Betyg idag: 1 212 Besökare idag: 4 252

snowman01
Russo bröderna har gjort det igen, tredje femman i MCU. Wow vilken upplevelse, att se 10 år av Marvel-filmer sammanstråla till denna episka saga. Mer action än väntat, fantastisk pacing och ett flertal överraskningar. Blev så glad att det var bättre än förväntat, jag vill se den igen haha!
 saffecool
Det här är en av de bästa filmer jag sett.
 PojmiZ
Bästa Marvel filmen hitills med många stora överraskningar.
 Waleyra
En av de bästa hittills. Inte alls vad jag förväntat mig. Stor överraskning.
 Boondock_saint
Jävligt tillfredsställande början-till-ihopknuten-säck i den här tioåriga Marvelsagan. Ja, jävlar. Filmen börjar lite väl plötsligt och pang på vilket gör att det som händer i början inte berör mig så mycket som det nog är tänkt. Men sedan är det 2 timmars vindlande NJUT där alla olika spår faktiskt vävs samman bättre än jag trodde med tanke på hur många viktiga karaktärer som ska samsas om screentimen. Jag gillar att man får se så mycket av Thanos resa och att han känns så mycket mer mänsklig än jag väntat mig och att hans bakomliggande syfte ligger i ett klassiskt dilemma. Att hela filmen är en strid mot skurken och inte bara sista halvtimmen är också ett stort plus. Störst var ändå att vi satt i en nästan fullsatt salong på premiären och att det var helt jävla knäpptyst under filmens slut – och sekunden eftertexterna satte igång så vände sig alla mot sina sällskap och började diskutera vad de just sett. Sjukt häftigt, faktiskt.
 Mikael602
Den var mörk, riktigt mörk! Och Thanos levererade.
 Ajax Swan
Magiskt. Episkt. Underbart. Vill. Bara. Ha. Mer. 5:a (10/10)
 DrJW
Detta var väldigt episkt! Det är de enda ordet man kan beskriva den här filmen - episkt! Bröderna Russo gjorde ett mycket bra jobb med Captain America: Civil War, och dem gjorde ett utmärkt jobb med den här filmen! Av alla MCU-filmerna så är den här de mörkaste i hela serien. Om du är ett fan och du bryr dig om dessa karaktärer så kommer du att känna dig ledsen, den har många sorgliga ögonblick. Mycket känslomässigt. Jag skrev en gång att Guardians of the Galaxy vol. 2 var Marvels svar på Empire Strikes Back, men efter att ha sett denna skulle jag säga att den här filmen är mer av ett svar på Empire än GotG vol. 2, den här hade typ mer likheter med den filmen. Men du kan också säga att GotG vol. 2 är deras svar på Empire och detta är The Avengers's svar på den filmen. Den här har en perfekt balans mellan de seriösa och roliga momenten, älskar musik komponeringen och skådespelarensemble var väldigt bra, och jag tyckte verkligen om Josh Brolin som Thanos, speciellt hans röst! Den är löst baserat på serien Infinity Gauntlet (en riktigt bra serietidning/serie roman) och om du har läst den så kan man se att dem har lagt vissa delar från den i några av scenerna. Namnet Infinity War är namnet på uppföljaren till Infinity Gauntlet.
 yrkeschaufföre
En svag fyra. Jag gillade att de växlade mellan olika handlingar och hur de samarbetade mellan grupperna. Men det är lite väl mycket "storslaget" och var var Ant-man? (jag hörde förklaringen) Jag kommer att se den igen antar jag, får se vad som händer med betyget då.
 Gadwin
Hejdundrande episk. Bästa filmen Marvel har gjort. Finns en del karaktärer jag önskar att de kunde skippa ge scentid men överlag är det en fantastiskt välskriven och underhållande film.
 badpanda1606
Det bästa jag sett i Marvel - väg hittills. Visuellt är detta även den mest knivskarpa bilden jag upplevt på en IMAX duk. Ordet gåshud fick en helt ny innebörd för mig och känslorna som väcks när man inser att 10 år av filmer byggts ihop för att man ska landa på denna, det är så förbannat genomtänkt!
 ToddDowney
Det här är va Batman V Superman ville va. Mörk och de klarar av att blanda ihop många fler hjältar och endå få det att fungera. De visar att Marvel har kommit långväg sedan 2008 med introduktionen av Iron Man. Ett helt universum är i fara av en av de bästa filmskurkarna någonsin i Thanos. Man märker direkt från första scen att ingen går säker och att vem som helst kan dö. Och det temat fortsätter genom resten av filmen. Jag kände mig helt stum och de kändes som att hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen på mig. Filmen kändes aldrig som 2,5 timme lång heller. Den höll ett bra tempo rakt igenom med mycket action och mer karaktärsdriven story. Och hur de lyckades med de med över 20 hjätar är magiskt. Detta är ett måste på Bio!
 EvilNed
Bra, fet och maffig. Lite för lång och flera gånger kör karaktärer väldigt krystade val för att tvinga storyn framåt. Tänker speciellt på Doctor Strange och Star-Lord...
 n u f a n
För kort!!!
 PeterTheW
Så jefla överskattad. Snygg som fasen, visst, och jag gillar den mörkare tonen, men i övrigt... Alldeles för lång, blir ärligt talat bitvis rent ut sagt uttråkad av den svaga storyn, Thanos är som bäst halvintressant som skurk. Sen blir det ju mest väldigt rörigt när man försöker få plats med så gott som varenda Marvel-hjälte i en och samma film - så pass många att man rent av erkänt att man "glömde" Hawkeye, som i och för sig är ganska tråkig, men ändå - det säger en del. Mycket oneliners som faller platt.
 Jaganatha
Ett lysande exempel på att en film inte nödvändigtvis blir bättre av att man släpper in alla Marvelkaraktärer man kan komma ihåg i handlingen. Thanos är dock en hyfsad skurk. Men det är för mycket som känns repetitivt och ofokuserat för att det riktigt ska gå att se fram emot nästa film i serien. I grund och botten är problemet att Marvel-filmerna börjar se för likadana ut. Det kommer inte att hålla i längden.
 jingoo
För riktigt inbitna fans av karaktärerna och tidigare filmer är nog detta som julafton. För mig är det mest en helt ok popcornrulle, precis som tidigare filmer. Imponerande att de lyckas hålla ihop det hela någorlunda, trots det stora antalet hjältar. Vissa får mer än andra, t ex Thor och Gamora. Vissa känns fortfarande underutvecklade och luddiga i kanten, t ex Vision och Scarlet Witch - deras krafter har ärligt talat mest använts som plot devices hitintills. Vissa finns inte ens med (Ant-Man). Thanos är bättre än genomsnittet bland filmskurkar, då han för en gångs skull ges lite motivation och känslor. Djupt för en skurkroll, men ändå rätt ytligt. Hursomhelst tyckte jag den här är bättre än Black Panther men sämre än Ragnarök.
 jingoo
För övrigt: har vi inte fått nog nu av massiva stridscener mot cgi-monster i finalerna av dessa filmer? Det blir bara actionlervälling av alltihopa.
 haajen
Sannerligen en massiv film, väldigt imponerad av att de fått ihop det så bra. Storyn hänger ihop, Thanos är en bra skurk, dialogen sitter (för det mesta) som ett smäck. Mycket underhållande och verkligen fin utdelning för de som sett alla filmerna i MCU hitintills. Mantis och Drax stjäl showen!
 Stan
som vanligt. meeh. humorn funkar oftast väldifr bra, de dramatiska scenerna osar cheese med slow motion och övertydlighet
 August Dellert
Marvel Studios överträffar sig själva ännu en gång och levererar deras tätaste och mest spektakulära film hittills. Dynamiken mellan alla hjältar är underbar och Thanos är kanske den bästa antagonisten sedan Darth Vader.
 Bomkia
Som vanligt med de här Avengers-filmerna är det för lite mycket folk inblandade med många hopp. Jag föredrar lite mer koncentrerade filmer. Men Thanos växte på mig som skurk, han kändes ovanligt utvecklad för att vara Marvel-onding. 3+
 Martin_Sj
Den här hade jag ganska höga förväntningar om. Gillade de två senaste Captain America väldigt mycket. Men här känns manuset ointressant och spretigt. Gruppdynamiken känns frånvarande och karaktärerna platta. Här och där lyser Guardians of the Galaxy upp med lite humor och den har en del välgjord action, problemet är bara att jag inte bryr mig om filmens karaktärer. Slutet av filmen var riktigt bra dock så den sista fjärdedelen får två tummar upp, även om det allra sista inte föll mig i smaken. De tre första fjärdedelarna var bara sevärda.
 saviola
Jag säger inte att detta är en perfekt film. Men det går nog inte att göra en mycket mer perfekt Marvelfilm IMO.
 best_jeppe
Helt okej film men som de flesta ensamblefilmer så är problemet att det är lite för mycket karaktärer för att det ska gå och balansera. Däremot så tycker jag att de lyckades veckla ut Thanos ganska bra och gjorde honom lite småintressant jämfört med många andra Marvel-skurkar. Filmen blir dock aldrig direkt gripande utan är mer ett spektakel att bevittna. Stabil 3a.
 jingoo
Angående diverse dramatiska och sorgliga ögonblick i filmen så är det lite svårt att ta det riktigt allvar i ett universum där ett dödsfall för det mesta bara är som ett rött kort i fotboll. Avstängd i några matcher och sedan komma tillbaka.
 Afflicter
All heder åt bröderna Russo som har lyckats knyta ihop det här gigantiska spektaklet till något som faktiskt funkar. Antagligen tidernas mest stjärnspeckade rollista och alla hinner få sin stund i solen. Dessutom med en handling som aldrig blir komplicerad eller faller samman. Vifta hejdå DC, ni kommer aldrig att uppnå dessa höjder.
 dafreakish
Så kom den till slut, denna massiva film där Russo-bröderna skulle försöka samla mängder av superhjältar och starka karaktärer i en och samma stund på duken. Hur gick det? Klart över förväntan. Det är bombastiskt, vansinnigt mycket action samt extremt lyckad humor. Alla karaktärer behandlas med full respekt och får den plats de behöver. Att Guardians Of The Galaxy nu tar plats gör saken ännu bättre då humorn utökas och blir en central del i berättandet. Inte en lugn stund bjuds när Marvel nu ska avsluta allt. Brolin är strålande som den fascinerande Thanos och de sista minuterna av filmen är något alldeles extra. Troligtvis den starkaste filmen hittills i Marvels universum.
 Hans Moleman
Jag verkar för ovanlighetens skull gå emot IMDB, Filmtipset, m.m. Tycker inte alls den här når upp till samma nivå som första Avengers-filmen. Alldeles för lång och för mycket av allting.
 Razzel
Extra allt. På ett bra sätt.
 abnormal
Inte lika fångande som föregångarna, men slutet var riktigt bra.
Det är så otroligt mycket fart och fläkt och fantastisk action och underbar humor och gripande, emotionella delar och starka karaktärer och starka saker att hantera. Men ingenting får något utrymme att andas. 2½ timme är långt för en blockbuster så jag förstår varför dom klippt ner den på det här viset men det känns alldeles för kort med tanke på hur mycket stora saker som händer. Thanos är en mycket bra onding men hans plan känns platt och griper inte alls tag som den borde. Dom lyckas ändå göra honom övertygande och gripande men hela planen och resonerandet faller lite platt. Återigen för att uppbyggnaden och förklaringen hastas igenom lite för mycket, hinner inte bygga upp en känsla av desperation över hur det blev. En fantastisk film som egentligen blir bättre och bättre ju mer jag tänker på det, men som tyvärr inte låter mig hinna uppleva allt det i biofåtöljen. Det fartfyllda actionäventyr man bjuds på är dock smått fantastiskt det också, men det finns så mycket mer här att hämta!
 Adoniram
Somnade på biografen. M a o inte så imponerad av ett ton olika superhjältar och svulstig CGI. Och när Marvel försöker vara kvasifilosofiska blir det ren katastrof.
 hsimpson
Här är en till som nickade till på biografen... Missade bara ett par minuter, men jag hade gott kunnat sova vidare utan att missa särskilt mycket.
 Nintendo 64
Jag vill gilla det mer än jag faktiskt gjorde men det blev liksom bara alldeles för mycket och rörigt. Tyvärr
 Qhorinhalfhand
En del karaktärer känns lite "out-of-character" och jag stör mig för övrigt på en del mindre saker med storyn, men thanos och den mörka tonen, för att vara Marvel, drar upp betyget till en 4a. Extremt imponerande hur de lyckats trycka in alla karaktärer och att det funkar så bra ändå. Mkt nöjd.
 yangbo
Renodlat fan/era- betyg. Hade allting bara slutat helt och hållet här med hela franchisen så hade denna 5a varit helt given, för ett ändå, får man säga, fullgott slut att knyta ihop denna över ett decennium långa period som gett mig och hela världen väldigt mkt underhållning och främst elit- påkostat- och förstaklass bioupplevelser löpande sen post Matrix och Sagan om Ringen generationen. Det var ju nån som hade tanke att detta skulle släppas tillsammans med del 2 som en mega mastodontfilm men de insåg väl att 6h i bion är lite för mkt kanske även för mini fans och funkar praktiskt värdelöst i biovörlden, och det hade ju självklart jag hellre önskat än att de mjölkar ett helt år till på hela businessen där varenda öre ska mustas ut när hela filmen inkl del 2 de facto är typ redan färdig. Men visst. Det är ju pengar de ska/måste tjäna i första hand. Hade inte bangat att sitta 5-6h i sträck i bion för typ 1000 spänn el nåt heller istället. Det hade de def tjänat på bara i kina med mer än 300 miljoner som hade gjort samma dumhet under första 24h av släppet, så hade de redan tjänat in det. Aja. Nu blev det istället den absolut snällaste 5an jag gett med tanke på att som film var detta inte ens den bästa från marvel och de andra har jag gett max 4or på, och nästa kommer också få en 5a på automatik. Har man gett 3-5 i betyg till de flesta Marvel filmerna är det teoretiskt inte möjligt att ge detta något sämre om man inte är schizofren el för hög. Ärmanhater av marvel ska man hålla sig långt bort.
 badpanda1606
Den var minst lika bra andra gången jag såg den. En av mina tankar från första titten var att Thanos även skulle kunna ses som en hjälte, beroende på hur man ser det. Det är banne mig den bästa skurken jag sett på film för man förstår varför han gör som han gör och han visar känslor. Helt jävla fantastisk film ärligt talat.
 myslas
Jamen det här var en positiv överraskning må jag säga. Efter ett helt gäng tråkiga och intetsägande Marvel-filmer (med undantag för de med mycket humor i sig) så lyckas de få ihop en rätt komplex historia med en hel massa trådar på ett rätt bra sätt. Kanske är det just det att man inte fokuserar så mycket på samma karaktärer hela tiden som gör det här bättre än tidigare Avengers-filmer och de dötråkiga Captain America-filmerna. Det finns trådar som är mycket bättre än andra här men ingen av dem är i alla fall tråkig. Filmen innehåller förstås mycket action men jag var nästan beredd på att minst två timmar skulle vara actionscener och jag är glad att jag hade väldigt fel på den fronten. Bra slutkläm dessutom vilket annars ofta varit ett problem i Marvel-filmerna. Kanske tar jag i lite väl mycket när jag sätter en fyra i betyg men det positiva slår det negativa med råge i den här filmen.
 Solidus
Efter en stor majoritet av mediokra filmer från Marvel-fabriken gav jag mig själv som löfte att undvika framtida utbud från bolaget. Men eftersom AVENGERS: INFINITY WAR blev en stor succé på bio och på nätet förekommer mycket diskussioner och hyllningar från nördar och professionella kritiker till filmen, beslöt jag mig att ge den en ärlig chans. Kort och gott så är den helt ok, precis som resten (med få undantag) av filmerna från Marvel. Jag ska ge den tumme upp för den mer allvarsamma tonen och humorn är kraftigt nedtonad, vilket uppskattas från min sida. Dock finns det fortfarande scener där man känner av regissörernas rädsla för att bli för vuxna och måste desperat slänga in skämt som förstör scenen, t.ex. när Starlord och Gamora delar en känslosam stund tillsammans. Sedan har vi filmens skurk: Thanos. På nätet förekommer det absurda hyllningar till honom och löjliga diskussioner att han skulle vara den riktiga hjälten. Jag medger att han har ett intressant perspektiv och han är den enda superskurken som har kraften att möta hjältarna, men han lämnar inte något avtryck hos mig. Han är, likt filmen, helt ok Jag tyckte mycket mer om hans "propagandaminister", som hade mer karisma. Något annat diskuteras flitigt är filmens slut. Skulle detta vara finalen och det sista som kommer från Marvel så skulle jag applådera, men så är inte fallet. Långt ifrån. Fler superhjältar är på väg och många av dem som är med i filmen har skrivit på kontrakt på uppföljare, vilket gör att slutet blir totalt meningslöst. AVENGERS: INFINITY WAR får betyg 3. Då och då glimtar den till och jag måste säga att det är imponerande bra jobb från regissörernas sida att få med så många karaktärer i en och samma film, men tyvärr blir jag sällan berörd av deras öden. Nördarna på nätet måste lugna ner sig och våga erkänna att filmen är inte så bra som de tror.
 karlmats
Jag vågade trots Marvels ojämnhet ändå ha förväntningar på det här, försiktiga, men ändå positiva förväntningar. Avengers är ju trots allt det den här mastodontserien handlar om. Jag var tveksam till att mixa GotG-gänget med de övriga då tonen varit så åtskild i de två världarna men oj va fel jag hade. Thor passar perfekt in som en brygga mellan världarna och trots att jag var i minoriteten och inte var så förtjust i hans senaste film är är han riktigt bra här. Så är även typ alla hjältar, Marvel har gått lite på tomgång på sistone men här exploderar allt i ett kosmiskt klimax som nog får den torraste av sällar att rycka till i biostolen. Och så har vi Thanos, denna titan, denna underbara titan som äger den här filmen, vilken badding, jag skulle gå så långt som att säga att han är en av mina absoluta favoritbaddingar faktiskt, det är lite Mr Perfect över honom. Humorn sitter som en smäck och actionscenerna är fantastiska utan att bli enformiga. Framför allt känns det här verkligen som en serietidning som vaknat till liv, en känsla jag inte riktigt fått av de tidigare filmerna. Jag är överraskad över hur mycket jag gillade det här och jag kan inte stoppa mig själv från att dela ut min tredje 4a till MCU-serien, Guardiansklass på detta, mycket kul att se!
 the Feber
Oväntad, bra tempo och manuset kändes gediget! Superhjälte-epos när det är som bäst!
 ulpe01
Det är ju inte alla filmer som kan luta sig tillbaka på 18 tidigare filmer och anta att du sett dem och vet precis vem alla är och varför de är som de är, men Avengers kan, och det är fantastiskt. Det här är ju bara första halvan av en hel historia, så det kan tänkas att betyget höjs efter att nästa film släppts. Gillar somliga karaktärer mer än andra, och över tid har ju vissa karaktärer halkat ner lite på min lista, men här tycker jag nog att samtliga var bra. De lyckades till och med få till skurken på ett bra sätt.
Senaste kommentarer
Splatter University (info) 00:15 20/6 (3)
Golden Eighties (info) 00:10 20/6 (2)
Johan Falk - Vapenbröder (info) 00:07 20/6 (142)
The Giver (info) 00:02 20/6 (45)
Rebell i bojor (info) 23:45 19/6 (138)
Bron över floden Kwai (info) 23:08 19/6 (259)
Mandomsprovet (info) 23:07 19/6 (400)
Tully (info) 23:07 19/6 (3)
Ett veck i tiden (info) 23:07 19/6 (2)
Death Wish (info) 23:06 19/6 (11)
I Feel Pretty (info) 23:06 19/6 (2)
Truth or Dare (info) 23:05 19/6 (2)
Isle of Dogs (info) 23:05 19/6 (11)
Deadpool 2 (info) 23:04 19/6 (21)
Love, Simon (info) 23:03 19/6 (11)
LasseMajas detektivbyrå - Det första mysteriet (info) 23:03 19/6 (3)
Closer (info) 22:55 19/6 (759)
Brännpunkt Djakarta (info) 21:50 19/6 (40)
What Maisie Knew (info) 21:19 19/6 (45)
Café Society (info) 20:46 19/6 (41)
Jackie (info) 20:23 19/6 (25)
Violent Life (info) 20:21 19/6 (1)
The Death of Superman (info) 20:13 19/6 (1)
Korparna (info) 19:09 19/6 (13)
Double Duty (info) 18:28 19/6 (1)
I nattens hetta (info) 17:53 19/6 (92)
Shoplifters (info) 16:19 19/6 (1)
Star Wars: The Last Jedi (info) 15:10 19/6 (138)
Ip Man 2 (info) 12:42 19/6 (56)
Bergets grymma hemlighet (info) 10:35 19/6 (53)
Pretty When You Cry  (info) 10:13 19/6 (6)
The Litch (info) 09:33 19/6 (1)
I Am Michael (info) 08:44 19/6 (7)
The Second Coming of Christ (info) 08:24 19/6 (1)
Ready Player One (info) 07:48 19/6 (32)
The Conjuring 2 (info) 07:34 19/6 (67)
Micke & Veronica (info) 03:00 19/6 (42)
Legenden om Billie Jean (info) 01:42 19/6 (16)
State of Grace (info) 00:31 19/6 (99)
Road House (info) 00:00 19/6 (126)
Dagboken – Jag sökte dig och fann mitt hjärta (info) 23:34 18/6 (916)
Fifty Shades Freed (info) 22:46 18/6 (10)
Coco (info) 22:42 18/6 (20)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 22:40 18/6 (13)
Flossie (info) 21:51 18/6 (4)
Jim och piraterna Blom (info) 21:18 18/6 (81)
Her (info) 21:14 18/6 (231)
The Quiet One (info) 20:51 18/6 (2)
Deepwater Horizon (info) 15:26 18/6 (45)
I nöd eller lust (info) 13:17 18/6 (12)