Betyg idag: 1 212 Besökare idag: 4 253

dr bond
Bättre än ettan. Gillart
 Jaganatha
Om man inte visste det redan, så har man i alla fall lärt sig innebörden av "shirtcocking" efter att ha sett denna film, som bitvis är ganska underhållande, men förlitar sig väl mycket på populärkulturella referenser. Ryan Reynolds skämtar mer än en gång om hur lata manusförfattarna (däribland han själv) har varit och gjort det enkelt för sig. Detsamma kan tyvärr sägas om hela filmen.
 myslas
Precis som i första filmen så är det en lövtunn handling vi bjuds på men fler roliga karaktärer och underhållning som håller hela filmen ut den här gången gör det här till en av årets mest underhållande filmer. Verkligen inget djup alls men vill man ha kul i ett par timmar så finns det inte mycket som slår det här just nu.
 badpanda1606
Precis lika bra som förväntat. Dock mindre actionfylld än väntat faktiskt
 Bumsi
Det är egentligen löjligt hur ofta den träffar exakt rätt för mig. Vid flera tillfällen skrattade jag så mycket att det var svårt att hålla ögonen öppna för att fortsätta se filmen.
 PojmiZ
Lite bättre än 1:an humorn är på top som vanligt
 Halofreak92swe
Holy shitbuckets vad bra den här filmen är!!! Stark uppföljare till en av tidernas bästa superhjälte-filmer! Bättre än föregångaren. Reynolds är fantastisk! Okontrollerat garv, den bästa bioupplevelsen jag haft på ett bra tag! Alla sidokaraktärer är också riktigt bra, hade egentligen velat se Dolph som Cable men Brolin ägde rollen så hårt! Fan vad tuff han är! :D
 ekback
Kul men inte lika oväntad som första filmen. Fortfarande underhållande :)
 DrJW
Man kunde se att den första filmen var mer av en lågbudget-rulle, den var i princip en fan-film med en budget, den här har en mycket större budget den här gången. Det är en jättebra fortsättning på den första filmen och den är ingen dålig uppföljare, men den är inte en av de uppföljare som är bättre än den första filmen heller. Den största nit pick jag har med den här är ungen, han är ganska irriterande. Historien själv är väldigt bra, jag säger bara att dem kunde ha gett ungen en bättre personlighet, ungefär som Laura (X-23) i Logan. Den har ett par överraskningar, en var ganska uppenbar, den andra var inte så överraskande och den sista var också uppenbar, men den var fortfarande en överraskning för mig. Den har fortfarande många roliga moment och det finns en del, den första tidsresan, på eftertexten som jag inte vet om det är ett skämt eller en del av handlingen? Jag älskar fortfarande Ryan Reynolds som Deadpool och Josh Brolin var en total bad ass som Cable! Och jag gillade även Zazie Beets som Domino, men jag är inte säker på om dem gjorde karaktären 100% rätt (och jag menar inte hudfärgen), men dock så vet jag inte så mycket om henne, jag kan inte ens komma ihåg vilken kraft hon har, jag tror telekinesis? Dem gjorde inte så mycket med henne, jag antar att dem kommer att göra det i en annan uppföljare eller i den kommande X-Force filmen. Den hade inte samma inverkan på mig som den första filmen, men den här var fortfarande rolig och underhållande.
 yangbo
Brad Pitt spelade Vanisher, vilket exakt visar hur sköna de som ligger bakom bägge filmerna är haha, genialiskt roligt.
 Bomkia
Helt enkelt jävligt underhållande. 4a.
 PeterTheW
Långt över förväntan. Där ettans skämt ofta föll ganska platta är den här betydligt mycket bättre på att sätta dem, samt att man faktiskt lyckats få till någon slags känslomässig grund så att man bryr sig "lite mer". Riktigt rolig!
 Afflicter
Deadpool 2 är lite osäker på hur den ska ta sig från punkt A till punkt B, men när man får en film laddad med så här mycket galen humor kan man väl inte klaga alltför mycket.
 KalleB
Som alla serietidningsfilmer borde vara. Konstant och brutal underhållning som inte tar sig själv på allvar. Filmen vet exakt vad den är och gör det så bra det går. En större del av skämten sitter också i denna jämfört med första.
 best_jeppe
Även om det här är mer av en "riktig" film så fann jag den inte lika rolig eller underhållande som första filmen. Kan vara också att när första filmen kom så var konceptet oväntat och nytt men nu visste jag vad jag kunde förvänta mig och således så kändes det inte lika fräscht. Det finns dock en scen i mitten av filmen som var hysterisk rolig. Så pass rolig att jag började kippa efter andan och började gråta. I resten av filmen så fnissade jag mest åt de olika skämten. Stark 3a.
 päronanton
Visst är den rolig! Och underbar!
En av de bästa Marvel-filmerna hittills, men inte lika bra som Ettan. Denna är lite fjantigare, och det känns som man redan har sett allt en gång tidigare. Men visst är den skitkul på sina ställen. Stark trea. (9+/15)
 Sillion
Bättre än första filmen och mycket roligare. Mycket smart skriven och en milstolpe i Storytelling!
 wasteoftime
Nä, jag är trött på det här nu, Marvel. Och nej, jag gillar inte gimmicken med Deadpool. Även om han är bra gestaltad efter serien. Skämten är uppenbara och banala. Och banala skämt kan vara jätteroligt, men inte när man bombarderas med dem i 2h i sträck. Det känns som att jag bara blir bittrare och bittrare för varje film jag ser nu för tiden. 0,9 på SH-skalan.
 Commandante
En flortunn story vägs upp av många väldigt roliga scener.
 Lotso
I sin helhet är Deadpool 2 i samma anda som första filmen. Gillar ni humorn, handlingen och framför allt karaktären så kommer ni älska denna filmen, svårare än så är det inte. Jag har mina brister med den dock, precis som med första. Här blir det istället mixen mellan den personliga handlingen (som funkade väl i första med dess lägre budget) och den högre budgeten. Jag tycker inte de två riktigt fastande ihop och istället blev det någonstans i mitten filmen hamnade, och ännu en gång var det berättandet utav handlingen som jag kände blev filmens nedfall. Jag gillar att det är en personlig handling igen för Deadpool, men det mixa inte med den högre budgeten. För när man ser det som en superhjälte film så känns den helt plötsligt klen. Men vad som gör den sevärd är dess humor och actionscenerna levererar. Ryan Reynolds är guld i rollen och får hjälp med fantastiska sidokaraktärer. Ett litet steg neråt för mig personligen jämfört med ettan, men den är fortfarande i sann Deadpool anda.
Senaste kommentarer
Splatter University (info) 00:15 20/6 (3)
Golden Eighties (info) 00:10 20/6 (2)
Johan Falk - Vapenbröder (info) 00:07 20/6 (142)
The Giver (info) 00:02 20/6 (45)
Rebell i bojor (info) 23:45 19/6 (138)
Bron över floden Kwai (info) 23:08 19/6 (259)
Mandomsprovet (info) 23:07 19/6 (400)
Tully (info) 23:07 19/6 (3)
Ett veck i tiden (info) 23:07 19/6 (2)
Death Wish (info) 23:06 19/6 (11)
I Feel Pretty (info) 23:06 19/6 (2)
Truth or Dare (info) 23:05 19/6 (2)
Isle of Dogs (info) 23:05 19/6 (11)
Deadpool 2 (info) 23:04 19/6 (21)
Love, Simon (info) 23:03 19/6 (11)
LasseMajas detektivbyrå - Det första mysteriet (info) 23:03 19/6 (3)
Closer (info) 22:55 19/6 (759)
Brännpunkt Djakarta (info) 21:50 19/6 (40)
What Maisie Knew (info) 21:19 19/6 (45)
Café Society (info) 20:46 19/6 (41)
Jackie (info) 20:23 19/6 (25)
Violent Life (info) 20:21 19/6 (1)
The Death of Superman (info) 20:13 19/6 (1)
Korparna (info) 19:09 19/6 (13)
Double Duty (info) 18:28 19/6 (1)
I nattens hetta (info) 17:53 19/6 (92)
Shoplifters (info) 16:19 19/6 (1)
Star Wars: The Last Jedi (info) 15:10 19/6 (138)
Ip Man 2 (info) 12:42 19/6 (56)
Bergets grymma hemlighet (info) 10:35 19/6 (53)
Pretty When You Cry  (info) 10:13 19/6 (6)
The Litch (info) 09:33 19/6 (1)
I Am Michael (info) 08:44 19/6 (7)
The Second Coming of Christ (info) 08:24 19/6 (1)
Ready Player One (info) 07:48 19/6 (32)
The Conjuring 2 (info) 07:34 19/6 (67)
Micke & Veronica (info) 03:00 19/6 (42)
Legenden om Billie Jean (info) 01:42 19/6 (16)
State of Grace (info) 00:31 19/6 (99)
Road House (info) 00:00 19/6 (126)
Dagboken – Jag sökte dig och fann mitt hjärta (info) 23:34 18/6 (916)
Fifty Shades Freed (info) 22:46 18/6 (10)
Coco (info) 22:42 18/6 (20)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 22:40 18/6 (13)
Flossie (info) 21:51 18/6 (4)
Jim och piraterna Blom (info) 21:18 18/6 (81)
Her (info) 21:14 18/6 (231)
The Quiet One (info) 20:51 18/6 (2)
Deepwater Horizon (info) 15:26 18/6 (45)
I nöd eller lust (info) 13:17 18/6 (12)