lumberdajack
Välgjord, underhållande, den gör vad den ska
 Jaganatha
I USA har det förekommit negativa reaktioner på denna senkomling till uppföljare p.g.a. att det dricks alkohol och sägs "crap" flera gånger. Amerikanska barn ska inte behöva utsättas för sådan skörlevnad. Våldet verkar däremot inte störa någon. Det finns en del fiffiga uppslag, men överlag är det tröttkörda superhjälteklichéer vi ser här. Pixar/Disney borde kanske satsa på att göra något helt oväntat och parodiskt istället, kanske något i stil med de svenska seriefigurerna Kapten Stofil och Den Maskerade Proggaren. Det går att vara betydligt mer originell inom ramen för det uttjatade formatet.
 päronanton
Väldigt bra! Och välgjord! Älskar Disney!
 Robodan
Rolig och underhållande uppföljare utan någon djupare historia
 Biberkolben
Gift dig med mig, Elastaflickan!
 Biberkolben
Förövrigt bättre än ettan, i mitt tycke.
 myslas
Ett par steg ner från den första filmen även om den gör vissa grejer väldigt bra, framförallt när det gäller de omvända könsrollerna. Det är under stora delar actionfyllt och underhållande men det är inte svårt att lista ut vart filmen kommer att ta vägen efter 15-20 minuter. Det blir också lite väl likt X-Men med en gnutta James Bond inblandat, vilket är helt ok men blir lite väl klichéartat. Det största problemet jag har är dock sidohandlingen med Jack-Jack som man egentligen redan avhandlat i den lysande kortfilmen Jack-Jack Attack men som man nu drar ut i en alldeles för lång story arch som i stora delar kunde ha klippts bort och på så vis dragit ner på den lite långa speltiden. Förmodligen en större hit bland barn än vuxna men landar på en stabil trea för mig trots ett antal skavanker.
 badpanda1606
Såg den på en 23:30 visning och utgick fr att jag skulle somna. Så blev inte fallet, roligare och vettigare animerad film får man Fan leta länge efter om det ens finns ngn
 dafreakish
Denna film har tagit lång tid att göra, på gott och ont. Manuset är väl genomarbetat men det känns inte så fräscht med en uppföljare så här långt efter den första filmen. För mig som vuxen är dialogen lagom, men för mindre barn lär den flyga långt över huvudet. Mycket är för svårt att förstå. Trots det är det god underhållning som dock inte når upp till originalet.
 choklatchip
Genuint underhållande och precis som förra filmen kände jag att precis så här ska animation användas!
 haajen
Det är mycket underhållande och sanslöst snyggt men det är inte lika roligt som första gången. Det hela känns lite mekaniskt och det känns inte som om Bird är riktigt lika engagerad den här gången i sin skapelse. Filmen känns helt enkelt lite tunn och en glömmer den rätt snabbt. Trots invändningar så är det ju såklart sevärt, om inget annat för att se hur animationen utvecklats sedan den första filmen.
 jingoo
På gränsen till fyra. Mycket bra familjefilm som borde täcka upp många åldrar, även föräldrarna.
 Zebulonm
Nä det här var en besvikelse.
 TheHorrorfan
Väldigt bra faktiskt. Över mina förväntningar. Gillade handlingen och humorn. Bättre än den första filmen.
 DIProgan
Inte lika kul längre
 drj
De gjorde mig på bra humör. Precis lagom med Jack-jack och lite Edna för att lyfta den
 Sture Stenhög
Jag gillade inte första filmen, och den här var ännu sämre. Grundproblemet i båda är att karaktärerna är ganska trista, och då blir gärna filmerna trista också. Varken storyn eller humorn imponerar heller, så det gör ju inte saken bättre. Men jag accepterar också att jag helt enkelt inte tillhör målgruppen för det här
 PeterTheW
Älskade ju ettan (för 14 år sen!), men den här var inte intressant nog. Främst inte när den klockar in på nästa prick 120 minuter. Nedkortad till 90-100 hade den nog fungerat mycket bättre. S-v-a-g trea.
 Hakvin
Dialogerna är onaturliga, hjärndöda, bisarra och ifall det här är samma röstskådespelare som i originalet så måste dem alla ha fått var sin stroke mellan de två filmerna. Samma stroke-öde gäller filmernas animerade karaktärer, som beter sig totalt oigenkännligt, och då snackar jag om när de INTE har glasögon på sig... såna där glasögon måste däremot ha använts oavbrutet av filmens skapare genom arbetsprocessen. De levererar en nästan lika kreativ, fräsch och revolutionerande produkt som mcdonalds när jag köpte cheeseburgare igår. Handling: SAMMA som i originalet fast under den IQ-slukande och numera hundraprocentigt stendöda parollen "kvinnor kan action (VI LOVAR!!!!!) och män kan.. öh.. helst inget men de BÖR åtminstone sitta hemma o göra ingenting". Ynklig och obetydlig mcdonaldskalkon som kommer att ha glömts bort innan den släpps för allmänt bruk. Jag är besviken, ifall det inte var tydligt.
 jack_jack_jack
Blev positivt överraskad! Kul att både Saul Goodman och Mike Ehrmantraut gör röstinsatser också.
Jag tycker att Superhjältarna är ganska tråkiga, karaktärerna och relationerna är inte särskilt intressanta och engagerar inte. Det är liksom ganska sympatiskt och hyfsat underhållande, snyggt och välgjort med en del fyndigheter. Men ingenting som någonsin lyfter. Skurken och dess motiv faller väldigt platt, andra karaktärer är också platta. När jag skulle sätta mitt betyg kändes 2 först lite snålt, för det är liksom väldigt lagom och välgjort. Men ju ger jag tänker på det desto mer rätt känns det, filmen är inte bra nog för en trea. Även om det finns en hel del stunder som absolut är på den nivån kommer helheten inte upp dit. Stark tvåa visserligen, men inte mer.
 setterwall
Härlig uppföljare som håller ettans standard. Perfekt underhållning för sin genre!
 HerrNenne
Det jag inte kan stå emot är föräldra- och bebisgrejerna. Det är gjort så fantastiskt. Jack-Jack, Violet och Bobs resor är riktigt bra. Huvudplotten är sämre. Dels är den ointressant, dels så känns det så tidigt ungefär vartåt det barkar så man kan inte riktigt känna med framgången eftersom man sitter och väntar på kaoset. En miss i hur dom förmedlat stämningen där, för mig iaf. Men alltså, seriöst. Bebisgrejer. Underbart.
 #54
Helt okej underhållning, som jag kommer ha glömt om en vecka.
 Bomkia
Pixar still got it. Absolut noll överraskningar i manuset, men jag satt bara och log hela filmen igenom. 4-
 Tobbiee
Lika underhållande som första. Mycket bra!
 nyo267n
Väldigt välgjord och snygg, men den saknar något jämfört med den första filmen.
 ThePatient
Den här filmen, precis som den första, har ALLT! Spänning, feta actionsekvenser, humor, vändningar och vridningar, oklanderlig stil, och Edna Mode. Som en distillation av allt som är bra med superhjälte-, spion- och familjefilmer.
 KurtKarlsson
kalkon.
 ToddDowney
Riktigt bra uppföljare som befunnit sig i "developement hell" brukar aldrig bli bra. Men denna lyckades och var minst lika underhållande som första filmen. Ett perfekt sätt att spendera en fredagskväll med.
 fridenpaden
Underhållande. Otroligt förutsägbar. Men ändå underhållande.
 Sovande_mannen
Gud va jag garva. Dash är ju kung. Hahahahhahaha
Senaste kommentarer
Second Chances (info) 08:29 19/4 (1)
The Wave (info) 07:09 19/4 (132)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 05:58 19/4 (26)
Firestorm (info) 00:22 19/4 (4)
Super 8 (info) 23:56 18/4 (414)
Salem's Lot - återkomsten (info) 23:52 18/4 (17)
Farligt vittne (info) 23:45 18/4 (1)
Vi fara till Sahara (info) 23:30 18/4 (24)
Arctic (info) 23:00 18/4 (3)
My Name Is Khan (info) 22:34 18/4 (81)
Härifrån till Flåklypa (info) 22:28 18/4 (2)
Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa (info) 22:27 18/4 (8)
Den korrumperade snuten (info) 22:18 18/4 (96)
Beck - Levande begravd (info) 21:42 18/4 (141)
Limpan (info) 21:35 18/4 (11)
Spider-Man: Homecoming (info) 21:23 18/4 (72)
Attack the Block (info) 21:19 18/4 (156)
It Stains the Sands Red (info) 20:24 18/4 (7)
The House on Sorority Row (info) 19:00 18/4 (22)
Cheerleader Massacre 2 (info) 18:34 18/4 (1)
A Quiet Place (info) 17:27 18/4 (60)
Run (info) 17:05 18/4 (1)
Kvinna i rött (info) 15:28 18/4 (59)
The Glass Castle (info) 12:48 18/4 (7)
The Preacher's Wife (info) 12:34 18/4 (56)
Himlen är oskyldigt blå (info) 12:22 18/4 (196)
Love Is a Racket (info) 12:16 18/4 (2)
Kon-Tiki (info) 11:46 18/4 (138)
Burn Notice: The Fall of Sam Axe (info) 11:31 18/4 (9)
Mänskligt villebråd (info) 10:56 18/4 (42)
Isprinsessan (info) 10:55 18/4 (75)
Släpp fångarne loss, det är vår! (info) 03:14 18/4 (173)
Lords of Chaos (info) 00:36 18/4 (10)
Borderland (info) 00:31 18/4 (20)
Vinyan (info) 00:11 18/4 (46)
Escape Room (info) 00:00 18/4 (8)
Men O'War (info) 23:49 17/4 (8)
Den allvarsamma leken (info) 23:45 17/4 (16)
S.C.A.R - Dödspatrullen (info) 23:43 17/4 (10)
The Island (info) 23:28 17/4 (877)
The Arrival II (info) 23:21 17/4 (11)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 23:17 17/4 (1)
Fönstret åt gården (info) 22:01 17/4 (469)
Beck - I stormens öga (info) 21:58 17/4 (161)
First Man (info) 21:57 17/4 (29)
Ambulansen (info) 20:53 17/4 (14)
Majken (info) 20:38 17/4 (15)
Transnistra (info) 20:22 17/4 (2)
Paraplyerna i Cherbourg (info) 20:13 17/4 (162)
Kapernaum (info) 19:03 17/4 (6)