sodomiten
Trailern skvallrar om att det här är standardmall 1a. " I have to save my family"
 Genstruktur
Jag var rätt underhållen ändå. Pendlar mellan 2+ och 3-.
 myslas
Jag var helt förberedd på att det här skulle vara en urdum och dålig film. Den stora frågan var om det skulle vara superunderhållande dåligt som i San Andreas eller bara tråkigt dåligt som i Rampage. Svaret får väl sägas vara någonstans mittemellan. Inledningsvis så är filmen till och med helt ok vilket på sätt och vis var en besvikelse men sedan blev det stupid Die Hard (som de kopierar rätt friskt ifrån) av det hela med några scener som var så dumma att man fick sig ett gott skratt då och då. Ingen San Andreas eller Geostorm men tillräckligt dålig för att jag ska vara nöjd.
 PeterTheW
Förutsägbart men ack så underhållande.
 Raimo_1985
Härligt överdriven! Sitter som gjuten som sommarbiofilm!
 Arseenal
Lite för mesig, både när det kommer till action och handling. Och gjord efter standardmallarnas standardmall.
 norenorama
Helt ok, Neve Campbell var riktigt sabla kass dock.
 foppa99
Fick svindel
 egoman
Mycket lång kinesisk reklam för duct tape.
 Julius
Hade inte Dwayne varit med, en klockren kloaktömning. Tyvärr kan han inte räddad detta fatalt platta manus. Blir aldrig spännande eller medryckande.
 Andreas_
Totalt värdelös, en riktig kalkon i snygg förpackning dock, för visst ser allt väldigt snyggt och välgjort ut men det är ett riktigt ruttet manus, kassa skådisar och väldigt tråkigt rakt igenom trots mycket action, kanske är något för en liten grabb på 10 bast men för en vuxen så blir man snabbt uttråkad, trots att man gillar actionfilmer. The Rock är dock okej, han gör det han ska och övertygar i sin roll men övrigt så är det väldigt tunt och actionscenerna är tråkiga, kan ju kanske bero på att regissören är en komedifilms regissör. Man fick en förväntan på att detta skulle vara en så kallad die hard kopia, vilket det i viss mån är, men en riktigt dålig sådan, nästan mer en parodi och dessutom från 11 år, så inget blod och töntiga actionscener förutom möjligtvis när det är massa klättring upp och ner för skyskrapan, nej tyvärr kan man inte förvänta sig något värdigt av The Rock längre, han har blivit som en ny Nicolas Cage och gör mest skit nuförtiden, saknar då han faktiskt fick vettiga manus att jobba med och gjorde mer intressanta vuxna actionfilmer som t.ex welcome to the jungle, walking tall eller snitch för att nämna några, för övrigt så är det mest skräp som denna eller fåniga komedier som han jobbar med nuförtiden...mitt tips är att istället för att slösa tid på dynga som denna, se om die hard istället, mitt betyg blir en mycket svag 1:a
 Astrojacob
10 minuter eftertext :) Ducktape sponsrat filmen men bra höjdkänsla ger en bunke popcorn-Trea.
 Zelest
Alltså... filmen är precis vad jag förväntade mig. Totalt urbota dum skön katastroffilm med action och skurkar. Ja, jag vet att det inte är en bra film men fan va kul jag hade när jag såg den! Jag skrattade med filmen lika mycket som jag skrattade åt den och under sekvenserna som skulle vara spännande så var det faktiskt spännande. Perfekt popcornrulle!
 Borrman
Hahaha. Riktigt bra humor rulle. Stark etta
Stark etta, rätt dålig med väldigt tråkig action-koreografi och otroligt korkad plan och totalt ointressanta karaktärer men ändå inte helt usel.
 Harford
Herregud vad dåligt! Dwayne Johnson brukar göra skitfilmer, men den här är dålig till och med för honom. Han är en av världens högst betalda skådespelare, han borde kunna välja bättre filmer. Så här illa kan det gå när film produceras med kinesiska pengar. Och det är bara en tidsfråga innan vi får se en del 2.
 celec
Jag tyckte Rampage var riktigt dålig men det är sju resor värre. Klarade inte ens se klart. Brukar kunna se filmer med några plotholes men här är nästan varenda scen korkad. Gillar egentligen the Rock men han borde börja läsa manuset till filmerna han gör.
 Robkiller
Rätt usel på det mesta... men ger väl trots allt lite underhållning för stunden...
 krank-mma
En film som inte försöker låtsas som att den är något annat än vad den är, och levererar exakt vad den lovar: en actionrulle i Die Hard-stil med The Rock som ska rädda sin familj i en brinnande skyskrapa. Tycker man inte att det låter som en film man vill se så har jag ett förslag: SE NÅGOT ANNAT.
 bojaka
Mer sevärd än väntat faktiskt ??
Att det finns folk som nämner denna film i samma mening som fantastiskt underhållande filmer som "Die Hard" eller "Skyskrapan brinner" gör mig förbannad. Detta är allt annat än sevärt. Dwayne Johnson är dessutom så fel i denna roll. Han är inte trovärdig som vanlig svensson och filmen saknar dessutom all form av humor och charm. Dwayne Johnson är action, charm och humor. Tar man bort de två sista delarna så blir han rätt ointressant. Dessutom känns det som filmen aldrig ska ta slut. 1+
 cosinusfi
Herregud vad tröttsam! Ingen finess och i allmänhet billigt utförd.
 Nintendo 64
Dumt och överdrivet men till skillnad från Rampage blir det här faktiskt underhållande. Svag 3a, helt ok popcornrulle där man får koppla bort hjärnan en stund!
 dudson
Trovärdig film? Noot! Nice ändå aktivera autopiloten. Sen alltid schysst med feta byggnader + terrorister juletid. 2+
 Zok
Den levererade det den förväntades att göra, det räcker gott och väl för mig, vilket betyder action och underhållning.
 Hanness
Stabil Action.
 Björkman
Man får precis det man förväntar sig: en stunds avkopplande, underhållande, lättsmält old school action. En hel del blir dock lite väl överdrivet, men det vägs ändå upp lite av bra effekter. Stark tvåa.
 Krilledood
Stabil och underhållande action med Dwayne Johnson, samt bra reklam för silvertejp.
Man häpnar av hur korkad den faktiskt är, men det ju själva behållningen med en bullrig actionrulle. Skyscraper levererar precis vad den utlovar.
 Djason
Ser man bort från det overkliga och ologiska så är detta en skön action med en Dwayne Johnson som kan sådana här filmer i sömnen. Snygga effekter och en medioker Neve Campbell
 dafreakish
Det här är inte något vidare. Det är högljutt, publikfriande, storyn medioker och folk hänger mest och slänger hela filmen. Men det är fantastiskt kul att se när Johnson tar på sig sin allra mest skinande 80-talsmantel och axlar actionhjälterollen fullt ut. Hans charm bär filmen på sina axlar och filmen utvecklas till ett riktigt actionspektakel med alla b-filmsingredienser. En Die Hard för 2010-talet.
 Sture Stenhög
Något mästerverk är ju inte det här, men nog är det bra underhållning allt. De har väl egentligen bara dammat av manuset till Die Hard och moderniserat och fördummat det lite, men visst blir det här skrytbygget en bra spelplats för lite dumaction. I en era utan högklassiga actionskådisar så håller The Rock åtminstone måttet, och det känns väl som att det är han som får alla sådana här roller numera. Lite mycket CGI-fest blir det dock, och man hade gärna fått utveckla skurkarna och deras plan lite mer, men jag är glad över att man överhuvudtaget gör sådana här filmer fortfarande. Svag trea
 Christofer
Urfånigt till största delen men det fanns ändå några moments underhållning mitt i alltihop. The Rock gör väl i princip samma roll som vanligt, dvs på autopilot utan större ansträngning. 2-
Senaste kommentarer
Une leçon particulière (info) 17:56 22/8 (4)
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)