foppa99
åh, den här vill man ju se direkt
 stgurgel
Ett otroligt överlastat bygge av alla möjliga omatchade delar, men bitvis bra drag iaf. Och hur logisk den var och hur välskrivet manuset var mår vi bäst av att inte gå in på
 patey
Visuellt snygg men lite för platt, klyschig och långdragen
 ekback
Underbart äventyr i sann Miyazaki anda. Jag älskar miljöerna, struntar fullständigt i hur absurda de är och bara njuter... :)
 Lokal_Profil
Intressant värld men skådespelet är sub par
 myslas
En utomordentligt urusel film som ligger bra till för att koras till årets sämsta. Ett hopkok av YA-dystopi, Transformers och Waterworld med några scener direkt snodda från Star Wars att krydda med. Jag har verkligen ingen aning om vilken målgruppen till den här filmen är eftersom stora delar av den är så julkalenders-barnslig att ungdomar och vuxna kommer att sitta och himla med ögonen åt vilken ologisk sörja fylld med klyschor i dialogen det är, men samtidigt är den så våldsamt blodig att inga barn kan se den. Skräp på alla sätt och vis.
Jösses i helvete sicket schmuck! Några riktigt coola scener och lite cool scenografi ger den ett visst underhållningsvärde, men jösses i helvete sicket schmuck. Att se filmen i 4DX gjorde inte saken bättre. Kanske min värsta bioupplevelse någonsin - en klockren etta på den. Filmen når med möda upp till en oförtjänt men svag tvåa. (4+/15)
 Halofreak92swe
Gick in i salongen med noll förväntningar och visste nästintill ingenting om filmen. Blev glatt överraskad! En härlig maxad blandning av postapokalysm, fantasy, steampunk med en lagom dos äventyr och drama. Jättekul med huvudskådisar som jag aldrig sett innan, med undantag för den fantastiske Hugo Weaving. Filmen är sjukt flummig och jag får riktiga studio Ghibli-vibbar :) Men jag gillar den, tycker den var riktigt ball! Synd att den var så kort dock då de kunde ha lagt en timme till på lite mer backstory och mer intressanta detaljer runtomkring allting. Det hade nog kunnat vara en 2 eller till och med 3-delarshistoria precis som LOTR. Jag fick för mig att Peter Jackson stod för regi men icke, endast manus.
 Jaganatha
Steampunkigt, men tråkigt och oengagerande. Men det är ju så klart kul att London representerar ondskan för en gångs skull. Annars inget som kommer att gå till historien.
 isecore
Snygg, men oerhört fånig och med en lövtunn historia.
 cedmoy
Allting är perfekt. Coola kläder, fina miljöer, vackra maskiner, ja till och med en del skådisar är ganska bra. Därför är det ju extra trist att filmen i övrigt är så himla kass.
 foppa99
Levande slottet o Laputa filmatiserade.. med en touch av Madmax: blir coolt, men inte bra
 eriohm1982
En trevlig överraskning som var sevärd.
 Zelest
Hade storyn matchat skådespelare, effekter och miljöerna så hade detta kunnat vara en 5a. Men storyn är för tunn dessvärre.
 Nintendo 64
Så dålig var den faktiskt inte, stabil 3a
Alltså det är så mycket som är så bra och snyggt och coolt och känns kreativt och eget. Men det lyfter verkligen aldrig. Jag tycker för det första inte riktigt dom lyckas hitta balansen i hur fantasifull och magisk världen känns gentemot realistisk och trovärdig. Sen lyckas karaktärerna aldrig med att kännas på riktigt eller engagera känslorna på något sätt vilket gör att filmen känns väldigt lång och utdragen. Allt känns så platt och känslolöst. Men det är också bitvis riktigt snyggt och coolt och välgjort och jag gillar ju verkligen unika idéer som det här. Men det är bra segt. Det blir en ganska snällt stark tvåa, önskar så att det hade varit bättre.
 Robkiller
Var väl lite snyggt emellanåt, men i övrigt inte mycket att ha.
 erkz
Hade alldeles för höga förväntningar på denna film baserat på trailern. Sjyssta effekter, jag gillar konceptet med cities on wheels. Den hade kunnat vara så jävla mycket bättre men den faller platt, tråkigt och förutsägande manus.
 PeterTheW
Suck.
 drl0g
Småhäftiga effekter. Kasst manus, dåligt skrivna karaktärer som man inte bryr sig om och ett uselt koncept som inte direkt är logiskt om man tänker efter lite.
 basegbg
Jättesnygg, välgjord och starkt skådespeleri. Dock känns den hoppig och manuset är inte speciellt bra. Mer effekter än logisk handling.
 santiago
Jag hade egentligen inga förväntningar på filmen men blev besviken ändå. Väldigt entonig. Bombastisk förstås men ändå rätt trist. Böckerna var bättre.
 Djason
Hade inga förväntningar men detta är en actionfest med snygga effekter och bra skådespeleri.
 Johjt
Häftigt! Fått oförtjänat dålig kritik tyvärr :/
 _lucifer_
Riktigt kul med någonting lite mer nyskapande än alla superhjältefilmer. Snygg, intressant och fångade mitt intresse även om manuset kunnat omarbetats och förbättrats en hel del. Når inte riktigt upp till en femma för min del.
Senaste kommentarer
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 19/8 (9)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)