Jaganatha
En film som knappast är skrämmande för andra än djupt troende katoliker, som kanske tar väldigt allvarligt på all religiös symbolik som dyker upp i filmen. Ibland slår det över i parodi och ofrivillig komik när i stort sett samma jump scare upprepas några gånger för mycket. Skräck handlar helt och hållet om att bygga atmosfär och hålla tillbaka chockerna med en sakta stigande förväntan om att något ont snart ska hända. Förutom en del väl valda miljöer har denna fortsättning på The Conjuring 1 och 2 inget originellt att komma med.
 päronanton
Jag älskar verkligen skräckfilm! Detta är en väldigt välgjord skräckis med många jumpscares!
 Halofreak92swe
Helt okej! Var rätt så läskig stundvis faktisk! Musiken var det som stack ut mest, tung mörk, otäck kör/kyrko-musik som helt klart förstärkte känslan rejält. Inte lika bra som The Conjuring-filmerna kanske men fortfarande en bra skräckis! Stark 3.
 TheHorrorfan
Som jag förväntade mig. Överhypad som bara den, men den är absolut inte dålig. Den har bara inte det där lilla ”extra”. Håller samma klass som ”Annabelle” filmerna, men inte samma klass som ”The Conjuring”.
 kanemura
Jämfört med Conjuring-filmerna är den egentligen tämligen dålig. Den var förutsägbar, trista karaktärer förutom den unga tjejen i huvudrollen och faktiskt inte särskilt läskig. Då ska det sägas att jag inte är nån tuffing, jag blev riktigt rädd när jag såg båda Conjuring-filmerna. När kan tänker på hur mycket bedrövligt skräckfilm det finns så hamnar dock den här ett litet snäpp över. En mycket svag tvåa.
 jezebel
En film som skulle kunna vara bra men saknar allt. Handling, mystik, ljudeffekter, animationer, allt är bristfälligt eller uselt. Visst finns det sämre men detta är verkligen skituselt.
 Biberkolben
Musiken var iallafall bra.
 PeterTheW
C-R-A-P.
 Taliah
Tafflig repetitiv skräck utan finess.
 JonteW
Trist och tafflig koka-soppa-på-en-spik-skräck...
 ilw
Tro verkar relativt otillräckligt för att hålla demoner på plats :/
 Engravadlax
En del bra idéer, men inte speciellt stämningsfull. Eller välskriven. Eller välspelad.
 DiMMU BoRGiR
"Skräck" på tomgång. Synd, för det finns bra och lovande sekvenser, men de bygger upp till ingenting.
 amam
De börjar bygga upp nåt och sen blir det bara rulla ögonen scener. Om och om igen i hela filmen. Stark etta.
 Spidde
Ganska värdelös på alla sätt men min flickvän höll sig vaken och skrek till några gånger, så jag antar att den gjorde något rätt. På många sätt ett patetiskt försök att tjäna mer pengar på Conjuring 2, och kopplingen till den filmen är enormt usel och taffligt presenterad. Som en påkostad tv-skräckis.
 ekneB
lagom underhållande med en par bra scener, men i övrigt lämnar den en hel del att önska tyvärr
 Gadwin
Med nöd och näppe godkänd. Storyn kunde ha blivit bra om den inte var så taffligt regisserad. Saknar all form av fingertoppskänsla.
 haajen
Känns rätt länge lite som en kombo av Hammer och italiensk skräck (får starka City of the living dead vibbar) men sedan spårar det ut och blir både tråkigt och onödigt rörigt.
 mazquara
har förutsättning för att bli en bra film, men tyvärr blir jag bara mer och mer uttråkad ju längre det fortgår
 skitbad
Uh. Herregud vilket magplask till film. Känslan är att man försökte göra en seriös skräck från start men när man efter filmningen märkte hur skit det blev försökte man göra den lite B-skön, det tåget hade dock seglat för länge sedan...
 GrandMaster_E
Extreeeemt svag tvåa. Känns hyfsat välgjord och fyller sin skräck funktion i högre snitt än de riktiga c-produktionerna men manuset är nästintill katastrofalt rörigt. Spårar mot slutet men lyckas knyta en någorlunda knut på sin lilla säck.
 Hanness
Mycket besviken, hade mycket större förväntningar. Inte bra på något vis.
 Djason
Tur att jag undvek den här på bio. Svag skräckfilm, trodde denna skulle vara riktigt otäck men det är bara en massa billiga scener som ska vara otäcka.
 dudson
Shit asså. Detta satyg till #film# var olidlig. Som tortyr -instrument kan jag förstå. -1(
 kanemura
Gräsligt dålig, blir ännu sämre när man jämför med de fantastiska Conjuring-filmerna. Ett mycket dåligt försök att Guardian of the Galaxy-fiera skräckfilm.
Jag avskyr de dåliga Conjuring-filmerna och den här var inte bra den heller men rätt okej i sin uselhet, klart värt en svag 3;a. Den är underhållande...
Prequel-cirkusen fortsätter, men där Annabelle och speciellt the Conjuring är okej skräckisar blev the Nun enbart ett effektfullt sömnpiller proppad med jump-scares och skräckklyschor. De kan ju uppenbarligen göra bra skräckisar baserat på de tidigare filmerna, så varför slarvar de så in i helsike här? Okej att filmen säkert cashade in pga namnet, men synd på ett tacksamt koncept. För själva nunnan är riktigt creepy.
Väldigt ojämn, bitvis verkligen jättesnygg och jag gillar hela estetiken med klostret och nunnorna och det förhöjs av snyggt bildspråk. Jag tycker dom 2 huvudrollerna är bra också, Frenchie är lite sådär men funkar. Men skräckmomenten skrämmer mig verkligen inte alls. Jag tycker också ondskan känns för inkonsekvent och krystad i dess "attacker". Själva mysteriet och så blir mest bara konstigt. Men den funkar ändå tillräckligt for en slätsvag tvåa.
 Robkiller
Lite fina vyer, och en del bu-effekter... men mycket mer än så blir det aldrig...
 Zok
Blir aldrig något av denna film, en del scener är ok, men som helhet blir det aldrig särskilt spännande eller engagerande. Lättglömt.
 markus1990
Sömnpiller
 Tatty
En aning lite spännande och kändes lite läskig men väldig bra var den inte! Kunde va ännu läskigare eller mer brutalare.
 kryttan
Vilket fantastiskt bottennapp, är det meningen att få oss att skratta eller bli skrämda? inget i filmen är läskigt, spännande eller skrämmande.
Senaste kommentarer
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)
Parasite (info) 23:53 16/8 (2)
San Andreas (info) 23:46 16/8 (108)
The Echo Game (info) 23:46 16/8 (1)
Vargens sång (info) 23:37 16/8 (5)
The Beasts' Carnival (info) 23:28 16/8 (4)
Till drömmarnas land (info) 22:54 16/8 (1)
Sista kontraktet (info) 22:49 16/8 (68)
Taken 2 (info) 22:12 16/8 (224)
Lejonkungen (info) 21:52 16/8 (18)
Britt-Marie var här (info) 21:51 16/8 (11)
Tommy (info) 21:36 16/8 (37)
Dumbo (info) 21:25 16/8 (6)
The Square (info) 20:56 16/8 (85)
Darkest Night (info) 20:16 16/8 (1)
Ride (info) 19:33 16/8 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 17:44 16/8 (13)
Röda husets hemlighet (info) 14:22 16/8 (7)
Freeheld (info) 13:57 16/8 (5)
Escape at Dannemora (info) 13:31 16/8 (4)
Lion (info) 13:20 16/8 (60)
Love Happens (info) 09:52 16/8 (58)
Share (info) 07:43 16/8 (1)
Charmören (info) 04:33 16/8 (4)
Ansikte mot ansikte (info) 00:35 16/8 (37)
Förtrollad av Paris (info) 23:55 15/8 (11)
Good Boys (info) 23:44 15/8 (1)
Midsommar (info) 23:33 15/8 (22)