Betyg idag: 1 211 Besökare idag: 4 257

sodomiten
Låt mig gissa. En familj med vuxna och barn driver runt på ön och tappar bort varandra efter ett tag. Samma handling som i alla andra amerikanska äventyrsfilmer va?
 Stiggy
En häftig uppföljare till dem tidigare jurassic park filmerna det är bara synd att dem inte varade så länge på ön. Det är solklart en en trea i betyg för spänningens skull och nice att Owen och Clair är tillbaka längtar till jurassic world 3 den ska komma år 2021
 BarryHero
Gillade faktiskt den forra JW-filmen men den har kandes ratt tunn. Kandes nastan inte ens som en Jurassic-film. Handlingen var inte sa genomarbetad och forefoll lite klyschig och forutsagbar. Gillar Bryce Dallas Howard dock... snygg!
 saffecool
Bättre än ettan!
 Lotso
I sin helhet är Jurassic World: Fallen Kingdom den film jag befarade den skulle vara. Trailern visade de saker jag var orolig första Jurassic World skulle handla om, men det fick vi här istället. Allt från handlingen att nu göra dinosaurier till vapen, till att Hammond skulle byggt sin park på en aktiv vulkan är inte bara löjliga för Jurassic Park standard, det är saker som inte går ihop med resterande filmer i serien. När man inte gillar handlingen och aldrig känner sig investerad får karaktärerna bära mycket av allt. Tyvärr blir det inte bättre på den fronten heller. Visst Chris Pratt har charm och karisma och en minut Jeff Goldblum är bättre än noll minuter Jeff Goldblum. Men det räddar aldrig filmen. Regin av J.A. Bayona var ett intressant val och när hans stil känns av, så som atmosfär och jobbar en del med skuggor så funkar det. Introt på filmen är faktiskt det bästa med filmen. Det märks att J.A. Bayona är personen som bryr sig mer om dinosaurierna än om människorna, men jag önskar man hade fått mer av den känslan igenom filmen. Med tanke på hur den slutar så är jag osäker på hur jag känner vart de har tagit hela denna filmserien, men jag erkänner visst är jag lite vagt intresserad. Jag vill inte kalla denna filmen dålig, snarare tråkig. Men den fartfyllda äventyrskänslan är nu borta.
 DrJW
Filmen är välgjord och den är sevärd, men det fanns några brister i handlingen. De var en hel del petiga moment. En av de nya karaktärerna är ganska irriterande och precis som i den tidigare filmen så är skurkarna uppenbara, men åtminstone här så väntar filmen tills det är dags att avslöja att dem är skurkarna, till skillnad från den senaste filmen som gjorde Vincent D'Onofrios skurk så uppenbart att dem inte ens försökte dölja det. Skurkarna är inget speciellt, men en av dem har faktiskt en bra poäng om huvudpersonerna i en scen, och på tal om dem, slutet fick dem att framstå i princip som ett par idioter! Det är en av de mest förbryllande slut jag har sett på ett tag! Filmen har till och med en twist som verkligen var oväntad, inte ologiskt dock, men det känns som om att den kom från ingenstans, även om filmen gav någon form av ledtråd. Men det kändes mer som en distraktion från själva berättelsen. Det är inte en dålig film, den har åtminstone ingen långsamt tempo som The Lost World, och den här känns mer kopplad till de tidigare filmerna än den första Jurassic World (4: e filmen i Jurassic Park-franchisen om man vill vara teknisk). 2.5 av 5.
 PeterTheW
Snygg och spännande om än intet nytt under solen. Det känns lite för tunt...
 Applekingen
Sämre än Jurassic World. Början av filmen var väldigt bra men tappar när filmen endast utspelar sig i huset. Dinosaurierna är fortsatt bra. Chris Pratt likaså men hackaren förstör varenda scen han är med i. Satans vad jobbig han var. Indoraptor var obehaglig men besegras för snabbt. Det var kul att se Jeff Goldblum i en liten stund. Men i överlag var detta en liten besvikelse jämfört med Jurassic World som jag tycker om mycket.
 myslas
Jurassic World var en dum och dålig film men hade åtminstone den goda smaken att kopiera element från första Jurassic Park-filmen vilket gjorde den något underhållande. Den här filmen är väldigt dålig och väldigt dum och har den oerhört dåliga smaken att kopiera element från Jurassic Park 2 och 3.
 Djason
Action från början till slut. Snyggt gjord men alldeles för förutsägbar. Gillade första Jurassic World mer. Luktar uppföljare lång väg och hur de ska få ihop den kan bli intressant.
 pungsnigel
Filmen börjar bra med en form av nostalgi från tidigare filmer men spricker totalt när den snor alla element från Deep blue sea. 2an mås av ren nostalgi.
 ulpe01
Nja, tyvärr ingen fullträff den här gången heller. Trots bra regissör blir det mest en axelryckning till film. Ett par coola scener, men inget jag kommer att minnas om två år när jag kanske ser den igen. Lite som med de andra uppföljarna till originalfilmen.
 Misslovemovie
Helt ok uppföljare, man får vad man förväntar sig.
Senaste kommentarer
Splatter University (info) 00:15 20/6 (3)
Golden Eighties (info) 00:10 20/6 (2)
Johan Falk - Vapenbröder (info) 00:07 20/6 (142)
The Giver (info) 00:02 20/6 (45)
Rebell i bojor (info) 23:45 19/6 (138)
Bron över floden Kwai (info) 23:08 19/6 (259)
Mandomsprovet (info) 23:07 19/6 (400)
Tully (info) 23:07 19/6 (3)
Ett veck i tiden (info) 23:07 19/6 (2)
Death Wish (info) 23:06 19/6 (11)
I Feel Pretty (info) 23:06 19/6 (2)
Truth or Dare (info) 23:05 19/6 (2)
Isle of Dogs (info) 23:05 19/6 (11)
Deadpool 2 (info) 23:04 19/6 (21)
Love, Simon (info) 23:03 19/6 (11)
LasseMajas detektivbyrå - Det första mysteriet (info) 23:03 19/6 (3)
Closer (info) 22:55 19/6 (759)
Brännpunkt Djakarta (info) 21:50 19/6 (40)
What Maisie Knew (info) 21:19 19/6 (45)
Café Society (info) 20:46 19/6 (41)
Jackie (info) 20:23 19/6 (25)
Violent Life (info) 20:21 19/6 (1)
The Death of Superman (info) 20:13 19/6 (1)
Korparna (info) 19:09 19/6 (13)
Double Duty (info) 18:28 19/6 (1)
I nattens hetta (info) 17:53 19/6 (92)
Shoplifters (info) 16:19 19/6 (1)
Star Wars: The Last Jedi (info) 15:10 19/6 (138)
Ip Man 2 (info) 12:42 19/6 (56)
Bergets grymma hemlighet (info) 10:35 19/6 (53)
Pretty When You Cry  (info) 10:13 19/6 (6)
The Litch (info) 09:33 19/6 (1)
I Am Michael (info) 08:44 19/6 (7)
The Second Coming of Christ (info) 08:24 19/6 (1)
Ready Player One (info) 07:48 19/6 (32)
The Conjuring 2 (info) 07:34 19/6 (67)
Micke & Veronica (info) 03:00 19/6 (42)
Legenden om Billie Jean (info) 01:42 19/6 (16)
State of Grace (info) 00:31 19/6 (99)
Road House (info) 00:00 19/6 (126)
Dagboken – Jag sökte dig och fann mitt hjärta (info) 23:34 18/6 (916)
Fifty Shades Freed (info) 22:46 18/6 (10)
Coco (info) 22:42 18/6 (20)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 22:40 18/6 (13)
Flossie (info) 21:51 18/6 (4)
Jim och piraterna Blom (info) 21:18 18/6 (81)
Her (info) 21:14 18/6 (231)
The Quiet One (info) 20:51 18/6 (2)
Deepwater Horizon (info) 15:26 18/6 (45)
I nöd eller lust (info) 13:17 18/6 (12)