haajen
Sannerligen en massiv film, väldigt imponerad av att de fått ihop det så bra. Storyn hänger ihop, Thanos är en bra skurk, dialogen sitter (för det mesta) som ett smäck. Mycket underhållande och verkligen fin utdelning för de som sett alla filmerna i MCU hitintills. Mantis och Drax stjäl showen!
 Stan
som vanligt. meeh. humorn funkar oftast väldifr bra, de dramatiska scenerna osar cheese med slow motion och övertydlighet
 August Dellert
Marvel Studios överträffar sig själva ännu en gång och levererar deras tätaste och mest spektakulära film hittills. Dynamiken mellan alla hjältar är underbar och Thanos är kanske den bästa antagonisten sedan Darth Vader.
 Bomkia
Som vanligt med de här Avengers-filmerna är det för lite mycket folk inblandade med många hopp. Jag föredrar lite mer koncentrerade filmer. Men Thanos växte på mig som skurk, han kändes ovanligt utvecklad för att vara Marvel-onding. 3+
 Martin_Sj
Den här hade jag ganska höga förväntningar om. Gillade de två senaste Captain America väldigt mycket. Men här känns manuset ointressant och spretigt. Gruppdynamiken känns frånvarande och karaktärerna platta. Här och där lyser Guardians of the Galaxy upp med lite humor och den har en del välgjord action, problemet är bara att jag inte bryr mig om filmens karaktärer. Slutet av filmen var riktigt bra dock så den sista fjärdedelen får två tummar upp, även om det allra sista inte föll mig i smaken. De tre första fjärdedelarna var bara sevärda.
 saviola
Jag säger inte att detta är en perfekt film. Men det går nog inte att göra en mycket mer perfekt Marvelfilm IMO.
 best_jeppe
Helt okej film men som de flesta ensamblefilmer så är problemet att det är lite för mycket karaktärer för att det ska gå och balansera. Däremot så tycker jag att de lyckades veckla ut Thanos ganska bra och gjorde honom lite småintressant jämfört med många andra Marvel-skurkar. Filmen blir dock aldrig direkt gripande utan är mer ett spektakel att bevittna. Stabil 3a.
 jingoo
Angående diverse dramatiska och sorgliga ögonblick i filmen så är det lite svårt att ta det riktigt allvar i ett universum där ett dödsfall för det mesta bara är som ett rött kort i fotboll. Avstängd i några matcher och sedan komma tillbaka.
 Afflicter
All heder åt bröderna Russo som har lyckats knyta ihop det här gigantiska spektaklet till något som faktiskt funkar. Antagligen tidernas mest stjärnspeckade rollista och alla hinner få sin stund i solen. Dessutom med en handling som aldrig blir komplicerad eller faller samman. Vifta hejdå DC, ni kommer aldrig att uppnå dessa höjder.
 dafreakish
Så kom den till slut, denna massiva film där Russo-bröderna skulle försöka samla mängder av superhjältar och starka karaktärer i en och samma stund på duken. Hur gick det? Klart över förväntan. Det är bombastiskt, vansinnigt mycket action samt extremt lyckad humor. Alla karaktärer behandlas med full respekt och får den plats de behöver. Att Guardians Of The Galaxy nu tar plats gör saken ännu bättre då humorn utökas och blir en central del i berättandet. Inte en lugn stund bjuds när Marvel nu ska avsluta allt. Brolin är strålande som den fascinerande Thanos och de sista minuterna av filmen är något alldeles extra. Troligtvis den starkaste filmen hittills i Marvels universum.
 Hans Moleman
Jag verkar för ovanlighetens skull gå emot IMDB, Filmtipset, m.m. Tycker inte alls den här når upp till samma nivå som första Avengers-filmen. Alldeles för lång och för mycket av allting.
 Razzel
Extra allt. På ett bra sätt.
 abnormal
Inte lika fångande som föregångarna, men slutet var riktigt bra.
Det är så otroligt mycket fart och fläkt och fantastisk action och underbar humor och gripande, emotionella delar och starka karaktärer och starka saker att hantera. Men ingenting får något utrymme att andas. 2½ timme är långt för en blockbuster så jag förstår varför dom klippt ner den på det här viset men det känns alldeles för kort med tanke på hur mycket stora saker som händer. Thanos är en mycket bra onding men hans plan känns platt och griper inte alls tag som den borde. Dom lyckas ändå göra honom övertygande och gripande men hela planen och resonerandet faller lite platt. Återigen för att uppbyggnaden och förklaringen hastas igenom lite för mycket, hinner inte bygga upp en känsla av desperation över hur det blev. En fantastisk film som egentligen blir bättre och bättre ju mer jag tänker på det, men som tyvärr inte låter mig hinna uppleva allt det i biofåtöljen. Det fartfyllda actionäventyr man bjuds på är dock smått fantastiskt det också, men det finns så mycket mer här att hämta!
 Adoniram
Somnade på biografen. M a o inte så imponerad av ett ton olika superhjältar och svulstig CGI. Och när Marvel försöker vara kvasifilosofiska blir det ren katastrof.
 hsimpson
Här är en till som nickade till på biografen... Missade bara ett par minuter, men jag hade gott kunnat sova vidare utan att missa särskilt mycket.
 Nintendo 64
Jag vill gilla det mer än jag faktiskt gjorde men det blev liksom bara alldeles för mycket och rörigt. Tyvärr
 Qhorinhalfhand
En del karaktärer känns lite "out-of-character" och jag stör mig för övrigt på en del mindre saker med storyn, men thanos och den mörka tonen, för att vara Marvel, drar upp betyget till en 4a. Extremt imponerande hur de lyckats trycka in alla karaktärer och att det funkar så bra ändå. Mkt nöjd.
 yangbo
Renodlat fan/era- betyg. Hade allting bara slutat helt och hållet här med hela franchisen så hade denna 5a varit helt given, för ett ändå, får man säga, fullgott slut att knyta ihop denna över ett decennium långa period som gett mig och hela världen väldigt mkt underhållning och främst elit- påkostat- och förstaklass bioupplevelser löpande sen post Matrix och Sagan om Ringen generationen. Det var ju nån som hade tanke att detta skulle släppas tillsammans med del 2 som en mega mastodontfilm men de insåg väl att 6h i bion är lite för mkt kanske även för mini fans och funkar praktiskt värdelöst i biovörlden, och det hade ju självklart jag hellre önskat än att de mjölkar ett helt år till på hela businessen där varenda öre ska mustas ut när hela filmen inkl del 2 de facto är typ redan färdig. Men visst. Det är ju pengar de ska/måste tjäna i första hand. Hade inte bangat att sitta 5-6h i sträck i bion för typ 1000 spänn el nåt heller istället. Det hade de def tjänat på bara i kina med mer än 300 miljoner som hade gjort samma dumhet under första 24h av släppet, så hade de redan tjänat in det. Aja. Nu blev det istället den absolut snällaste 5an jag gett med tanke på att som film var detta inte ens den bästa från marvel och de andra har jag gett max 4or på, och nästa kommer också få en 5a på automatik. Har man gett 3-5 i betyg till de flesta Marvel filmerna är det teoretiskt inte möjligt att ge detta något sämre om man inte är schizofren el för hög. Ärmanhater av marvel ska man hålla sig långt bort.
 badpanda1606
Den var minst lika bra andra gången jag såg den. En av mina tankar från första titten var att Thanos även skulle kunna ses som en hjälte, beroende på hur man ser det. Det är banne mig den bästa skurken jag sett på film för man förstår varför han gör som han gör och han visar känslor. Helt jävla fantastisk film ärligt talat.
 myslas
Jamen det här var en positiv överraskning må jag säga. Efter ett helt gäng tråkiga och intetsägande Marvel-filmer (med undantag för de med mycket humor i sig) så lyckas de få ihop en rätt komplex historia med en hel massa trådar på ett rätt bra sätt. Kanske är det just det att man inte fokuserar så mycket på samma karaktärer hela tiden som gör det här bättre än tidigare Avengers-filmer och de dötråkiga Captain America-filmerna. Det finns trådar som är mycket bättre än andra här men ingen av dem är i alla fall tråkig. Filmen innehåller förstås mycket action men jag var nästan beredd på att minst två timmar skulle vara actionscener och jag är glad att jag hade väldigt fel på den fronten. Bra slutkläm dessutom vilket annars ofta varit ett problem i Marvel-filmerna. Kanske tar jag i lite väl mycket när jag sätter en fyra i betyg men det positiva slår det negativa med råge i den här filmen.
 Solidus
Efter en stor majoritet av mediokra filmer från Marvel-fabriken gav jag mig själv som löfte att undvika framtida utbud från bolaget. Men eftersom AVENGERS: INFINITY WAR blev en stor succé på bio och på nätet förekommer mycket diskussioner och hyllningar från nördar och professionella kritiker till filmen, beslöt jag mig att ge den en ärlig chans. Kort och gott så är den helt ok, precis som resten (med få undantag) av filmerna från Marvel. Jag ska ge den tumme upp för den mer allvarsamma tonen och humorn är kraftigt nedtonad, vilket uppskattas från min sida. Dock finns det fortfarande scener där man känner av regissörernas rädsla för att bli för vuxna och måste desperat slänga in skämt som förstör scenen, t.ex. när Starlord och Gamora delar en känslosam stund tillsammans. Sedan har vi filmens skurk: Thanos. På nätet förekommer det absurda hyllningar till honom och löjliga diskussioner att han skulle vara den riktiga hjälten. Jag medger att han har ett intressant perspektiv och han är den enda superskurken som har kraften att möta hjältarna, men han lämnar inte något avtryck hos mig. Han är, likt filmen, helt ok Jag tyckte mycket mer om hans "propagandaminister", som hade mer karisma. Något annat diskuteras flitigt är filmens slut. Skulle detta vara finalen och det sista som kommer från Marvel så skulle jag applådera, men så är inte fallet. Långt ifrån. Fler superhjältar är på väg och många av dem som är med i filmen har skrivit på kontrakt på uppföljare, vilket gör att slutet blir totalt meningslöst. AVENGERS: INFINITY WAR får betyg 3. Då och då glimtar den till och jag måste säga att det är imponerande bra jobb från regissörernas sida att få med så många karaktärer i en och samma film, men tyvärr blir jag sällan berörd av deras öden. Nördarna på nätet måste lugna ner sig och våga erkänna att filmen är inte så bra som de tror.
 karlmats
Jag vågade trots Marvels ojämnhet ändå ha förväntningar på det här, försiktiga, men ändå positiva förväntningar. Avengers är ju trots allt det den här mastodontserien handlar om. Jag var tveksam till att mixa GotG-gänget med de övriga då tonen varit så åtskild i de två världarna men oj va fel jag hade. Thor passar perfekt in som en brygga mellan världarna och trots att jag var i minoriteten och inte var så förtjust i hans senaste film är är han riktigt bra här. Så är även typ alla hjältar, Marvel har gått lite på tomgång på sistone men här exploderar allt i ett kosmiskt klimax som nog får den torraste av sällar att rycka till i biostolen. Och så har vi Thanos, denna titan, denna underbara titan som äger den här filmen, vilken badding, jag skulle gå så långt som att säga att han är en av mina absoluta favoritbaddingar faktiskt, det är lite Mr Perfect över honom. Humorn sitter som en smäck och actionscenerna är fantastiska utan att bli enformiga. Framför allt känns det här verkligen som en serietidning som vaknat till liv, en känsla jag inte riktigt fått av de tidigare filmerna. Jag är överraskad över hur mycket jag gillade det här och jag kan inte stoppa mig själv från att dela ut min tredje 4a till MCU-serien, Guardiansklass på detta, mycket kul att se!
 the Feber
Oväntad, bra tempo och manuset kändes gediget! Superhjälte-epos när det är som bäst!
 ulpe01
Det är ju inte alla filmer som kan luta sig tillbaka på 18 tidigare filmer och anta att du sett dem och vet precis vem alla är och varför de är som de är, men Avengers kan, och det är fantastiskt. Det här är ju bara första halvan av en hel historia, så det kan tänkas att betyget höjs efter att nästa film släppts. Gillar somliga karaktärer mer än andra, och över tid har ju vissa karaktärer halkat ner lite på min lista, men här tycker jag nog att samtliga var bra. De lyckades till och med få till skurken på ett bra sätt.
 Roarer
Om inte annat så åtminstone väldigt imponerande.
Det är svårt att hitta orden efter att tagit del av något så imponerande och mäktigt som denna film erbjuder. Efter snart 20 filmer i Marvels filmuniversum med start med Iron Man(2008) så tror man inte att Chefen Kevin Fiege ska kunna överraska oss som varit med från början. Bröderna Russo regisserar dessutom filmen med säker hand och massor av kompetens. Det fantastiska är ju att detta bara är första halvan av detta underbara superhjälte-epos. 2019 kommer andra halvan. Längtar!
 lilebroer
Jag gillade den fram tills sista akten, eller akt...jag vet inte riktigt vad det där sista var riktigt. Något slut får vi ju inte - det känns bara som ett väldigt långt avsnitt i en tv-serie, med en tråkigt uppenbar cliff-hanger. Nu blev jag bara irriterad och kände mig lurad. Nu är det väl få människor som läser detta utan att ha sett filmen, men mitt förslag är att man hyr denna film dagen innan man går på bio och ser den kommande avengers-filmen nästa år. En ofullkomlig filmupplevelse.
 Applekingen
Vilken hejdundrande film det här var. Satt på helspänning hela tiden och blev inte ett dugg uttråkad. Jag gullar skarpt at tröstande alla Marvel-superhjältsr är med och alla får rättvist med scrreentime vilket är väldigt svårt. Thanos är en utmärkt skurk. Äntligen en skurk som är en väldig utmaning för Avengers då skurkarna i de tidigare Avengers filmens varit en alladeles för enkel match. Skådespelarna sköter sig utmärkt och filmen kan även bli gripande vid vissa tillfällen vilket är ovanligt för en superhjältefilm.
 ekback
Thanos äger. Kul interaktioner mellan Thor och or Guardians. I övrigt tycker jag dom lyckades få till en riktigt underhållande film trots att man har sett dessa superhjältar så många gånger tidigare. Några enstaka grejer var krystade eller förutsägbara men några överraskningar blev det helt klart! :) Blir intressant att se fortsättningen...
 Andreas_
Alla som har lite koll vet att detta är del 1 av 2 och jag förväntade mig såklart detta cliffhanger slut med tanke på att detta var just del 1 av infinity war, del 2 blir Avengers 4. Detta är även vad alla Marvelfilmer handlat om senaste 10 åren och lett fram till, alla filmer har hintat något om Thanos och dom stenar han jagar i små filmsnuttar efter varje marvelfilm och då menar jag marvelfilmer som är just ägda av Disney/Marvel och inte av Fox, Sony eller Universal bolagen, Spiderman är förvisso nu även i Marvels egna händer efter att ha blivit utlånad till Disney/Marvel från Sony och denna film innehåller alla hjältar som man fått följa i ett par solo filmer eller som grupp i två tidigare Avengers filmer samt två Guardians of the galaxy filmer och detta är riktigt bra, det är så bra som jag förväntade mig att det skulle vara, inte att det kanske slår serietidningen då det var ännu mer hjältar inblandade men för att vara film, så är det oerhört snyggt gjort och välskrivet och väldigt välspelat, alla topp skådisar som är med (och det är en stor drös) gör det helt suveränt såklart, hade inte förväntat mig annat men Josh Brolin som Thanos är makalöst bra, bästa filmskurken någonsin av alla dessa serietidningsfilmer....ska inte spoila något även om jag tror att ingen skulle läsa här utan att ha sett filmen redan men tipset är att inte sitta och gråta i slutet av filmen, för det kommer som sagt en del 2 och jag förväntar mig att den kommer vara minst lika bra. Watchmen för mig är fortfarande den bästa serietidningsfilmen men detta är strax efter och definitivt den bästa Marvelfilmen utan att överdriva, sjukt snyggt och sjukt välgjort, Russo bröderna som gjort både andra och tredje cap America filmerna är skickliga och vet precis vad dom gör, denna får en svag 5:a och det är endast pga Thanos the black order är alldeles för veka i filmen, hade velat se dom mer kraftfulla som i tidningen och att vi får se alldeles för lite av Hulk samt att vi inte får ett riktigt avslut här, helheten med film nummer 2 blir säkert storslagen. Betyget blir en svag 5:a för Infinity War del 1.
 Supernaut
Helt okej, men en av de sämre MCU-filmerna, särskilt när den kom så kort efter mästerverket Black Panther.
 cristian81
Rätt trevlig. Bästa Avengers rullen.
 RaketPojken
Jag får inte ut något av den här filmen än menlöst action det är egentligen en lång strid hela filmen får inte ens nån känsla när emotionella saker händer för att man bryr sig inte heller. Men visst ibland så är ju actionen underhållande ibland men hade mycket högre förväntningar på filmen. Man får ju hoppas att del två blir mycket bättre.
 isecore
Herregud så tråkig. Snygg att se på men i övrigt skittråkig.
 Kryxor
Otroligt idiotisk
 amam
Ja, helt okej. Började lite väl abrupt men annars är det, som vanligt med en Marvel-film, action nästan non-stop. Gillade inte speciellt publikfrieriet med Black Panther men annars så verkar det vara början till en bra avslutning på MCU-sagan. Jag är lite orolig över hur de tänker avsluta det i uppföljaren däremot, de kommer nog att rulla tillbaka allt de uppnådde i den här filmen.
 widez
Denna ligger på ungefär samma nivå som de andra Avengers-filmerna. Lite för mycket action. Lite för lite story.
 ekneB
man får vad man kan förvänta sig och lite till, väldigt stark trea
 santiago
Snygg och mycket action men hade en tendens att ge mig huvudvärk också.
 Björkman
Ett snäpp upp jämfört med många andra superhjältefilmer då den är lite mörkare och inte lika förutsägbar. Avslutningen är riktigt bra och inte som brukligt kan man säga utan att säga för mycket. Rollistan är för övrigt rätt galen när man tänker på det. Hur många som helst är med från tidigare filmer. De få som inte är med lär dyka upp i nästa film i serien kan tänkas.
 Julius
Dom lyckas riktigt bra med att alla hjältar får spelrum även om jag personligen skulle vilja ha mer Hulk, men fick sitt utrymme i senaste Thor antar jag. Nästan obligatoriskt att sett tidigare Marvel-filmer, annars får man nog svårt att känna för karaktärerna. Skurken är riktigt välbalanserad och Brolin briljerar, även om det visuellt känns väldigt CGI emellanåt.
 foppa99
En galen blandning som faktiskt funkar
 Tenchi
Jag blev besviken, kanske mest på att jag anar hur den avslutande filmen kommer att bli. Dom gjorde några oväntade svängar och några överraskande scener. Men så kom jag att tänka på det att, pengar kommer att styra, filmmakarna, eller rättare sagt produktionsbolaget, kommer inte att låta nästa film avslutas på det sätt som första avslutades. Tyvärr. Jag hade gärna sett det men det kommer inte hända. För mycket pengar och franchise inblandat för att dom ska våga det. Det kommer att göras tidshopp och så blir allt bra igen. Lovar! Seb tyckte jag att CGIn på sina håll var rysligt dålig för en blockbuster år 2018.
 JohanHag
Vad fan är det som händer? Har folk alltid gillat sånt här skräp? Ingen handling, bara one-liners (dåliga) och CGI.smörja. Har Marvel-filmerna blivit något slags opium för folket? Förstår inte över huvudtaget hur den här kan få så höga betyg. Det enda jag hade hopp om efter ett tag var actionscenerna, men de blir bara olidligt tråkiga med den ena demiguden efter den andra som skjuter eller slänger nåt CGI objekt helt utan tanke. Riktigt bra action bygger spänning, detta är bara en lång gäspning.
 gustaw
tråkig o rörligt. Svårt att fatta vad filmen handlar om :/
 HerrNenne
Wow. Oj, detta var alldeles för hastat. Det gör att allt som händer helt verkar sluta ha tyngd. Är som att dom plockar pärlor istället för universums starkaste kraftstenar. Synd! Det händer såpass mycket, och måste in så mycket både action och plot, att det egentligen inte pratas någonting i den, förutom när något som precis ska hända måste ha en bakgrund. Den tar modiga steg, och kommer för alltid vara en stark filmupplevelse och en klassiker på det, men det är faktiskt inte bra nog det här. Känns som att det bara är billiga vägar kvar. Men vad vet jag.
 per_automatik
Den filosofiska aspekten av thanos är fantastisk
 kryttan
En av de bättre Marvelfilmerna, full fart utan att det blir rörigt, perfekt med skyltar i scener som visar var de befinner sig. Det enda jag är missnöjd över är ljudet, det var ett svagt och tråkigt ljudspår. Tänker köpa om den på 4K bara för ATMOS-spåret. Riktigt underhållande film!
 andmoreagain
Provocerande ologisk smörja tillika tråkig ramhandling, ungefär som vanligt alltså. Även ska det slängas in lite käcka ironiska oneliners som inte håller högre klass än en sedvanlig komedi-serie som går på femman. Inge sex heller. Fy fan!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
M*A*S*H (info) 02:23 21/10 (176)
Deadpool 2 (info) 02:10 21/10 (35)
Utøya 22 juli (info) 02:10 21/10 (11)
Halloween (info) 01:37 21/10 (5)
Den inre fienden (info) 01:37 21/10 (9)
Tully (info) 01:31 21/10 (11)
The Danish Girl (info) 00:41 21/10 (78)
Ace Ventura - den galopperande detektiven rider igen (info) 00:09 21/10 (573)
Wind River (info) 00:09 21/10 (46)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 23:59 20/10 (4)
Slender Man (info) 23:38 20/10 (6)
De tre dårfinkarna (info) 23:35 20/10 (29)
30 Years of Garbage: The Garbage Pail Kids Story (info) 23:31 20/10 (1)
LA 92 (info) 23:30 20/10 (5)
The Lords of Salem (info) 23:27 20/10 (58)
The Stanford Prison Experiment (info) 23:00 20/10 (10)
Mandy (info) 22:48 20/10 (12)
You Were Never Really Here (info) 22:45 20/10 (25)
Villebråd (info) 22:44 20/10 (6)
Leva och låta dö (info) 22:28 20/10 (249)
Om jag hade en miljon (info) 22:23 20/10 (3)
Flight 666 (info) 22:15 20/10 (1)
Private Life (info) 21:48 20/10 (2)
Always: Sunset on Third Street '64 (info) 21:47 20/10 (2)
Ingenting och allting (info) 21:43 20/10 (5)
Tårtgeneralen (info) 21:33 20/10 (29)
Landet för längesedan (info) 21:29 20/10 (336)
Nick Fury (info) 21:14 20/10 (50)
Parasites (info) 21:05 20/10 (2)
Fångade av scientologin (info) 19:33 20/10 (35)
Moonlight (info) 19:21 20/10 (51)
The Boy Downstairs (info) 17:42 20/10 (3)
Mördande legender 2 (info) 17:13 20/10 (85)
Abraham Lincoln: Vampire Hunter (info) 16:51 20/10 (189)
Miss and Mrs Sweden (info) 16:17 20/10 (10)
The Fountain (info) 15:44 20/10 (749)
Zoolander 2 (info) 15:41 20/10 (44)
Solo: A Star Wars Story (info) 15:33 20/10 (41)
A Star Is Born (info) 14:27 20/10 (11)
Brott i Paradiset (info) 13:50 20/10 (9)
Apostle (info) 11:34 20/10 (11)
First Man (info) 11:28 20/10 (6)
Inferno (info) 10:56 20/10 (55)
Mad Families (info) 09:50 20/10 (2)
Ready Player One (info) 09:07 20/10 (62)
Walesa (info) 09:00 20/10 (7)
An Evening With Beverly Luff Linn (info) 08:39 20/10 (1)
The Double 0 Kid (info) 06:11 20/10 (10)
House of 1000 Corpses (info) 02:38 20/10 (297)
Operation Finale (info) 01:52 20/10 (7)