Lotso
I sin helhet är Rampage en underhållande film för vad det är. Fast det tar för lång tid att komma till själva slutet där monstren väl attackerar staden. Fram tills dess är vi fast med karaktärer som verkligen inte är välskrivna eller intressanta alls, vilket blir ett stort nedfall för filmen. Visst Dwayne Johnson har charm och karisma och Jeffrey Dean Morgan stjäl showen i varje scen han är med i. Men karaktärerna är inget vidare. Naomie Harris har bokstavligen talat inte mycket att göra mer än att ställa frågor och sedan koma på något svar emellanåt. Skurkarna var dock den sämsta aspekten. Underhållande slut och verkligen värt det, men det tog lte för lång tid att komma dit och det känns som man hade kunnat strukturerat upp det lite bättre, trots att det är en monsterfilm.
 PeterTheW
Fånigt, precis som väntat, men förbaskat underhållande rakt igenom! Jag fick precis vad jag väntade mig...
 DrJW
Den är inte hemskt dålig och den är inte en av de sämsta i den genren, men den är fortfarande en typisk videospels-baserad film, och som de säger; Videospels-baserade filmer är oftast inte bra. Det är en katastroffilm-kliché i samma stil som Armageddon, The Day of Tomorrrow, 2012 och San Andreas, det känns som om du tittar på en av dessa filmer, det känns som om du tittar på den amerikanska 98 Roland Emmerich skit remake av Godzilla igen! Jag kan förstå varför dem kände att dem var tvungen att byta George från en King Kong-liknande gorilla till en vit albino gorilla och Lizzie från en Godzilla-liknande jätte ödla till en krokodil / alligator, men varför kunde dem inte använda handlingen då ett par människor förvandlas till gigantiska monster, som i spelet? Det kunde ha fungerat. Filmen har ett ironi skämt precis som i Double Dragon, men här så försöker den vara mer av ett påskägg. Ingen dålig rollbesättning och även Malin Åkerman var inte så illa, men varför ge henne en roll i en film i första hand?! Jag har inte spelat spelet, men i jämförelse så verkar den vara roligare än att titta på den här filmen igen. 1.5 av 5.
 myslas
Jag älskade att spela Rampage när jag var ung. Det var ett supersimpelt spel som var väldigt underhållande, helt i min stil. Jag visste förstås att den här filmen skulle vara dålig innan jag gick och såg den men hoppades att den precis som spelet skulle vara simpel och underhållande och generera lite garv åt dumheterna. Några garv blir det men inte särskilt ofta. För att vara den här typen av film är den stora delar rätt tråkig och man väntar på att något kul ska hända. I övrigt är det förstås ologiskt och dumt som satan, precis som det ska vara. Dwayne Johnson är rätt kul som vanligt men som helhet är det här en av hans tråkigare filmer.
 Vasp
Jag fick vad jag ville ha. Dyker den upp på tv nån gång skulle jag gärna se om den för den var jäkla underhållande.
 elon
Extremt dum. Extremt underhållande.
 amam
Himla dum och fylld med klicheér. Men om man inte försöker tänka så är det ibland ganska underhållande. The Rock är ju alltid ganska kul. Stark tvåa.
 Engravadlax
Den största besvikelsen var att Jeffrey Dean Morgan gör mer eller mindre samma karaktär som i The Walking Dead. Jag trodde att han var en karaktärsskådespelare, men han är en typecast. Fast samtidigt, monsterfilm brukar vara sämre.
 ToddDowney
En film som hade gjort sig grym på bio. Dum gandling, men ack så underhållande.
 the Feber
Ah. Man vet ju vad man går att tittar på. Börjar helt okej, men blir snabbt jättetramsigt. Lite smått underhållande dock.
 Djason
Sådan där härlig action som man inte behöver tänka ett smack över handlingen. Snyggt gjord och med en Jeffrey Dean Morgan som spelar Negan från walking dead.
 Hanness
The Rock och den vita gorillan räddar filmen ifrån total flopp.
 Robkiller
Riktigt stendum monsterdjurfilm... men ändå lite smått underhållande... utan att någonsin vara bra.
 dudson
Hjärndöd film som lätt kunde varit ogjord! Vad får man jo. Kvinno kamp/ Liten man symptom. Usla skådisar bye the way.=( Hela skapelsen känns tillplattad & själlös. Pay the rent movie för the Rock.
Helt idiotiskt på alla plan vilket man säkert förstår redan innan man ser den. Gillar man dock att slappna av till 90 min bullrig action passar den utmärkt.
 ekback
Snygg action men så mycket andra dumheter... Funkar ok hemma i tv-soffan om man är sugen på nån random actionfilm iaf
 lrenner
Bra effekter på apan.
 vonadel
Upptäckte att jag missat lägga in denna. Vill minnas att jag gillade den. Att den var ganska underhållande. Nästan lite osannolikt baserat på det gamla TV-spelet. Visst, sen kan man naturligtvis inte förvänta sig något större djup när Rock är med. :) Nog närmare 7 än 5 tror jag. 6/10
Finns inte mycket mer att skriva att den här filmen är kass...
 Bomkia
Relativt tröttsam action-rulle, men jag är lite imponerad hur de lyckas få med nyckeldelarna från dataspelet. 2+
 QuiNonStultus
Har inte spelat datorspelet, men: bullet-proof heroes ad absurdum, väldigt cheesy delvis, verkligen helt frånskild all form av realism... Och varför var det bara gorillan som inte muterade..? Jaja, vad väntade jag mej? Typ detta...
 Halofreak92swe
Ganska urballad, tramsig och rätt tröttsam men rätt så underhållande ändå. Snäll 3a.
 Fargo
Bra trams-underhållning.
 BarryHero
Fina och välgjorda effekter. Tyvärr är det nästan allt filmen har att erbjuda. Dessutom såg jag alla dem redan i trailern... Nästan slöseri på tid att se denna film. Se trailern för de häftiga scenerna. Strunta i själva filmen som inte tillför värst mycket mer än en tunn story.
 deswhip
Monsterna är välgjorda måste jag säga men bristen på realism gör att filmen snarast får räknas som spännande action i kategorin barnfilm.
 Miamia
Såg bara andra halvan, men det räckte för att sätta betyget.
 Sovande_mannen
Varför heter den rampage? Och varför lägga ner massor med pengar och resurser på en så dålig film.
När det gäller filmer som detta där fokus ligger på spektakulära och "over the top"-action så älskar jag alltid filmens första 30 minuter. Det är då grunden läggs i ett behagligt tempo där skådespelarna faktiskt får utrymme att agera och dialogen får ta plats. Efter denna halvtimme drar galenskapen igång och det blir bara skräp a la Transformers. Jag vägrar dock ge upp och hoppas alltid att jag ska bli positiv överraskad efter de inledande 30 minuterna. Tyvärr dock inte denna gången heller.
 Teodor
Trots allt helt ok underhållning.
 Tatty
Väldigt spännande och så inne i filmen att man håller eller tappar andan för all spänning som händer hela tiden! Gillar det skarpt och skådespelarna som är med i filmen! Dwayne Johnson var väldigt bra i filmen! Filmen har humor med som fick mig att le och skratta till.
 dafreakish
Fascinerande uselt med Johnson, Harris och en gorilla. Det här är en sådan där film där story och dialog är så värdelös att den blir rolig vilket man sällan ser nu för tiden. Bad guysen är så ruttet skrivna, Åkerman borde skämmas för sin tolkning, att man undrar hur manuset ens blev till. "Kom igen grabbar, skriv det dummaste ni kan komma på! Klara? Bra. Nu börjar vi filma!".
 TheHorrorfan
Helt okej pang-pang action. Lättsamt. Svag 3:a.
Som vilken Asylum-film som helst, fast med bättre regi, vassare repliker och mer karismatiska skådisar. Men när det kommer till manus och specialeffekter så är det definitivt Asylum-klass. (5+/15)
Senaste kommentarer
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)