Betyg idag: 1 723 Besökare idag: 5 697

amam
Den var ju fin. Och snyggt gjord. Men berättelsen och en del av karaktärerna behövde helt klart mer utveckling.
 Dash X
Jag är ju väldigt bra på att leva mig in i filmer och jag känner mig ganska död efter att ha sett den. Fast på ett bra sätt då.
 ASSFACE
Påminner mycket om Jeunet t.ex. gröna filtret, scenografin, karikatyrlilknande människor samt den mysiga sagoskimret.
 #54
I princip bara yta, men det räcker ganska långt i just det här fallet.
 idd
Supersnyggt men väldigt innehållslöst.
Ungefär som E.T., fast inte fullt så svår. (3/15)
 cristian81
I mitt tycke så är det klart närmare en Razzie än en Oscar.
 Zingostar
En stark fyra trots allt till denna märkliga film. Men lyckas inte riktigt beröra mig, lämnar biosalongen med känslan att jag har sett en helt ok film med helt ok skådespelare. Att den vann Bästa film på Oscars känns märkligt, dock är den speciell så kan förstå att en jury kan tänkas rösta på den.
 Love movie
Märklig...men...blir bra...fängslande..bra gjord..fint slut.
 Mother
Historia 3; inte originellt och lite förutsägbar. Fast hur snygg den är får en hel extrapoäng; det finns inte en detalj i scenografin som inte är utvald med noggrannhet och varelsen är hemskt välgjord. Hade kunnat vara mer spännande, speciellt mot slutet men dramaturgi är inte Guillermo Del Toros starka sida. Crimson Peak hade samma problem.
 Spidde
Bättre än vad jag väntat mig och nog en värdig Oscarsvinnare (åtminstone i konkurrens med de nominerade filmerna). Bra flyt, snyggt filmat, bra skådespel och allmänt trevlig. Efter att ha se trailern många gånger hade jag en förutfattad mening om hur filmen skulle vara men tycker ändå storyn levererade och tempot var bra. Sevärd!
 Olof_Gronlund
Den fungerar, men den är lite för konstnärlig för min del. Fin musik, men ganska uppenbar story och allt.
 Psuchopompos
Free Willy är avsevärt bättre
 setterwall
Scenografin är vansinnigt snygg och noga planerat in i minsta detalj, musiken fantastisk, skådespelarprestationerna top notch, historien väldigt fin och en hyllad regissör på det. Allt som bäddat för en bkivande klassiker. Tyvärr når den inte ända fram. Den har allt, men den går ända inte i mål. Har svårt att förklara varför. När Michael Shannons karaktär fick höra om Elisas bakgrund förstod jag hur den skulle sluta. Det var ca 20 min in i filmen.
 Halofreak92swe
En annorlunda och ganska välgjord prolog till Hellboy-filmerna. Stark 3.
 foppa99
ganska bra film.. men otroligt att den får bästa-film-Oscar istället för Call Me by Your Name. men smaken e olika. för mig är, år efter år, är alla de nominerade filmerna i kategorin bästa icke engelskspråkig film bättre än bästa film vinnaren.
 RunRiot
Finstämd och lite gullig film. Det visuella kompenserar för att storyn inte alltid är helt hundra. Slutet är ändå rätt boring. Jag fastnade mest för den ensamma grannen och kan väl inte direkt säga att han fick en rättvis avslutning. Octavia Spencer är briljant som vanligt och Sally Hawkins är helt lysande.
 Muhammed
Tekniskt sett lysande men handlingen mer avsedd för typ tonåringar.
 Jompalompier
Väldigt snygg att titta på. Lite underhållande men tyvärr gjordes den mig besviken. Bra skådespelare men den når inte hela vägen fram. Att den vann Oscar för bästa film är oförståeligt för mig.
 Zipper
Kommer för alltid mäta del Toro mot Pans labyrint, och inget har någonsin levt upp till den. På pappret borde jag älska detta, men jag lämnas konstigt oberörd.
 ViolaIngeborg
Verkligen otroligt att den här helt okej fina filmen vann oscar för bästa film.
 KimEkberg
fin färgkodad pastisch till monsterfilmens guldålder. mycket är rörande och också spännande. Lite för lång för sitt bästa, och lite för mycket HBO-explicita grejer som känns som nåt för en målbrottspublik, men det kunde ju också varit mycket värr.
 gjoob
Free Willy-saga i topphemligt laboratorium där stum Amelie från Montmartre försöker rädda en äggätande fiskcyborg från en psykopatisk tillika smällkåt byråkrat. Väntar med spänning på parodin.
 Martin76
Jag gillade verkligen denna! Lite småseg i början, men verkligen spännande senare. Otroliga skådespelare (Sally Hawkins och Michael Shannon framför allt). Kärleken mellan människa och varelse är så vackert på nått sett. Väldigt rörande film!
 fredagsfil
Snygg idé, men lånar lite känslan från Amelie? Karaktärerna är överdrivna och inte särskilt intressanta. Engagerar inte. 3-
 ekneB
Gillar den verkligen, den är lite småfin på nå sätt. Men är inte varelsen väldigt lik Abe Sapien från Hellboy?
 QuiNonStultus
Firreporr..? Inte så speciell, I mitt personliga tycke.
 best_jeppe
Tyvärr så fungerade inte den här filmen alls för mig. Förutsägbar och ointressant och har dessutom en väldigt konstig stämning. Ur vissa aspekter så är det en parodi på 50-tals filmer. Blev aldrig särskilt engagerad eller intresserad. Stabil 2a.
 Ghostface
En ganska larvig berättelse vägs upp och sticker ut på grund av stämning och yta. Gör detta filmen bättre eller sämre? Michael Shannon fyller rutan.
 amotherscrime
Välspelad och välgjord men den är alldeles för ooriginell för att verkligen nå in på djupet. Den har sina ögonblick dock.
 Bjornholmalin
En helt fantastisk film!
 ledsenpirat
Visuellt en stark 4:a. Berättarmässigt och helhetsmässigt närmare en ordinär trea. Alltså hoppa i vattnet då salamandern! Sally Hawkins är en skön karaktärsskådespelerska, men som amfibiepinuppa vetefan om hon fungerar speciellt bra. En slappt berättad film, men hur gör de alla de där patinerade ytorna gaaah vad snyggt!
 Herr Arne
Filmisk fantasi som ibland simmar ut i pekoralets trögflytande ocean. Foto och teknisk briljans och en välfungerande Sally Hawkins räddar trean.
 Jopparn
Svag 4:a
 jämmerÅelände
Rädda Willy för vuxna. Morbid och krystad film.
 stgurgel
Mysig, gullig och stylish
 Mlady Milenka
Det visuella gör att jag kan sätta en svag fyra, en fröjd att se även om den inte får mig att känna något särskilt.
 HerrNenne
Börjar rätt bra och är visuellt snygg, men blir bara sämre och sämre för varje ny utveckling av storyn. Storyn och karaktärerna är hopplöst dåliga och till slut kan jag faktiskt inte titta mer på det här vraket.
 Misslovemovie
Jag hade faktiskt hoppats på en mer romantisk film men tyvärr så tar den överelaka superskurken över helt, man behöver faktiskt inte visa allt speciellt i en sån här film jag tror alla fattar att han inte är en snäll snubbe ändå. Lite mindre sex och våld och mer kärlek så hade detta kunnat vara en film att bli förälskad i för skådespelarna, miljön och musiken var toppen.
 kryttan
Fotot! Praktiska effekter! Smink! Atmosfär! Lite klen story, fantastiska skådespelare. Bra!
 Hompen
Lite väl banal berättelse. Det händer inget oväntat. Förvånad att "familjefilmen" har sex, onani och naket.
 RustyFilm
Guillermo del Toro (regi och manus) har här skapat ett filmtekniskt mästerverk, foto och musik klickar perfekt in i denna snygga filmpoesi. Allt är mustigt och detaljrikt med tydliga karaktärer och sköna färger. Kan inte minnas att jag sett någon av del Toros tidigare filmer, jag har säkert missat nått där som måste tas igen. Sally Hawkins insats som den lilla stumma Elisa är hänförande och fantastiskt bra.
 vonadel
Gillar den. Charmig och välgjord. Snygg! 7/10.
 V70
Alltför spretig, bra miljöscener, noll story, för dominerande skurk och plastigt monster.
Roligt att se att Del Toro fortf kan leverera bra sagor för vuxna. Rackarns snygg film med mycket atmosfär och bra karaktärer. Likheter finns filmtekniskt med Hellboy, men i den kärlekshistorian är våldet inte gjort för att passa in i en serietidning.
 drj
Vackert, vackert men för platta karaktärer
 plop
Pinsamt.
 supermancover
Sally Hawkins är otrolig. Bitvis femma, bitvis trea, så en stabil fyra. Jättebra.
 Strongbow
På gränsen mellan trea och fyra. Ganska platta karaktärer och banal story. Men oj vilken stämningsskapare han är del Toro. En del fantastiska miljöer och scener. Får bli en svag fyra ändå.
 Murvel48
Jag väntade mig betydligt mer av en Oscars-vinnare än en trivial äventyrsstory men det var i alla fall bättre än ET.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Polar (info) 05:40 20/1 (1)
The Demon of Mount Oe (info) 03:50 20/1 (1)
Belizaire the Cajun (info) 03:14 20/1 (2)
United (info) 02:02 20/1 (15)
Berättelsen om Askungen (info) 01:25 20/1 (60)
Zoolander (info) 01:19 20/1 (683)
Christoffer Robin & Nalle Puh (info) 00:30 20/1 (10)
På driven i New York (info) 00:28 20/1 (139)
A Star Is Born (info) 00:16 20/1 (30)
Tårtgeneralen (info) 23:39 19/1 (34)
Glass (info) 22:47 19/1 (3)
I trollkarlens hatt (info) 22:46 19/1 (2)
Mission: Impossible - Fallout (info) 22:42 19/1 (39)
The Meg (info) 22:29 19/1 (34)
Tvillingarna på äventyr i London (info) 22:24 19/1 (51)
Heja Roland! (info) 22:20 19/1 (18)
The Wall (info) 22:12 19/1 (6)
The Trip (info) 21:59 19/1 (89)
24 Hours to Live (info) 20:55 19/1 (6)
Brassed Off (info) 20:39 19/1 (114)
Bird Box (info) 20:02 19/1 (41)
Sarahs nyckel (info) 20:00 19/1 (45)
7:35 in the Morning (info) 20:00 19/1 (66)
A Cure for Wellness (info) 19:02 19/1 (56)
Curse of the Scarecrow (info) 18:41 19/1 (1)
Beautiful Boy (info) 18:15 19/1 (6)
Cover Versions (info) 18:14 19/1 (1)
Vice (info) 17:06 19/1 (5)
Unbreakable (info) 16:58 19/1 (583)
Maria Wern - Jord ska du åter vara (info) 16:32 19/1 (1)
Amelie från Montmartre (info) 15:51 19/1 (1835)
IO (info) 15:46 19/1 (2)
Kopps (info) 15:23 19/1 (938)
Under sanden (info) 15:19 19/1 (23)
Our Idiot Brother (info) 15:15 19/1 (97)
Gold Diggers of 1933 (info) 14:26 19/1 (13)
Mur-mummel (info) 14:17 19/1 (2)
Halloween (info) 13:39 19/1 (28)
Mauritz Stiller (info) 12:17 19/1 (2)
Ned Rifle (info) 11:14 19/1 (3)
Solo: A Star Wars Story (info) 11:09 19/1 (54)
Santo and Dracula's Treasure (info) 10:18 19/1 (2)
Marty (info) 09:35 19/1 (26)
True Grit (info) 09:33 19/1 (407)
Split (info) 09:32 19/1 (67)
En bro för mycket (info) 09:30 19/1 (101)
Tomb Raider (info) 08:58 19/1 (55)
Death Line (info) 08:56 19/1 (16)
Rattens Desperados  (info) 06:07 19/1 (5)
A Guy Thing (info) 05:02 19/1 (96)