santiago
Jodå, en svag fyra får det allt bli ändå.
 Zipper
Intressant, skulle gärna läsa boken för stt få mer kött på benen. Kul med en squad med bara kvinnor för en gångs skull.
 stgurgel
Ganska amatörmässig stalkerkopia där all dialog är viskad och pretentiös
 Makta
Kunde varit värre men kunde också varit mycket bättre.
 dafreakish
Denna mystiska sci-fi/thriller har fantastiska sidor men också rätt mediokra. Garlands försök att göra någonting annorlunda är onekligen fascinerande men det är också långsamt och ibland ganska fult, i allt det vackra. Den är obskyr och svåråtkomlig, men också ett spännande tankeexperiment. Man njuter, men man lider. Garland är sannerligen en man med visioner och fortsätter han såhär så kommer snart mästerverket att kristallisera sig. Men han är inte riktigt där än.
 BarryHero
Kanske gick in med fel forvantningar men jag blev inte varst imponerad. CGI:n var val inget speciellt och historien var lite spannande men forvirrande. Gillade dock filmmusiken. Varfor ger man Tuva Novotny chansen nu istallet for 10-15 ar sedan nar hon var snygg?
 NoWireHangers
Ojämn. Stundvis fascinerande och intressant men känns som den inte riktigt levererade o slutet.
 annihilat0r
En spännande, levande och filosofisk upplevelse. Dock kvarstår många frågetecken, vilket naturligtvis är meningen. Rekommenderas för bottendjupa kvällar.
 Halofreak92swe
Spännande mystisk sci-fi. Den försöker likna Arrival lite grann med stämningen och den mysiga musiken och ljudeffekterna. Riktigt bisarr. Stark 3.
 TheHorrorfan
Förstår varför det här tilltalar många, men även dom som inte gillar det. Är dessvärre en av dem som inte gillar det. För mycket sci-fi för min smak.
 robfox3000
Sämsta filmen jag sett på länge. Animationer man kommer skratta åt om 5-10 år.
 Zero75
Jag är björnen.
 gjoob
När uppbyggnaden är så bra, brukar slutet för det mesta vara en besvikelse i den här typen av filmer. Men till min överraskning var slutet bättre än jag någonsin kunnat ana. Den tar ett beprövat koncept (Arrival) men gör något eget av den. Den psykologiska biten känns dock rätt svag och inte ens så intressant och hade gott kunnat lämnats åt sidan, för att enbart göra en insnöad, nördig scifi-thriller. Och otrohetsdelen kändes även den onödig. Totalt sett, många blandade intryck gör att den landar på ett mittenbetyg.
 #54
Flummig, på gott och ont.
 Zarquon
Gillar verkligen premissen och vad filmen försöker göra, och det är nära att den lyckas också. Tyvärr är det onödiga smågrejer som gnager och drar ner helheten lite. Tycker inte det funkar när karaktärer, som ska vara assmarta forskare, ger helt bananas förklaringar till saker som helt enkelt inte går att förklara. Det är helt okej med oförklarliga fenomen, det är ju esoterisk sci fi! Varför lägga in teknobabbel och midichlorians? Sen är det några världsliga detaljer som kunde förklarats bättre, som varför ingen försökt med en KORT expedition in i fenomenet, sen när man delar ut automatkarbiner som godis till folk utan militär bakgrund (lägg in trött USA-vapenkultur-skämt här), varför sagda vapen saknar axelremmar så de måste släpa dem i händerna (tills det plötsligt dyker upp en axelrem från ingenstans i en scen), och varför man överger sitt relativt trygga vakttorn helt utan anledning. Slutet var dock asbra och allt jag hoppades på, hade resten varit lika bra, då hade detta varit en riktig toppfilm.
 Masjävel
Jag gilladd flummigheten. En skam att den här intr gick upp på bio!
 menschenfeind
Ytlig och pretentiös smörja. Ibland liknar det något som skulle kunna funka men det ser inte bra nog ut, låter inte bra nog, är för dumt och för fullt med billiga knep (och CGI-djur är det värsta som finns).
 Ima_Tree
En film som jag verkligen skulle kunna gilla. Men det är för mycket fult och dumt som jag tycker hör till billigare produktioner. Jag är också ganska trött på CGI.
 pufred
Den här gillade jag, intressanta miljöer, mycket tankeväckande, med flera olika teman, tvetydig och inte överförklarande. MEN den har alldeles för mycket ologiska praktiska dumheter och den fick mig att tänka på senaste "feministiska" ghostbusters (och det inte på ett bra sätt).
 lucius
Skaparna till den här har nog lyssnat på podcasten Tanis en del
 Harford
Jag önskar att jag gillat den här, men det var knappt att jag orkade se hela. Seg som tusan.
 Zelest
Ugh... jag vill gilla den här mer än jag gör. Den borde vara en 4a, men hamnar på en svag 3a. Jag vet inte riktigt vad det är... tror att det är att när allt är sagt och gjort så betyder det som händer inget. Man fastnar inte för mer än en eller två karaktärer och vissa karaktärer kan man inte beskriva mer än med sitt yrke. Den har alla element av en riktigt bra, långsam, vacker och filosofisk film, men det fungerar inte.
 Robkiller
Det här var mest mysko, och alldeles för segt. Men håller i alla fall intresset uppe hyfsat ändå.
 abnormal
Jättesnyggt (äntligen) med kvinnor som inte är sminkade, stylade och har tajta kläder i en orimlig situation. Dock så oerhört icke-trovärdig karaktär med militär bakgrund som agerar fullständigt irrationellt och inte alls som en soldat skulle. Tyvärr också riktigt klichéig homosexuell kvinna. Filmen är annars vacker och sevärd, men ingen höjdare.
 Dangoh
Fan vad bra den här var! Helt oväntat bra
 Megalon
Snyggt och skumt, med bra kvinnliga skådisar. Jag vill gilla den mer än jag gör... Den får extra plus för äckel-björnen. Räligaste scenen i en icke renodlad skräckfilm jag sett på många år!
 Jakean
Fantastiskt usel film. Finns intressantare filmer om folk som kliver in och ur ett gigantiskt stjärthål. Gör er själva en tjänst och bespara er 1h o 55min av era liv. Lägg hellre tiden på fingervirkning eller något annat spännande.
 G-man
Meh, den här typen av skräckfilm har man ju sett alldeles för många gånger redan. Orkade inte se klart.
 Vertov
Snygg film som vågar utmana fler normer inom filmvärlden. Dessvärre är storyn något segt berättat och tappar fokus efter ett tag.
 Ghostface
Netflixproduktioner har något plastigt och hafsigt över sig som förminskar närvaro och genuinitet. Ett hopkok av Predator, Alien etc men med någon form av egna ben.
 shpedoinkel
Grym film! Klart sevärd med fantastiska specialeffekter och originell story.
 Tenchi
Väldigt många i karaktärer som inte vet nånting. Ändå är inte Jon Snow ens med...
 HerrNenne
Känns tidvis rätt lågbudget, och ganska snygga effekter bidrar bara till att öka det, då de som nån annan sa känns lite plastiga, lite dåligt inkorporerade i världen. Flashbacksen dödar tempot och är meningslösa och ointressanta. Resten är faktiskt en rätt okej, intressant film, och den blir bara bättre och häftigare ju mer det ballar ur.
 Mlady Milenka
Netflix egna produktioner är som sagt inte så mycket att ha. Här gillar jag ändå idén och det finns framförallt en scen som sticker ut. Jennifer Jason Leigh är också en anledning i sig att se filmen.
 wiberga
Helt otrolig på alla sätt och vis. Jag försvann in i en annan värld från första sekunden till sista. Kommer se om denna många gånger och kommer troligen upptäcka nya saker varje gång. Något utav det vackraste jag någonsin sett.
 DYV
Väldigt intressant koncept som filmen bygger kring. Lite spretig, men lyckas ändå få ihop så många genres, drama, thriller, action, sci-fi och mystery till en ganska bra sammanhållen enhet. Lämnar mycket utrymme för funderingar och eftertanke.
 Starkbröl
Obegriplig.
 Bomkia
Stämningen är fantastisk. Härligt att se mer eftertänksam sci-fi. 4-
 Tatty
Okej film, lite spännande men inte riktig min filmsmak!
 Mysharry
För lång, för rörig, och för otydliga karaktärer. Den vill för mycket, spretar och och hoppar vilt. En del skrämmande skräck, men blandas med pseudo-science, drama och rena obegripligheter. Nä, de fina färgerna räcker inte.
 Vovven
Störde mig tyvärr på karaktärernas beslut och agerande genom hela filmen. Visst, det är en skräckfilmsgrej att hela tiden dela upp sig, gå till de farligaste platserna och skicka instabila människor på farliga uppdrag. Men eftersom filmen i övrigt verkar vilja framstå som mer genomtänkt har jag svårt att köpa det. Framför allt är det Dr Ventress i rollen som psykolog jag inte förstår. Hon har sina skäl till att vara som hon är, visst. Men hur kan hon skickas med i egenskap av psykolog och ledare när hon snarare beter sig som en psykopat? Medan de andra karaktärerna tappar fattningen med tiden så är jo hon iskall från första sekund på skärmen. Så konstigt.
 Mikael602
Kunde ha varit ett mästerverk om slutet hade varit lite bättre
 bubblo
Så här vill jag att min scifi skall vara. Bygga världar, mystik och mindfucks. Hatar moderns ak scifi-filmer som är förklädda actionrullar med lång "slutstrid". Det här är mer min smak. LIte Stalker, lite 2001, lite Black Mirror.
 Christofer
Inte vad jag hade hoppats på riktigt. Hygglig första halva men sedan spårade det lite mot slutet.
 vonadel
Fick en bra känsla från början. Och den blev inte sämre när Tuva plötsligt dök upp. Hade ingen aning om att hon var med i denna. Sedan vet jag kanske inte om hon var helt rätt för denna roll iofs. Gillar upplägget som var lite TZ och Outer Limits stuk. Tappade kanske något mot slutet dock. 7/10
 Troddel
Såg den på ett flygplan. Jag gillade verkligen första halvan, men den höll inte hela vägen.
Helvete, helvete, helvete, HELVETE, H-E-L-V-E-T-E!! så jävla dum denna film är. En cool idé och ett grymt upplägg, men hur Alex Garland kan skita ur sig ett manus som till och med skulle göra Michael Bay skeptisk övergår mitt förstånd. Lägg sedan till enormt bleka skådespelarprestationer (i synnerhet favoriten JJL är nämnvärt kass), ett malplacerat soundtrack, samt en krokodil som lånad från Asylums digitala djurpark, så blir det inte ett dugg bättre. Men filmen har två riktigt bra scener, varav en är rent trollbindande, så en etta är otänkbart. Nästan så att jag skulle vilja sätta en trea, men rent övergripande så är allt så skämskuddekorkat att allt annat än ett underbetyg vore ett hån mot god smak. (6+/15)
 kryttan
Äntligen en sci-fi som vågar sticka ut från mängden, bra och väldigt spännande med en del obehagliga scener. Väldigt bra ljudspår.
 Hanness
Sällan man ser en bra Science Fiction numera, men denna var bra. Mycket stark 3a.
 Satai
En riktigt bra blandning av Solaris och Stalker.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)