zallaxx
Jättebra. Ganska roligt att de blandar 4 små-stories samtidigt så det händer lite. Har inget negativt att säga. Skulle lätt se en 3a direkt. Just ja.... OBS....First :)
 krank-mma
Lite mer osammanhängande än originalet och lider lite av sequelitis; likt Iron-Man 2 saknar den lite tydlig riktning och försöker berätta flera halvfärdiga berättelser samtidigt. Turligt nog fungerar röran väldigt, väldigt bra. Allting är väldigt snyggt, väldigt mycket är roligt, och Evangeline Lily och hon som spelar Ghost är kickass. Första filmen hade ändå lite karaktär av heistfilm. Jag brukar beskriva den lite som "Jönssonligan med superkrafter". Det här är mer som en generell 80-talsactionfilm fast med budget och specialeffekter från sent 2010-tal och med superkrafter. Till och med en av skurkarna är som direkt tagen ur en 80-talsactionkomedi. Men ja, det här är en rolig actionkomedi för oss som tycker att det är roligt när saker är olika stora. Och ändrar storlek. Var inte Älskling, jag krympte barnen väldigt kul? Jo, just det.
 PeterTheW
Gör allt rätt som de flesta andra Marvel inte lyckas med. Börjar möjligen småsegt första kvarten, men sen tar det sig. Okej, likt övriga Marvel blir det aldrig direkt spännande, men däremot oemotståndligt charmigt och underfundigt kul!
 DrJW
Den första filmen var bra, men i jämförelse så var den här bättre. Den var mer underhållande och den hade en riktigt bra action, och precis som i den första filmen så var special effekterna riktigt bra! Den har den här "dum komedi" -känslan precis som i den första filmen, men den var bättre hanterad här och det kändes inte att de var för mycket av det i den här filmen. Missförstå mig inte, komedin var fortfarande jättebra! Skurken i den första filmen var blek och bortglömd, men skurken(ar) i den här är mycket bättre! Kanske inte i Topp 5 bästa Marvel Villains-listan, men dem var riktigt bra skrivna. Den är inte annorlunda som Black Panther eller Avengers: Infinity War, men om du gillar att titta på underhållande Marvel-filmer så bör du se den här! Jag är rätt säker på att den här ser bra ut i 3D, men du kan fortfarande titta på den här filmen, det spelar ingen roll.
 Solidus
Samma skrot och korn som första filmen, men lite bättre. Filmen gör sitt jobb och jag blev underhållen tack vare kreativa actionsekvenser samt bättre humor (jämfört med vad det brukar vara i Marvel-produktioner) och antagonist med nyans, men likt den första ANT-MAN så sätter den inte några avtryck och glöms snabbt bort. Medioker superhjältefilm.
 1idiotzebra
Gillar humorn, storyn är meh. Allt man väntade på var egentligen hur dom bygger upp till Avengers 4 haha
 stoked87
älskar marvel så mycket och när de bygger upp sin värld det är alltid så kul att vara med i denna tid!
 myslas
Precis som i första filmen så fungerar humorn alldeles utmärkt vilket gör filmen ok nog att se på men resten är bara så förbannat dumt och fyllt med logiska avgrundshål.
 haajen
En del skratt och lite kul action men på det stora hela är det mer löjligt än spännande.
 Mikael602
Dålig handling, dåligt skådespelande, barnslig feelgood stämning och det överlägset sämsta spåret av Marvel. Det enda som var bra med den här filmen var hur dom kopplade ihop med Avengers 4 och Thanos i kortfilmen efter eftertexterna
 ekback
Ingen djup story direkt, man bryr sig inte speciellt mycket om karaktärerna och en hel del är förutsägbart. Men det finns mycket action, humor och underhållning i allmänhet så den var sjysst att kolla på ändå! :)
 Bomkia
Tycker de här Ant-Man-filmerna är riktigt charmiga. 4-
 choklatchip
Detta är en mycket humoristisk äventyrsfilm. Jag får vibbar av gamla tiders matiné. Helt underbar! Den saknar dimensionen som gör Guardian of the Galaxy helt överlägsen men effekterna och humorn är fantastisk och Paul Rudd är så perfekt castad!
 92axha10
Inte en favorit i marvelfamiljen men lättsam och smårolig
 Andreas_
Sämsta Marvelfilmen hittills utan tvekan, t.o.m sämre än Iron Man 3 och det säger mycket. Första Ant Man var faktiskt bra med en mycket bra mix av spännande action och lagom dos humor som aldrig blev för barnslig men här i uppföljaren så är humorn nere på nivån för dagisbarn och skådisarna ser ointresserade ut och kanske den mest patetiska och tråkigaste filmskurken i filmhistorien...detta är en film som endast barn under 10 år kan uppskatta, vi vuxna med en normalt fungerande hjärna avskyr detta och detta säger jag som gillat eller älskat dom flesta av Marvels filmer sedan hela MCU startade, men detta är bara pinsamt....samma regissör som i första Ant Man filmen men manuset är totalt pinsamt patetiskt dåligt men vad ska man förvänta sig när det är 6 personer som försökt koka ihop denna soppa i manusformat, däribland Paul Rudd såklart...första filmen skrev Edgar Wright som är en lysande regissör och manusförfattare och han lyckades perfekt med mixen humor och action och faktiskt göra Ant Man riktigt cool...men här är det bara för patetiskt...och betyget blir lågt, inte en svag 1:a, utan den får ändå en stark 1:a men det är inte filmens förtjänst utan slutet efter eftertexterna och hur den hänger ihop med Avengers infinity war, det var enda höjdpunkten från detta patetiska fiasko, hade det varit en helt egen film så hade betyget blivit det lägsta.
 jingoo
Som större delen av andra Marvel-filmer, ok popcorn för stunden. Filmerna är väldigt sällan dåliga, men inte heller bra på riktigt. Svagare än förra filmen. Känns ibland väldigt platt och tyvärr är det för det mesta i de ”känslosamma¨ ögonblicken. Gullegullet känns påklistrat. Det skär sig mot all dumaction som aldrig känns som om det vore något riktigt på spel.
 Engravadlax
Visuellt engagerande, men manus är för zzzzz, och det kvasivetenskapliga kvantsnacket ger mig utslag.
 foppa99
Rolig action, men inte bra
 abnormal
Mer lågmäld variant av Marvel-film, vilket jag uppskattade. Flera saker är väldigt oklara, men genusmedvetenheten samt representationen uppskattades.
 Atropos
Underhållande. Varken mer eller mindre. Jag kan uppskatta att de här står mer för sig själva än resten av Marvel-brötet.
 unketknyte
Filmspya
 Benisakura
En del humor ingen del handling som intresserar.
 Supernaut
Charmigt äventyr med stort hjärta. En av de absolut bästa MCU-filmerna.
 Robkiller
Rullar väl på, men den tokusla humorn sabbar detta totalt...
 tildiz6
Bättre än ettan och faktiskt väldigt underhållande komedi och action. Stark trea!
 amam
Jag vet inte riktigt. Handlingen var svag, humorn var svag. Karaktärerna och skådisarna var kul. Väldigt svag trea.
 kryttan
Det här är så vansinnigt underhållande! 3D-bilden är referensklass med ett ljup som slår det mesta. Bra tempo, blir aldrig tråkig, humorn är helt perfekt balanserad, mycket känsla lagd på Pyms fru och relationen mellan de båda. Så här ska en bra Marvelfilm vara! stabil 5:a
 Biberkolben
Helt klart en av de bästa MCU-filmerna. Varm och extremt underhållande!
 HerrNenne
Högt tempo och en lite för krånglig plot. Rolig ibland. Ant-man är inte den intressantaste superhjälten men det gör hans plats i Marvel-världen desto mer intressant, och det funkar även här. Går på en mina när det gäller lite väl uppenbara tropes som nedräkningar och "sista chansen på hundra år". Helt okej film.
 Robodan
Till skillnad mot många andra här så tycker jag den är klart svagare än ettan. En mellanfilm med en svag skurk och en mellanstory. Humorn är bra och eftertextscenerna är sjukt bra. En knapp trea
 kboman
Stabil underhållning!
 dudson
Ultra larvig & AntMan är helt klart den sämsta i Marvel universum. Finns några roliga scener som när myran lirar trummor och badar. Paul Rudd är riktigt skoj pajas med sin fåniga närvaro. Douglas gör som vanligt ett bra jobb ifrån sig. Sen verkligen snyggt hur dom föryngrat Fishburn samt Michael.
 Björkman
Rudd är sedvanligt charmig och klickar väldigt väl med Lilly och Douglas. Inte den bästa av Marvelfilmerna, men långtifrån den sämsta. Handlingen är lite mer varierad än flera andra inom genren. Plus för Goggins som ganska ettrig "vanlig" skurk samt en lite extra rolig sekvens när Rudd fastnar i en halvliten storlek i en skola.
 karlmats
Jag var inget större fan av första Ant-Man och här får vi väl ganska mycket mer av samma. Det är snyggt gjort och jag gillar speciellt hur naturligt det ser ut när de mixtrar med storlekarna, även när de är i samma rum och sitter bredvid varandra så känns det inte trickfilmat vilket är ganska imponerande. Storyn är ok, men för att vara en film med så här mycket resurser bakom sig är det alldeles för lite som sticker ut. Och Paul Rudd är ingen superhjälte. Det här blir lite som ett halvt försök att vara Deadpool med alla skämt som slängs in, jag gillar inte Ryan Reynolds alls men där var det mer av en känsla att de gick all in och jag ser mer varför folk blir entusiastiska för den filmen än för det här som känns mer som en halvmesyr. Lilly är ok, Peña spelar sig själv och är ingen favorit, Douglas och Fishburne är alltid bra och så även här men det är ju inget som lyfter filmen som helhet. Lite för anonym även om det var kul att besöka the quantum realm, men vill man ha psykadeliska scener i sina superhjältefilmer ser jag hellre Doctor Strange. Filmen saknar en USP och får nöja sig med en ganska stabil 2a.
 GNStudios
Ren skit
 dafreakish
Rudd är lika rolig denna gång i en film som inte tar sig själv på särskilt stort allvar, på gott och ont. Det är underhållande, fartfyllt och förbaskat snyggt. Men djupet saknas så klart. Stark trea.
 fridenpaden
Larvig och överdriven (såsom många Marvelfilmer är) men ofta väldigt rolig och kul att titta på (som däremot få Marvelfilmer är).
Jag beundrar hur Marvel samtidigt lyckas med att låta Ant-Man-filmerna ha sina egna lättsammare och komiska ton men ändå vara en så stark del av Marveluniversumet. Jag måste säga att även om jag blir underhållen till bredden så gillar jag den första filmen bättre än denna både sett till historia och karaktärer. Lite större djup hade varit välkommet men slutet tar oss fint in i väntan på året höjdpunkt "Avengers: Endgame". Nu ska jag bara hinna se "Captain Marvel" så är jag redo.
 ilgoga
En av de sämre Marvel-rullarna men halvt smårolig här och där men till största delen rätt meningslös...
Gillade första Ant-Man och även om den här är sämre finns det fortfarande mycket charm och humor. Rätt lättsamt överlag, men man ska tydligen ha sista Captain America i gott minne då det relateras en del till den - vilket jag knappast hade. Många roliga effekter.
 Halofreak92swe
Underhållande men jämfört med de flesta andra MARVEL-filmerna så är denna i sämsta laget.
Senaste kommentarer
Drunk Parents (info) 17:29 22/4 (1)
Only Lovers Left Alive (info) 15:15 22/4 (90)
Vi har en påve! (info) 14:55 22/4 (14)
Coffee and Cigarettes (info) 14:46 22/4 (383)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 14:02 22/4 (26)
Krampus (info) 13:32 22/4 (29)
Bohemian Rhapsody (info) 13:31 22/4 (63)
As Good as Dead (info) 12:08 22/4 (10)
Snow Sharks (info) 11:43 22/4 (9)
Fyra fula fiskar (info) 11:06 22/4 (121)
Joni (info) 09:32 22/4 (2)
Hell or High Water (info) 09:29 22/4 (60)
Into the Grizzly Maze (info) 09:12 22/4 (24)
I Feel Pretty (info) 05:40 22/4 (12)
The Lost Tree (info) 04:38 22/4 (2)
Kong: Skull Island (info) 00:42 22/4 (104)
Arctic (info) 00:36 22/4 (4)
Shazam! (info) 23:44 21/4 (7)
The World's End (info) 23:39 21/4 (153)
King Lear (info) 23:13 21/4 (2)
The Purchase Price (info) 23:01 21/4 (3)
Aguirre – Guds vrede (info) 22:46 21/4 (276)
Den långa flykten (info) 22:32 21/4 (5)
Replicas (info) 22:32 21/4 (4)
Robin Hood (info) 21:55 21/4 (12)
Our Kind of Traitor (info) 21:39 21/4 (11)
God's Own Country (info) 21:34 21/4 (13)
Blindspotting (info) 19:56 21/4 (6)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 18:29 21/4 (6)
Eureka (info) 15:01 21/4 (42)
Saknaden (info) 15:00 21/4 (18)
One Cut of the Dead (info) 14:23 21/4 (5)
Blockers (info) 13:53 21/4 (15)
Childhood's End (info) 13:31 21/4 (1)
A Bigger Splash (info) 11:46 21/4 (14)
The Curse of La Llorona (info) 11:46 21/4 (3)
The Dirt (info) 11:00 21/4 (14)
Fångade av scientologin (info) 08:39 21/4 (36)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 07:49 21/4 (16)
The Long Night of Francisco Sanctis (info) 03:57 21/4 (1)
Jurtjyrkogården (info) 02:57 21/4 (9)
Extinction (info) 02:34 21/4 (25)
Pathfinder (info) 01:57 21/4 (262)
A Star Is Born (info) 01:49 21/4 (60)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 01:40 21/4 (473)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 01:40 21/4 (521)
Jakten på den försvunna skatten (info) 01:39 21/4 (610)
The Asylum - Dödens Salar (info) 01:01 21/4 (187)
22 July (info) 00:59 21/4 (17)
The Incredible Hulk (info) 00:17 21/4 (449)