PeterTheW
Wow...
 DrJW
Vems jävla lysande idé var det att göra en uppföljare till Escape Plan?! Den enda anledningen till att den första filmen fick någon uppmärksamhet var för att det var den andra filmen, förutom The Expendables-filmserien, som hade både Sylvester Stallone och Arnold Schwarzenegger. Filmen fick blandade recensioner och den bleknade bort ganska snabbt, men jag gillade den, den var inte perfekt men den var värt att se. Den här däremot gillade jag inte ett dugg! När du tittar på den här filmen så känns det som om du tittar på en dålig action mix av en kriminal-serie, som Criminal Minds eller CSI, och en sci fi-serie. Den första filmen hade några spännande moment och inte mycket, men några action moment, den försökte i alla fall. Men den här gjorde inte det, den hade inte någon spänning alls, action momenten var inte så imponerande och twisten var väldigt uppenbar. Det känns överdrivet när den här filmen också försöker vara nästan som en sci fi-film samtidigt. Stallone gör knappt någonting i den här filmen, istället är huvudpersonen i princip en asiatisk snubbe i hans team och han var inte ens med i den första filmen, så vem fan bryr sig?! Och även om han var med i den första filmen så skulle jag fortfarande inte bry mig och ingen skulle göra det heller, för att ingen kommer ihåg ens den första filmen när dem såg den 2013! Dem gjorde en uppföljare som ingen bad om till en princip bortglömd film, och gissa vad?! Det kommer bli en tredje film och den kommer tydligen ut nästa år! TVÅ uppföljare som ingen bad om till en princip bortglömd film från 2013! Dem trodde verkligen att detta var en bra idé! Suck...
 ekback
Huang hade några sjyssta fightingscener och var någorlunda trovärdig i övrigt. Der var inget fel med Bautistas framträdande heller men då andra sidan inget intressant heller. Stallone såg tröttare ut än någonsin. I övrigt så fanns det inget vettigt alls i filmen, förutom soundtracket som gav lite sköna 80-talsvibbar.
 ulpe01
Om Stallones Obi-Wan Kenobi voiceover är vad du tror saknats i ditt liv hittills, kanske det här är filmen för dig. Totalt onödigt att trycka in det här projektet i Escape Plan-mallen. Första filmen var ju bara intressant för att Schwarzenegger äntligen fick slänga in lite tyska i en film, eller? Här är Stallone i bild knappt mer än fem minuter, men hans röst poppar in regelbundet, som för att påminna oss om att det minsann är en Stallone-rulle. Suck.
 Djason
Blir sällan bra när man gör en uppföljare och samtidigt kapar budgeten med typ allt vad den första kostade. Förutsägbar rulle.
 Hanness
Med denna rollista kan jag inte ge den ett betyg under 3.
 Adoniram
Hjälp, det kommer en tre också.. Förutom då Rocky 5 och Expendables 4 (jodå, jag lovar). Dags att Stallone går i pension, kanske?
 dudson
F##### bedrövlig. Sly är inte med i många minuter. resten är så oinspirerande att man nästan somnar. Ettan är ett mästerverk i jämförelse!
 Sture Stenhög
Det här var ju inte det mest ambitiösa filmprojekt man har sett precis. På manussidan finns det ändå en del potential med några småroliga idéer som det kunde gå att göra en kul b-rulle av, men tyvärr är det här ett riktigt hafsverk rakt igenom. Allt ser väldigt billigt och amatörmässigt ut, och storyn tappas bort nånstans mitt i all kompetens. Det är också tydligt att Stallone bara kom in över en helg eller nåt i den stilen, och att de försöker trycka in honom i handlingen så gott det går. Trots detta är det här ändå duglig underhållning, mest eftersom konceptet i grunden är helt okej, men det blir som bäst en b-film i mängden
 Robkiller
Trots en trött Stallone så räcker inte det här.. allt annat är så uselt.
 WillyV
Riktigt dålig.
 fridenpaden
Mycket sämre än första, både i manus och specialeffekter.
Den stora frågan är väl egentligen varför den här sk uppföljaren ens gjordes. Att det finns kinesiska pengar i projektet är hela tiden uppenbart - och stora delar av budgeten gick troligen till att hyra Stallone över en helg eller så. Som b-action kan den funka hjälpligt en trist kväll, men precis allt är betydligt sämre än i föregångaren.
 Zok
Vad hände här? Första filmen är inte något mästerverk, men klart underhållande och ändå en bra film. Detta var faktiskt riktigt uselt. Vad tänkte de med fängelsescenerna? Konstiga färger och ljus, enbart störande. Frågan är hur man fick Stallone, Bastista och Titus Welliver till detta? Förmodligen pengar, men ändå. Inte ens Stallone är bra här.
 Christofer
Ännu sämre än väntat faktiskt. Bland det löjligaste på länge. Dynga i varje del av produktionen.
Senaste kommentarer
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 19:59 20/8 (12)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)