haajen
Inte i närheten av första filmen, detta är konventionell spänning som håller bra klass fram till slutet då det blir både klumpigt och korkat. Betyget blir därför en svag 3a.
 Chroniol
Inte lika bra som ettan men ändå okej, slutet gjorde att den får en tvåa. Tacka SF för betyget, för hur ska man annars klaga(read my info)?
 PeterTheW
Nej nej nej. Den första var ju grym på många sätt. Det här är snyggt, och när det väl är action är det välgjort o någorlunda spännande, men helheten känns bara så jävla tom...
 DrJW
Filmen börjar intressant, men efteråt så brydde man sig inte. Varför ville dem göra en franchise av detta ?! Jag kan förstå John Wick, men Sicario ?! Det behövdes ingen uppföljare från första början! Den första filmen var bra, väldigt bra gjord och den berättade en unik historia, den här filmens historia har en blandning av klichéer! Den första filmen hade till och med en riktigt bra klimax, men här så är klimaxen sådär. Den första filmen hade också en liten roll för en karaktär som inte nödvändigtvis behövde en backstory, han kunde bara ha varit där och det hade inte påverkat berättelsen, den här gjorde också det med tonårs-gangbang karaktären i den här filmen. Båda deras backstories kunde ha klippts bort, varför ens bry sig, dem är båda scumbags! Den här är okej, värt att se minst en gång, men den första filmen var bättre. 2.5 av 5.
 ekback
Inte lika bra som första, men bra gjord och rätt spännande ändå. Del Toro och Brolin är grymma som vanligt och Moner gör också en bra insats. Själva storyn var inte lika intressant eller innehållsrik som i första filmen, men det som finns kvar utförs på ett trovärdigt sätt och det finns ett gäng brutala scener som levererar på samma nivå som i första filmen. Betyget blir en något svag 4:a.
 Jaganatha
Nja, detta var faktiskt lite av en besvikelse. Knarkkartellerna tjänar alltså grova pengar på människosmuggling över gränsen mellan USA och Mexiko. Josh Brolin och Benicio Del Toro gör sina roller rättvisa, men handlingen som mest handlar om bortförandet av dottern till en kartelledare vill aldrig riktigt engagera. Slutet är inte någon höjdare heller och verkar förebåda ännu en onödig uppföljare.
 Afflicter
Kunde ha varit perfekt om den vore helt kompromisslös. Tyvärr känns det som att en testpublik har förstört slutet. För att ska sakna en moralisk kompass ala Emily Blunt i första filmen, har plötsligt Brolin en hel del moral i kroppen när det väl gäller. Att man har lagt fokus på de båda tonåringarna är i alla fall ett intressant beslut.
 foppa99
Gillar denna bättre än 1an o då e ändå Villeneuve en favorit.
 Engravadlax
Jämnare än Villeneuves film, men inte för att den är bättre. Det är bra actionkinematografi och en del hyfsade skådespelarinsatser, men handlingen kunde de ha spenderat mer tid på. Den starka inledningen har inte någonting överhuvudtaget med resten av filmen att göra. Resten av filmen har inte så mycket med resten av filmen att göra. Handlingen utvecklas verkligen lite hursomhelst.
 araka
Skådespeleri - 5 Handling - 2 Film svag 4:a
 pungsnigel
Blir lite för tunn
 sille
Höga förväntningar, faller dock ganska hårt. Bra action men storyn är väldigt tunn. Känns som man skrivit storyn utgångspunkten att få med så många coola scener som möjligt istället för att få en logisk och fungerande handling. Bra action och skådespeleri men kunde vart så mycket bättre med tanke på hur bra första filmen är.
 Borrman
Gillar ettan som var riktigt bra också. Svag fyra baserad på handlingen.
 norenorama
Ger denna 5a och ettan 3a.. Huum, borde se om ettan med tanke på vad folk säger om den. Simpel handling som folk sagt men allt är så bra tajmat, inte massa meningslöst trassel, saker flyter på och man gillar karaktärerna rakt igenom. Denna kommer ja se igen, var länge sedan ja tänkte så om en film.
 Sture Stenhög
Lyckad uppföljare. Återigen är det intressant att, helt utan moraliska pekpinnar, få följa fulspelet bakom kulisserna, och man skildrar den här världen på ett sätt som känns väldigt äkta. Brolin och Del Toro står dessutom även denna gång för bra skådespelarinsatser. Tyvärr är storyn dock inget vidare, den blir spretig och aldrig speciellt intressant. Det är allt runtomkring som räddar det här till vad det är
 Bomkia
Lite småkonstig historia som fadear ut, men Brolin och Del Toros karaktärer är så stora att det fungerar ändå. Väldigt påtagliga actionsekvenser som lyfter filmen. 4-
 jack_jack_jack
Var tveksam när Denis Villeneuve inte stod vid rodret. Men skulle nog säga att den kvalitén som förloras i den aspekten, vinner de tillbaka på andra fronter. En stabil uppföljare och Benicio Del Toro, som fick mer utrymme i denna, är fantastisk.
 pzun
Lite blekare kopia av Sicario , tveksamma cgi effekter , storyn var lite ologisk dock helt ok
 WillyV
Stark trea, saknar Blunts karaktär och lite av Villeneuves nerviga spänning. Men, riktigt bra.
 karlmats
Det var tre år sen jag såg första filmen så jag får väl ta mina minnen från den med en nypa salt, men jag har ändå för mig att den kändes mer skickligt utförd än denna uppföljare. Inte för att det är något större fel på den här, det är mer ett klassiskt uppföljarsyndrom där man har tappat regissören och en av huvudskådisarna. Blunt saknas väl dock inte jättemycket, den här historien som berättas hade hon inte behövts i, och Brolin och Del Toro gör det jättebra på egen hand. Däremot känns det under första halvan lite för mycket som ett random avsnitt av 24 eller Homeland och jag trodde halvvägs in att det skulle bli en kompetent stark 2a. Sista halvtimmen höjs insatsen rejält dock och drar den över gränsen (pun intended) mot den 3a som den till sist förtjänar. Mexiko som verkade så trevligt när jag var där, intrycket man får här är ju att det är ganska jävligt trots allt, framför allt om man ska in i människosmugglingsbranschen, men det kanske man som tur är inte måste. En svag 3a och Sheridan håller sin perfect streak intakt även om det var hans svagaste manus hittills.
 emilstjernholm
Helt okej dussinaction, men stämningen i Sicario var tätare.
 jingoo
Snygg action men handlingen känns som gammal skåpmat från 90-talet.
 Spook
lite sämre än 1.an, saknade Blunt.
 Zok
Stark uppföljare.
 Andreas_
Första filmen var helt okej, denna är snäppet bättre, dom starka karaktärerna från första filmen spelade av Brolin och Del Toro är tillbaka i högform och borta är den pipiga lilla fbi tjejen som var mer störig än bra i första filmen, däremot är det en ny regissör som inte gör en lika intensiv film som första och inte heller är manuset lika upphetsande men det är en snäppet bättre film ändå får jag säga, mycket tack vare just Brolin och Del Toros karaktärer som var mer bi figurer i första filmen. Det känns inte som att man måste se första filmen heller för att kunna se denna uppföljare och är man lite smått sugen på en drama/actionfilm så kan jag faktiskt rekommendera denna och jag hoppas på en tredje men gärna då av regissören till originalet. Betyget blir en svag 4 och hade fått högre om manuset varit snäppet vassare skrivet, men ändå välgjort och spännande.
 dudson
Schysst start fast mellan- sträckan var bedrövligt sövande. Kändes trovärdig & allmänt jävlig iaf"2+
Hårt och skoningslös uppföljare till en bra första film. Brolin och Del Toro väger upp en story man sett förr och gör det mycket bra. Man vinner dock på att ha sett första filmen innan.
 Christofer
Helt okej, även om det inte var mycket nytt under solen.
 Djason
Inte lika rörigt som första filmen men inte heller lika vass. Ändå är detta en bra och hård action med bra skådisar.
 Ms A
OK men inte mer. Pipiga lilla FBI-tjej? Emily Blunt är en av se bästa kvinnliga skådisarna out there 🙂
Senaste kommentarer
Leave No Trace (info) 02:33 16/7 (19)
Fimpen (info) 01:18 16/7 (76)
Body of Lies (info) 00:52 16/7 (236)
Midsommar (info) 00:42 16/7 (7)
Mutant World (info) 00:36 16/7 (3)
Sharknado 5: Global Swarming (info) 00:22 16/7 (9)
7 dagar i maj (info) 00:14 16/7 (31)
Colossus: The Forbin Project (info) 23:58 15/7 (31)
Live by Night (info) 23:56 15/7 (22)
Papillon (info) 23:35 15/7 (12)
Howling IV (info) 23:25 15/7 (24)
Vinden bär oss (info) 23:03 15/7 (38)
Maria Wern - Må Döden Sova (info) 22:47 15/7 (10)
The Hurricane Heist (info) 22:47 15/7 (8)
What If (info) 22:06 15/7 (47)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:01 15/7 (29)
Geralds lek (info) 21:55 15/7 (23)
Fast & Furious 8 (info) 21:48 15/7 (43)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 21:42 15/7 (12)
Lejonkungen 2 - Simbas skatt (info) 21:37 15/7 (239)
Brightburn (info) 21:16 15/7 (6)
Independence Day: Återkomsten (info) 21:04 15/7 (120)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 20:52 15/7 (18)
Tåget (info) 19:23 15/7 (30)
My Soul to Take (info) 18:41 15/7 (50)
The Nightmare (info) 18:36 15/7 (14)
The Meg (info) 18:33 15/7 (48)
Juanita (info) 18:31 15/7 (1)
The Kindergarten Teacher (info) 17:35 15/7 (4)
Tag (info) 16:56 15/7 (14)
Papers, Please The Short Film (info) 16:48 15/7 (1)
All I See Is You (info) 14:31 15/7 (3)
Hostel 3 (info) 14:25 15/7 (60)
You're Ugly Too (info) 13:37 15/7 (1)
Jordgubbslandet (info) 11:32 15/7 (12)
Jimmie (info) 11:13 15/7 (8)
Coast Guard (info) 11:10 15/7 (29)
Stalked by My Doctor: A Sleepwalker's Nightmare (info) 10:57 15/7 (1)
Tender and Tuff (info) 10:55 15/7 (1)
Rampant (info) 03:56 15/7 (3)
In the Lake of the Woods (info) 02:16 15/7 (1)
Studio 5 (info) 01:26 15/7 (4)
Wind River (info) 00:51 15/7 (53)
The Imitation Game (info) 00:49 15/7 (181)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 00:33 15/7 (62)
Yol (info) 00:10 15/7 (15)
Alita: Battle Angel (info) 23:56 14/7 (26)
Waterworld (info) 23:52 14/7 (551)
Arne Dahl: En midsommarnattsdröm (info) 23:36 14/7 (10)
Angry Video Game Nerd: The Movie (info) 22:50 14/7 (17)