Jaganatha
"Tonally all over the place", så löd den brittiske recensenten Mark Kermodes omdöme om denna hybridfilm som friskt blandar komedi med lättsam kvasi-noir och snåriga vem-lurar-vem-förvecklingar. Det funkar rätt bra under större delen av filmen, den blir aldrig tråkig och det märks att Anna Kendrick och Blake Lively har roligt med sina roller och ofta grovkorniga repliker. Musiken är genomgående franskspråkig och från 60-talet, vilket kanske också skvallrar lite om vilka filmer Paul Feig hade i åtanke som förebilder. Dock märker jag inte av någon riktig satirisk udd riktad mot samtidens upptagenhet med sociala medier och vloggare av den typ som Kendrick spelar här. Hade filmen bara varit lite vassare som samtidsskildring, hade betyget kunnat bli högre.
 Len Widleheyt
Gör för det mesta ett riktigt bra jobb med att blanda ton av komedi med ton av thriller, på ett unikt sätt. Kemin mellan huvudkaraktärerna är suverän; båda funkar perfekt i sina respektive roller, och det är en fröjd att se, speciellt i första akten. Handlingen är inte helt förutsägbar, vilket imponerar. Enda minuset är att tempot är lite konstigt: en får aldrig riktigt tid att andas. Speciellt slutet känns för hastigt berättat. Men en hinner verkligen aldrig få tråkigt!
 choklatchip
Underhållande pärla! Sköna karaktärer och kemin mellan de två starka huvudkaraktärerna är underbar. Humor, lite spänning och lite ironi om hur vi människor är. Den här gillade jag skarpt! Foto, ljussättning och musik bidrog till den härliga känslan.
 myslas
Att se en film av Paul Feig kan vara en frustrerande upplevelse för det finns ofta mycket komiskt guld där men han kan ha svårt att hitta rätt läge där han inte går över gränsen till det tröttsamma. Det här är lyckligtvis inte en av de filmerna, det här är hans bästa verk sedan Bridesmaids. En fin mix mellan mysterium och komedi där Anna Kendrick som vanligt spelar sin roll utmärkt. Jag hade förmodligen satt en fyra i betyg om det inte vore för att hennes rollfigurs personlighet ändras så drastiskt mot slutet av filmen vilket var lite trist att se. Hur som helst en underhållande film jag gillade, stark trea.
 Johan2006
Riktigt riktigt kul. Länge sen jag skrattade så mycket till en film. Och så har den ju ett lite klassiskt thriller-rysar-element som höjer ytterligare.
 Spidde
Oväntat underhållande och kul från början till slut. Bra tempo, smart för att vara Hollywood och överraskande bra skådespel. Klart sevärd!
 abnormal
Börjar mer lovande än den slutar. Sevärd, men bör ses med låga förväntningar.
 Supernaut
Väldigt bra kemi och välspelat ändå till slutet som är lite väl käckt.
 supermancover
Kendrick äger som vanligt.
 haajen
Mycket underhållande skräp som fungerar både som thriller och parodi på den här typen av genrefilm. Lively är superb!
 pungsnigel
En film som faktiskt har det mesta men sen faller totalt när de försöker knyta ihop den.
 Sture Stenhög
Förvånansvärt lyckad genrehybrid. Visst blir det lite tramsigt ibland, och historien har inte mycket originellt att bjuda på, men filmen törs ta ut svängarna lite och överraskar stundtals med sin humor. Som samtidssatir är den hyfsat lyckad, åtminstone klart bättre än vad man är van vid. Anna Kendrick blir lätt lite jobbig, men passar onekligen väldigt bra i en sådan här roll. Det är dock Blake Lively som imponerar mest. Jag kan inte påstå att jag brukar ha speciellt höga förväntningar på den här typen av filmer, men den här bjöd på god underhållning
 RunRiot
Det känns som att Paul Feig inte var helt hundra på om han ville göra en komedi eller en thriller och resultatet är väl sådär... Visserligen skönt med en lite lättsammare film av den här typen, men tyvärr känns det mest tillkonstlat och blir aldrig riktigt intressant, trots starka skådespelarprestationer. Slutet är också riktigt dåligt. Filmen kunde ha gjorts betydligt bättre, men jag vet också sedan innan att jag inte är ett fan av Feig.
 JPerlie
Hade för höga förväntningar när jag tog mig andenna. Kendrick är som hon är vilket var stundtals kul men va fan. Blake Lively är väl den som levererar högst i denna. Hade hoppats på ett lite mer twistat slut.
 HerrNenne
I botten finns en idé till en riktigt bra film och är tidvis på väg dit ibland, lite pga Kendrick och sjukt mycket pga Lively, men den hittar aldrig dit. Svårt att sympatisera med någon alls, vare sig det är pga omoral eller för att man dummifierar personen, och filmen förstör hela sin känsla med otroligt avgörande misslyckade försök till humor vid absolut fel tillfällen.
 Johjt
Lite väl tramsigt och överdrivet ibland. Hade nog fått en 4a annars. Men hamnar tillslut på en svag trea för en genomtänkt idé.
 dafreakish
En osannolik historia som ju längre den går både tappar fart och trovärdighet. Sista halvtimmen innebär en tempoväxling och den går från förhållandevis smart till faktiskt ganska dum. Trean är svag men räddas av charmen hos Kendrick och Lively.
Senaste kommentarer
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Under pyramiden (info) 13:04 18/8 (5)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)
Skräck i sol (info) 11:57 18/8 (15)
Funky Monks (info) 11:16 18/8 (3)
Musikfilmen (info) 09:34 18/8 (2)
Certain Women (info) 09:34 18/8 (7)
Ladykillers (info) 07:27 18/8 (137)
Carmen Jones (info) 07:24 18/8 (6)
Flaskpost från P (info) 06:41 18/8 (14)
Iron Sky (info) 05:22 18/8 (286)
Knight of Cups (info) 04:38 18/8 (18)
The Red Pill (info) 04:08 18/8 (7)
Ma (info) 01:22 18/8 (5)
House of Secrets (info) 01:22 18/8 (2)
Vi som älskade varann så mycket (info) 01:13 18/8 (100)
A Star Is Born (info) 23:27 17/8 (65)
Faces, Places (info) 22:41 17/8 (9)
Godzilla: Monster Planet  (info) 21:18 17/8 (2)
Secret Obsession (info) 21:09 17/8 (9)
Den skyldige (info) 21:06 17/8 (13)
Farväl min konkubin (info) 20:01 17/8 (49)
Flykten från DDR (info) 19:49 17/8 (2)
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)