Lotso
I sin helhet är jag djupt besviken på denna filmen. Som ett stort kaiju fan och älskare av monsterfilmer fanns där inte så mycket njutning att hämta här. Främst på grund av att alla handlingar som leder till slutfighten är riktiga frustrerande bitar. Allt från karaktärer man inte bryr sig om och skådespelare som inte har tillräckligt stark karisma eller kemi mot varandra som skådespelarna i ettan hade. Det de gör med Charlie Days karaktär är ologiskt och tråkigt då han var en av de bättre karaktärerna i första och det enda vi är fast med i denna är Burn Gorman, men han själv kan inte rädda filmen. Mako från första filmen återvänder också, men får inte mycket att göra och försvinner ganska snabbt. Det enda jag kan rekommendera med denna filmen är att se slutstriden när klippet läggs upp på Youtube. Jag vet det låter löjligt att bli så här arg och frustrerad mot en film som är om robotar som fightas mot kaiju monster. Men jag tar det på allvar och personligt och när de fuckar upp det så här mycket tar jag det personligt.
 Afflicter
Visst, det är mera dum robot vs. monster action men av någon underlig anledning har man valt att fokusera helt och hållet på det väldigt simpla manuset och struntat i att försöka vara kreativa. Alla robotar ser likadana ut och samma gäller monstren. Slutet är en riktigt besvikelse och känns ordentligt fantasilöst. Med det sagt gör man inte fel i att se den här filmen om man har en förkärlek för stora robotar och monster.
 BrutusBeefcake
Tack vare den sjukt coola sistafajten gav jag Pacific Rim Uprising en trea, dock kom jag inte ihåg så mycket av första filmen så jag bestämde mig att se om den direkt efter att jag kom hem från bion. Detta var dumt för fan va mycket bättre första filmen var och vad mycket sämre Uprising blev i mina ögon. Den är ju egentligen svag hela vägen, framförallt skådespelet mellan de två huvudpersonerna men oj så mycket barnsligare det har blivit, förstår inte alls varför de valt att göra huvudpersonerna om till tonåringar. Förstörde ju allt, se den första om igen istället. Sjukt mycket bättre men ja, du får ändå en superball slutfajt här. Vilket inte var alls dumt. (5-/15)
 Megalon
Jag hade ganska låga förväntningar på den här rullen. Dock hade jag inte alls så stora problem med skådespelarna som många andra verkar ha. Visst har det blivit mycket barnsligare men jag tyckte att de unga skådisarna gjorde helt okej ifrån sig ändå. När det väl blir Monsterfest i slutet kan man släppa cringe-kudden och börja njuta!
 Man5on
En specifik scen som sammanfattar denna film ganska väl? Trolololololololololol. Vidrigt dålig.
 PeterTheW
Första var ju enkel men charmig och underhållande som fasen, men det här är bara. Blä.
 SemteX
Bättre än ettan.
 Puben
Ettan var överlägset mycket bättre än tvåan. Klart den var lite ny i sin gener. Men jag känner ändå att denna var seg, hände gentligen ite så mycket
 amam
Vet inte riktigt vad det är som filmen försöker uppnå. Bitvis underhållande ändå. Stark tvåa.
 Zelest
Bra mycket bättre än den första filmen. Många scener som inte får någon som helst payoff, men... fortfarande hade jag mycket mer kul när jag såg den här än när jag såg den första. KAN vara så att jag hade högre förväntningar på första och inga på den här.
 ekback
Häftig action, men många logiska luckor och dumheter i handlingen och karaktärers agerande sänker betyget avsevärt.
 Engravadlax
Tycker det största problemet är det inte speciellt varierade tempot. Ett konstant snabbt tempo är lika bedövande som ett som är konstant långsamt. Manus och skådespel är inte heller speciellt bra.
 ulpe01
Var inget stort fan av första filmen heller, men att göra Charlie Days rollfigur till en av huvudkaraktärerna i den här upplagan var bara irriterande. Jag gillar honom bättre i mindre doser. Ett par coola scener, men det räcker inte så långt som filmskaparna verkar vilja tro.
 HerrNenne
Först känns det extremt mycket som en dålig uppföljare. Ni vet, med billiga skådespelare och platt story som bara lever på konceptet. Sen märker man att rätt många skådespelare faktiskt är kvar, kanske kan det bli intressant ändå.. Nepp. Storyn är fortfarande noll, filmen är noll intresserad av att slänga in sina monster och robotar i någon bra kontext överhuvudtaget. Det handlar bara om att visa upp fler och större robotar, fler och större monster, mer och häftigare förödelse av tidigare nämnda robotar och monster. Efter ett tag är ett fallande hus inte speciellt ballt längre. Så det dröjer inte länge till innan filmen faller in i det där dåliga uppföljar-facket igen. Förresten, alla uppföljare, eller ja, nästan alla filmer överhuvudtaget som bestämmer sig för "äsch, kidsen får fixa det", lägg av.
 zallaxx
Snygg actionfilm med robotar. Allt gnäll om denna var ju verkligen bara gnäll för gnällandes skull. Lyssna aldrig på reviews innan man ser en film. Man ser ju inte en sån här film för att manuset ska vara perfekt heller. Tips. Sänk era förväntningar eller sluta se film om ni tycker denna var dålig.
 krank-mma
Om man inte tycker att det är så intressant att se jättestora robotar som slåss mot varandra och monster, så föreslår jag att man inte ser den här filmen, för det är en film om jättestora robotar som slåss mot varandra och monster. Målgruppen är helt klart folk som är intresserade av att se jättestora robotar som slåss mot varandra och monster.
 Sir_Lord
Första var en bra puckoaction, denna var mest pucko. De försöker vara större och häftigare men faller rätt platt på allt. Att sätta in forskarsnubbarna som de karaktärer som syns/hörs mest var inget genidrag. Ingen av skådespelarna gör något bra ifrån sig heller och att låta barnen rädda världen..... suck... Skulle vilja sätta 1,5 på den.
 widez
Snygga effekter räddar denna från en etta i betyg.
 Robkiller
Påminner väl till stor del om förra filmen. Dum och ologisk, men underhållande.
 Bomkia
Dumt men underhållande. 3-
 cosinusfi
Mycket svag tvåa som blev en etta. Förstår varför den gick direkt till stream.
Senaste kommentarer
Bad Channels (info) 21:32 14/8 (1)
Joy Ride: Dead Ahead (info) 21:30 14/8 (38)
Fateful Findings (info) 21:21 14/8 (5)
Upgrade (info) 21:21 14/8 (2)
Gudrun - konsten att vara människa (info) 21:06 14/8 (1)
Känn ingen sorg (info) 20:37 14/8 (202)
Beirut (info) 20:30 14/8 (1)
Så tuktas ett lejon (info) 20:28 14/8 (33)
BlacKkKlansman (info) 20:17 14/8 (1)
Overboard (info) 20:13 14/8 (2)
The Midnight Man (info) 19:54 14/8 (2)
Barbie och de magiska delfinerna (info) 19:32 14/8 (1)
The Lodger (info) 19:12 14/8 (38)
Coco (info) 17:51 14/8 (24)
Mercy (info) 16:33 14/8 (2)
Dazed and Confused (info) 16:16 14/8 (263)
Naken bland vargar (info) 14:45 14/8 (10)
Paris 05:59 (info) 14:14 14/8 (4)
Återstoden av dagen (info) 13:04 14/8 (171)
Rescuing Madison (info) 12:41 14/8 (1)
Ghostbusters (info) 12:25 14/8 (117)
That Night in Rio (info) 11:59 14/8 (1)
Rollerball (info) 11:47 14/8 (57)
Kill'em All (info) 11:20 14/8 (7)
Prevenge (info) 11:16 14/8 (2)
The Foreigner (info) 10:28 14/8 (14)
Den vita filmen (info) 10:13 14/8 (162)
Loving (info) 07:42 14/8 (9)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 07:35 14/8 (61)
Ready Player One (info) 07:33 14/8 (54)
The Greatest Showman (info) 07:29 14/8 (25)
Det gyllene skinnet (info) 06:40 14/8 (85)
The Last Days on Mars (info) 05:10 14/8 (54)
My Little Eye (info) 05:07 14/8 (278)
Min arabiska vår (info) 04:14 14/8 (4)
The Stanford Prison Experiment (info) 03:03 14/8 (9)
Street Mobster (info) 00:21 14/8 (16)
You Were Never Really Here (info) 00:20 14/8 (20)
Skyscraper (info) 00:19 14/8 (6)
Jeanne d'Arc (info) 23:31 13/8 (9)
Yakuza Weapon (info) 23:14 13/8 (5)
The Endless (info) 23:11 13/8 (8)
De 39 stegen (info) 23:11 13/8 (129)
The People vs. Fritz Bauer (info) 22:58 13/8 (4)
The Bone Snatcher (info) 22:10 13/8 (11)
Nu blåser vi maffian! (info) 21:55 13/8 (1)
Beck - Ditt eget blod (info) 21:41 13/8 (16)
The Prestige (info) 21:13 13/8 (1029)
Jack Ryan: Shadow Recruit (info) 21:13 13/8 (85)
Tomb Raider (info) 21:12 13/8 (44)