filkingian
Först:D Ofokuserad och ytlig.
 myslas
Lite som "Rymdimperiet slår tillbaka" i att det är en lite mörkare film där man får ett antal avslöjanden som kommer få någon sorts avgörande betydelse i framtida filmer. Det finns en del godbitar men lite för ofta står det lite still samtidigt som man tappar trådar här och där vilket gör det aningen svårt att få klarhet i vad som händer och vad de olika karaktärernas mål egentligen är. Lite av en besvikelse efter en kul första film. Effekterna är dock återigen av toppklass.
 Ghostface
I jämförelse med sin föregångare är denna mer tydlig i historia och stämning och jag tycker snarare den är fullspäckad än spretig som vissa kritiker hävdar. Den lider av det som alla berättelser i mitten av en serie lider av men den är trots detta ett starkt hantverk som gör att man vill se vidare.
 Adoniram
Julafton för de redan frälsta, vilka jag tillhör. Känns mer seriös och med mer Potterkänsla än sin föregångare, mera tonvikt på storyn än på vidunder (som i och för sig är trevliga).
 Starlette
Underhållande! Var inte förtjust i första filmen, men denna överraskade!
 Duke Igthorn
För mycket backstory och sidospår. Jag gillade ettan, men nja, denna känns för mycket som uppbyggnad för senare filmer, den står sig inte själv.
 Jockflake
Ogillat Harry Potter filmerna sen första början. Dock gillade jag första Fantastic Beasts filmen, denna var dock en besvikelse. Största problemet är att det stora hela, så står filmen bara och stampar, I efterhand inser man hur lite som faktiskt händer, handlingen rör på sig. Sen så är det ett par helt ologiska plot-twists, och en del karaktärers handlingar känns så himla korkade och/eller ologiska. Den första filmen resonerade med mig, och med Redmayne's karisma upplevde jag den som mysig för det mesta. Denna filmen blev ett bryskt påminnande om att det är en barn film man ser, för mycket dumt helt enkelt. Svag 3'a.
 Jockflake
Ogillat Harry Potter filmerna sen första början. Dock gillade jag första Fantastic Beasts filmen, denna var dock en besvikelse. Största problemet är att det stora hela, så står filmen bara och stampar, I efterhand inser man hur lite som faktiskt händer. Sen så är det ett par helt ologiska plot-twists, och en del karaktärers handlingar känns så himla korkade och/eller ologiska. Den första filmen resonerade med mig, och med Redmayne's karisma upplevde jag den som mysig för det mesta. Denna filmen blev ett bryskt påminnande om att det är en barn-film man ser, för mycket dumt helt enkelt. Svag 3'a.
 zeke_karlsson
Bra för Potter fans men tyvärr lite seg i första halvan. Men eftersom jag själv är ett fan så kan jag inte med gott samvete ge den mindre än en 4.
 cosinusfi
Ettan utforskar Newts story. Tvåan är inte en tvåa. Den fokuserar på att bygga upp miljön för hur världen såg ut pre-Voldemort. En ganska trött rulle som planar ut mot slutet för att servera grund för Rowlings fas två berättarskap vilket i mångt handlar om att utforska bihistorier utan att fördärva kanon.
Då ettan var en "ganska underhållande men otroligt meningslös och inställsam orgie i skitcoola CGI-effekter", så var tvåan detsamma fast utan något direkt underhållningsvärde. Otroligt ointressanta familjehistorier och massa inkonsekvent användande av mumbo jumbo. Gäspfest. (5+/15)
 RunRiot
Oj! Antingen hade J.K bråttom när hon skrev manuset eller så brydde hon sig inte tillräckligt för att göra det ordentligt. Jag kan ha överseende med en del småmissar, men karaktärerna som i förra filmen var så färgstarka och charmiga är här helt platta och oinspirerade. Jag saknar så mycket interaktioner mellan karaktärerna och något som gör att det känns mer levande, vilket förra filmen, och framförallt HP-filmerna, hade gott om. Leta Lestrange hade sån potential att bli en riktigt intressant karaktär, men hon slarvas bort totalt. Måste dock ge en stor eloge till killen som spelar unge Newt. Varenda liten rörelse är helt spot on! Så galet bra castat!
 jonbo
Svag trea, många karaktärer och ingen fastnar riktigt.
 Zipper
Toppar och dalar, jag vet inte vad jag ska tycka egentligen. Vissa delar är nästintill helt tanklöst skrivna medan andra känns rätt smarta och fräscha. Har fortfarande svårt att se meningen med den här prequel-serien, förutom att mjölka pengar ur en populär franchise. Den tillför absolut ingenting till universumet i stort.
 Bomkia
Jag uppskattar själva världen som filmen tar plats i och skådespelarna är för det mesta riktigt bra. Men manuset haltar lite och det känns som en mittenfilm. De ville göra "Rymdimperiet slår tillbaka" men kom inte riktigt hela vägen. 3+
 PeterTheW
Inte lika härlig som ettan.
 Allvitr
Svagare än första filmen, men helt klart sevärd. Filmens största behållning är det visuella, både specialeffekter, kostym och foto är riktigt bra. Manusmässigt tycker jag att den är helt ok, det är kul att få lära känna karaktärerna lite mer, men där finns också en del konstigheter som inte borde funnits med iom att JK själv varit med och skrivit manuset. Vissa karaktärer verkar man också ha tappat bort i mängden. En detalj i sammanhanget, men castingen av den unge Newt är något av det bästa jag sett på länge. Killen gör en perfekt tolkning av hur Newt lär ha varit som ung. Det var på nivå att jag undrade om de gjort en fuling och låtit Eddie Redmayne spela karaktären även som ung, innan jag såg ansiktet ordentligt.
 Rixn
Kunde ha varit lysande, men de har slarvat med storyn och klippningen. Det finns scener som inte berättas färdigt innan nästa klipp kommer, och handlingen tar små krumsprång utan förklaring. LIte som TLJ fast inte så stora missar. Det hjälper inte så mycket att ha den tidigare filmen färskt i minnet.
 Benisakura
Gör mer att man längtar tillbaka till att se HPfilmerna igen annars väldigt rörig även om det finns några coola scener.
 cedmoy
Jag fattar ingenting. Vad människor vill och vad dom gör och varför är en gåta. Men det händer grejer, saker flyger omkring (tråkigt) - och vissa saker ser gulliga ut. (inte så tråkigt)
 #54
Genomtråkig.
 wasteoftime
0,0
 foppa99
Gillar Depp's prestation
 Jompalompier
Snark. Fy fasen vad tråkig och dålig. Rörigt och ointressant rätt igenom. Att ens jämföra sen här med HP-filmerna blir bara löjligt.
 Teriaky
Filmen vet inte riktigt vilket ben den ska stå på. I första så var vidundren ändå huvudsaken och man byggde storyn kring dem. Här vill man berätta en annan historia, men inte släppa vidundren tillräckligt mycket, vilket gör det lite spretigt
 Teolinda
En besvikelse. Den saknar all glädje och nyfikenhet från första filmen. Det känns ledsamt att se Harry Potter-karaktärer i en historia som känns så ogenomtänkt.
 Halofreak92swe
Mycket sämre än den förra. Inte alls samma känsla som i HP-filmerna. Skådisarna sköter det iaf bra och effekterna är ju riktigt bra också. Några sköna twistar får man ändå.
Senaste kommentarer
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)