Jaganatha
Med M Night Shyamalan i regissörsstolen vet man aldrig vad man får...men spänningen därutöver lyser tyvärr med sin frånvaro i denna avslutande del i hans superhjältetrilogi. Bortsett från skådespelarnas övertygande insatser finns det för lite som håller upp intresset i drygt två timmar. Som manusförfattare är Shyamalan fortfarande rätt bristfällig och han har som vanligt förvånansvärt lite vettigt att säga.
 setterwall
Lite otippat att den skulle vara så yogisk i grunden :)
 DrJW
Jag tyckte den här var underhållande och roligt att se, särskilt när Bruce Willis, James McAvoy och Samuel L. Jackson samverkar med varandra och dem gör den här filmen värd att se. Anslutningarna och kopplingarna med de andra filmerna Unbreakable och Split var verkligen bra gjort och M. Night Shyamalan gjorde ett bra jobb med att sätta bitarna ihop. Den är inte perfekt och det finns några nitpicks, inte från mig personligen, och klimaxet jag erkänner var lite av en besvikelse, men twisten och slutet var bra, inte jättebra och den var ganska svag, men ändå bra. Visst den kunde ha varit bättre, men den hade typ av en form av rättvisa på slutet och för mig var de ändå bra. Det här är en film som kommer att splittra publiken om dem nu kommer att tycka om den här eller inte, men den här var åtminstone bättre än Shyamalans andra filmer som Signs, The Village, Lady in the Water, The Happening, The Last Airbender, After Earth och The Visit (den var ok, men jag tittar hellre på den här filmen igen än The Visit. Slutet på den filmen var dålig och inte ett dugg trovärdig alls!). Om du har sett Unbreakable och Split, så gå och se den här, skit fan i vad betygsättningen på Rotten Tomatoes säger om den här, den är inte så illa och den här är en av Shyamalans mest sevärda filmer! Om Shyamalan kommer att fortsätta på denna koncept, det skulle jag inte ha något emot så länge den är välskrivet och bra gjord (i Shymalans fall, åtminstone i en viss mån att den blir sevärd i alla fall) och om det här är verkligen slutet, så har jag inget emot de heller. 3½ av 5.
 Bomkia
Jag gillade verkligen fotot och hur det kändes ganska verkligt under actionsekvenserna. Jackson och McAvoy var riktigt bra tillsammans och Willis känns iaf måttligt vid liv jämfört med andra filmer senaste åren. Enda riktiga problemet är att filmen känns instängd och står och stampar lite. 3+
 TheHorrorfan
Nja, lite av en besvikelse skulle jag väl säga. Finns saker som är bra, men även saker som är dåliga. Tyvärr, så finns det fler dåliga element än bra. Och när jag tänker efter på om jag skulle kunna tänka mig att se den igen, så är svaret nej. 2:a.
 EvilNed
Tyckte bättre om Split och Unbreakable, även om den absolut fungerar. Skönt att se en Superhjältefilm som är lite mer grundad i verkligheten. Slagsmålen är inte över jordens överlevnad och relationerna är mer personliga. Med det sagt så var den inte lika spännande som någon av de två föregångarna.
 norenorama
Slutet drog ner rejält, satt och skrattade/fnissade okontrolerat över hur pinsamt sämst och utdragen en scen var, helt otroligt.
 ToddDowney
Ett bra avslut på hela 'Unbreakable' sagan. Alla skådespelare gör ett riktigt bra jobb men den som står ut är James McAvoy åter igen. Utan honom hade denna filmen antagligen inte blivit så bra som den blev. Bruce Willis karaktär är ingen jag direkt gillade i första filmen (Unbreakable) och ännu mindre här. Samuel L. Jackson är alltid lika underhållande trots att han hade minst speltid av dem alla, i sin egna film.. Enda jag tycker drar ner den från att va lika bra som 'Split' är just Anya Taylor-Joy's karaktär. Tråkig och dåligt spelad. Slut twisten involverande henne är inget jag skulle säga va lika mindblowing som slutet av 'Split'. Men absolut sevärd!
 myslas
Shyamalan försöker med Glass göra med superhjältegenren ungefär vad Scream gjorde med skräckgenren, mycket meta över alltihopa. Den håller inte alls samma klass som Scream (eller Unbreakable och Split för den delen) men det är betydligt intressantare än mycket av det som Marvel och DC spottar ur sig. Den har sina brister och underhållningsvärdet är kanske inte det största men det blir inte ointressant i alla fall.
 pungsnigel
De finns ju en tydlig idé men tyvärr lyckas han inte knyta ihop de riktigt.
 Djason
James McAvoy är helt fantastisk och är helt klart filmens behållning. Ganska utdragen film och med en del mediokra effekter. Som vanligt med Shyamalans filmer har de alltid scener som man skrattar åt men som troligtvis inte ska vara roliga. Hur som helst är det en bra film men absolut ingen fullträff.
 Hengman
Många bra ingredienser, såsom roliga superhjältar och bra skådisar, som dessvärre kokas ihop till en smaklös soppa som känns billig.
 PeterTheW
Svag trea. Split och Unbreakable är betydligt bättre på alla plan. McAvoy är suvern, det är kul att se Willis för en stund borta från de lågbudgetkalkoner han förpassats till, men... Ja. Det är intressant på många sätt, twisten är härligt Shyamalansk, men åter - Han borde inte ägna sig åt att skriva manus på egen hand.
Senaste kommentarer
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)