Jaganatha
Monarkism, monarkism, monarkism...
 BuShin
Oerhört snyggt och bra, 9/10.
 stoked87
fan den här filmen såg jag så mycket framemot =(
 DrJW
Även om du inte visste Aquamans ursprung, så vet man i princip redan historien när man ser denna, och mitten och slutet av historien är rätt uppenbart. James Wan gjorde ett bra jobb, jag gillar Jason Mamoa som Aquaman och skit, jag tyckte även om Patrick Wilson i sin första skurkroll, och naturligtvis så är det alltid kul att se Dolph Lundgren. Men manuset har plotholes och vissa delar är ologisk, filmen känns som en blek mix av Black Panther och Thor och även med färgglada neonljus så är det fortfarande mörk precis som i de andra DCEU-filmerna. Soundtracket var rätt dålig, speciellt den skitkassa Pitbull-remixen av den klassiska Africa-låten av Toto! Dem enda två soundtracks som var bra är It's No Good av Depeche Mode och She's a Mystery to Me av Roy Orbison. Jag hade inga förväntningar på den här filmen och jag är rätt säker på att ingen annan heller gjorde det. Vid den här tidpunkten har någon ens förhoppningar på DCEU längre? Visst, dem gjorde ju det med Wonder Woman och den var bra, men den hade fortfarande brister. Den enda DC-filmen jag ser fram emot nästa år är The Joker-ursprungsfilmen med Joaquin Phoenix, och den är inte ens en del av DCEU. Om den filmen går bra och den är faktiskt väldigt bra, då bör dem starta om den nya DC-filmuniversumet med den filmen! Den här var okej, den var inte dålig men den var inte precis den absolut bästa superhjältefilmen jag har sett i år heller. Den är fortfarande en bättre Aquaman-film än Justice League: Throne of Atlantis-filmen. Någon som minns TV-serien Entourage? I den universumet så gjorde huvudpersonen en tidig 2000-tal Aquaman-film och den här skulle då tekniskt sett vara en reboot, så jag undrar om den här filmen var en bättre succé i den universumet än den tidiga 2000-tals filmen? =P 2½ av 5.
 karlmats
Det här var nog ett episkt trollande ändå. DC är ju inte direkt kända för att göra bra filmer och kanske var det därför James Wan bestämde sig för att bara skita i allt som heter logik och bara köra. Förmodligen hade han hellre haft Vince från Entourage i huvudrollen eftersom det hade ökat trollnivån från 95 till 100. Löfvén hade nog anklagat manusförfattarna för att ha skissat det här på en servett, men som vuxen i rummet ska jag inte sänka mig till den nivån. Att man castar Dolph Lundgren som undervattenskung i en film som förmodligen kostar minst 200 miljoner dollar, det är underbart trollande och jag önskar man hade tagit ut svängarna lika mycket i övriga filmen. Visst är det snyggt, men det är också väldigt mycket dumt som händer och jag sitter förvisso och skrattar en hel del men jag skakar på huvudet samtidigt som jag gör det i 9 fall av 10. Synd att det är så lama skurkar, kanske inte Steppenwolf-klass men inte så långt därifrån. Bristerna i den interna logiken var kanske annars filmens största skurk, men de fanns inte med i rollistan. Det får bli en stabil 2a, hade jag varit full i biosalongen hade den kanske mäktat med mer för nog finns det ett visst underhållningsvärde i att se folk rida runt på sjöhästar och slåss mot andra folk som rider runt på hajar. Fråga mig bara inte hur evolutionen har fungerat i den här världen, fråga mig förresten ingenting om hur den här världen fungerar när inte kameran är på, för det kan den omöjligtvis göra.
 Stargazed
Oh lord save me! Sämsta på länge om än rolig på sina ställen. När det blir så dåligt att jag skrattar och skakar på huvudet samtidigt
 myslas
Den här filmen hade alla förutsättningar att bli monumentalt usel och den stora överraskningen är att den faktiskt inte är det. Alltså, det finns gott om saker som är dåligt här. Dialogen är verkligen bedrövlig och varenda karaktär är så otroligt ytlig och tvådimensionell. Men det är också en film där DC äntligen inte försöker ta allting på blodigt allvar utan man har tagit ut svängarna till max och mer eller mindre skapat en fullständigt surrealistisk värld som verkar ha influerats av både Alien, Star Wars och Lord of the Rings-filmerna. Samtidigt finns det lite av ett Indiana Jones-äventyr inblandat också. Actionsekvenserna är otaliga men på något sätt blir de lite intressantare när de utspelar sig under vatten istället för att man får de vanliga explosionerna på land som är så tråkiga och de 2,5 timmarna gick ändå rätt snabbt. Det är svårt att sätta betyg på en sådan här film som man vet egentligen är rätt dålig men där man ändå kommer ut ur biosalongen leende. Jag sätter en tvåa som en sorts kompromiss men jag kan faktiskt tänka mig att se den här filmen igen vilket är mer än jag kan säga om Justice League.
 GrandMaster_E
Maximalt underhållande! Mycket som ligger på medveten "camp" nivå men det gjorde det hela ännu charmigare. Otrolig rollista! Jag hade riktigt kul på bion
 fiskhumla
Med en budget på ca 200 miljoner dollar hade jag ändå hoppats på att de lagt lite av det på att finputsa manus (om de ens hade ett sådant?) och få till en fin röd tråd genom filmen.
 Halofreak92swe
Jag älskar detta! Så fantastiskt vacker, rolig, spännande och totalt bananas superhjältefilm! Många riktigt bra skådisar, skitbra musik och framförallt extremt snygg CGI och så mycket färger och vackra miljöer. Kommer man till bion för storyn kan man nog bli besviken då den liknar de flesta andra filmer i samma genre, men bortser man från det så är Aquaman en av årets bästa filmer oavsett genre IMO. Momoa är helt klippt och skuren i rollen som Arthur Curry och den grymt vackra Amber Heard gör sig rätt bra vid hans sida. Men roligast av allt är det att se Dolph Lundgren, Sveriges stolthet, i en av huvudrollerna :D Det här är en film som gör sig väldigt bra på bio med stor skärm och bra ljud, jag vill se om den!
 pungsnigel
Ja såg filmen i New York med 4DX vilket säkert påverka upplevelsen men ja finner denna filmen väldigt underhållande och välgjord
 yrkeschaufföre
Snygg och actionspäckad men manuset är rakt som en linjal, men jag sväljer betet och struntar i allt ologiskt. En bra filmupplevelse men inte mer.
 Prsoner
B-filmmanus med A-filmseffekter
 Hans Moleman
Över mina extremt låga förväntningar och iaf bättre än Wonder Woman...
 Starlette
Underhållande. Borde egentligen sätta en 5:a för att han är så snygg ??
 zallaxx
Otroligt snygg film. Tron fast under vatten.
 Benisakura
Lättsam barnfilm som säkerligen uppskattas av de yngre men inte av en vuxen med barnasinnet kvar.
 jingoo
Underhållande popcornfilm. Ett lättsamt matinèäventyr där undervattenmiljöerna, actionscenerna och effekterna har huvudrollen.
 miguelmetal
Ebb och flod! Aquaman lyckas med det omöjliga, nämligen att vara både usel och lysande.
 C_Gable
Förväntade mig inte att den faktiskt skulle vara så här bra. Gillar att den tar upp ett stort problem, nämligen hur haven förorenas!
 Nightcrawler
Momoa är grym men filmen överlag är ett riktigt bottennapp.
 Man5on
Bland det fulaste jag någonsin har sett på film, vad hände här? Den gamla versionen med Vincent Chase i huvudrollen vad betydligt bättre.
 PeterTheW
Det är ju underhållande och lättsamt, helt klart, däremot är det bitvis nästan pinsamt hur uselt det är gjort. En "storfilm" 2018 bestående av 80% specialeffekter ska inte kunna vara såhär plastig och ful. Det känns utseendemässigt som en mer än 120 minuter lång filmsekvens ur ett tv-spel. Fast de brukar vara snyggare.
 Ghostface
Jason Momoa är underhållande i en bombastisk men plastig yta som jag ändå underhålls mer utav än marvel. Detta är dock mer tv-spel än film men det går ju att säga om alla superhjältefilmer. Betyget är lågt.
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)