ToddDowney
De här var väldigt "so so". De var en ny variant på storyn och jag vet inte men filmen kändes väldigt långdragen trots sin speltid på 101 minuter. De stora pluset får jag nog endå säga är Willem Dafoe som Ryuk. Se den med en nypa salt och ha inte för höga förhoppningar, vilket jag inte hade.
 Starbarian
De lyckas verkligen inte fånga karaktärernas personlighet. Light framstår som korkad/osäker, Mia som mastermind, L som aggresiv/impulsiv.. finns inte många rätt i den här filmen. Men med det sagt är det inte lätt att göra en kort adaption av en 37 avsnitt lång serie. Så man får ta det För vad det är. Skulle dock vilja tipsa folk om att ge animen en chans, ni kommer inte bli besvikna.
 PeterTheW
Svårt det här. Den gör mycket rätt och är på många sätt väldigt härlig, dock är det mycket som saknas (kan tillägga att jag inte har nån relation till originalet). Light är en otroligt tråkig karaktär och träigt spelad, relationen till Mia känns mest konstig och det abrupta slutet känns bara skumt, men däremellan är den bitvis mycket mycket underhållande.
 Apamedvapen
Den här filmen bleknar till jämförelse av serien... jag tror filmen hade kunnat varit mycket bättre om dom inte hade försökt 'konvertera' serien till en Amerikans film, och istället hade gjort någon slags sequel eller prequel, speciellt med tanke på att Ryuk dessutom nämner att andra har haft boken innan.
 Ramza
I slutändan inget som direkt funkar. Alldels för mycket kläms in, skådespelarna är sisådär, filmen som sig känns som många netflix-produktioner lite slappa (tänk Iboy). Enda som fungerade var Ryuk som dock var med ganska lite.
 angiiee
Hur fan tänkte de när de bestämde sig för att trycka ihop en fantastisk serie till EN 1h 40 min film?
 the Feber
Utan att ha sett de tidigare filmerna, så gillade jag konceptet. Tycker den var både spännande, intressant och annorlunda. Visst var karaktärerna en aningen överspelade och monstret rätt töntigt, men som underhållning funkade den.
 JPerlie
Jag är inget fan av Manga eller Anime. Om man åsidosätter originalen och ser det som något fristående med ispiration från originalen. Då tror jag det är lättare att uppskatta den. Det fanns absolut betydligt mer potential men inte en dålig film.
 MaxMackan
Naturligtvis kan man inte jämföra med en serie som kan berätta en historia över längre tid och verkligen låta en lära känna karaktärerna, men tycker ändå att man hade kunnat vänta sig mer djup på det planet. Ingen karaktär är välskriven här. Utanför det lyckas de riktigt bra att göra en koncis version av själva death note-grejen som är spännande och underhållande och fångar varför iden är fascinerande. Men utan karaktärer finns det ingen substans tyvärr.
 TheHorrorfan
Snuddar på att vara okej, men slutet förstör endel. Dock så är den ju bättre än den långdragna serien. Stark 2:a.
 KeZan
Världens bästa anime, riktigt sopig film. Man kan inte att trycka ihop hela death note på denna korta tid, skulle har gjorts till miniserie istället.
 BrutusBeefcake
Värdelös dynga. (1+/15)
 ekneB
Har hört så mycket skit om den här att jag hade relativt låga förväntningar. Men fanboys som vanligt vill inte ha sin favoritserie omvandlad till film om det inte är 100% korrekt från orginalet. Vilket är en rätt skev åsikt om du frågar mig. I ärlighetens namn dock, så tappar den lite bollen när potentialen till nånting riktigt unikt och spännande finns i grunden. Men den är bra, helt klart över förväntan. Se den som en egen film som är inspirerad och inte baserad på en manga så kommer du uppskatta filmen, det kan jag nästan lova!
 dafreakish
Überrutten film med extremt kasst berättad historia om bok som dödar människor när deras namn skrivs i den. Wolff är katastrofal i huvudrollen och har ingen aning om hur han ska tolka rollen. Allt känns fånigt och långt ifrån så fyndigt som det vill vara. Årets utan tvekan sämsta film hittills.
 Engravadlax
Tycker filmens tolkning av Light som en patetisk nolla är bra mer logisk än mangan/animens karaktärisering av honom som någon slags cool typ--för att döda folk genom att skriva deras namn i en övernaturlig dagbok är verkligen hur tuffa snubbar löser konflikter, lol. Många klagar på Nat Wolff, men sämre än honom är ändå Lakeith Stanfields mer trogna tolkning av L; att försöka återskapa mangakaraktärers 'tecknade' rörelsemönster och 'quirkighet' blir aldrig--ALDRIG--bra i live-action, det blir bara otroligt cringe:igt.
 peu-depeu
Den mest frustrerande film jag någonsin sett. Exempel på hur man totalt förändrar något så unikt och spännande till något banalt, konstigt och pinsamt. Ingen karaktär var som de skulle, ingen karaktär såg ut som de skulle, nästan alla karaktärer var uteblivna, nästan all handling var utebliven, slutet var uteblivet, handlingen... allt som leder fram till något uteblir. På det lägger dem lite cheesy musik.
 Murvel48
Okej underhållning men det är en svag tvåa.
 syltkatt
Hemsk remake. både Light och L uppvisar inte ens en tiondel av intelligensen från animen/mangan.
 kryttan
Nope, inte bra
 Halofreak92swe
Tycker den var helt okej faktiskt, kunde såklart varit bättre och huvudskådisarna känns lite stela ibland. Dafoe passar ju bra som Ryuk ändå! Inte sett animen, bara de japanska filmatiseringarna och de var väl ungefär lika bra som denna. Svag 3.
Det finns delar jag tycker är otroligt bra, jag gillar konceptet jättemycket och Dafoe är riktigt bra i sin roll och karaktär. Huvudrollen är dock ett totalt menlöst mähä och det kvinnliga kärleksintresset är nog ännu plattare. L är dock inledningsvis riktigt bra och lovar gott men det rinner ut till ingenting. Det blir aldrig någon nerv öht men filmen lyckas trots allt hålla intresset och underhållningen igång. Jag är nyfiken på var filmen ska ta vägen mest hela tiden och även om jag blir besviken på hur den väljer att gå vidare så är jag fortsatt nyfiken. Så väldigt trevlig och underhållande men samtidigt rätt kass. Mer som en trea och en etta på samma gång än en stabil tvåa, men helheten blir en klar tvåa. Konceptet och höjdpunkterna hade lätt kunnat bli en fyra i mer kompetenta händer.
 Zyrus
Riktigt bottennapp.
Senaste kommentarer
Ha ett underbart liv (info) 12:08 20/2 (127)
The Dead (info) 12:05 20/2 (53)
Alita: Battle Angel (info) 11:45 20/2 (11)
Wood Job! (info) 08:29 20/2 (2)
A Night at the Garden (info) 00:58 20/2 (2)
Patriots Day (info) 00:57 20/2 (28)
48 timmar (info) 00:45 20/2 (145)
Polar (info) 00:44 20/2 (18)
The Equalizer 2 (info) 00:43 20/2 (22)
Game Night (info) 00:36 20/2 (43)
Bone Tomahawk (info) 00:24 20/2 (59)
Northmen: A Viking Saga (info) 00:15 20/2 (8)
Prince of Persia (info) 00:12 20/2 (333)
Mr. Right (info) 00:05 20/2 (30)
Sinister (info) 00:03 20/2 (263)
Big Bad Wolf (info) 23:58 19/2 (12)
Children of the Corn (info) 23:32 19/2 (32)
En dålig flicka? (info) 23:24 19/2 (4)
Min middag med Andre (info) 23:19 19/2 (20)
Overlord (info) 22:46 19/2 (14)
Suicide Squad (info) 22:43 19/2 (156)
Ben is Back (info) 22:38 19/2 (1)
Vi två (info) 22:25 19/2 (1)
The Hateful Eight (info) 21:48 19/2 (203)
Robin Hood (info) 20:39 19/2 (8)
How It Ends (info) 19:02 19/2 (24)
Mary Queen of Scots (info) 18:09 19/2 (6)
Kör hårt, Marlowe! (info) 17:13 19/2 (7)
Hammett (info) 17:03 19/2 (11)
Happy Death Day 2U (info) 16:45 19/2 (3)
The Cloverfield Paradox (info) 16:18 19/2 (47)
Heroine Disqualified (info) 16:00 19/2 (1)
IO (info) 15:53 19/2 (11)
Cinema Paradiso (info) 13:50 19/2 (255)
The Spy Who Dumped Me (info) 13:26 19/2 (8)
Amazonas skatt (info) 13:25 19/2 (16)
Risk (info) 13:16 19/2 (7)
Unga Astrid (info) 13:16 19/2 (11)
Cold Fish (info) 12:17 19/2 (27)
Vaiana (info) 09:41 19/2 (79)
Midnatt i ondskans och godhetens trädgård (info) 09:14 19/2 (72)
Piratpatrullen (info) 06:07 19/2 (39)
Fyra år till (info) 02:43 19/2 (75)
The Sight (info) 01:27 19/2 (2)
Bloodwork (info) 00:49 19/2 (3)
Shoplifters (info) 00:42 19/2 (12)
Chocolat (info) 00:39 19/2 (732)
Outbreak - I farozonen (info) 00:37 19/2 (115)
100 steg från Bombay till Paris (info) 00:33 19/2 (66)
Stardust (info) 00:28 19/2 (807)