pungsnigel
Näääääää fyfan de här var ren skit
 JimmyChris
Var ska man börja? Det finns INGENTING av den humor och värme som originalfilmen hade! Det här är en extremt dålig uppföljare utan vare sig genialisk humor eller ens bra humor överhuvudtaget! Och ändå har man desperat tryckt in några nya komiker som blivit kända på senare år för att ge filmen ett lyft, de snarare stjälper filmen än lyfter den! Henrik Dorsin är filmens ENDA behållning och även han gör något av sin karriärs sämsta prestation! Noor har de gett ett extremt stort utrymme, för stort och hon är rolig 0 gånger i filmen. De envisas med att köra hennes enformiga sketch ihop med dorsin flera gånger filmen genom utan att lyckas - det är inte roligt första gången och inte heller tolfte gången. Det som gjorde första filmen rolig var det breda utbudet av karaktärer och humor som till stor del var så skruvad med härliga ”punchlines” och ”fraser” där man slängdes runt från sketch till sketch oavbrutet med ett fåtal skådisar (yrrolgänget) - allt det är både dåligt kordinerat och icke existerande i denna uppföljare. Jag satt större delen av filmen och tänkte, är filmen slut snart? Originalet var precis som den hette ”En kolossalt genomtänkt film” - Uppföljaren är tyvärr motsatsen!
 Bomkia
Hit and miss, men jag hade ändå roligt i biomörkret. Inte i närheten av föregångare, men det är ju också svårt. 3-
 kdh
50 % återkomst/uppföljning på nostalgiskt bra sketcher från förr, 50 % lite trevande nya. Sammantaget en njutbar svensk produktion i renodlad humor-genre. Inte så många asgarv direkt, men det blev en både tänkvärd och mysig afton i biomörkret.
 janne53
Går man in i biosalongen med lågt ställda förväntningar efter alla sågningar i media av Lyrro, är filmen helt klart en positiv överraskning. Känning av skrattkramp i magtrakterna när man lämnade biografen.
 Conan Barbaren
Bedrövlig, få förlåtande sketcher med avsaknad av röd tråd och sprängfylld av orealiserad samhällskritik. Allt med en gnutta gubbsjuka.
 rixost
Jag älskar lorry-gänget så jag ville verkligen gilla den här filmen. Bara det faktum att att de bestämde sig för att göra en andra film känns stort. Nu blev det en väldigt skakig blandning av en del ganska kul, några jättekul scener och en del ganska tråkigt. Den har sina stunder då jag skrattade högt, men de är tyvärr frustrerande få. Det är inget fel på insatserna, men materialet är helt enkelt för svagt på många ställen. Roliga idéer som inte riktigt levererar. För er som inte har sett den så finns det dock en scen som gör hela filmen värd att se.... och jättekul hur som helst att se lorry-gänget tillsammans igen. Kan tänka mig att de hade väldigt roligt under inspelningen :)
 stgurgel
Tre briljanta sketcher utspridda i en ljummen till seg film gjorde mig ändå rätt nöjd. Men förvånad över att Susanne Reuter i princip inte var rolig alls
 Jaganatha
Detta halvtaskiga försök att återuppliva den på sin tid rätt bitska sketchkomedin från Lorry faller inte väl ut alls. Inte ens Henrik Dorsin får sina scener att lyfta och han brukar ju vara pålitligt rolig. Peter Dalle verkar ha tappat fingertoppskänslan alldeles vad det gäller att göra fyndiga iakttagelser av hur typiska svenskar beter sig. Ramberättelsen om Josef och Maria på väg till det förlovade landet Södertälje är bara ett av flera blindskär i denna nästan helt humorbefriade komedi. En besvikelse!
 Ful_fisk
Ett par roliga scener, och ett par inte så roliga. Knappast någon helgjuten historia, men ändå sevärt för sina höjdpunkter och den intressanta blicken på vårt nutida samhälle. Då och då bränner det till, vilket är mer än vad man kan säga för de flesta svenska komedier. Inte någon ny Yrrol direkt, men det förväntade jag mig inte heller. En svag trea, typ.
 myslas
Det är inte Lorry-gänget i högform precis men här finns några guldkorn som fick mig att skratta högt ändå och i slutändan var jag rätt nöjd när jag gick ut från biosalongen. Andra halvan är betydligt starkare än den första.
 Jompalompier
En del toppar men tyvärr ganska många dalar. Man kan se vissa spår av Lorry-gängets fantastiska humor men mycket blir snabbt tjatigt och tråkigt. Att ha med Henrik Dorsin vet jag inte om det var så klokt, han är sällan rolig. Björn Gustafsson däremot är ett friskt tillskott. Blir en ganska svag trea från mig.
Väldigt ojämn med få toppar och i princip alla skämt om det moderna Sverige faller otroligt platt och från ett perspektiv som inte riktigt fattat grejen. Ett par charmiga och roliga stunder finns det dock så tvåan är inte helt ovän.
 PeterTheW
Det här är så skämmigt dåligt av så pass duktiga medverkande. Jag. Orkar. Inte.
 DYV
Till skillnad från Lorry har denna en tydligare struktur och röd tråd. Sketcherna i sig är väldigt ojämna och visa scener är lite väl utdragna och urmjölkade, men på det hela väldigt träffsäker på många ämnen. En förutsättning är nästan att vara förankrad i Lorry gänget tidigare produktioner för att kunna maximera skratten och förståelsen av humorn.
 BlueRay70
Detta är sämre än när Modern Talking gjorde comeback. Herre Gud.
 zac2go
Sved rejält, men ett par riktigt roliga scener lindrar en smula. Bara godkänd för arvet från det förgångna egentligen.
Senaste kommentarer
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Snömannen (info) 21:45 20/5 (46)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)
Game of Death (info) 20:58 20/5 (70)
Attentatorn (info) 17:41 20/5 (14)
Bigfoot (info) 15:31 20/5 (8)
Sicario 2: Soldado (info) 15:26 20/5 (29)
Fröken Vildkatt (info) 15:01 20/5 (6)
Leviathan (info) 14:19 20/5 (54)
Girls! Girls! Girls! (info) 14:02 20/5 (7)
Rush (info) 13:59 20/5 (130)
The Commuter (info) 13:38 20/5 (32)
Saint Laurent (info) 13:30 20/5 (1)
South Park - Bigger Longer & Uncut (info) 12:35 20/5 (614)
War Machine (info) 12:02 20/5 (21)
Into the Wild (info) 11:59 20/5 (1018)
See You Yesterday (info) 11:28 20/5 (1)
Compliance (info) 11:19 20/5 (77)
Enter the Dragon (info) 10:40 20/5 (269)
Black Gunn (info) 10:02 20/5 (4)
Turtle Vision (info) 09:52 20/5 (2)
Honeymoon (info) 09:36 20/5 (41)
Judo Saga (info) 08:08 20/5 (17)
Fences (info) 08:06 20/5 (18)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 08:03 20/5 (11)
You Were Never Really Here (info) 08:01 20/5 (35)
The Professor (info) 06:57 20/5 (1)
Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge (info) 04:24 20/5 (71)
Into the Blue 2: The Reef (info) 02:40 20/5 (24)
Kept (info) 02:34 20/5 (3)
Sugar Daddies (info) 02:28 20/5 (2)
John Wick 3 Parabellum (info) 23:57 19/5 (5)
Hit Me (info) 22:44 19/5 (2)
Änglar och demoner (info) 22:19 19/5 (430)
The Science of Sleep (info) 21:58 19/5 (425)
Kill Me Three Times (info) 21:37 19/5 (6)
Victoria (info) 20:35 19/5 (44)
Vit hund (info) 19:25 19/5 (24)
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)