PeterTheW
Gillar Zahler's sätt. Det är brutalt, intressant, han får in dialog som ofta skiljer sig från mängden. Dock vacklar det då och då och kanske skulle må bra av något kortare speltid eller mer fokus, jag vet inte. Någonting saknas även om jag verkligen gillar det, på det stora hela.
 JonasM
Ett nihilistiskt mästerverk.
 foppa99
Satan vad morbid o brutal
 Chrille81
Riktigt bra, satt och njöt av en badass Vince Vaughn lätt i Bronson-klass. Efter sett & gillat Bone Tomahawk, visste jag lite vad som vänta och fimstilen är väldigt direkt och fysisk vilket passar en sådan här hämmnar-rulle perfekt. Trevliga återseende med Udo Kier & Don Johnson gör det ännu bättre. Bronson Approved!
 Madman_86
Hur bra som helst! Brutal och jävligt snygg rulle som jag kommer se om inom en snar framtid. Stort plus till Vaughn's insats, brukar ha svårt för karln, men här var han grym! Möjligt att jag höjer till 5an efter en omtitt...!
 Dutch
Som en extremt mycket mer brutal version av filmen Shot Caller. Det är våldet som underhåller men tyvärr inte så mycket annat.
 pungsnigel
Kunde de inte valt någon annan än Jennifer Carpenter ? De hade kunnat blivit så mycket bättre. De måste vara officiellt nu att hon är den sämsta skådespelerskan någonsin..
 Metheuz
Bone Tomahawk var en lysande debutfilm av S Craig Zahler. Oerhört köttig i vissa partier så man visste lite vad man hade att vänta sig i den här filmen. Och visst var är Brawl in Cell Block 99 brutal också även om den inte riktigt når upp till samma gorenivå som en viss scen i Bone Tomahawk. Vince Vaughn gör sitt livs prestation i denna film också, han är en riktig urkraft. Det kommer bli spännande att se vilket projekt Zahler tar sig an nästa gång.
 Engravadlax
Kunde inte ta Vaughn på allvar i True Detective, tatuerad biljardboll hjälper nog inte. Ganska amatörmässig produktion dessutom, träigt skådespel, kasst manus, stel klippning.
 best_jeppe
Gillar att den är så otroligt lågmäld och lågintensiv. Tycker att Vaughn gör en riktigt bra prestation men jag har lite svårt för karaktären då mängden stryk han kan ta utan att reagera känns lite orealistiskt samt att han är lite väl "helylle". Alla karaktärer är helt enkelt lite endimensionella. Med det sagt så fann jag den ganska underhållande och spännande men det är inte en film som har så mycket omtittningsvärde tror jag. Stark 3a.
 Sture Stenhög
Två filmer in i hans karriär så får man väl ändå konstatera att Zahler har en väldigt egen stil. Jag gillar hur det här startar som socialrealism för att sedan alltmer gå över till att bli något helt annat. Det sker också så gradvis att man knappt märker det, efter ett tag slår det mig att jag i princip ser på en helt annan film än den jag började titta på. Antagligen beror detta på att den råa tonen ändå är konsekvent. Vince Vaughn står nog för sin bästa insats i karriären, att han hade förmågan att vara så här stenhård hade jag inte trott. Jag uppskattar också att varken hans eller Carpenters karaktärer riktigt blir vad man förväntar sig efter deras första scen tillsammans. De skitiga fängelsemiljöerna är även de ett plus. Summan blir en underhållande genrefilm som inte riktigt accepterar att den är en genrefilm
 BrutusBeefcake
Rått och brutalt, jag gillar hur den långsamt kryper upp under huden, vilket gör att man alltid vill veta vad som sker härnäst, nästan så att jag hade önskat att den skulle ta några omvägar till för att nå sitt mål och därmed dryga ut speltiden ytterligare, men jag ser komplikationerna med detta. Slutdelen stör mig ganska mycket däremot vilket gör att betyget inte blir så högt som det kanske borde, ett litet steg ned från fantastiska Bone Tomahawk. Jag glädjer mig till att få se mer av vad Zahler kommer bjuda på i framtiden. (9+/15)
 ekneB
Aldrig varit ett fan av Vaughn, men jag tror att jag kan ha blivit ett efter det här! Fantastiskt skådespelat av honom och utan tvekan hans bästa prestation. Trisst att den här typen av filmer sällan premieras på galor, för Vaughn hade vunnit en drös med priser! Och precis som någon sa här så ändras filmen väldigt drastiskt till nånting annat för vad den startar som, men det tar sån tid att man märker inte ens skillnaden! Skickligt regiserat!
 Zok
Stark roll av Vaughn. Känns som filmen har två olika delar. Första delen en samhällsrealism för att sedan bli något annat i den andra delen. En stark film som ger avtryck.
 Skullbone
Även ifall man har ett antal invändningar mot vissa saker i filmen så höll den mig ändå väldigt intresserad i de två timmarna. Kanske en aning för rå då och då men all and all rätt imponerad!
Tonen påminner om Zahlers första film Bone Tomahawk även om temat är helt annorlunda här. Vaughn gör en mycket bra insats som den brutale Bradley i en roll man aldrig sett honom i förut. Långsamt tempo, krypande otäck och äcklig atmosfär samt snabba doser av riktigt styggt våld. Annorlunda film helt klart och den är knappast för alla. För inte är detta den typiska fängelsefilmen.
 Hakvin
Wow.
 Clark
Oväntat och positivt brutal; Vince Vaughn misshandlar varenda jävel i närheten som motsätter sig honom, helt rätt! Enda negativa synpunkten jag har är att han förlåter kvinnan som bedrar honom, annars en fläckfri produktion.
 Volkov
Första gången jag blivit imponerad av Vince Vaughn.
 jlam
En brutal njutning, vill jag kalla den. Realism eller inte skiter jag i.
 Solidus
Vince Vaughn övertygar överraskande bra i sin seriösa roll. Jag är inte så förtjust i honom som komiker, men här fungerar han mycket bra. Filmen håller ett lågt tempo och bygger upp sina karaktärer innan fängelsevistelsen tar vid. Där kommer våldet in i filmen och jag var inte beredd på hur starkt det skulle vara. Regissören har tänkt helt rätt med sina actionscener, då de är minimala (dvs de håller inte på i all oändlighet) och filmas med en kamera som står fast. Det är inte ryckigt och det är inte klipp varannan sekund, utan jag som tittare ser vad som händer. Mycket tacksamt. Kort och gott: långsam film, men ej aldrig seg. Våldsam, men våldet tar inte över produktionen. En förbannat sevärd fängelsefilm!
Inte mycket att glädjas åt här inte. Första nittio minuterna känns som en enda lång utdragen inledning, Vince Vaughn övertygar inte det minsta, slagsmålsscenerna är enormt sömniga och enahanda, alla karaktärer är överdrivna och platta, och trovärdigheten är allmänt låg. Den enda behållningen är en handfull riktigt brutala våldsscener - samt Udo - men filmen blir knappast sevärd för det. Mil ifrån Bone Tomahawk. (4+/15)
 norenorama
Ser fram emot att se denna igen, fan underbar.
 Andreas_
Bra rulle av regissören S Craig Zahler som även gjorde lågbudget western skäckisen bone tomahawk, ingen av filmerna är världsklass på något vis och ingen av dom är dåliga utan bara bra men klart sevärda och jag tycker S Craig Zahler är värd att hålla koll på i framtida filmprojekt. Han har även skrivit manuset och visst är detta väldigt påhittat och inte direkt realistiskt för fem öre men det är gjort med en jäkligt skön stil, man skulle kunna säga att det är lite av en hyllning till gamla goda grindhouse filmer, det är mörkt och jäkligt brutalt men med en låg budget såklart. Vince Vaughn är helt lysande i huvudrollen och jag har nog aldrig sett honom bättre, han passar helt klart i såna här hårda filmer än komedier. Filmen är som sagt jäkligt skön och gjord med en stor glimt i ögat och jäkligt snyggt filmade action/fighting scener där man verkligen ser vad som händer och sker och det är riktigt brutalt som oftast, jag diggar och betyget hade varit högre om det varit mer realistiskt och med budget, men detta är helt klart sevärt och betyget blir en stark 3:a och 4:an är nära.
 distinkt
rätt roligt trots allt
Senaste kommentarer
Goda råd (info) 04:00 21/10 (16)
M*A*S*H (info) 02:23 21/10 (176)
Deadpool 2 (info) 02:10 21/10 (35)
Utøya 22 juli (info) 02:10 21/10 (11)
Halloween (info) 01:37 21/10 (5)
Den inre fienden (info) 01:37 21/10 (9)
Tully (info) 01:31 21/10 (11)
The Danish Girl (info) 00:41 21/10 (78)
Ace Ventura - den galopperande detektiven rider igen (info) 00:09 21/10 (573)
Wind River (info) 00:09 21/10 (46)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 23:59 20/10 (4)
Slender Man (info) 23:38 20/10 (6)
De tre dårfinkarna (info) 23:35 20/10 (29)
30 Years of Garbage: The Garbage Pail Kids Story (info) 23:31 20/10 (1)
LA 92 (info) 23:30 20/10 (5)
The Lords of Salem (info) 23:27 20/10 (58)
The Stanford Prison Experiment (info) 23:00 20/10 (10)
Mandy (info) 22:48 20/10 (12)
You Were Never Really Here (info) 22:45 20/10 (25)
Villebråd (info) 22:44 20/10 (6)
Leva och låta dö (info) 22:28 20/10 (249)
Om jag hade en miljon (info) 22:23 20/10 (3)
Flight 666 (info) 22:15 20/10 (1)
Private Life (info) 21:48 20/10 (2)
Always: Sunset on Third Street '64 (info) 21:47 20/10 (2)
Ingenting och allting (info) 21:43 20/10 (5)
Tårtgeneralen (info) 21:33 20/10 (29)
Landet för längesedan (info) 21:29 20/10 (336)
Nick Fury (info) 21:14 20/10 (50)
Parasites (info) 21:05 20/10 (2)
Fångade av scientologin (info) 19:33 20/10 (35)
Moonlight (info) 19:21 20/10 (51)
The Boy Downstairs (info) 17:42 20/10 (3)
Mördande legender 2 (info) 17:13 20/10 (85)
Abraham Lincoln: Vampire Hunter (info) 16:51 20/10 (189)
Miss and Mrs Sweden (info) 16:17 20/10 (10)
The Fountain (info) 15:44 20/10 (749)
Zoolander 2 (info) 15:41 20/10 (44)
Solo: A Star Wars Story (info) 15:33 20/10 (41)
A Star Is Born (info) 14:27 20/10 (11)
Brott i Paradiset (info) 13:50 20/10 (9)
Apostle (info) 11:34 20/10 (11)
First Man (info) 11:28 20/10 (6)
Inferno (info) 10:56 20/10 (55)
Mad Families (info) 09:50 20/10 (2)
Ready Player One (info) 09:07 20/10 (62)
Walesa (info) 09:00 20/10 (7)
An Evening With Beverly Luff Linn (info) 08:39 20/10 (1)
The Double 0 Kid (info) 06:11 20/10 (10)
House of 1000 Corpses (info) 02:38 20/10 (297)