BarryHero
Riktigt bra och valgjord. Nastan mer for vuxna an for barn. Underhallande och spannande hela vagen och fint budskap.
 fridenpaden
Mellanfilm. Inte lika bra som Monsters Inc och Inside out. Inte i närheten lika dålig som Cars.
 Benisakura
Välgjord och sevärd med ett fint budskap och är hyfsat nära en fyra men når inte riktigt ända fram.
 Lotso
I sin helhet är Coco en snyggt animerad Pixar film, som återgår till dess rötter. Det är helt klart den bästa Pixar filmen sedan Inside Out. Filmen har ett bra budskap åt barn, där familjen spelar en viktig roll. Animationen är toppklass, och musiken härlig att lyssna på. Den gör aldrig narr eller hån av den mexikanska kulturen, utan hyllar den. Tyvärr lider den lite mot tredje akten, där den gör “twist” skurken. Men kan man förbise det, är där mycket att glädjas av i Coco. Ta fram gitarren och sjung med, till denna underbara film.
 Zebulonm
Nä ingen av disney/pixars bättre. Var okey i början men sen när de kom in i dödsriket så blev den halvtråkig. Fanns nån ljuspunkt här o där men inte många. Ljusår ifrån tex Monsters inc.
 Jaganatha
Det är bara att erkänna att Pixar oftast gör habila filmer och detta är inget undantag. Man blir underhållen och det funkar lika bra för barn som för vuxna. Här får vi vårt lystmäte i fråga om mexikansk kultur, hela historien om Miguel kretsar kring högtiden Día De Los Muertos, en sorts motsvarighet till vår Alla Helgons Dag fast med mer fyrverkerier och grällare färger. Slutet är väl lite svagt, eftersom det drar åt det förutsägbara hållet. Sentimentalt är bara förnamnet.
 myslas
Ett färgsprakande och upplyftande äventyr. Visst är det lite förutsägbart ibland men överlag väldigt underhållande. Ännu ett starkt kapitel i Pixars bibliotek.
 haajen
Som alltid välgjort och det är svårt att inte bli lite berörd men på det stora hela är detta väldigt konventionellt, ja rentutav lite småsegt.
 Sweetbon
En vacker skildring av mexikansk kultur och sångtradition, fullt av humor och massor av skickligt skapade karraktärer. Det är svårt att inte fälla en tår vid de nostalgiska inslagen, som likt Upp, spelar på minnen av kärlek understött av ledmotivet. Bör ses flera gånger för att man ska se detaljerna och för att kunna sjunga med i de vackra låtarna.
 Portugallien
 Brouhaha
Det är en fin film, men när man tittar på tecknat, eller "animerat" som dagens ungdom säger, så förväntar man ju sig ett gott skratt. Den här filmen är inte mer än småkul, mest är den bara väldigt sorglig. Om det var vad jag var ute efter hade jag kollat på Titanic, eller valfri film med Mel Gibson. :/
 BrutusBeefcake
Känns otroligt mycket vuxnare än alla Pixars tidigare alster och det är väldigt välkommet. Det är otroligt välgjort, snyggt och moget. Jag vill nästan påstå att Pixar har varit överhypade de senaste åren men här lever de verkligen upp till den. Jag är positivt överraskad tillika rörd, en otroligt fin film. Om det är något som skall "klagas" på är väl att låtarna är lite anonyma och lättglömda, sen hade jag önskat att få ha sett den på spanska, men det får det bli när man köpt den på blu-ray för detta är ett definitivt köp. (11+/15)
 92axha10
Den här filmen påminde mig om varför jag älskar biofilm. Jag var inte torrögd när den här filmen var över. Musiken var bra, animeringen fantastisk och historien träffade mig rätt i hjärtat.
 atroxa
Den är ju inte dålig, men sjukt överhypad och lite av en besvikelse i slutändan.
 #54
Lite väl förutsägbar, men fin.
 dafreakish
Ett bländade visuellt och emotionellt mästerverk befäster Pixars plats högst upp på animationstoppen och lämnar motståndarna långt bakom. Coco berör, underhåller och vågar utmana. Som vuxen är det fantastiskt att man gång på gång blir imponerad av att Pixar vågar ta upp ämnen som vanligtvis barn aldrig behöver hantera. De gör det med bravur allt som oftast (Bilar-filmerna är dock ett tydligt undantag...). Coco är bland det bästa de har gjort och man lämnade biosalongen hänförd, glad och sorgsen på samma gång.
 Bernhard99
Dottern sätter en trea!!
 Ful_fisk
Fin och härlig film av den sort Pixar gör utmärkt! Storyns struktur använde lite väl många förenklingar och konventioner från genreboken för att nå till Pixars högsta höjder, men i övrigt fungerar det mesta utmärkt, i synnerhet musik och animation. Önskar bara att Disney tar och överger den alltför väl utslitna klichén om barnet som trotsar sin familj för sina drömmar, som man sett jäääävligt många gånger vid det här laget...
 abnormal
Småmysig och helt okej.
 Misslovemovie
Passar nog bättre för vuxna än för barn.
 Jamesa
Trevlig och fin historia. Ungarna älskar den!
 bnw
Länge en fyra, men vid nåt tillfälle kom det allt en tår och femman med den.
 bnw
5-.
 Len Widleheyt
Lite spattig i första halvan kan jag tycka, men sen blir den ju verkligen jättefin.
 the Feber
Otroligt fint animerad och med en älskvärd huvudkaraktär. Dessutom med en twist som man inte är van med att se från Disneys familjefilmer. Man dras snabbt in i den fantastiska världen, men storyn är lite blek. En typisk "hitta skatten"-film, där skatten råkar vara en död musiksnubbe. Inte riktigt lika roliga som många tidigare filmer, men helt klart underhållande.
 Zipper
Småtrevlig och framför allt snygg, däremot var musiken svag för en Disneyfilm.
 isecore
Rolig och vacker film med en oväntat mörk handling. Den pekar med hela handen vad gäller sensmoralen men i övrigt är det en medryckande, känslosam och fin historia.
 WillyV
Top notch.
 HerrNenne
Med reservation för att den är sedd på svenska. Jag berörs väl aldrig riktigt av det och får inte familje-grejet att kännas något, och tycker mycket av de teman som tas upp inte är intressanta eller något jag vill se.
 zallaxx
jättefin.
 dudson
Läcker familje film med grym animation samt en välgjord story till det.
 Canomia
Väldigt dålig idé att se med 3 1/2-åringen som brukar se från 7 år-filmer(som den här är) Skelettgrejen var lugnt men att alla är våldsamt arga hela tiden var så läskigt. Desutom rätt komplicerad handling, bäbistanten och hennes pappa var i alla fall snälla.
 Off The Ground
Jag väljer nog att bortse från klichéerna, förutsägbarheten, övertydligheten och sentimentaliteten (eller ja, kanske inte det sista).
 Olof_Gronlund
Vann Oscar för bästa tecknade film, men jag tycker fan inte den är så bra ändå. Var lite väl lite äventyr för min smak, men slutet var lyckligt precis som det brukar vara i Disney. Man går ifrån med en bra känsla i alla fall. Musiken är helt ok.
 andmoreagain
Så trist att dessa animerade filmerna inte kan vara bättre...suck.
Senaste kommentarer
Wonder Woman (info) 14:29 17/11 (107)
Den gode, den onde, den fule (info) 14:24 17/11 (816)
Den store Gatsby (info) 13:29 17/11 (266)
Insidious: The Last Key (info) 13:12 17/11 (11)
The Angel (info) 12:50 17/11 (1)
Lords of Chaos (info) 12:40 17/11 (2)
Cam (info) 12:04 17/11 (2)
Creed - The Legacy of Rocky (info) 11:59 17/11 (85)
Promised Land (info) 11:59 17/11 (53)
In a World (info) 11:57 17/11 (33)
Shock and Awe (info) 11:54 17/11 (4)
The Black Panthers: Vanguard of the Revolution (info) 11:48 17/11 (3)
Burning (info) 11:48 17/11 (2)
The Lifeguard (info) 11:47 17/11 (23)
Table 19 (info) 11:46 17/11 (5)
Total Recall (info) 11:45 17/11 (221)
Worst. Babysitter. Ever. (info) 11:43 17/11 (94)
100 steg från Bombay till Paris (info) 11:42 17/11 (64)
They Shall Not Grow Old (info) 11:41 17/11 (1)
Sicario 2: Soldado (info) 11:39 17/11 (16)
Austin Powers - hemlig internationell agent (info) 11:32 17/11 (381)
Mitt hjärtas förlorade slag (info) 08:53 17/11 (107)
The Pianist (info) 08:48 17/11 (936)
Den stora skönheten (info) 07:13 17/11 (46)
Ring 2 (info) 05:16 17/11 (146)
Across the Moon (info) 05:06 17/11 (1)
En yankee i Berlin (info) 02:13 17/11 (5)
Christoffer Robin & Nalle Puh (info) 01:34 17/11 (7)
Outlaw King (info) 01:04 17/11 (8)
The Meg (info) 01:00 17/11 (23)
Interstellar (info) 00:56 17/11 (373)
Venom (info) 00:44 17/11 (16)
Cult of Chucky (info) 00:42 17/11 (17)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 23:46 16/11 (2)
Gustaf (info) 23:42 16/11 (399)
Widows (info) 23:41 16/11 (1)
Föraktet (info) 23:40 16/11 (130)
Ronnie Coleman: The King (info) 23:18 16/11 (1)
Männen som trampade på tigerns svans (info) 23:00 16/11 (48)
Climax (info) 22:56 16/11 (2)
The Lobster (info) 22:51 16/11 (90)
The Story of F*** (info) 22:44 16/11 (1)
12 Men of Christmas (info) 22:35 16/11 (4)
Boy Erased (info) 22:04 16/11 (1)
Himmel och helvete (info) 21:46 16/11 (70)
Onda män sover gott (info) 21:45 16/11 (39)
Cold War (info) 21:12 16/11 (2)
Glengarry Glen Ross (info) 20:25 16/11 (147)
Trainwreck: My Life as an Idiot (info) 18:24 16/11 (19)
Hundraettåringen som smet från notan och försvann (info) 16:38 16/11 (33)