badpanda1606
Riktigt bra musik (såklart...) och Malek är fantastisk. För mig når den inte den där femman mest för att jag tyckte man fick se för lite om Freddies uppväxt. Men en mkt bra film
 Jaganatha
Det märks att Brian May och Roger Taylor, eftersom detta är deras film, hatar Freddie Mercurys personlige manager Paul Prenter. De ger honom skulden för bandets splittring och beskyller honom också i princip för den livsstil som tog livet av både Mercury och honom själv i aids. Sanningen var säkerligen mindre svartvit. Annars är skådespeleriet oklanderligt och musikscenerna utförs med stor precision. Mike Myers är däremot oigenkännlig som den fiktive skivbolagsdirektören Ray Foster, vilken bestämt hävdar att ungdomar inte kommer att sitta i sina bilar och digga till Bohemian Rhapsody. Det sökta skämtet är förstås att Myers själv gjorde det i Wayne's World.
 Man5on
Älskar man Queen, älskar man filmen. All musik gör att de två timmarna flyger fram. Att den är lite lightweight, kronologiskt felaktig på sina ställen och något historieförvanskande gör väl att den inte kommer gå till historien som ett mästerverk så sett. Men va fasen, jag diggar't.
 DrJW
Strukturen i berättelsen är ungefär som andra filmer om band eller artister, man vet vad som kommer att hända i början, mitten och slutet. Men den är så bra att du inte har något emot det, speciellt om du är en fan av Queen. Att bara höra Queens mest kända låtar i den här filmen gör mig bara glad! Även om Bryan Singer bara regisserade hälften av filmen (han blev faktiskt sparkad på grund av oregelbundet beteende) och resten regisserades av Lock, Stock och Two Smoking Barrels-skådespelaren Dexter Fletcher, så blir filmen överraskande nog fortfarande otroligt bra! Jag tycker att det är bullshit att Dexter Fletcher inte fick någon regi-cred, ​​han gjorde en riktig bra jobb med resten av filmen! Directors Guild of America gjorde en riktigt dum beslut med de! Rami Malek gjorde en utmärkt jobb som Freddie Mercury och jag hoppas verkligen att han blir Oscars-nominerad! Jag tyckte också om skådespelarna som spelade Brian May, Roger Taylor och John Deacon, speciellt Gwilym Lee, som verkligen ser ut som Brian May i filmen! Detta är en rekommenderad film till alla Queen-fans och fans av klassisk rock n'roll! 4.5 av 5.
 franq
Det var några få detaljer som störde mig. Lite ryckigt berättande och tempo, märks att de bytte regissör mitt i. Men Malik imponerar på mig. Han klär sig inte i rollen helt i alla lägen, men går ändå genom duken. Bandet och de runtomkring är inte lika övertygande. Men det är en stark berättelse och jag är glad att jag såg den på bio!
 Zipper
Älskar Queen och Freddie, och Rami Malek är skitbra men som biopic över musiklegend är den rätt typisk och trist. Njutbart med musiken dock.
 miguelmetal
Allt annat än högsta betyg är otänkbart om inte annat för porträttlikheten och Rami Maleks prestation och av ren respekt av det faktum att en stor underhållare lämnade oss vid endast 45 års ålder. Sedan kan man ju tycka vad man vill om rock klichéerna och att övriga bandmedlemmar mjölkat kossan torr och sålt sin själ för pengarna och blivit rika efter Freddy Mercurys död men lik förbaskat sitter man som fastnaglad i salongen i dryga två timmar och 15 minuter. Faktum är också att ingen i den fullsatta salongen lämnade salongen innan ljuset tänts och de sista eftertexterna rullat klart och att publiken klappade händerna högt och länge efter att filmen slutat. Kan också nämna att jag och den jag såg filmen med inte är eller har varit särskilt stora Queen fans och vi njöt från början till slut. Filmen måste ses på på en stor duk! En solklar femma i betyg!
 XJR
Visst kunde man tänka sig att filmen skulle skildrat mer om Mercurys uppväxt, och de sista åren i hans liv. Men, filmen kanske blivit för lång då. Oavsett, så tycker jag filmen på ett väldigt bra sätt berättar om Queens start och utveckling, de oerhörda framgångarna, men också de mörkare sidorna. Och den fantastiska musiken, de enorma arenorna,glädjen på scen - de visas på en härligt sätt. Man dras med, gläds och sjunger med. Och som tidigare sagts: publiken rusade inte ut, utan satt kvar och njöt under eftertexterna och musiken. Hur ofta ser man det?
 Ful_fisk
Faktiskt riktigt lysande film! Biografifilms-mallen har ju nötats till dödagar vid det här laget så kul att se en film som verkligen levererar och känns genomtänkt, väloljad, själfull och framför allt snygg hela vägen igenom! Malek är lysande, har verkligen fångat mimiken fullkomligt, och vidare har filmen fångat tidsandan och känslan för musiken helt rätt. Suveränt ljud, suverän klippning! Dramaturgiskt finns väl några missar, en lite för tydlig "skurkfigur", och så har de ju snurrat runt tidslinjen väldigt mycket för att skarva in ditten några år för tidigt och datten några år för sent. Men jag antar väl att det är sådana smällar man får ta för att få ett slutresultat såhär effektivt. Det här är oavsett vilket den största Queen-upplevelsen jag haft sedan jag såg Queen + Adam Lambert på Sweden Rock för två år sedan! Och när vi kom hem nötte vi igenom hela diskografin kronologiskt från början till slut i ren eufori...
 asasae
Stundtals glömde jag bort att jag satt med en publik i en biosalong. Det kändes som om jag var ett med filmen. Jag förstod mer vilken stjärna Fred varit och det var intressant att se hans önskan att ständigt ta musiken till ännu en ny nivå. Enda önskan jag hade av filmen var att fått se Queen på riktigt på Live Aid galan, det hade varit outstanding och lyft filmen till högsta möjliga.
 BarryHero
Storslagen film med ett soundtrack som passar perfekt på den stora duken. Malek ser inte jättemycket ut som Mercury men gör det väldigt bra ändå. Live Aid-konserten är otroligt välgjord. Väl värd att se på biograf.
 Sillion
Helt makalös rollprestation av Rami Malek och en oerhört grpiande film.
 Björkman
Mäkta bra! Att välja ut vilka bitar och detaljer man skulle ta med från hela Queens resa kan inte ha varit lätt, men jag tycker att man gjort ett riktigt gott urval och sytt ihop det hela på ett både spännande och fint sätt. Suverän casting av merparten skådespelare, inte minst de fyra i bandet som är som gjutna för sina respektive roller (möjligen kunde Malek varit snäppet likare, men han är tillräckligt lik och gör en strålande prestation). Det är svårt att inte bli känslosam i flera partier av filmen, inte minst mot slutet när bandet på ett sätt är på sin absoluta topp. Att inte ta med precis allt om sjukdomen är på gott och ont, men jag tycker det blev bra som det blev. Ett värdigt avslut på filmen. Det räcker med sjukdomsskildringen i den också rejält sevärda dokumentären "Days of Our Lives". Extremt nära en femma.
 Halofreak92swe
Fantastisk film! Rami Malek är helt otrolig! Enastående! Jag satt med gåshud och tårarna rann i biografen. QUEEN är mitt favoritband och denna film gör dom rättvisa, de har verkligen hittar skådisar som liknar dom på pricken! Helt sjukt! Bästa filmen jag sett i år 😍👌
 karlmats
Jag brukar ha lite svårt för biografier, ofta känns det som att man sitter och stör sig på att för många friheter har tagits med storyn eller karaktärerna och att man då lika gärna kunnat göra en dokumentär istället. Film är ju menat att underhålla eller upplysa och biografier blir oftast en mellanmjölksväg som stannar mellan en stark 2a och en stabil 3a om de är välgjorda. Med Bohemian Rhapsody är det annorlunda. Jag kan inte mer om Queen än gemene man, jag vet att Freddie var speciell och att han dog i förtid, jag känner igen hitsen och vet att Freddie var gudabenådad. Det gjorde mig nyfiken på filmen, men jag har ingen stark passion att se en viss story berättas. Valen som görs av Singer och McCarten känns i mångt och mycket helt rätt. Det är lite glättigt och man går inte in på för tunga grejer i Mercurys liv, istället fokuserar man på att göra detta till en ganska lättsam och underhållande rulle som sätter musiken i fokus. Visst har den sina mörka sidor också men likt the Greatest Showman är det absolut inte det som är huvudmålet att förmedla. Istället är det den obeskrivliga glädje över skapandet som verkar ligga bakom Queens framgångar som står i centrum. Den glädjen kan ingen ta ifrån mig och när eftertexterna rullar är det inte många i salongen som inte nynnar med. Jag överraskar mig själv med att avrunda uppåt, det är en ganska svag 4a men va fan, Freddie dog alldeles, alldeles för tidigt och sentimentaliteten måste få utlopp nånstans och det blir i betyget. Rami Malek är dessutom helt otrolig i huvudrollen så lite objektivitet kan jag klämma in i mitt val också.
 Starlette
Otroligt underhållande. Rami, vilken prestation!
 myslas
Visst finns det ett par starka scener och Malek är väldigt bra i huvudrollen men det här är bara ännu en av alla dessa biografifilmer som bara ideligen hoppar framåt i tiden utan att man får någon substans alls. Man får ingen inblick i hur bandet formades eller egentligen någon större inblick i Mercurys relationer till familj, bandmedlemmar och andra personer i hans privatliv. Det skrapas bara på ytan kring allt det här och man får egentligen ingenting. I slutändan bärs filmen fram av det starka låtmaterialet men är det nödvändigt med en hel rekonstruktion av Live Aid? Då ser jag hellre en konsertfilm med bandet istället.
 jesse8
Älskade. 5-, - pga att huvudrollsinnehavaren inte övertygade till 100 procent.
 Tim Buckley
Går inte att ta ifrån filmen att den gav gåshud och berörde under den sista konserten. I övrigt en musik-bio-pic helt enligt mallen. När kommer filmen om Michael Jackson?
 Catwalker
Ja, jag tycker också den var lite ytlig. Hade velat se mer av relationen till familjen, hans dåliga självkänsla, sexuella ambivalens, sjukdomen. Nu blev det en standardbandfilm med den lite trevande starten, turnerandet, succén, det promiskuösa droglivet, bråken med bandet/manager/skivbolag och annan gammal skåpmat. Men kul att lära sig lite mer iaf. Sedan tycker jag inte malek var så sååå bra, gjorde honom lite för mesig, "fjollig", och trög, murcury verkade väldigt mycket mer rapp (och frän gentemot journalisterna). Sedan låter han mer mummlig också, men så har han ju inte haft ett helt liv att anpassa sig till löständerna.
 cosinusfi
Catwalker sammanfattade det mycket bra!
 Kayuzuzu
Väldigt gripande och Rami var superbra i rollen. Det gjorde mig dock besviken på hur mycket kreativ frihet de hade tagit med sanningen. Hade gjort sig bättre som en lång serie.
 jaffa
Stark fyra. Musikfilm och Queen kan inte bli bättre. Musikalisk kreativitet som finns inte mer.
 larsen1976
Mycket bra film och Rami är mycket lik Freddie... dock tycker jag filmen borde ha fokuserat mer på Freddie som person och att den borde ha haft hela hans liv som tidslinje, från födsel till död.
 sawa
Så himla bra: skratt, gråt och bästa musiken! (det är ingen dokumentär, och man slirar lite på sanningen här o där)
 larsen1976
Vid en närmare eftertanke förtjänar denna film en femma. Underbar <3
 Dele
Om jag inte vore så kräsen med detaljer så skulle jag ge denna en fyra i betyg, för det är en mycket välgjord, medryckande och gripande film, naturligtvis fylld med bra musik. Men jag tycker det blir för många filmiska klyschor när vartenda liten detalj ska lyftas fram för att göras en poäng av, och det tas väl mycket friheter med kronologin. Men en film väl värd att se är det absolut.
 kaustiksoda
Tråkigt med denna förutsägbara standarddramaturgi.Om de ändå inte tänkte hålla sig till sanningen kunde de hittat på något roligare, följa sitt eget råd och bryta mallen. Nu blev det en remake av G som i gemenskap.
 Boondock_saint
Jag förstår inte riktigt varför de justerar historien som de gör i den här filmen, vissa detaljer som ändrats har gjort det utan poäng. I slutändan känner jag att Brian May och Roger Taylor, som styrt historien, framstår som guldgossar och tolkar resten av karaktärerna lite som de behagar. Jaja, Rami Malek är fenomenal i alla fall och det är underhållande hela vägen. Jag litar bara inte på det.
 Afflicter
Så länge det handlar om musiken finns det ingenting att klaga på, men små detaljer gnager i kanterna när man försöker tackla dramat. En del scener känns endera onödiga eller direkt vanvettiga, speciellt klippen till telefonmottagningen under Live Aid. Rami Malek och resten av bandet klarar ändå av att hålla den här filmen stadigt över medelmåttan.
 Viktor B
Alltid bra att bli påmind om att det fanns en tid då musiker och artister skrev egna låtar, och med känsla och ingivelse, och kunde hantera ett instrument
 Engravadlax
I överlag, men speciellt under första halvan av filmen så skyndar man igenom scener med väldigt rudimentärt manus, vilket skapar mer montagekänsla än dramaturgiskt djup. När bandet väl stod på Wembley glömde jag däremot för en stund att det var Rami Malek och inte Freddie Mercury jag kollade på.
 Muhammed
The last 20 minutes makes it 3. Rami is fascinating and makes it worth watching. To much Hollywood anxiety in the production in total.
 Qhorinhalfhand
Extremt bra skådespeleri, bra story med vändningar som man inte såg komma och visuellt mycket snygg. Stark 4a.
Ja och nej. Hela bandet var enormt övertygande, och emellanåt glömde jag faktiskt bort att det inte var Queen. Överhuvudtaget var det underhållande när bandet var i centrum. Resten var som en medioker tv-film. Det hela blir väldigt spretigt, som två filmer i en. Dessutom enormt irriterande att Singer & co inte tyckte att det var så noga med när och i vilken ordning låtarna släpptes. (6+/15)
 Kajanus
Vilket skämt till film. Inkonsekvent, dåligt skriven och mediokert framförd.
 Teolinda
Jag har svårt för spelfilmer kring verkliga personer som knappt kallnat. Ändå välgjord film, och musiken gör den mycket bättre. Tycker skådespelarna i bandet var bra men vissa saker känns väldigt tillrättalagda.
 cristian81
Här ville man se den sanna historien om rockbandet Queen men får en påhittad historia med småsanningar här och där. Fullkomligt skandalöst och provocerande. Har man noll koll så sväljer man detta glatt sprider lögnen vidare. Skäms på er och skäms på alla involverade i skapandet av filmen.
 Tobbiee
Tyckte det mesta var riktigt bra! Något som jag inte kan sätta ord på saknades för att kunna ge den 5an, men jag måste erkänna att den troligtvis var där uppe under sista kvarten. Queen <3
 Krilledood
Snyggt gjord med välmaskerade övergångar till Freddy Mercurys riktiga röst varje gång Rami Malek plockar upp mikrofonen. Bjuder exakt på vad man kan vänta sig med många fina återblickar till bandets höjdpunkter och dalar, blandat med ljuv musik och lagom mycket humor. Gillar du Queen ska du självklart se den här filmen!
 #54
Riktigt bra jobb av Malek och härlig musik.
 abnormal
Tämligen sevärd och välspelad. Borde kanske gjorts en ensäsongsserie istället, då det finns så mycket mer att berätta. Historien blir lite hackig och dessutom inte riktigt sanningsenlig. Dock är porträtteringen snygg och ärlig och sorgen mot slutet träffar direkt i hjärtat.
 Spidde
Queen känns som minsta gemensamma nämnare-musik, och filmen försöker på samma sätt tillfredsställa en så stor publik som möjligt. Alla ska kunna se och gilla den, över hela världen. Det hela blir ganska överslätat, knarkande och vilt knullande är något som bara antyds mellan raderna, vilket jag egentligen inte har något problem med även om det blir lite konstigt i sammanhanget. Att de också verkar ha dramatiserat och kastat om de verkliga händelserna är inte heller superproblematiskt då det trots allt är en film (kolla på Wikipedia för en lista över alla stora förändringar de gjorde i manus för att göra det mer dramatiskt). Det stora problemet är att filmen kör på som en urtypisk biopic och omfamnar och ignorerar alla problem sådana filmer brukar ha. Det blir därför ganska mediokert, även om skådespelarna är bra. Plus för katterna iaf.
 Robkiller
Biografi-filmer brukar ha svårt att bli bra, och även här så känns det väl att det saknas en hel del, men musiken och sista halvtimmen väger upp det...
 foppa99
allt som rör det musikaliska är suveränt. det andra so so
 Benisakura
Musiken är magisk men blir spretig där man skulle antingen fokuserat på bandet eller bara på sångaren.
 ASSFACE
Men sluta. Meningslös och medioker film om ett band och en sångare som verkligen inte var medioker.
 haajen
Tråkig och slätstruken film som iaf bidrar till att en går in på YouTube och kollar på LiveAid framträdandet som fortfarande är amazing!
 Astrojacob
F***** Epic. <3 Love you Rami & Freddie <3
 Anders Axelsso
Gött att dom fokuserat på livet och inte sjukdomen. Bra där!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Ha ett underbart liv (info) 12:08 20/2 (127)
The Dead (info) 12:05 20/2 (53)
Alita: Battle Angel (info) 11:45 20/2 (11)
Wood Job! (info) 08:29 20/2 (2)
A Night at the Garden (info) 00:58 20/2 (2)
Patriots Day (info) 00:57 20/2 (28)
48 timmar (info) 00:45 20/2 (145)
Polar (info) 00:44 20/2 (18)
The Equalizer 2 (info) 00:43 20/2 (22)
Game Night (info) 00:36 20/2 (43)
Bone Tomahawk (info) 00:24 20/2 (59)
Northmen: A Viking Saga (info) 00:15 20/2 (8)
Prince of Persia (info) 00:12 20/2 (333)
Mr. Right (info) 00:05 20/2 (30)
Sinister (info) 00:03 20/2 (263)
Big Bad Wolf (info) 23:58 19/2 (12)
Children of the Corn (info) 23:32 19/2 (32)
En dålig flicka? (info) 23:24 19/2 (4)
Min middag med Andre (info) 23:19 19/2 (20)
Overlord (info) 22:46 19/2 (14)
Suicide Squad (info) 22:43 19/2 (156)
Ben is Back (info) 22:38 19/2 (1)
Vi två (info) 22:25 19/2 (1)
The Hateful Eight (info) 21:48 19/2 (203)
Robin Hood (info) 20:39 19/2 (8)
How It Ends (info) 19:02 19/2 (24)
Mary Queen of Scots (info) 18:09 19/2 (6)
Kör hårt, Marlowe! (info) 17:13 19/2 (7)
Hammett (info) 17:03 19/2 (11)
Happy Death Day 2U (info) 16:45 19/2 (3)
The Cloverfield Paradox (info) 16:18 19/2 (47)
Heroine Disqualified (info) 16:00 19/2 (1)
IO (info) 15:53 19/2 (11)
Cinema Paradiso (info) 13:50 19/2 (255)
The Spy Who Dumped Me (info) 13:26 19/2 (8)
Amazonas skatt (info) 13:25 19/2 (16)
Risk (info) 13:16 19/2 (7)
Unga Astrid (info) 13:16 19/2 (11)
Cold Fish (info) 12:17 19/2 (27)
Vaiana (info) 09:41 19/2 (79)
Midnatt i ondskans och godhetens trädgård (info) 09:14 19/2 (72)
Piratpatrullen (info) 06:07 19/2 (39)
Fyra år till (info) 02:43 19/2 (75)
The Sight (info) 01:27 19/2 (2)
Bloodwork (info) 00:49 19/2 (3)
Shoplifters (info) 00:42 19/2 (12)
Chocolat (info) 00:39 19/2 (732)
Outbreak - I farozonen (info) 00:37 19/2 (115)
100 steg från Bombay till Paris (info) 00:33 19/2 (66)
Stardust (info) 00:28 19/2 (807)