dr bond
Bättre än ettan. Gillart
 Jaganatha
Om man inte visste det redan, så har man i alla fall lärt sig innebörden av "shirtcocking" efter att ha sett denna film, som bitvis är ganska underhållande, men förlitar sig väl mycket på populärkulturella referenser. Ryan Reynolds skämtar mer än en gång om hur lata manusförfattarna (däribland han själv) har varit och gjort det enkelt för sig. Detsamma kan tyvärr sägas om hela filmen.
 myslas
Precis som i första filmen så är det en lövtunn handling vi bjuds på men fler roliga karaktärer och underhållning som håller hela filmen ut den här gången gör det här till en av årets mest underhållande filmer. Verkligen inget djup alls men vill man ha kul i ett par timmar så finns det inte mycket som slår det här just nu.
 badpanda1606
Precis lika bra som förväntat. Dock mindre actionfylld än väntat faktiskt
 Bumsi
Det är egentligen löjligt hur ofta den träffar exakt rätt för mig. Vid flera tillfällen skrattade jag så mycket att det var svårt att hålla ögonen öppna för att fortsätta se filmen.
 PojmiZ
Lite bättre än 1:an humorn är på top som vanligt
 Halofreak92swe
Holy shitbuckets vad bra den här filmen är!!! Stark uppföljare till en av tidernas bästa superhjälte-filmer! Bättre än föregångaren. Reynolds är fantastisk! Okontrollerat garv, den bästa bioupplevelsen jag haft på ett bra tag! Alla sidokaraktärer är också riktigt bra, hade egentligen velat se Dolph som Cable men Brolin ägde rollen så hårt! Fan vad tuff han är! :D
 ekback
Kul men inte lika oväntad som första filmen. Fortfarande underhållande :)
 DrJW
Man kunde se att den första filmen var mer av en lågbudget-rulle, den var i princip en fan-film med en budget, den här har en mycket större budget den här gången. Det är en jättebra fortsättning på den första filmen och den är ingen dålig uppföljare, men den är inte en av de uppföljare som är bättre än den första filmen heller. Den största nit pick jag har med den här är ungen, han är ganska irriterande. Historien själv är väldigt bra, jag säger bara att dem kunde ha gett ungen en bättre personlighet, ungefär som Laura (X-23) i Logan. Den har ett par överraskningar, en var ganska uppenbar, den andra var inte så överraskande och den sista var också uppenbar, men den var fortfarande en överraskning för mig. Den har fortfarande många roliga moment och det finns en del, den första tidsresan, på eftertexten som jag inte vet om det är ett skämt eller en del av handlingen? Jag älskar fortfarande Ryan Reynolds som Deadpool och Josh Brolin var en total bad ass som Cable! Och jag gillade även Zazie Beets som Domino, men jag är inte säker på om dem gjorde karaktären 100% rätt (och jag menar inte hudfärgen), men dock så vet jag inte så mycket om henne, jag kan inte ens komma ihåg vilken kraft hon har, jag tror telekinesis? Dem gjorde inte så mycket med henne, jag antar att dem kommer att göra det i en annan uppföljare eller i den kommande X-Force filmen. Den hade inte samma inverkan på mig som den första filmen, men den här var fortfarande rolig och underhållande.
 yangbo
Brad Pitt spelade Vanisher, vilket exakt visar hur sköna de som ligger bakom bägge filmerna är haha, genialiskt roligt.
 Bomkia
Helt enkelt jävligt underhållande. 4a.
 PeterTheW
Långt över förväntan. Där ettans skämt ofta föll ganska platta är den här betydligt mycket bättre på att sätta dem, samt att man faktiskt lyckats få till någon slags känslomässig grund så att man bryr sig "lite mer". Riktigt rolig!
 Afflicter
Deadpool 2 är lite osäker på hur den ska ta sig från punkt A till punkt B, men när man får en film laddad med så här mycket galen humor kan man väl inte klaga alltför mycket.
 KalleB
Som alla serietidningsfilmer borde vara. Konstant och brutal underhållning som inte tar sig själv på allvar. Filmen vet exakt vad den är och gör det så bra det går. En större del av skämten sitter också i denna jämfört med första.
 best_jeppe
Även om det här är mer av en "riktig" film så fann jag den inte lika rolig eller underhållande som första filmen. Kan vara också att när första filmen kom så var konceptet oväntat och nytt men nu visste jag vad jag kunde förvänta mig och således så kändes det inte lika fräscht. Det finns dock en scen i mitten av filmen som var hysterisk rolig. Så pass rolig att jag började kippa efter andan och började gråta. I resten av filmen så fnissade jag mest åt de olika skämten. Stark 3a.
 päronanton
Visst är den rolig! Och underbar!
En av de bästa Marvel-filmerna hittills, men inte lika bra som Ettan. Denna är lite fjantigare, och det känns som man redan har sett allt en gång tidigare. Men visst är den skitkul på sina ställen. Stark trea. (9+/15)
 Sillion
Bättre än första filmen och mycket roligare. Mycket smart skriven och en milstolpe i Storytelling!
 wasteoftime
Nä, jag är trött på det här nu, Marvel. Och nej, jag gillar inte gimmicken med Deadpool. Även om han är bra gestaltad efter serien. Skämten är uppenbara och banala. Och banala skämt kan vara jätteroligt, men inte när man bombarderas med dem i 2h i sträck. Det känns som att jag bara blir bittrare och bittrare för varje film jag ser nu för tiden. 0,9 på SH-skalan.
 Commandante
En flortunn story vägs upp av många väldigt roliga scener.
 Lotso
I sin helhet är Deadpool 2 i samma anda som första filmen. Gillar ni humorn, handlingen och framför allt karaktären så kommer ni älska denna filmen, svårare än så är det inte. Jag har mina brister med den dock, precis som med första. Här blir det istället mixen mellan den personliga handlingen (som funkade väl i första med dess lägre budget) och den högre budgeten. Jag tycker inte de två riktigt fastande ihop och istället blev det någonstans i mitten filmen hamnade, och ännu en gång var det berättandet utav handlingen som jag kände blev filmens nedfall. Jag gillar att det är en personlig handling igen för Deadpool, men det mixa inte med den högre budgeten. För när man ser det som en superhjälte film så känns den helt plötsligt klen. Men vad som gör den sevärd är dess humor och actionscenerna levererar. Ryan Reynolds är guld i rollen och får hjälp med fantastiska sidokaraktärer. Ett litet steg neråt för mig personligen jämfört med ettan, men den är fortfarande i sann Deadpool anda.
 Nintendo 64
Nästan lika bra som den första! Gillar hur den driver med allt och alla och däribland Reynolds själv. Men mer hälften av besökarna i salongen gick när eftertexterna började, har de aldrig sett en marvel-film innan..?
 Andreas_
väldigt bra uppföljare till förra årets stora seriertidningsfilms succé Deadpool med en helt lysande Ryan Reynolds i huvudrollen ännu en gång. Jag får dock säga att första filmen var bättre på vissa sätt än den andra medan denna uppföljare var klart bättre på en del annat, tyckte t.ex att skämten var bättre i första och mer vulgära i andra, vilket blev lite för mycket, medan CGIn var bättre i andra samt även själva storyn. Josh Brolin som Cable var oxå riktigt bra, men det fanns lite missar i detaljerna om man ska vara petig som störde mig lite, något sådant märkte jag inte av i första filmen men det går inte riktigt att separera dom som bättre och sämre utan det får bli samma betyg till båda även om dom skiljer sig på en hel del olika plan, ska bli spännande att se vad som händer med Deadpool karaktären nu när Fox blivit uppköpt av Marvel/Disney, läggs han ner eller kommer han tillkomma till det så kallade MCU med övriga superhjältar, ska bli spännande att se i framtiden men hoppas helt klart på en deadpool 3 och även en X-force film som det har ryktats om, speciellt med lite teasing i denna film. Regissören David Leitch är en riktigt bra actionregissör och gör inga direkta misstag förutom några små detaljer. Betyget blir en stark 4:a
 ShenLong
Jag tycker verkligen inte Deadpool är rolig alls. One liners i övriga marvel filmer är nästan roligare
 Argo_L
Besvikelse. 1:an var mycket bättre.
 ekneB
sååå glad att se att dom kunde få fram en uppföljare som faktiskt hade en story värd att nämnas, hurra! Det som saknades från första filmen fixas med en bättre story och skämten och gliringarna är bättre i den här. Precis vad jag ville ha från den här!
 amam
Den första filmen var bättre men jag gillade Josh Brolin och hela scenen med soffan och benen var otroligt roligt.
Senaste kommentarer
Bad Channels (info) 21:32 14/8 (1)
Joy Ride: Dead Ahead (info) 21:30 14/8 (38)
Fateful Findings (info) 21:21 14/8 (5)
Upgrade (info) 21:21 14/8 (2)
Gudrun - konsten att vara människa (info) 21:06 14/8 (1)
Känn ingen sorg (info) 20:37 14/8 (202)
Beirut (info) 20:30 14/8 (1)
Så tuktas ett lejon (info) 20:28 14/8 (33)
BlacKkKlansman (info) 20:17 14/8 (1)
Overboard (info) 20:13 14/8 (2)
The Midnight Man (info) 19:54 14/8 (2)
Barbie och de magiska delfinerna (info) 19:32 14/8 (1)
The Lodger (info) 19:12 14/8 (38)
Coco (info) 17:51 14/8 (24)
Mercy (info) 16:33 14/8 (2)
Dazed and Confused (info) 16:16 14/8 (263)
Naken bland vargar (info) 14:45 14/8 (10)
Paris 05:59 (info) 14:14 14/8 (4)
Återstoden av dagen (info) 13:04 14/8 (171)
Rescuing Madison (info) 12:41 14/8 (1)
Ghostbusters (info) 12:25 14/8 (117)
That Night in Rio (info) 11:59 14/8 (1)
Rollerball (info) 11:47 14/8 (57)
Kill'em All (info) 11:20 14/8 (7)
Prevenge (info) 11:16 14/8 (2)
The Foreigner (info) 10:28 14/8 (14)
Den vita filmen (info) 10:13 14/8 (162)
Loving (info) 07:42 14/8 (9)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 07:35 14/8 (61)
Ready Player One (info) 07:33 14/8 (54)
The Greatest Showman (info) 07:29 14/8 (25)
Det gyllene skinnet (info) 06:40 14/8 (85)
The Last Days on Mars (info) 05:10 14/8 (54)
My Little Eye (info) 05:07 14/8 (278)
Min arabiska vår (info) 04:14 14/8 (4)
The Stanford Prison Experiment (info) 03:03 14/8 (9)
Street Mobster (info) 00:21 14/8 (16)
You Were Never Really Here (info) 00:20 14/8 (20)
Skyscraper (info) 00:19 14/8 (6)
Jeanne d'Arc (info) 23:31 13/8 (9)
Yakuza Weapon (info) 23:14 13/8 (5)
The Endless (info) 23:11 13/8 (8)
De 39 stegen (info) 23:11 13/8 (129)
The People vs. Fritz Bauer (info) 22:58 13/8 (4)
The Bone Snatcher (info) 22:10 13/8 (11)
Nu blåser vi maffian! (info) 21:55 13/8 (1)
Beck - Ditt eget blod (info) 21:41 13/8 (16)
The Prestige (info) 21:13 13/8 (1029)
Jack Ryan: Shadow Recruit (info) 21:13 13/8 (85)
Tomb Raider (info) 21:12 13/8 (44)