Jaganatha
Monarkism, monarkism, monarkism...
 BuShin
Oerhört snyggt och bra, 9/10.
 stoked87
fan den här filmen såg jag så mycket framemot =(
 DrJW
Även om du inte visste Aquamans ursprung, så vet man i princip redan historien när man ser denna, och mitten och slutet av historien är rätt uppenbart. James Wan gjorde ett bra jobb, jag gillar Jason Mamoa som Aquaman och skit, jag tyckte även om Patrick Wilson i sin första skurkroll, och naturligtvis så är det alltid kul att se Dolph Lundgren. Men manuset har plotholes och vissa delar är ologisk, filmen känns som en blek mix av Black Panther och Thor och även med färgglada neonljus så är det fortfarande mörk precis som i de andra DCEU-filmerna. Soundtracket var rätt dålig, speciellt den skitkassa Pitbull-remixen av den klassiska Africa-låten av Toto! Dem enda två soundtracks som var bra är It's No Good av Depeche Mode och She's a Mystery to Me av Roy Orbison. Jag hade inga förväntningar på den här filmen och jag är rätt säker på att ingen annan heller gjorde det. Vid den här tidpunkten har någon ens förhoppningar på DCEU längre? Visst, dem gjorde ju det med Wonder Woman och den var bra, men den hade fortfarande brister. Den enda DC-filmen jag ser fram emot nästa år är The Joker-ursprungsfilmen med Joaquin Phoenix, och den är inte ens en del av DCEU. Om den filmen går bra och den är faktiskt väldigt bra, då bör dem starta om den nya DC-filmuniversumet med den filmen! Den här var okej, den var inte dålig men den var inte precis den absolut bästa superhjältefilmen jag har sett i år heller. Den är fortfarande en bättre Aquaman-film än Justice League: Throne of Atlantis-filmen. Någon som minns TV-serien Entourage? I den universumet så gjorde huvudpersonen en tidig 2000-tal Aquaman-film och den här skulle då tekniskt sett vara en reboot, så jag undrar om den här filmen var en bättre succé i den universumet än den tidiga 2000-tals filmen? =P 2½ av 5.
 karlmats
Det här var nog ett episkt trollande ändå. DC är ju inte direkt kända för att göra bra filmer och kanske var det därför James Wan bestämde sig för att bara skita i allt som heter logik och bara köra. Förmodligen hade han hellre haft Vince från Entourage i huvudrollen eftersom det hade ökat trollnivån från 95 till 100. Löfvén hade nog anklagat manusförfattarna för att ha skissat det här på en servett, men som vuxen i rummet ska jag inte sänka mig till den nivån. Att man castar Dolph Lundgren som undervattenskung i en film som förmodligen kostar minst 200 miljoner dollar, det är underbart trollande och jag önskar man hade tagit ut svängarna lika mycket i övriga filmen. Visst är det snyggt, men det är också väldigt mycket dumt som händer och jag sitter förvisso och skrattar en hel del men jag skakar på huvudet samtidigt som jag gör det i 9 fall av 10. Synd att det är så lama skurkar, kanske inte Steppenwolf-klass men inte så långt därifrån. Bristerna i den interna logiken var kanske annars filmens största skurk, men de fanns inte med i rollistan. Det får bli en stabil 2a, hade jag varit full i biosalongen hade den kanske mäktat med mer för nog finns det ett visst underhållningsvärde i att se folk rida runt på sjöhästar och slåss mot andra folk som rider runt på hajar. Fråga mig bara inte hur evolutionen har fungerat i den här världen, fråga mig förresten ingenting om hur den här världen fungerar när inte kameran är på, för det kan den omöjligtvis göra.
 Stargazed
Oh lord save me! Sämsta på länge om än rolig på sina ställen. När det blir så dåligt att jag skrattar och skakar på huvudet samtidigt
 myslas
Den här filmen hade alla förutsättningar att bli monumentalt usel och den stora överraskningen är att den faktiskt inte är det. Alltså, det finns gott om saker som är dåligt här. Dialogen är verkligen bedrövlig och varenda karaktär är så otroligt ytlig och tvådimensionell. Men det är också en film där DC äntligen inte försöker ta allting på blodigt allvar utan man har tagit ut svängarna till max och mer eller mindre skapat en fullständigt surrealistisk värld som verkar ha influerats av både Alien, Star Wars och Lord of the Rings-filmerna. Samtidigt finns det lite av ett Indiana Jones-äventyr inblandat också. Actionsekvenserna är otaliga men på något sätt blir de lite intressantare när de utspelar sig under vatten istället för att man får de vanliga explosionerna på land som är så tråkiga och de 2,5 timmarna gick ändå rätt snabbt. Det är svårt att sätta betyg på en sådan här film som man vet egentligen är rätt dålig men där man ändå kommer ut ur biosalongen leende. Jag sätter en tvåa som en sorts kompromiss men jag kan faktiskt tänka mig att se den här filmen igen vilket är mer än jag kan säga om Justice League.
 GrandMaster_E
Maximalt underhållande! Mycket som ligger på medveten "camp" nivå men det gjorde det hela ännu charmigare. Otrolig rollista! Jag hade riktigt kul på bion
 fiskhumla
Med en budget på ca 200 miljoner dollar hade jag ändå hoppats på att de lagt lite av det på att finputsa manus (om de ens hade ett sådant?) och få till en fin röd tråd genom filmen.
 Halofreak92swe
Jag älskar detta! Så fantastiskt vacker, rolig, spännande och totalt bananas superhjältefilm! Många riktigt bra skådisar, skitbra musik och framförallt extremt snygg CGI och så mycket färger och vackra miljöer. Kommer man till bion för storyn kan man nog bli besviken då den liknar de flesta andra filmer i samma genre, men bortser man från det så är Aquaman en av årets bästa filmer oavsett genre IMO. Momoa är helt klippt och skuren i rollen som Arthur Curry och den grymt vackra Amber Heard gör sig rätt bra vid hans sida. Men roligast av allt är det att se Dolph Lundgren, Sveriges stolthet, i en av huvudrollerna :D Det här är en film som gör sig väldigt bra på bio med stor skärm och bra ljud, jag vill se om den!
 pungsnigel
Ja såg filmen i New York med 4DX vilket säkert påverka upplevelsen men ja finner denna filmen väldigt underhållande och välgjord
 yrkeschaufföre
Snygg och actionspäckad men manuset är rakt som en linjal, men jag sväljer betet och struntar i allt ologiskt. En bra filmupplevelse men inte mer.
 Prsoner
B-filmmanus med A-filmseffekter
 Hans Moleman
Över mina extremt låga förväntningar och iaf bättre än Wonder Woman...
 Starlette
Underhållande. Borde egentligen sätta en 5:a för att han är så snygg ??
 zallaxx
Otroligt snygg film. Tron fast under vatten.
 Benisakura
Lättsam barnfilm som säkerligen uppskattas av de yngre men inte av en vuxen med barnasinnet kvar.
 jingoo
Underhållande popcornfilm. Ett lättsamt matinèäventyr där undervattenmiljöerna, actionscenerna och effekterna har huvudrollen.
 miguelmetal
Ebb och flod! Aquaman lyckas med det omöjliga, nämligen att vara både usel och lysande.
 C_Gable
Förväntade mig inte att den faktiskt skulle vara så här bra. Gillar att den tar upp ett stort problem, nämligen hur haven förorenas!
 Nightcrawler
Momoa är grym men filmen överlag är ett riktigt bottennapp.
 Man5on
Bland det fulaste jag någonsin har sett på film, vad hände här? Den gamla versionen med Vincent Chase i huvudrollen vad betydligt bättre.
 PeterTheW
Det är ju underhållande och lättsamt, helt klart, däremot är det bitvis nästan pinsamt hur uselt det är gjort. En "storfilm" 2018 bestående av 80% specialeffekter ska inte kunna vara såhär plastig och ful. Det känns utseendemässigt som en mer än 120 minuter lång filmsekvens ur ett tv-spel. Fast de brukar vara snyggare.
 Ghostface
Jason Momoa är underhållande i en bombastisk men plastig yta som jag ändå underhålls mer utav än marvel. Detta är dock mer tv-spel än film men det går ju att säga om alla superhjältefilmer. Betyget är lågt.
 Engravadlax
Nog det sämsta manus jag har sett i en superhjältefilm.
 abnormal
Verkligen helt värdelös. Har allt som bara en riktigt dålig film har: platta dialoger, noll känsla, dåligt skådespel, trötta effekter, rekord i förutsägbarhet, in-your-face-sexism och löjligt "snygg-filter" på allt.
 Hanness
Helt OK.
 Supernaut
Dålig struktur, dåligt manus, pinsam dialog, fula effekter, extremt tveksam moral och i allmänhet helt kass.
 haajen
Ok, en plågas inte alltför mycket medan en tittar men hjälp sicken sörja det här är! Några bra scener håller inte den här skutan flytande, inget minnesvärt alls.
 ShenLong
det här var riktigt riktigt dåligt. på de flesta punkter. mycket märklig edit också
 psyche_delic
"OMG THAT'S NOT A HOLOGRAM, DIE FILTHY TV DIE!" Om man går in i filmen med rätt inställning blir den lite bättre..
 Genstruktur
Helt obegripligt dålig och det estetiska är vidrigt.
 mazquara
lol
 Björkman
Bästa superhjältefilmen på länge. Visuellt vacker och riktigt bra soundtrack. Jason Momoa passar perfekt i huvudrollen. Storyn är snällare än många andra superhjältefilmer, fast ändå med en del mörker. Helt enkelt mer mänskligt på ett sätt.
 ekback
Rätt sjysst i allmänhet, men lite mysko animationer stundtals, konstigt beteende under vattnet och ett gäng andra dumheter i hur karaktärerna beter sig sänker betyget en aning.
 ekneB
Svårgraderad film för den svänger så ordentligt i kvalitet. Ena stunden är den briljant 4a och 10 minuter senare svag 2a. Men innan det är färdigt kommer jag ändå ut från filmen med ett gott humör så den landar nån stans rakt i mitten, en 3a
 Zok
Klart underhållande. Gillar alla DC filmer. Men visst visar DC att de går längre och längre bort ifrån BVS filmen. De första filmerna tycker jag om för att de inte gick i Marvels fotspår, men DC börjar mer och mer närma sig deras sätt att göra filmer, mer humor och familjevänligt. Hade jag fått bestämma hade jag sjävklart valt den mörkare stilen som i de första filmerna. Men jag gillar faktiskt Aquaman trots den är klart cheesy på sina ställen.
Alltså nej! Jag försökte se den här filmen, men NEJ!!!
 Zeds2003
2a för att första timmen gick fort och var rätt underhållande - sen ballade det bara ur haha!
 Sovande_mannen
Den va väl okej...
 peu-depeu
Får en tvåa enbart för hur mycket jag skrattade åt den. Helt tondöv film.
 Robkiller
Det här var ju stendumt och för det mesta rätt oseriöst... men är ju å andra sidan en serietidningshjältefilm och den är underhållande med ofrivillig humor på sina ställen... så varför inte... synd att bara animationerna under vattnet ser så undermåliga ut...
 kryttan
Svag 2:a svajande på gränsen till 1:a, så fruktansvärt dålig, men glänser till på vissa ställen vilket gör att den slipper 1:an. men vafan alltså?
 dudson
Rejält fläskig superhjälte film som egentligen är stenkorkad. Aquaman känns ändå som ett nytillskott i denna oändliga genre. Det komiska är verkligen Lundgren i rött skägg samt en lite väl data gjord Dafoe#) Annars är effekterna guda benådade läckra och att filmen levererar med en skaplig story/feeling.
 Rixn
Pratar i vatten! Där förlorade de mig.
Senaste kommentarer
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:01 15/7 (29)
Geralds lek (info) 21:55 15/7 (23)
Fast & Furious 8 (info) 21:48 15/7 (43)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 21:42 15/7 (12)
Lejonkungen 2 - Simbas skatt (info) 21:37 15/7 (239)
Brightburn (info) 21:16 15/7 (6)
Independence Day: Återkomsten (info) 21:04 15/7 (120)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 20:52 15/7 (18)
Tåget (info) 19:23 15/7 (30)
My Soul to Take (info) 18:41 15/7 (50)
The Nightmare (info) 18:36 15/7 (14)
The Meg (info) 18:33 15/7 (48)
Juanita (info) 18:31 15/7 (1)
The Kindergarten Teacher (info) 17:35 15/7 (4)
Tag (info) 16:56 15/7 (14)
Papers, Please The Short Film (info) 16:48 15/7 (1)
All I See Is You (info) 14:31 15/7 (3)
Hostel 3 (info) 14:25 15/7 (60)
You're Ugly Too (info) 13:37 15/7 (1)
Mutant World (info) 13:02 15/7 (2)
Jordgubbslandet (info) 11:32 15/7 (12)
Jimmie (info) 11:13 15/7 (8)
Coast Guard (info) 11:10 15/7 (29)
Stalked by My Doctor: A Sleepwalker's Nightmare (info) 10:57 15/7 (1)
Tender and Tuff (info) 10:55 15/7 (1)
Rampant (info) 03:56 15/7 (3)
In the Lake of the Woods (info) 02:16 15/7 (1)
Studio 5 (info) 01:26 15/7 (4)
Wind River (info) 00:51 15/7 (53)
The Imitation Game (info) 00:49 15/7 (181)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 00:33 15/7 (62)
Yol (info) 00:10 15/7 (15)
Alita: Battle Angel (info) 23:56 14/7 (26)
Waterworld (info) 23:52 14/7 (551)
Arne Dahl: En midsommarnattsdröm (info) 23:36 14/7 (10)
Angry Video Game Nerd: The Movie (info) 22:50 14/7 (17)
Tropic Thunder (info) 22:32 14/7 (617)
Flugparken (info) 22:28 14/7 (12)
Desperado (info) 22:03 14/7 (317)
A Bigger Splash (info) 20:55 14/7 (18)
Trädälskaren (info) 20:54 14/7 (20)
Black Panther (info) 20:54 14/7 (89)
Sophelikoptern (info) 20:52 14/7 (8)
The Faithful Heart (info) 20:08 14/7 (16)
De blodröda hästarna (info) 20:00 14/7 (36)
Blind (info) 19:48 14/7 (3)
Footloose (info) 19:41 14/7 (25)
Rymdimperiet slår tillbaka (info) 19:00 14/7 (744)
Thor: Ragnarök (info) 16:17 14/7 (105)
Jules och Jim (info) 16:00 14/7 (144)