Fermis
jora en rätt bra film, tycker helt enkelt om Swayze
 magus mörk
skitdålig men jävligt underhållande
 thaison0110
Alla dörrvakter borde jobba efter dom reglerna. Underhållande å rolig.
 Wridmuld
Nämen herre jämrar vilken ökenrulle!!! Så fantastiskt usel att klockorna stannar och kackerlackorna dör av leda...
 Zok
Klassisk härlig 80-tals action, och jag gillar det!
 Barbamuffin
"Pain don't hurt"
Ja jisses, detta underbara 80-tal. Pastellfärger och fighters, alla klyshor man kan hitta och VILL hitta. Denna barndomsfavorit är automatiskt en nostalgisk 4:a.
 100tonvalspäck
Härligt hårda män som inte tvekar inför lite hederligt råkurr med andra hårda män. Dessutom roliga (läs hårda) oneliners och testosteron nog för att fylla ett bollhav på Donken.
väldig bra
 Floop
Glorifierad dörrvakt goes postal.
 Fermis
uppföljaren suger kuk. Det här har blivit lite av en kultrulle
 atla2004
makalöst roligt, fast det är förstås inte meningen. Huvudpersonen god och fredsälskande, men sliter ändå strupen av folk med händerna! Från en tid då goda människor kunde bete sig hur som helst bara för att man vet om att de är goda.
 Fehliz
ROAD HOUSE!
 amam
Heh, hade jag inte betygsatt den här. Det är en gammal kultklassiker som är ganska rolig. Svag trea.
 Theroten
Ha ha .. Patrick Swayze sliter strupen av folk i en 80-tals klassiker...
 fredrikj83
Min favorit
 chris_lambert_
Underhållande som fan. Skön 80-talsnostalgi med en Patrick Swayze i minst sagt toppform. Sköna fightscener och fint med en cheesy kärlekshistoria on top of that.
 JTP1987
Detta är 80-tals nostalgi. Med en Patrick Swayze i högform. Skulle nog också säga att detta är hans bästa film jag sett med honom. Väldigt cool och underhållande film.
 GrandMaster_E
En av de roligaste filmer jag sett på länge!
 jonbo
All visdom från 80-talet ryms i denna film. Som film en tvåa men som tidsdokument antagligen en fyra. Det landar mitt i.
 dudson
Jizzes Vilken blodig Historia det blev av den här Rullen=) (Uppskattat) Sen kan jag tycka att Swayze var Rätt Menlös som skådis..Men här typ..förvandlas han till en Kung-Fu mördare som sliter halsen av folk=)(Thats Respect) Mycket skoj se en sliten Sam-Neil raggla runt på barer Hehee Roligast när han ligger på bar disken med en Kniv i sig..Vadå fyllo-warning...=) Sen ett Stort Plus för den Över Vidriga Slem Skurken som är Tottally Wackoo...
 Gialloblu
Resten av veckan ska jag roadhousekicka allt jag inte gillar..
 arruba
Det här va riktigt skönt, det är såna här filmer som står för begreppet film. Action i högform med goa brudar och sköna karaktärer. Se den!
 justcelsius
Är man sugen på en macho-rulle med Patrick Swayze i högform (fysiskt) så kan jag varmt rekommendera den här rullen. Charmen med de "äldre" actionfilmerna - till skillnad från nuvarande Hollywood-rullar - är att hjältarna faktiskt kunde utföra en round-kick. Sen att storyn och resten av skådespeleriet är skit, det får man leva med.
 Exterus
Den här filmen är en av mina "guilty pleasures". Intellektuellt sett inser att den är fånig, ostig och dum och egentligen mest består av en och en halv timme med Patrick Swayze med bar överkropp med ett par slagsmål inslängda då och då. Att jag ser den varje gång jag får chansen skyller jag på ett nostalgiskt rus från då jag såg filmen då jag var yngre.
 johansk8
"It is my way - or the high way". Jag var tio bast när denna superrulle kom. Fylld av barslagsmål, tuffa killar och en otroligt het Kelly Lynch.
 ShenLong
ROAD HOUSE
 Henkepedia
Jag hadde aldrig sett filmen tidigare men blev lite nyfiken på den när Peter Griffin i “Family Guy” köpte filmen på dvd och sen gick ut och slogs och skrek “Road House”. Såg den och kom fram till att den faktiskt var rätt ok.
 Spook
helt ok! :)
 kallewj
Hade jag varit proffesor i genusvetenskap och föreläst om maskulinitet hade jag visat mina studenter denna film
 ziferN
Den börjar rätt så hyfsat charmig, småmysig och underhållande men den tappar sig helt under den sista halvtimman av filmen då den inte alls känns lika underhållande längre.. Men innan dess så är filmen faktiskt underhållande och småmysig, och bjuder dessutom på en helt ok tidsfördriv för stunden. 80-tals känslan finns där, tuffa macho killar och härliga one-liners. Men jag har faktiskt sett bättre klyschiga 80-tals filmer. Svag trea.
 MaxMackan
Det är ju sjukt fånigt och "over the top", men oerhört underhållande och det räcker en bra bit.
 Simon_19
Bra film. Det blir lite mycket i slutet men tack vare Patrick Swayze så får den en fyra. Riktigt underhållande första timman.
 robbieroy
Ja men vadå? En otroligt underhållande dumrulle. Slagsmålsfilmen låg i tiden och istället för den obligatoriska karateturneringen har vi här en jävla bar där allt sker. Swayze gottar sig i sin brudmagnetism och när karln sitter näck på taket och blossar efter samlag är förvirringen total.
 RobinsTaste
Lite väl för mycket Swayze-porrighet som taget ur Dirty Dancing. Men annars är den faktiskt en skön 80-tals actionrökare med musikinslag, roundkicks och jujitsu-träning.
 Solidus
Fantastisk underhållningsfaktor på denna lilla pärla. Patric Swayze är inoljad tuffing som knockar elaka män och får vackra kvinnor, skurken är oresonligt genomond och hans hejdukar tar sig tid att stanna upp och skratta högt åt det kaos de skapar, Jeff Healey öser på med 80-tals hårdrock och Sam Elliot är kung. Jag såg och jag njöt från första scenen till den sista. Underbar!
 Zipper
Patrick är 80-talets mesta badass i min bok. Filmen som sådan är sådär.
 JonteW
Härlig B-films underhållning från början till slut.
 ninjataxen
Bra: nej. Underhållande: till en viss punkt.
 Scrapop
Efter det att jag sett Road House känner jag mig tillfreds på underhållningsfronten. Historien är dock inget märkvärdigt och vissa fightscener känns lite larviga. Når inte riktigt upp till en trea i betyg men tvåan är stark.
När jag idag ser 80-talsfilm med action så väcks härliga nostalgiska känslor inom mig samtidigt som jag brottas med det faktum att det oftast, som i detta fall, dras till att kännas både fånigt och överdrivet. Jag får kul underhållning och Patrick Swayze och Sam Elliott levererar men det finns inte mycket trovärdigt här(vilket heller aldrig var meningen). 2+
 Andreas_
Visst är detta fånigt och orealistiskt på alla sätt och vis...rent skrattretande egentligen, men samtidigt så är det så dåligt att det blir helt lysande och det är 80 tals film dessutom, så hur dåligt eller fånigt eller orealistiskt det än är, så är det kult idag eftersom man växte upp med detta som liten grabb, så jag kan inte såga detta utan ser den med ett skratt och leende idag istället. Dom flesta skådisar överspelar så klart oxå men Swayze och Sam Elliott är faktiskt riktigt bra i ledande roller. Kelly Lynch är väl okej och Ben Gazzara spelar över så där härligt mycket som en riktigt skurkboss alltid fick göra på 80 talet. Älskade 80 talet och denna film för med sig massa goa minnen och betyget kan inte bli sämre än ett medel här, trots alla sina brister. Stark 3:a blir betyget från mig och har man inte sett den så ska man se den som en glimten i ögat, överdriven till max actionfilm...ta den absolut inte för seriöst idag så kan man faktiskt uppskatta den och få en rolig stund.
 Itake
Plot holes the size of the sun. Men ibland är det så dåligt att det faktiskt blir bra.
 Hogman
Såg om den o hade för mig att den skulle vara bättre, var ju ca 25 år sedan sist. Visst är det alltid härligt när elaka typer åker dit, men mkt är väldigt b, få människor beter sig som slöddret på barerna och fajtingen är emellanåt riktigt pinsam. Plus till Sam Elliot dock, som är riktigt riktigt cool.
 fridenpaden
Extrem 80-talsaction. Larvig men underhållande.
 booby
Sprudlande 80-talsfilm.
 Jaganatha
Lökig knytnävsslagsmålsfilm från sent 80-tal. Alla skulle se denna när det begav sig i VHS-åldern. Dumt så det räcker och blir över. Elliot och Gazzara bidrar med rätt starka prestationer, där Swayze kanske inte gör det. Nostalgi-tvåa.
 Sarakin76
ligger mellom 3 og 4, Siste 20 min ødelegger en del. Men Swazys fasta og glatte rumpe redder filmen .
 halvdebil
hur betygsätter man den här jävla feberdrömmen
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Gatan utan namn (info) 11:26 19/7 (9)
Den blomstertid nu kommer (info) 10:51 19/7 (22)
The Lobster (info) 10:46 19/7 (86)
Today (info) 08:03 19/7 (1)
Det våras för arvingarna (info) 05:05 19/7 (10)
What Happened to Monday (info) 04:43 19/7 (18)
Split (info) 03:26 19/7 (64)
Transformers (info) 02:08 19/7 (1263)
I Do, I Do, I Do (info) 02:05 19/7 (1)
Dödsjakten (info) 02:05 19/7 (3)
Vargarnas rike (info) 01:55 19/7 (31)
AM1200 (info) 01:35 19/7 (3)
Big Stan (info) 01:32 19/7 (90)
Downrange (info) 01:07 19/7 (5)
Mamma Mia! Here We Go Again (info) 00:53 19/7 (1)
Ready Player One (info) 00:28 19/7 (44)
Fyra år till (info) 23:47 18/7 (74)
Morden i Midsomer - The Ghost of Causton Abbey (info) 23:22 18/7 (2)
Dr. Strange (info) 23:05 18/7 (4)
Värdshuset fritiden (info) 23:00 18/7 (11)
The Mercy (info) 23:00 18/7 (2)
En Manhattan-melodram (info) 21:16 18/7 (9)
Carrie Pilby (info) 20:52 18/7 (5)
Universal Soldier: Regeneration (info) 20:45 18/7 (83)
Idiotrepubliken (info) 20:28 18/7 (420)
Nalle Puhs äventyr (info) 20:26 18/7 (95)
The Zombinator (info) 19:52 18/7 (1)
Cavalcade (info) 19:24 18/7 (11)
Zombie Massacre 2: Reich of the Dead (info) 18:38 18/7 (1)
Granatäpplets färg (info) 17:31 18/7 (35)
När tyskarna kom tillbaka (info) 17:24 18/7 (1)
Smoke (info) 17:18 18/7 (9)
Brakfesten (info) 17:07 18/7 (99)
The Roommate (info) 16:31 18/7 (49)
Time to Kill (info) 15:11 18/7 (2)
Man Up (info) 15:04 18/7 (19)
Shaka Zulu (info) 14:59 18/7 (2)
Till min lillasyster (info) 13:55 18/7 (2)
Three Kings (info) 13:55 18/7 (241)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 11:53 18/7 (27)
Grupporträtt med dam (info) 10:34 18/7 (1)
Borg (info) 10:16 18/7 (44)
Ant-Man and the Wasp (info) 10:14 18/7 (9)
Molly's Game (info) 10:12 18/7 (17)
Les 3 boutons (info) 05:50 18/7 (1)
Outside In (info) 03:08 18/7 (1)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 02:21 18/7 (60)
Sherlock - The Empty Hearse (info) 01:45 18/7 (55)
På palmblad och rosor (info) 01:34 18/7 (14)
The Good Lie (info) 01:11 18/7 (22)