Lotso
I sin helhet är Den of Thieves en smått överraskning. Den haltar lite längs vägen. Genom att bygga upp karaktärerna, och skapa en dynamik mellan vissa personer. Problemet här blir att scenerna är för få, så man får aldrig det filmen är ute efter. Med en speltid på 140 minuter, blir det lite långt också. Men överlag är där bra saker med filmen. Skådespelarna är hyfsade. Tredje akten är filmens största styrka. Man märker att de som är involverade ändå vill göra en bra film, och de är nästan där. Det är nära på. Men där är också saker längs vägen som stoppar dem. Men en sak är säker, filmen är betydligt bättre än vad man tror.
 Borrman
Fungerar. Får lite Heat känslan.
 badpanda1606
Wow, loved it!
 miguelmetal
Vilken käftsmäll! Satt bara och njöt i två timmar och 20 minuter. Både muskler och hjärna. Ger "Den of Thieves" högsta betyg, en stark femma. Tack för visningen MovieZine. Se den så fort den får premiär. Så jäkla bra!!!
 pungsnigel
En 4 under väldigt lång tid men den drog sig tyvärr nedåt under slutet.
 deswhip
Riktig testostänkare! Manliga manliga män med mycket muskler och pondus battlar varandra med orubblig vinnarskalle. Men också välspelat och välcastat, spännande film. 3+
 Jaganatha
För att vara en film med Gerald Butler i huvudrollen är detta rena rama mästerverket. Men den långa och avancerade kuppen i slutet med tillhörande eldstrid och twist känns inte helt tillfredsställande. Det är väl utfört, men alltför påminnande om andra filmer. Duger som popcornunderhållning i brist på annat.
 Xeno
Typ en remake på Dödligt vapen och Heat i ett. Tyvärr inte riktigt lika bra. Men en klart bra rulle!
 Genstruktur
Gerard serverar efterrätten kall.
 PeterTheW
Underhållande om än inget nytt under solen någonstans.
 Man5on
Känns som en sorts fan fiction variant på Heat med lite Martin Riggs inslängd for good measure. Scen för scen är den väl helt okej underhållning men trådarna som binder ihop dessa scener är väldigt sköra. Manusförfattaren tycks ha utgått ifrån specifika set pieces och sedan gjort sitt bästa för att baka in dessa i en historia. Resultatet känns som det blivit därefter, stundtals rent urbota dumt.
 atroxa
Jämförs mycket med Heat, men är långt ifrån samma liga. Den är däremot habil och underhållande. Cameos från minst två ufc-fighters. 7/10.
 Engravadlax
Fantasilöst och frustrerande tråkigt gyckel karaktärerna emellan. Gerard Butler överspelar, resten underspelar.
 foppa99
Heja bovarna
 Dutch
Heja Ice Cube
 ekback
Bra skit! Som en nyare HEAT. Storyn håller väl inte riktigt ihop genom hela filmen och det blir lite övertydligt vad som är på gång... men hur som helst så är det helt klart bra underhållning, i över två timmar, och det tackar man ju sällan nej till! :) Kul att Butler får en mer brutal roll än vad han brukar spela. Visst, det blir också lite överdrivet, stundtals, men jag tycker han gör ett bra jobb och får karaktären att funkar rätt bra överlag.
 Sopranos
bra!
 Zok
En nutida HEAT, och en bra sådan-
Jag är så jävla trött på kukviftande mansbebisar som tror dom är tuffa och filmskapare som glorifierar dom. Dessutom är vare sig planen och utförandet eller utredningen inte alls så smart som dom vill få det att framstå. För att inte prata om kvinnoportätten. Rutten soppa som ändå har en hel del kvaliteter. Svag tvåa.
 Robkiller
Segt polisdrama, där det enda som lyfter den lite är Butler...
 Björkman
Stabil skurkar vs. smådirty poliser-film med snygg avslutning. Intressanta karaktärer som man dock kunde fått ut ännu mer av, speciellt vad gäller huvudpolisen. Det skrapas lite på ytan där som nästan känns onödigt då det inte blir något mer av det senare i filmen. Tempot är också ganska ojämnt, stundtals lite för lågt. Men skön och smart story i grunden med lite humor titt som tätt.
 Murvel48
En Heat-kopia som överträffar originalet. Även denna gång höll jag på bovarna...
 HerrNenne
Man får följa båda de ointressanta sidorna.
 haajen
Verkligen mossig film, lite snygg action men i övrigt är det rätt intetsägande. Butler ser väldigt sliten ut så bra casting där.
 Christofer
En duglig actionrökare, som dock är långt ifrån så smart som den vill framstå. Logiken haltar i slutet och jag köper det inte riktigt.
 WillyV
En Heat-kopia som duger, men saknar ambiance från Mann, samt förstås De Niros och Pacinos nivå av insatser. Men, tung och underhållande.
Senaste kommentarer
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)