Lotso
I sin helhet är jag djupt besviken på denna filmen. Som ett stort kaiju fan och älskare av monsterfilmer fanns där inte så mycket njutning att hämta här. Främst på grund av att alla handlingar som leder till slutfighten är riktiga frustrerande bitar. Allt från karaktärer man inte bryr sig om och skådespelare som inte har tillräckligt stark karisma eller kemi mot varandra som skådespelarna i ettan hade. Det de gör med Charlie Days karaktär är ologiskt och tråkigt då han var en av de bättre karaktärerna i första och det enda vi är fast med i denna är Burn Gorman, men han själv kan inte rädda filmen. Mako från första filmen återvänder också, men får inte mycket att göra och försvinner ganska snabbt. Det enda jag kan rekommendera med denna filmen är att se slutstriden när klippet läggs upp på Youtube. Jag vet det låter löjligt att bli så här arg och frustrerad mot en film som är om robotar som fightas mot kaiju monster. Men jag tar det på allvar och personligt och när de fuckar upp det så här mycket tar jag det personligt.
 Afflicter
Visst, det är mera dum robot vs. monster action men av någon underlig anledning har man valt att fokusera helt och hållet på det väldigt simpla manuset och struntat i att försöka vara kreativa. Alla robotar ser likadana ut och samma gäller monstren. Slutet är en riktigt besvikelse och känns ordentligt fantasilöst. Med det sagt gör man inte fel i att se den här filmen om man har en förkärlek för stora robotar och monster.
 BrutusBeefcake
Tack vare den sjukt coola sistafajten gav jag Pacific Rim Uprising en trea, dock kom jag inte ihåg så mycket av första filmen så jag bestämde mig att se om den direkt efter att jag kom hem från bion. Detta var dumt för fan va mycket bättre första filmen var och vad mycket sämre Uprising blev i mina ögon. Den är ju egentligen svag hela vägen, framförallt skådespelet mellan de två huvudpersonerna men oj så mycket barnsligare det har blivit, förstår inte alls varför de valt att göra huvudpersonerna om till tonåringar. Förstörde ju allt, se den första om igen istället. Sjukt mycket bättre men ja, du får ändå en superball slutfajt här. Vilket inte var alls dumt. (5-/15)
 Megalon
Jag hade ganska låga förväntningar på den här rullen. Dock hade jag inte alls så stora problem med skådespelarna som många andra verkar ha. Visst har det blivit mycket barnsligare men jag tyckte att de unga skådisarna gjorde helt okej ifrån sig ändå. När det väl blir Monsterfest i slutet kan man släppa cringe-kudden och börja njuta!
 Man5on
En specifik scen som sammanfattar denna film ganska väl? Trolololololololololol. Vidrigt dålig.
 PeterTheW
Första var ju enkel men charmig och underhållande som fasen, men det här är bara. Blä.
 SemteX
Bättre än ettan.
 Puben
Ettan var överlägset mycket bättre än tvåan. Klart den var lite ny i sin gener. Men jag känner ändå att denna var seg, hände gentligen ite så mycket
 amam
Vet inte riktigt vad det är som filmen försöker uppnå. Bitvis underhållande ändå. Stark tvåa.
 Zelest
Bra mycket bättre än den första filmen. Många scener som inte får någon som helst payoff, men... fortfarande hade jag mycket mer kul när jag såg den här än när jag såg den första. KAN vara så att jag hade högre förväntningar på första och inga på den här.
 ekback
Häftig action, men många logiska luckor och dumheter i handlingen och karaktärers agerande sänker betyget avsevärt.
 Engravadlax
Tycker det största problemet är det inte speciellt varierade tempot. Ett konstant snabbt tempo är lika bedövande som ett som är konstant långsamt. Manus och skådespel är inte heller speciellt bra.
 ulpe01
Var inget stort fan av första filmen heller, men att göra Charlie Days rollfigur till en av huvudkaraktärerna i den här upplagan var bara irriterande. Jag gillar honom bättre i mindre doser. Ett par coola scener, men det räcker inte så långt som filmskaparna verkar vilja tro.
 HerrNenne
Först känns det extremt mycket som en dålig uppföljare. Ni vet, med billiga skådespelare och platt story som bara lever på konceptet. Sen märker man att rätt många skådespelare faktiskt är kvar, kanske kan det bli intressant ändå.. Nepp. Storyn är fortfarande noll, filmen är noll intresserad av att slänga in sina monster och robotar i någon bra kontext överhuvudtaget. Det handlar bara om att visa upp fler och större robotar, fler och större monster, mer och häftigare förödelse av tidigare nämnda robotar och monster. Efter ett tag är ett fallande hus inte speciellt ballt längre. Så det dröjer inte länge till innan filmen faller in i det där dåliga uppföljar-facket igen. Förresten, alla uppföljare, eller ja, nästan alla filmer överhuvudtaget som bestämmer sig för "äsch, kidsen får fixa det", lägg av.
 zallaxx
Snygg actionfilm med robotar. Allt gnäll om denna var ju verkligen bara gnäll för gnällandes skull. Lyssna aldrig på reviews innan man ser en film. Man ser ju inte en sån här film för att manuset ska vara perfekt heller. Tips. Sänk era förväntningar eller sluta se film om ni tycker denna var dålig.
 krank-mma
Om man inte tycker att det är så intressant att se jättestora robotar som slåss mot varandra och monster, så föreslår jag att man inte ser den här filmen, för det är en film om jättestora robotar som slåss mot varandra och monster. Målgruppen är helt klart folk som är intresserade av att se jättestora robotar som slåss mot varandra och monster.
 Sir_Lord
Första var en bra puckoaction, denna var mest pucko. De försöker vara större och häftigare men faller rätt platt på allt. Att sätta in forskarsnubbarna som de karaktärer som syns/hörs mest var inget genidrag. Ingen av skådespelarna gör något bra ifrån sig heller och att låta barnen rädda världen..... suck... Skulle vilja sätta 1,5 på den.
 widez
Snygga effekter räddar denna från en etta i betyg.
 Robkiller
Påminner väl till stor del om förra filmen. Dum och ologisk, men underhållande.
 Bomkia
Dumt men underhållande. 3-
 cosinusfi
Mycket svag tvåa som blev en etta. Förstår varför den gick direkt till stream.
 foppa99
För mig funkar det, lite iaf
 kryttan
Bättre än mina förväntningar, bra 3D och ett stabilt ATMOS-spår. lite svajjiga skådespelare, men bra effekter och häftiga actionscener.
 karlmats
En ganska typisk uppföljare det här med mer än några drag av Transformers och Power Rangers. Jag gillade första filmen, den kändes ändå ganska ny och kul i sin presentation av sin världsbild och Del Toro är ju alltid en spännande regissör när det kommer till kreativa visuella skapelser. Gillar man inte första filmen är det bara att hålla sig borta från den här. PR: Uprising börjar ganska lovande med en charmig Boyega i huvudrollen och en yta som känns ganska påkostad. Det här är väl också ett ganska bra exempel på hur man kan inkorporera kineserna i sina blockbusters, Pacific Rim gick oväntat bra i Kina och därför får de vara med och producera uppföljaren. Istället för att smyga med det så slår man på stora trumman med flera kineser i framträdande roller, Tsingtao i kylen etc. och det känns ändå mer ärligt än när man låtsas som att man inte får sina checkar från Beijing. Storyn hafsas fram och den är väl inte så mycket att hänga i julgranen egentligen, det är robotslagsmålen folk är här för, och då kan man nog lika gärna se första filmen istället. Day och Gorman är roliga bifigurer ändå och nog har jag sett sämre. Tyvärr faller väl filmen sönder lite andra halvan och det blir till slut svårt att motivera något högre än en stark 2a även om jag ganska länge hade förhoppningarna kvar.
 Djason
Dumt men ändå underhållande och snyggt gjort.
 Christofer
Byggnader som demoleras om och om igen av stora robotar och monster. Gääääsp. Jag visste ju att det var en ren barnfilm så jag har ju bara mig själv att skylla som valde att titta, men hjälp så dåligt skrivet manuset var dessutom. Trött CGI och riktigt platt upplösning.
Senaste kommentarer
En andra chans (info) 23:08 26/5 (29)
(Sökarna) (info) 23:01 26/5 (501)
Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten (info) 20:34 26/5 (355)
A Little Chaos (info) 20:24 26/5 (3)
Wu-Tang Clan: Of Mics and Men (info) 19:59 26/5 (1)
Hard to Kill (info) 19:06 26/5 (137)
Bill & Teds galna mardrömsresa (info) 18:39 26/5 (128)
Bill & Teds galna äventyr (info) 18:38 26/5 (139)
Get Out (info) 18:36 26/5 (90)
If.... (info) 17:28 26/5 (88)
Dog Star Man: Part I (info) 17:22 26/5 (9)
Prelude: Dog Star Man (info) 17:15 26/5 (13)
Jarhead 2: Field of Fire (info) 16:38 26/5 (9)
Eighth Grade (info) 13:33 26/5 (13)
Dreamscape (info) 12:52 26/5 (33)
A Demon Within (info) 12:51 26/5 (1)
Homicidal (info) 12:50 26/5 (6)
Lockbetet (info) 12:48 26/5 (4)
Heta Linjen (info) 12:46 26/5 (4)
Arvet (info) 12:44 26/5 (14)
Independence Day: Återkomsten (info) 12:17 26/5 (119)
Blå ängeln (info) 11:56 26/5 (55)
Washington Merry-Go-Round (info) 11:54 26/5 (1)
Polisens lockbete (info) 11:53 26/5 (1)
Hell Fest (info) 11:45 26/5 (7)
Skulls II (info) 11:41 26/5 (34)
BlacKkKlansman (info) 11:36 26/5 (42)
Bang! (info) 10:59 26/5 (10)
Ett tåg till Durango (info) 10:57 26/5 (2)
Under the Silver Lake (info) 10:38 26/5 (4)
Rim of the World (info) 08:14 26/5 (2)
En odödlig historia (info) 04:08 26/5 (6)
Doctor Strange (info) 04:00 26/5 (111)
Plan 9 from Outer Space (info) 01:48 26/5 (465)
Tårtgeneralen (info) 01:46 26/5 (41)
My Pretend Girlfriend (info) 01:00 26/5 (1)
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (info) 00:14 26/5 (162)
Allied (info) 00:13 26/5 (36)
Mamma Mia! Here We Go Again (info) 23:53 25/5 (29)
All About Steve (info) 23:52 25/5 (75)
Brightburn (info) 23:28 25/5 (1)
Sonja (info) 23:16 25/5 (3)
Mad Max: Fury Road (info) 23:13 25/5 (329)
Gloria Bell (info) 23:03 25/5 (1)
Booksmart (info) 22:52 25/5 (2)
The Professor (info) 22:48 25/5 (2)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 22:47 25/5 (13)
Sune vs. Sune (info) 22:40 25/5 (8)
Entebbe (info) 22:01 25/5 (6)
Snuten i Hollywood 3 (info) 21:16 25/5 (214)