Lotso
I sin helhet är Happy Death Day en underhållande skräckfilm som levererar på just faktorn underhållning. Konceptet har gjorts förr, men här fungerar det i skräckfilms formatet. Filmen lyckas balansera humor och skräck rätt så bra också, även ifall humorn tar över lite för mycket ibland. Jessica Rothe som huvudpersonen höjer även filmen med en trovärdig och sympatisk insats. Slutet är filmens största nackdel, samt de dramatiska stunderna brydde jag mig inte särskilt mycket för. Överlag lyckas ändå filmen hålla ett bra tempo och ett hyfsat bra mysterium om vem mördaren kan vara. Även ifall man förutspår att där kommer vara en twist rätt så tidigt. Men jag tror det viktigaste av allt är att filmen själv, vet vad det är för typ av film den är. De nämner till och med Groundhog Day i den. Ta och poppa lite popcorn, och ha en riktig Happy Death Day på er alla!
 Jaganatha
Undermålig skräckfilm som knappt ens försöker vara originell eller skrämmande. Det är för självmedvetet och parodiskt för att kunna fungera. "Måndag hela veckan" hade något slags poäng med att Bill Murray skulle lära sig en läxa och bättra sig, men med en ung tjej i samma sits känns det bara långsökt. Dessutom är upplösningen och avslöjandet av mördarens identitet något av det sämsta jag har sett någonsin på film. Tumme ner!
 TheHorrorfan
Rolig och spännande. Ungefär som jag förväntade mig. Stark 3:a.
Underhållande men inte särskilt nyskapande
 PeterTheW
Helt ok
 Danny_Boy
Fruktansvärt dålig film... detta som verkade så lovande!
 ToddDowney
Charmig skräck komedi!
 AngelsDiary
Helt okej hjärndöd slasher, bättre en förväntat dock.
 purskatuja
Riktigt dålig. För många logiska luckor, för dumma beslut och fööör dålig story. Jag hade högre förhoppningar!
 ekneB
Helt okej film. Men nja, har sett avsevärt mycket bättre på temat
 egoman
In a college inexplicably full of thirty-year-olds, one despicable person is caught in a time loop, and we are offered the dubious pleasure of watching her die repeatedly. That she deserves to die is made very clear, but I don't really see the point in reveling in it. Just get it over with, I say, so that we can all go watch a real movie.
 fridenpaden
Diggar filmer med tidsloopar. Den här funkar bra.
 RunRiot
Småkul film. Jessica Rothe är riktigt klockren i sin roll. Storyn är dock lite sådär, blir aldrig riktigt intressant men inte heller skitdåligt.
 Zelest
Okay... "Slasher hela veckan" kan vara en av de roligare koncepten för groundhog-day filmer. Sjukt svag för båda genrena.
 amam
Jag vet inte riktigt, känns som de kunnat göra mycket mer med storyn. Men det är ändå en underhållande och något annorlunda slasher. Svag trea.
 haajen
Mycket underhållande liten slasher som använder konceptet väl, inget som sätter några djupare spår men en har kul medan en tittar.
 Zok
Riktigt underhållande. En klar överraskning.
 Zingostar
En underhållande film som rekommenderas till popcorns filmkvällar. Jag tycker konceptet funkar, men det saknas någonting som gör att man riktigt blir engagerad. Känns som man håller storyn och karaktärerna i ytan utan att gå in på djupet, då hade man kunnat komma upp i Scream klass. Filmen vet heller inte om den är en skräckfilm eller en komedi. Men ändå en bra film i både kategorin Skräck och lättsam komedi. Rekommenderas som sagt
 BrutusBeefcake
Lättsamhet och att den inte tar sig själv på något som helst allvar för tankarna direkt till Scream men denna kommer nog inte bli amma popkulturella fenomen. Men jag har skoj och gillar den, gillar attityden och den känns många gånger mycket mognare bättre än annat i genren. (8+/15)
 daniel77
Roligt upplägg, men lite väl tam.
Inte vad jag förväntat mig och ej på ett bra sätt. Mer komedi än skräck och på det hela en rätt tam blandning. Det har sneglats på Scream såklart, och uppblandat med Groundhog Day funkade kanske på pappret.
 Engravadlax
Mean Girls hela veckan. Rätt bra!
 dafreakish
En ganska okej "skräck"-variant på Måndag Hela Veckan. Lätt att se manuset framför sig och därmed läsa vad som kommer hända, särskilt om man sett varianter av temat förut. Rothe gör en bra insats i huvudrollen och betyget når nästan en trea i slutändan.
 Atropos
Alltså, jag tyckte denna var helt ok. Uppenbar "Groundhog Day", fast med sorority bitch istället för Bill Murray, och att hon blir mördad i slutet av varje dag istället för att somna. Det kunde varit ett något smartare manus, och kopplingen till hennes döda mamma kunde gjorts tydligare, men... helt ok rulle.
Groundhog Day-konceptet i skräckformat? Ja, det fungerar faktiskt och den här filmen är faktiskt sevärd.
 Eldritch
Monday the whole week
 schramm
Rätt göllig sak
 Kriffot
Ganska blaskig men inte helt utan underhållningsvärde
 Sture Stenhög
Sådana här filmer är alltid lite kul, men jag hade inte förväntat mig att den här faktiskt skulle vara bra. Den vet precis vad den är för någonting, och den lyckas ha en del roligt med det. Samtidigt håller faktiskt storyn ifall man inte tar den på för stort allvar, här finns ledtrådar till vem mördaren är, och den delen av historien knyts ihop riktigt bra. Det är så mycket intressantare än en film som bara drar undan mattan för att överraska publiken. Det finns dock onekligen ett och annat problem med logiken i övrigt, och en del uppenbara saker undrar man verkligen varför hon inte testar, men man får väl försöka ha lite överseende med sådant och bara låta sig dras med i underhållningen
 stgurgel
Gillar karaktären och karaktärsutvecklingen men den gjordes för extrem till slut. I övrigt inte så road
 WillyV
Stark tvåa, som hybrid av Scream och Måndag hela veckan är den helt okej.
 Murvel48
Det dräller av ologiskheter (och nu menar jag inte själva plotten som sådan) men det var ändå rätt underhållande.
 ulpe01
Bättre än förväntat. Både kul och skrämmande.
Skräck är en genre som jag ytterst sällan besöker idag i mitt filmtittande. Denna film hittar dock rätt hos mig genom att ge mig den delen av skräckgenren jag älskar dvs. slasher/thriller med komiska inslag a la Scream(1996). Här får jag en underbart underhållande film som är fylld av kreativitet och ett ”Måndag hela veckan-koncept” som här bevisligen gör sig väldigt bra i skräckgenren. Nu är jag väldigt nyfiken på att ta mig an uppföljaren.
 Tatty
Lite tjatig med upprepningar men gillade filmen iallafall. Intressant, lite rolig, spännande ändå och även lite knäppt tycker jag. Nästan bra på slutet! Vill se tvåan sen.
 Halofreak92swe
Riktigt underhållande och charmig, huvudskådisen gör ett bra jobb och har fin utstrålning. Bättre än förväntat av en random "skräckis" på netflix och jag ser fram emot uppföljaren. Svag 4.
Senaste kommentarer
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)
The Intruder (info) 11:33 23/7 (1)
Kommissarien och havet - Den inre kretsen (info) 07:07 23/7 (28)
Tank 432 (info) 04:05 23/7 (8)
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)