Spidde
Wes Anderson leverar återigen. Det här är en film som lever upp till alla förväntningar, en film som är lätt att gilla och svår att ogilla. Extremt påkostad quirkiness for the people som inte sticker i ögonen på någon, men faller alla i smaken. Mysig, söt och gullig men inte direkt kawaii. Väldigt fina dockor, bra flyt och grymma röstskådespelare. Lämnar inte direkt något bestående intryck men är perfekt under den tid den varar. Inte lika bra som Räven men bättre än The Grand Budapest Hotel, och jag hoppas definitivt på fler dockfilmer av Anderson och gänget.
 dr_Robert
Cute! God underhållning för stundenoch välgjord animemering. Det är svårt att säga så mycket mer faktiskt. Självklar fyra. @BAM
 Jaganatha
Dockfilm i ett futuristiskt låtsas-Japan med hundar som hjältar låter kanske som ett riskprojekt, men det fungerar när det är Wes Anderson som håller i trådarna. Storyn är lite svag, men det uppvägs mer än väl av den minutiösa precisionen i varje liten detalj, samt röstskådespelarnas insatser, där Bryan Cranston och Edward Norton utmärker sig särskilt. Filmen är ett slags lovsång till hundens karaktärsegenskaper och gillar man hundar, som jag gör, är det bara att instämma. Fyra gläfs av fem möjliga!
 PeterTheW
Svag fyra. Första halvan lutar mer åt en trea då det inge engagerar mig riktigt nog, men den tar sig ju längre in man kommer. Oerhört snyggt gjord!
 Jompalompier
Fantastisk!
 KimEkberg
Filmisk vaskning på hög nivå. Att lägga ner så mycket jobb på så fina animationer och modeller, och sen vägra låta ett klipp vara längre än tre sekunder, eller låta kameran röra sig så snabbt att skärmuppdateringen inte förmår visa vad bilden föreställer- och sedan dränka allt i otroligt o-inkännande musik av hafsmusikens kvantitativa nestor. Dessutom unket sett till representation- könsfördelning, och inbäddat i stereotypiserande exotiserande apropriering värdig en Caprafilm från tidigt fyrtiotal. Och så ett uddlöst politiskt anspråk angående mångfald och respekt, helt det motsatta från vad filmen själv manifesterar.
 yrkeschaufföre
Ytterligare en film från Hollywood som svartmålar katter å hyllar hundar.... Men bortsett från det var den helt okej. Mycket mer positiv än jag fått för mig från recensioner och klipp. Dock är den snyggare än bra men det är väl så Wes jobbar.
 myslas
Egentligen inte så mycket innehåll men det är vansinnigt underhållande vilket gör att jag puttar upp betyget ett snäpp.
 Hengman
Välgjord, men också seg. Började skruva mig i biofåtöljen efter en kvart. Känns mest som en upprepning av Andersons tidigare filmer.
 DYV
Charmig, välgjorda modeller och skapar en fin atmosfär. Dock är tempot väldigt problematiskt, introduktionen är så otroligt forcerad och information trycks i kulspurtetempo, sen är sekvenser bitvis omotiverad långa och utdragna. Känns att man bitvis måste sitta på helspänn för att kunna absorbera vad som antyds i filmen vilket blir väldigt utröttnande. Går att utläsa att människa och hund relationen är ömsesidig och nästan har ett symbiotisk relation.
 Lotso
I sin helhet är Isle of Dogs en av de bättre Wes Anderson filmerna jag tycker om. Det jag absolut gillade var det tekniska och kameravinklarnas. Det hela kändes verkligen uttänkt för varje bildruta. De tydliga Kurosawa spåren märker man av och det används helt rätt. Röstskådespelarna är också perfekta för deras respektive roller. Sättet att hantera översättningen från japanska till engelska var en faktor jag tyckte mindre om och karaktärsutvecklingen för Chief från herrelös till att bli någons husdjur var lite förhastat för min smak. Men det går att neka att detta är en välgjord film med mycket starka saker i sig, inte minst i stop-motion fronten. Fler filmer som använder sig av denna tekniken behövs och jag hoppas denna filmen blir en succé på den fronten.
 KalleB
Jag gillar Wes för mycket och jag vet det.
 Bengt_a
Underbar! Jag satt och småskrattade mest hela tiden, med en hel del rejäla garv också. Så skön! Det gäller att hänga med i svängarna, särskilt om man inte vill missa alla små underfundigheter som hela tiden matas.
 Danny_Boy
Så när en femma! En underbar film!
 jlam
Som vanligt bjuder Anderson på några filmiska pärlor och det är riktiga pärlor det, men en långfilm behöver en bättre helhet för att inte bli sömnig. Den kommer irriterande nog aldrig över den halvintressanta nivån. Han har nog nått stadiet där han gör samma slags film gång på gång och den här gången har iaf jag tröttnat. Ögongodiset hade gjort sig bättre i en kortfilm.
 ShenLong
Har ännu inte lyckats tröttna på wes anderssons barnfilmer
 Ful_fisk
Rolig, uppfinningsrik och härlig! Inte lika bra som Grand Budapest Hotel och Moonrise Kingdom, men fortfarande galet sevärd. Märklig och skön, även ifall man blev smått anfådd av det halsbrytande tempot.
Det finns väldigt mycket jag gillar väldigt mycket men själva handlingen och karaktärerna engagerar mig inte även om det berör mig bitvis. Det blir aldrig något riktigt driv i storyn så det blir lite slätt. Men en ganska stark trea, så mycket saker här och där jag gillar jättemycket.
 #54
Mycket charmig.
 hsimpson
Som kattmänniska har jag svårt att fullt ut hålla på hundarna. Men visst är det underhållande och mysigt, som alltid med Wes Anderson.
 melancholosity
Är som alla Wes Andersons filmer väldigt estetiskt tilltalande och har charmig stilism, men i övrigt tycker jag att den faller rätt platt.
 haajen
Svårt att inte charmas av den här skruvade fabeln. Som alltid, precist och detaljerat där varje filmruta rymmer en massa ögongodis.
 jopjop
Fruktansvärt irriterande.
 jingoo
Wes Anderson börjar få svårt att utveckla sig själv i sin alldeles egna lilla genre. Många av hans senare filmer har varit småcharmiga, men ganska urvattnade. Den här föll mig dock i smaken.
 Albion
Wes Andersons stil känns igen, cynism och svart humor. Det här är en ganska träffsäker film men även om den känns intressant och nyfiken så kommer man inte ifrån att det också är riktigt påfrestande emellanåt. Jag kan säga så här, jag är glad att ha sett den men inget jag gärna vill se igen. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
 erosagape
Ett nöje att se även om det inte så ofta var ett nöje för de medverkande. Javisst ja, de var ju tecknade.
Senaste kommentarer
Fyra år till (info) 02:43 19/2 (75)
The Sight (info) 01:27 19/2 (2)
Bloodwork (info) 00:49 19/2 (3)
Shoplifters (info) 00:42 19/2 (12)
Chocolat (info) 00:39 19/2 (732)
Outbreak - I farozonen (info) 00:37 19/2 (115)
100 steg från Bombay till Paris (info) 00:33 19/2 (66)
Stardust (info) 00:28 19/2 (807)
Please Stand By (info) 00:25 19/2 (7)
Roma (info) 00:06 19/2 (27)
It Follows (info) 23:45 18/2 (138)
Sagan om prinsessan Kaguya (info) 23:39 18/2 (30)
Memory (info) 23:16 18/2 (9)
Wet Hot American Summer (info) 23:11 18/2 (97)
Velvet Buzzsaw (info) 22:49 18/2 (14)
Crash (info) 22:40 18/2 (1304)
Womb (info) 22:14 18/2 (12)
Free Solo (info) 22:00 18/2 (6)
Criminal (info) 21:49 18/2 (25)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 21:45 18/2 (22)
Kingdom of Gladiators: The Tournament (info) 21:35 18/2 (1)
Revansch (info) 21:28 18/2 (34)
Jimmy the Gent (info) 21:26 18/2 (4)
Kingdom of Gladiators (info) 21:11 18/2 (7)
Australia (info) 20:48 18/2 (430)
Morden i Sandhamn - I nöd och lust (info) 20:44 18/2 (4)
Jessicka Rabid (info) 20:23 18/2 (1)
In the Dark (info) 20:00 18/2 (1)
Power Rangers (info) 19:46 18/2 (28)
HazMat (info) 19:43 18/2 (1)
The Shape of Water (info) 19:27 18/2 (82)
En bohem i Paris (info) 18:36 18/2 (6)
Minnenas strand (info) 16:46 18/2 (2)
Unforgettable (info) 16:37 18/2 (10)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 16:29 18/2 (8)
Wild Target (info) 15:04 18/2 (76)
Flickan från ovan (info) 15:00 18/2 (324)
A Ghost Story (info) 13:42 18/2 (16)
The Hitman's Bodyguard (info) 13:38 18/2 (42)
Prospect (info) 11:29 18/2 (3)
Snömannen (info) 10:48 18/2 (44)
Zathura - Ett rymdäventyr (info) 10:46 18/2 (127)
Morgan (info) 10:44 18/2 (19)
Äktenskapsleken (info) 10:42 18/2 (10)
Mandy (info) 10:00 18/2 (25)
Going in Style (info) 09:57 18/2 (28)
Crazy Rich Asians (info) 08:48 18/2 (6)
Can You Ever Forgive Me? (info) 08:47 18/2 (3)
Mary Queen of Scots (info) 08:45 18/2 (5)
Orkesterfruar (info) 08:42 18/2 (3)