skrolle
Söt. Välgjord. Mindre cheesy amerikansk high-school-film än vad man skulle kunna tro. Och förstås brutal igenkänningsfaktor för alla killar som gillar killar som någonsin gått i gymnasiet. Bäst ändå är att den här filmen tillhör den nya vågen av komma-ut-filmer, där man uppdaterat problematiken för världen som den ser ut idag. Filmer som skildrar att trots att man har världens mest förstående föräldrar, vänner, och omgivning, så kan det fortfarande vara så jävla svårt att komma ut. För Simon har inga större problem att acceptera sig själv, och han förväntar sig inga problem med att komma ut, han är bara inte redo för den förändring som det innebär i relationen med vännerna.
 KyLLo
Tillgjord och klyschig. Överskattad.
 haajen
Bortsett från homoperspektivet lättsmält och konventionell, visst, men också underhållande och engagerande. Det här är helt enkelt en av de bättre romantiska komedierna på senare tid. En går ut med ett brett leende från biosalongen.
 Haenskii
En helt okej film som jag verkligen önskade var sååå mycket bättre. Boken är helt fantastisk och jag försökte att inte jämföra dem för mycket då jag redan visste att de skulle ha ändrat mycket i filmen. Trots den i grunden fina historien och bra skådespelarna så blir den mest medioker och det känns inte som något nyskapande alls.
 Danny_Boy
En svag 4:a. Bra skådespeleri, men den hade en del tidigt uppenbara klyschor som inträffade senare i filmen.
 foppa99
känns ärlig o är charmig. bra casting
 Spidde
Finns mycket att irritera sig på i den här filmen: hur amerikanskt och klyschigt allt är, den smått vansinniga mängden smygreklam och produktplaceringar, den cringiga resereklamsfamiljen osv. Men, det är trots allt en rätt trevlig film med en del hjärta ändå, och framförallt en mycket duktig huvudrollsinnehavare som lyfter filmen och lyckas få det halvdana manuset att kännas på riktigt.
 Lesthi
Blev så glad över hur bra den här filmen var! Hade inte jättehöga förväntningar.
 myslas
Det händer inte ofta men ibland är filmen faktiskt bättre än boken och idet här fallet tycker jag det är så. Man har lyckats bra med att hitta svagheterna i boken och ändra på dem. Allt har inte blivit bättre men på det stora hela så är det bättre än i boken som var en besvikelse. Däremot vet jag inte riktigt hur man tänkte när man började de 15-30 första minuterna som en John Hughes-komedi innan man helt ändrade stil till ett lite mer allvarligt teen drama. Och vad var grejen med den löjliga rektorn? Honom kunde de helt ha plockat bort. Jag antar att de helt enkelt inte lyckades licensiera musiken av Elliott Smith vilket är lite synd men det har inte jättestor betydelse.
 ulpe01
Gränsar till en fyra. Hade inga höga förhoppningar på ännu en high school film, men med riktigt bra skådisar kommer man långt. För känsliga tittare rekommenderas näsdukar, för tårar kan rinna i floder när Simons pappa rycker i känslotrådarna.
 Lotso
I sin helhet är Love, Simon en härlig high-school film som lyckas leverera. Trots en del klychor som vi är bekanta med och några dumma saker som Simon gör. Samt ett slut jag inte var ett så stort fan av. Är det fortfarande en mysig film som har mycket charm till sig. Humorn var också en stor attribut och där var gånger jag fick mig ett par goda skratt. Karaktärerna (tonåringarna) känns äkta och genuina och Simon är en person många kan relatera till, vare sig man är bög eller inte. Detta är en film som gav mig i vart fall ett leende på läpparna och tror det lär göra det hos många andra. Dess hjärta är vid rätt ställe för det.
 choklatchip
Sorgligt att denna typ av film ens görs 2018. Gulligull och övre medelklass med utbildade föräldrar som inte gör några fel och engagerad rektor och dramalärare som enda vuxna i filmen. A-barn med som får bilar som 16-års present och vars största bekymmer är att vara sökande tonåring. Jodå, det kan säkert vara tufft nog men inte gjorde denna något för att ge något mer än ett sockersött leende på vägen.
 ASSFACE
Ändå över förväntan. Mysig High school-film!
 Sture Stenhög
Väldigt trevlig film. Den lyckas kanske bättre än någon film jag har sett med att ta high-school-genren in i 2010-talet och verkligen få det att fungera. De förändringar som ny teknik och nya attityder för med sig flyter smidigt in i en välbekant formel och känns aldrig ansträngt. Sympatiska karaktärer är det överlag också, och det närmaste man kommer en skurk är väl den där killen som ser ut som en tonårsversion av Henrik Dorsin. Lite väl trött humor dock, men jag kunde ändå leva med det
 abnormal
Väldigt mysig film som inte dör kliché-döden. Sevärd.
 BarryHero
Bra och välskriven high school-/coming of age-film med sköna karaktärer och stark huvudperson. Kan bli en klassiker/kultfilm men tyvärr drar ett tillrättalagt slut ned på betyget som annars var en stark fyra.
 Benisakura
Lite för mycket sockervadd och gulli gull för att få ett högre betyg, men inte dålig alls.
 coastaltown
kände igen mig så extremt mycket i simon och hans vardag som tonårig bög. spot on!
Nja, filmen har sina stunder och det är absolut "American style". Jag tycker att filmer blir rätt fånig på slutet. Det blir för gullig och alla ska vara så jäkla förstående. Det som också stör mig när det kommer till filmer med gay-tema är: Varför alla gay- huvudkaraktärerna ser så "perfekta och snygga ut?" Är det därför att det ska bli uppståndelse att en sådan "snygg kille" kan vara gay? Som sagt var, filmen blir lite sliskig och det kanske skulle ha blivit lite mer intressant om "Sedan gjorde vi slut nästa dag,." Eller nått.. Jag vet inte vad jag svamlar om, men hur som helst filmen får en svag 3:a...
Senaste kommentarer
It Comes at Night (info) 14:29 17/1 (35)
The Squid and the Whale (info) 13:44 17/1 (525)
Enter the Void (info) 13:29 17/1 (103)
World Cinema (info) 13:27 17/1 (21)
Pottersville (info) 13:25 17/1 (3)
Patterns (info) 13:22 17/1 (3)
Did Baby Shoot Her Sugardaddy? (info) 13:19 17/1 (1)
Gosskören (info) 13:15 17/1 (250)
Ett rum i våra hjärtan (info) 13:10 17/1 (71)
Roma (info) 13:07 17/1 (15)
Dom kallar mig Trinity - djävulens högra hand (info) 12:49 17/1 (97)
4 månader, 3 veckor och 2 dagar (info) 12:48 17/1 (134)
Lagt kort ligger (info) 12:43 17/1 (13)
Jazzsångaren (info) 12:37 17/1 (37)
Människojakt (info) 12:11 17/1 (1)
Hunter Killer (info) 11:16 17/1 (6)
Mannen som levde två liv  (info) 10:19 17/1 (3)
Spring (info) 09:13 17/1 (23)
Bad Times at the El Royale (info) 08:28 17/1 (12)
The Kings of Summer (info) 06:04 17/1 (37)
Marjorie Prime (info) 02:29 17/1 (2)
Dödsmaskinen (info) 02:20 17/1 (15)
The Girl in the Spider's Web (info) 02:15 17/1 (4)
Close-Knit (info) 01:52 17/1 (1)
Flesh for the Beast (info) 00:38 17/1 (8)
Clash of the Warlords (info) 23:49 16/1 (1)
Sorry to Bother You (info) 23:36 16/1 (21)
100 steg från Bombay till Paris (info) 23:30 16/1 (65)
Into the Mirror (info) 23:09 16/1 (36)
The Handmaiden (info) 23:02 16/1 (36)
Dementia 13 (info) 23:00 16/1 (1)
Annie (info) 22:41 16/1 (86)
Nazi Concentration Camps (info) 22:37 16/1 (5)
2101 (info) 22:33 16/1 (1)
Simpsons - Filmen (info) 22:32 16/1 (1089)
Hobbyhorse Revolution (info) 22:29 16/1 (2)
Anders, jag och hans 23 andra kvinnor (info) 22:29 16/1 (4)
Avengers: Infinity War (info) 22:22 16/1 (73)
Mystery of the Wax Museum (info) 22:19 16/1 (12)
Girl (info) 22:13 16/1 (1)
The Expendables 2 (info) 21:45 16/1 (265)
Polismördaren (info) 21:42 16/1 (81)
Time Trap (info) 21:12 16/1 (2)
Brottsvåg (info) 21:11 16/1 (1)
First Man (info) 21:04 16/1 (20)
Vice (info) 20:44 16/1 (4)
Poltergeist (info) 20:05 16/1 (344)
Chupacabra Territory (info) 19:33 16/1 (1)
Avicii: True Stories (info) 19:27 16/1 (16)
Alla tiders kvinnor (info) 19:21 16/1 (17)