Man5on
Så jävla bra, Margot Robbie är lysande.
 Kajanus
Robbie är bra, Janney är lysande.
 jack_jack_jack
Allison Janney är oerhörd i den här.
 Jaganatha
Bra film som belyser hur svårt det är att göra sig fri från den sociala ställning man föds in i. Det är verkligen en kontrast mellan Tonya Hardings white trash-hemmiljö och konståkningens idealbild av hur en ung kvinna bör vara och se ut. Förutom Janney och Robbie, gör också regissören Craig Gillespie ett bra jobb. Mycket inom- och utomäktenskaplig misshandel och en hel del blod får man på köpet.
 Benisakura
Tycker den glimtar till ibland men alldeles för sällan.
 Catwalker
En liten pärla, bör ses av alla, likt mig, som har en fäbless för biografier.
 Sture Stenhög
En historia som gjord för att bli film, men tyvärr har man en tendens att försöka skämta bort den snarare än att utforska dess mörka sidor ordentligt. Framför allt i början irriterade jag mig lite på det, men sedan accepterade jag filmen för vad den var, och då blev det också väldigt underhållande. Lite önskar jag ju att det var bröderna Coen som regisserade den, här finns trots allt mycket av det som brukar vara deras signum, men Gillespie lyckas bra med att återskapa 90-talet och Hardings white trash-tillvaro. De absurda inslagen tas även de väl tillvara på, mycket tack vare Paul Walter Hausers insats. Men mest skiner förstås Margot Robbie, hon börjar alltmer kännas som en av sin generations bästa skådespelare, och här lyckas hon väcka sympatier för Harding utan att för den sakens skull ursäkta hennes dåliga sidor. Allison Janney blir lite för mycket en karikatyr för min smak dock, men det är nog inte så mycket hennes fel. Tonen är helt enkelt för ojämn, men när filmen både bjuder på underhållning och lyckas skapa förståelse för sin kontroversiella huvudperson, så får man ändå vara ganska nöjd
 BrutusBeefcake
Både skön och jäkligt deprimerande på samma gång, Margot Robbie gör här en fenomenal insats som Tonya Harding. En intressant person med en galen livshistoria redan som 23 åring. Robbie blir bara bättre och bättre hela tiden och jag håller med föregående skribent, hon känns mycket väl som sin generations bästa skådespelare i Hollywood, jag hoppas att hon fortsätter i samma spår. Om jag skall klaga lite så tycker jag ändå att intervjudelarna förstör filmens "flow" lite grand men jag förstår också varför de tas med, i övrigt vill jag dock ge en eloge till castingen som var superb. (10+/15)
 PeterTheW
Så jäkla bra! Trött på biopics, så detta är verkligen något speciellt. Robbie får äntligen chansen att på allvar visa hur jävla duktig hon är istället för att bara få "vackra" roller. Så fin.
 Robkiller
Välspelad biografi som berättar en livshistoria, men aldrig blir engagerande. Kan nog bero på att ämnet och personerna inblandade inte är särskilt intressanta; även om jag ännu idag kommer ihåg den här incidenten 1994, vilket i sig säger något om hur uppmärksammat det var.
 Olof_Gronlund
Herregud vad överraskad man blir. Fantastiska karaktärer och ett fint sätt att skidra en persons liv på med. Bra skådespelarinsatser. Som ett långt avsnitt "My name is Earl"
 Spidde
Mycket bra! Tycker definitivt att Margot Robbie borde ha fått Oscarn för bästa huvudroll, hon gör väldigt bra ifrån sig här och skildrar ett drabbande öde på ett väldigt bra sätt. Filmen i sig är också bra, lite ovanligt att en Hollywoodfilm visar upp ett fattigare vitt USA så det ska den ha kredd för.
 DYV
Kul och kreativt med konceptet med att bryta 4:e väggen och de dokumentära inslagen. Storyn gränsar ibland att inte räcka till för långfilmsformat, men där gör dokumentär laboreringen och starka bikaraktärer ett bra jobb att lyfta filmen. Riktigt bra casting för samtliga roller!
 Solidus
Sevärd biopic, vars berättarstil påminner om MAFFIABRÖDER och THE WOLF OF WALL STREET. Det är en rapp och uppkäftigt biografi där Margot Robbie får visa att hon kan vara mycket mer än ett vackert ansikte. Det är dock Allison Janney som bär filmen som kallhjärtad moder. Hon fick en Oscar för bästa biroll, ett pris som hon förtjänar. Sammanfattningsvis säger jag att detta är en sevärd film, men tyvärr inte minnesvärd. Den underhåller under sin speltid, men lämnar ej något avtryck hos mig.
 myslas
Det är rätt uppfriskande med en biografi som redan från början fastslår att det mesta av filmen förmodligen är bullshit. Det finns så många filmer där ute som påstår att de berättar den sanna historien som förmodligen innehåller precis lika mycket bullshit som denna. Det greppet gör också att man kan tänja lite på gränserna ytterligare för att höja underhållningsvärdet och det funkar alldeles utmärkt här. Formidabla insatser från Robbie och Janney gör att jag höjer betyget ett snäpp.
 ViolaIngeborg
Älskade den här filmen! Den visar på såväl klasshat såväl som kvinnors utsatthet samtidigt som tittaren bjuds på underbar isdans!
 Ful_fisk
Härlig film, gillar sådant här. Hård och fräck filmstil som fångar känslan i USAs fattigare delar utmärkt samtidigt som den blandar detta med högklassiga isdansen. Hade gärna sett att de tagit ut svängarna med de olika sanningarna lite mer, egentligen höll den sig mest till samma version hela tiden trots att ingen vet riktigt vad som är sant. Men annars var det väl sevärt, med Margot Robbie och Allison Janney i lysande skådespelarinsatser!
 abnormal
Välspelad och snyggt skriven. Helt klart sevärd!
 TURGUT
Sevärd film med en berättarstil som tilltalar mig, i övrigt tycker jag Solidus kommentar några kommentarer tidigare säger det mesta. Filmen nådde inte riktigt upp till en 4: för mig.
 foppa99
förvånansvärt bra
 Metheuz
Gillade berättarstilen och soundtracket skarpt. Margot Robbie var bra också och Allison Janney strålande. Bättre än genomsnitts-biopicen, en genre som lätt kan bli lite mellanmjölkig.
 RustyFilm
Jag minns ju det här häftiga skandaldramat från tidigt 90-tal när det utspelades i verkligheten (ett drama hårt bevakat av amerikansk media), jag känner också igen de stora dragen i historien från verkligheten. Verkligheten kryddas av regissör Craig Gillespie på ett mycket skickligt sätt när han skruvar till en del av karaktärerna vådligt. Margot Robbie gör ett fantastiskt jobb när hon gestaltar Tonya Harding men hennes utseende matchar inte den Tonya jag minns. Jag gillar biografi-film. Och det här är en mycket smart filmproduktion ur den genren.
 kryttan
Välspelat känns som en underdrift, makalöst bra skådisar rätt igenom. storyn är ju som den är, rätt sjuk! Bra film!
 haajen
Underhållande och välspelat men det är få scener som verkligen etsar sig fast. Det är sevärt men saknar det där lilla extra som får den att bli minnesvärd.
Senaste kommentarer
M*A*S*H (info) 02:23 21/10 (176)
Deadpool 2 (info) 02:10 21/10 (35)
Utøya 22 juli (info) 02:10 21/10 (11)
Halloween (info) 01:37 21/10 (5)
Den inre fienden (info) 01:37 21/10 (9)
Tully (info) 01:31 21/10 (11)
The Danish Girl (info) 00:41 21/10 (78)
Ace Ventura - den galopperande detektiven rider igen (info) 00:09 21/10 (573)
Wind River (info) 00:09 21/10 (46)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 23:59 20/10 (4)
Slender Man (info) 23:38 20/10 (6)
De tre dårfinkarna (info) 23:35 20/10 (29)
30 Years of Garbage: The Garbage Pail Kids Story (info) 23:31 20/10 (1)
LA 92 (info) 23:30 20/10 (5)
The Lords of Salem (info) 23:27 20/10 (58)
The Stanford Prison Experiment (info) 23:00 20/10 (10)
Mandy (info) 22:48 20/10 (12)
You Were Never Really Here (info) 22:45 20/10 (25)
Villebråd (info) 22:44 20/10 (6)
Leva och låta dö (info) 22:28 20/10 (249)
Om jag hade en miljon (info) 22:23 20/10 (3)
Flight 666 (info) 22:15 20/10 (1)
Private Life (info) 21:48 20/10 (2)
Always: Sunset on Third Street '64 (info) 21:47 20/10 (2)
Ingenting och allting (info) 21:43 20/10 (5)
Tårtgeneralen (info) 21:33 20/10 (29)
Landet för längesedan (info) 21:29 20/10 (336)
Nick Fury (info) 21:14 20/10 (50)
Parasites (info) 21:05 20/10 (2)
Fångade av scientologin (info) 19:33 20/10 (35)
Moonlight (info) 19:21 20/10 (51)
The Boy Downstairs (info) 17:42 20/10 (3)
Mördande legender 2 (info) 17:13 20/10 (85)
Abraham Lincoln: Vampire Hunter (info) 16:51 20/10 (189)
Miss and Mrs Sweden (info) 16:17 20/10 (10)
The Fountain (info) 15:44 20/10 (749)
Zoolander 2 (info) 15:41 20/10 (44)
Solo: A Star Wars Story (info) 15:33 20/10 (41)
A Star Is Born (info) 14:27 20/10 (11)
Brott i Paradiset (info) 13:50 20/10 (9)
Apostle (info) 11:34 20/10 (11)
First Man (info) 11:28 20/10 (6)
Inferno (info) 10:56 20/10 (55)
Mad Families (info) 09:50 20/10 (2)
Ready Player One (info) 09:07 20/10 (62)
Walesa (info) 09:00 20/10 (7)
An Evening With Beverly Luff Linn (info) 08:39 20/10 (1)
The Double 0 Kid (info) 06:11 20/10 (10)
House of 1000 Corpses (info) 02:38 20/10 (297)
Operation Finale (info) 01:52 20/10 (7)