BarryHero
Riktigt bra och valgjord. Nastan mer for vuxna an for barn. Underhallande och spannande hela vagen och fint budskap.
 fridenpaden
Mellanfilm. Inte lika bra som Monsters Inc och Inside out. Inte i närheten lika dålig som Cars.
 Benisakura
Välgjord och sevärd med ett fint budskap och är hyfsat nära en fyra men når inte riktigt ända fram.
 Lotso
I sin helhet är Coco en snyggt animerad Pixar film, som återgår till dess rötter. Det är helt klart den bästa Pixar filmen sedan Inside Out. Filmen har ett bra budskap åt barn, där familjen spelar en viktig roll. Animationen är toppklass, och musiken härlig att lyssna på. Den gör aldrig narr eller hån av den mexikanska kulturen, utan hyllar den. Tyvärr lider den lite mot tredje akten, där den gör “twist” skurken. Men kan man förbise det, är där mycket att glädjas av i Coco. Ta fram gitarren och sjung med, till denna underbara film.
 Zebulonm
Nä ingen av disney/pixars bättre. Var okey i början men sen när de kom in i dödsriket så blev den halvtråkig. Fanns nån ljuspunkt här o där men inte många. Ljusår ifrån tex Monsters inc.
 Jaganatha
Det är bara att erkänna att Pixar oftast gör habila filmer och detta är inget undantag. Man blir underhållen och det funkar lika bra för barn som för vuxna. Här får vi vårt lystmäte i fråga om mexikansk kultur, hela historien om Miguel kretsar kring högtiden Día De Los Muertos, en sorts motsvarighet till vår Alla Helgons Dag fast med mer fyrverkerier och grällare färger. Slutet är väl lite svagt, eftersom det drar åt det förutsägbara hållet. Sentimentalt är bara förnamnet.
 myslas
Ett färgsprakande och upplyftande äventyr. Visst är det lite förutsägbart ibland men överlag väldigt underhållande. Ännu ett starkt kapitel i Pixars bibliotek.
 haajen
Som alltid välgjort och det är svårt att inte bli lite berörd men på det stora hela är detta väldigt konventionellt, ja rentutav lite småsegt.
 Sweetbon
En vacker skildring av mexikansk kultur och sångtradition, fullt av humor och massor av skickligt skapade karraktärer. Det är svårt att inte fälla en tår vid de nostalgiska inslagen, som likt Upp, spelar på minnen av kärlek understött av ledmotivet. Bör ses flera gånger för att man ska se detaljerna och för att kunna sjunga med i de vackra låtarna.
 Portugallien
 Brouhaha
Det är en fin film, men när man tittar på tecknat, eller "animerat" som dagens ungdom säger, så förväntar man ju sig ett gott skratt. Den här filmen är inte mer än småkul, mest är den bara väldigt sorglig. Om det var vad jag var ute efter hade jag kollat på Titanic, eller valfri film med Mel Gibson. :/
 BrutusBeefcake
Känns otroligt mycket vuxnare än alla Pixars tidigare alster och det är väldigt välkommet. Det är otroligt välgjort, snyggt och moget. Jag vill nästan påstå att Pixar har varit överhypade de senaste åren men här lever de verkligen upp till den. Jag är positivt överraskad tillika rörd, en otroligt fin film. Om det är något som skall "klagas" på är väl att låtarna är lite anonyma och lättglömda, sen hade jag önskat att få ha sett den på spanska, men det får det bli när man köpt den på blu-ray för detta är ett definitivt köp. (11+/15)
 92axha10
Den här filmen påminde mig om varför jag älskar biofilm. Jag var inte torrögd när den här filmen var över. Musiken var bra, animeringen fantastisk och historien träffade mig rätt i hjärtat.
 atroxa
Den är ju inte dålig, men sjukt överhypad och lite av en besvikelse i slutändan.
 #54
Lite väl förutsägbar, men fin.
 dafreakish
Ett bländade visuellt och emotionellt mästerverk befäster Pixars plats högst upp på animationstoppen och lämnar motståndarna långt bakom. Coco berör, underhåller och vågar utmana. Som vuxen är det fantastiskt att man gång på gång blir imponerad av att Pixar vågar ta upp ämnen som vanligtvis barn aldrig behöver hantera. De gör det med bravur allt som oftast (Bilar-filmerna är dock ett tydligt undantag...). Coco är bland det bästa de har gjort och man lämnade biosalongen hänförd, glad och sorgsen på samma gång.
 Bernhard99
Dottern sätter en trea!!
 Ful_fisk
Fin och härlig film av den sort Pixar gör utmärkt! Storyns struktur använde lite väl många förenklingar och konventioner från genreboken för att nå till Pixars högsta höjder, men i övrigt fungerar det mesta utmärkt, i synnerhet musik och animation. Önskar bara att Disney tar och överger den alltför väl utslitna klichén om barnet som trotsar sin familj för sina drömmar, som man sett jäääävligt många gånger vid det här laget...
 abnormal
Småmysig och helt okej.
 Misslovemovie
Passar nog bättre för vuxna än för barn.
 Jamesa
Trevlig och fin historia. Ungarna älskar den!
 bnw
Länge en fyra, men vid nåt tillfälle kom det allt en tår och femman med den.
 bnw
5-.
 Len Widleheyt
Lite spattig i första halvan kan jag tycka, men sen blir den ju verkligen jättefin.
 the Feber
Otroligt fint animerad och med en älskvärd huvudkaraktär. Dessutom med en twist som man inte är van med att se från Disneys familjefilmer. Man dras snabbt in i den fantastiska världen, men storyn är lite blek. En typisk "hitta skatten"-film, där skatten råkar vara en död musiksnubbe. Inte riktigt lika roliga som många tidigare filmer, men helt klart underhållande.
 Zipper
Småtrevlig och framför allt snygg, däremot var musiken svag för en Disneyfilm.
 isecore
Rolig och vacker film med en oväntat mörk handling. Den pekar med hela handen vad gäller sensmoralen men i övrigt är det en medryckande, känslosam och fin historia.
 WillyV
Top notch.
Senaste kommentarer
Amanda Knox (info) 12:17 23/9 (12)
Slumber (info) 11:57 23/9 (3)
7, Hyden Park: la casa maledetta (info) 11:07 23/9 (3)
Inglourious Basterds (info) 11:03 23/9 (1086)
Zootropolis (info) 10:35 23/9 (103)
Den onda dockan 3 (info) 10:10 23/9 (63)
Borgman (info) 10:08 23/9 (34)
Ur marionetternas liv (info) 10:06 23/9 (31)
The Trip to Spain (info) 09:56 23/9 (7)
Happy End (info) 09:49 23/9 (14)
Allt för min son (info) 08:26 23/9 (1)
Sicario 2: Soldado (info) 07:29 23/9 (12)
Guardians of the Galaxy (info) 05:03 23/9 (271)
Eighth Grade (info) 04:49 23/9 (2)
Thor: The Dark World (info) 02:48 23/9 (182)
De gyllene åren (info) 02:33 23/9 (3)
The Net (info) 02:25 23/9 (3)
Jingle Bell Rock (info) 02:24 23/9 (1)
War Games (info) 02:22 23/9 (9)
Good People (info) 01:37 23/9 (14)
The Void (info) 01:29 23/9 (26)
Den of Thieves (info) 01:07 23/9 (19)
Another Time (info) 00:31 23/9 (1)
Borkmanns punkt (info) 00:27 23/9 (77)
Benjamin Buttons otroliga liv (info) 23:53 22/9 (763)
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (info) 23:40 22/9 (72)
Papillon (info) 23:33 22/9 (1)
Iron Man 3  (info) 23:15 22/9 (243)
Searching (info) 22:56 22/9 (1)
Nappily Ever After (info) 22:55 22/9 (1)
Your Name (info) 22:46 22/9 (23)
Gifted (info) 22:44 22/9 (12)
Triumfens ögonblick (info) 22:33 22/9 (67)
Remember (info) 22:31 22/9 (19)
Själar till salu (info) 22:27 22/9 (2)
The First Purge (info) 22:17 22/9 (9)
Don't Say a Word (info) 22:08 22/9 (199)
Toy Story 2 (info) 21:57 22/9 (243)
Deadpool (info) 21:52 22/9 (173)
Den objudne gästen (info) 21:43 22/9 (4)
Taken 3 (info) 21:27 22/9 (99)
Den osynliga muren (info) 21:26 22/9 (4)
The Mummy (info) 21:10 22/9 (60)
Min vän Balthazar (info) 21:07 22/9 (87)
John Hron (info) 21:03 22/9 (6)
Slaughterhouse (info) 20:42 22/9 (5)
A Quiet Place (info) 20:37 22/9 (42)
Lego-filmen (info) 19:01 22/9 (140)
Once Upon a Time in Brooklyn (info) 17:55 22/9 (1)
Mamma Mia! Here We Go Again (info) 17:10 22/9 (13)