Zeds2003
Godkänd, men saknade djup!
 arruba
Att komma nära inpå någon man inte känner till såväl ger väldigt mycket för tittaren. Avicii och han enorma framgång är bra fräckt att ta del av. Ja satt och smålog nästan hela filmen igenom.
 Zipper
Intressant om framgångens baksidor.
 annihilat0r
Fascinerande, stark och djup. En njutning som bäst bör liknas vid poesi.
 haajen
En bra dokumentär som får extra skärpa iom Berglings bortgång.
 PeterTheW
Väldigt, väldigt stark. Det sjuka är att den är inspelad och släppt innan bortgången, ändå är tonfallet precis som om den skulle handla om en stjärna som lämnat oss, lite som att Tim själv skulle ha blinkat åt regissören och sagt att "den här kommer snart vara mer aktuell än du tror". Oerhört sorgligt.
 badpanda1606
Genuint jobbig att titta på ärligt talat. Så tragiskt, RIP
 amotherscrime
Även om jag grips tag i delar av filmen och i honom som person trots att jag inte alls gillar hans musik så är detta ett uruselt hantverk. Som film faller den fullständigt platt och känns ofta krystad och är full av klichéer. Folk kommer helt klart att överskatta den pga Tims tragiska bortgång. Tyvärr så gör det inte detta till en bra film.
 cosinusfi
Den mörka tonen är sannerligen olycksådande. Tror dock att filmen hade haft fler lyckliga stunder im den gjorts idag. Finns många fina scener och jag fascineras alltid när man lyckats filma viktiga stunder i en karriär som inte tagit fart. Tyckte att senare halvan blev väl spretig. Som film är den medioker, som dokument bra. Svag trea.
 Jompalompier
En bra och nära dokumentär om en kille som "inte var som alla andra" i EDM-genren. En snubbe som var mer för skapandet än för själva showen. Det är nästan spooky att den släpptes 3 veckor innan hans tragiska bortgång, man får känslan av att den är gjord efter hans död.
 Ful_fisk
Med facit i hand otroligt mörk, och djupare än vad den förmodligen egentligen varit ifall han inte hade dött. Men nu är han ju död, och då blir filmen en otrolig insikt i såväl artistvärlden som psykisk ohälsa. Det är nästan otäckt att titta på, och vissa scener är verkligen ångestframkallande. En oväntat lysande film som sannerligen kommer gå till historien inte bara pga sin tajming, utan även för sitt filmiska hantverk. Se den!
 Abigor
Stundtals direkt jobbig att se.
 mammene
Ett dokument över hur det kan bli när en människa hamnar på fel plats, försöker anpassa sig till något man kanske egentligen inte vill och är skapad för, och bara ökar farten, men en dag förstår. Ett geni onekligen på det han gjorde och med mycket inom sig, kan man egentligen anklaga någon? Alla hängde bara på i farten. Kan tycka att dokumentären var lite spretig och hoppade lite väl mycket, men samtidigt, så kanske det upplevdes.
 Señor
Känns som att den är väldigt hypad pga Tim Berlings tidiga bortgång. Jag tycker att det är en klyschig och spretig dokumentär som faller platt. Det ska nämnas att jag såg versionen som nu ligger uppe på SVT Play som är drygt 90 minuter lång. Jag vet inte om det finns en 139 minuters version någonstans som kanske kan knyta ihop säcken bättre.
 lyssander
Starkt och gripande om en kille som trots - eller kanske på grund av - enorma framgångar i ung ålder ändå var så vilsen och till sist hamnade helt fel. Regissören har följt artisten nära och sammanställt ett imponerande dokumentärt material med intervjuer med Aviccii själv och många i hans krets. Många blev rika på hans karriär men är knappast stolta nu med facit i hand över hur de av girighet drev honom över gränsen när han uppenbart inte orkade mera.
 Bozze80
Lite svår att sätta betyg på då många scener får en djupare mening med facit i hand över hur allt slutade, oavsett det så är det en intressant inblick i skör mans liv. Som dokumentär så håller den kanske inte toppklass egentligen, men ödet har fått den att bli något mer än ett porträtt av en tyngd och nedbruten ung man, världsstjärna eller inte, någon borde verkligen ha satt stopp tidigare, för tecknen är så tydliga, eller är de bara tydliga för att man vet svaret?
 Christofer
En av de starkaste dokumentärerna jag sett faktiskt. Visst kan man argumentera, precis som vissa gör här på ft, att det upplevs starkare med facit i hand än om det ’bara’ hade handlat om att han lagt av. Oavsett vilket så kan jag inte göra annat än att ge full pott när en film ger mig gåshud stundtals och när det tilll och med stockar sig i halsen vid ett par tillfällen. Det är svårt stt föreställa sig hur alla hans nära vänner kunde låta det gå så långt. Oerhört tragiskt.
 TheHorrorfan
Helt okej tycker jag. Tragiskt hur man kan pusha någon så mycket så att det går så långt. Syntes under hela dokumentären hur dåligt han verkligen mådde och konstigt att ingen såg det komma.
Senaste kommentarer
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Brightburn (info) 23:17 17/6 (3)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)
Raggarjävlar (info) 16:55 17/6 (2)
Labour of Love (info) 15:36 17/6 (2)
Gone Girl (info) 15:34 17/6 (275)
Destroyer (info) 14:46 17/6 (8)
Midnight Special (info) 12:22 17/6 (41)
Kikis expressbud (info) 12:07 17/6 (5)
The Meg (info) 11:16 17/6 (45)
The Mule (info) 10:01 17/6 (17)
Maybe It's Love (info) 09:58 17/6 (2)
Black Mirror - Fifteen Million Merits (info) 08:35 17/6 (27)
Black Mirror - The National Anthem (info) 08:16 17/6 (31)
Lady Bird (info) 04:22 17/6 (45)
A Bigger Splash (info) 03:38 17/6 (16)
Suspiria (info) 03:27 17/6 (20)
Alan Partridge: Alpha Papa (info) 02:50 17/6 (29)
Ukrainian Rhapsody (info) 02:45 17/6 (1)
Ensam i Berlin (info) 02:32 17/6 (7)
Dawn of the Dead (info) 02:24 17/6 (977)
Star Trek: Insurrection (info) 00:46 17/6 (79)
Konspirationen (info) 00:40 17/6 (80)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 23:41 16/6 (2)
Night of Lust (info) 23:39 16/6 (1)
Deepwater Horizon (info) 23:28 16/6 (53)