36 19/2 (93)
Hell or High Water (info) 15:32 19/2 (57)
Hell of the Living Dead (info) 15:25 19/2 (55)
Fist Fight (info) 15:05 19/2 (14)
Golden Balls (info) 15:00 19/2 (1)
Junebug (info) 14:56 19/2 (67)
2035: Forbidden Dimensions (info) 14:54 19/2 (3)
Cocaine Godmother (info) 14:00 19/2 (1)