delaque
I haven't seen you here before... I like that in a girl!
 CriTteR
Rätt grym film faktiskt. Såg den som lite och kommer inte ihåg alltför mycket av den förutom att den var just grym =))! Hade gärna sett den idag igen om det var möjligt...lätt!
 RisOtte
den e ju kult.. speciellt råttan
 Valross
Svinlänge sen jag såg den, men jag minns att jag tyckte den var så jävla ball... Den där scenen där råttan vill röka i bilen... kuuuul
 yazz
Var får man tag på den här? Vill ju ha en komplett Coen-lista!
 PalRovhal
83 minuter konstant hysterisk slapstick. Vad mer kan man begära.
 NHL
En ganska tidig Coen/Raimi film. Det tog ett tag att vänja sig vid de lite seriefigursaktiga karaktärerna. Blev personligen inte så där jätteförtjust i den men den var trots allt godkänd. Brion James (tror jag det var) såg ta mig fan ut som Ron Jeremy. Lövtunn story med en hel del slapstick humor.
 BigLeon
Jag måste få tag på killen/tjejen som översatte titeln.. goddamn
 Nervegas
Oj vad den försöker.
 mystepho
Alldeles underbar. Coens manus lyser igenom men man kan även känna en viss lågbudgetfeeling a la Raimi. Brilliant om man är lagd åt ett visst håll...
 Nattuiz
Hahahaha... omgwtf
 Behemoth
Poäng- och humorlös. Skrattade inte ens till under filmen vilket bör anses som underkänt för en komedi. Jag var verkligen förvånad över hur besviken jag vart då jag i vanliga fall tycker om 80-tals komedier i den här klassen samt de andra filmer av Coen-bröderna som jag har sett. Hade även förväntningar på Raimi då han förvisso bara gör skräp nuför tiden, men gjorde några riktiga fullträffar på 80-talet. Det är i princip bara Campbell som håller detta skepp flytande, och då han bara är en biroll så blir det inte lätt. Bättre att fria än att fälla; svag 2:a.
 100tonvalspäck
Den var okej... men lite mindre än vad jag väntat mig. Vissa riktigt snygga scenerier o scener dock och Bruce Campbell är ju med.
 Semiramis
Stark tvåa. En besvikelse, inte alls kul tyvärr. Alla roller är tråkiga förutom Campbells, och så den där gamle Korea-veteranen.
 Knevert
Värdelöst
 Film Guden
Slapstick i sann gammal Raimi - anda. Personligen tycker jag dock bara denna Tom & Jerry - humor, är tröttsam och fånig. Bruce Campbell syns i ett par scener, men hade gärna fått vara med betydligt mer.
Något så unikt som en ROLIG hjärndöd amerikansk komedi (även om det är långt ifrån roligt hela tiden). Men utan världen bäste Bruce är det tveksamt om den hade nått upp till en trea. (7+/15)
 Martin_Sj
Klockren.
 produr
Jobbigt
 DrJW
Hade fått en högre betyg om Bruce Campbell hade huvudrollen, men även här är han badass! Jävla producenter, "Campbell fick inte huvudrollen eftersom han inte var ett välkänt namn". Ja jävlar som om man kände igen Reed Birney, vilka andra jävla filmer hade han gjort innan den här!? Bruce Campbell var åtminstone känd för första Evil Dead! Jävla producenter som tror att dem vet allt!
 gurra-91
Okej, med all respekt till Raimi och Coen ska jag vara lite generös. En svag tvåa på denna sjuka rulle som aldrig mer förtjänar en omtitt.
 Fredrok
Kultrulle! Gillar den, trots en del tvivelaktiga skådespelarprestationer och lite väl mycket slapstick... Brion James och Paul L. Smith är dock klockrena som "skadedjursbekämpare". Älskar råttan på biltaket :P
 schramm
Rami teamar ihop sig med bröderna Coen och Bruce Campbell. Hur kunde det gå så här snett? Ingenting är kul, ingenting fungerar. Bara en enda röra av idéer, som säkert var kul när Coen-bröderna var höga, men här funkar de inte alls. Filmen rekommenderas varmt till självplågare eller till din bäste ovän.
 UFO_lars
Snubbelhumor och pipröster i en fruktansvärd blandning. Ta på dig dina mest ironiska, sarkastiska och farsbenägna glasögon när du ser på denna film. Om du är bakfull, trött och skrattar åt allt som är lättsamt och inte har någon mening är det här filmen för dig. Om inte, håll dig borta!
 tpb
Hail to the King baby. Sjukt var ordet.
 JonteW
Att Raimi är ett stort fan av "The Three Stooges" är inget nytt. Det här var hans chans att skapa en slapstick-Komedi/Thriller/Kriminalare fylld med gags. Tyvärr tog produktionsbolaget över för mycket och tog bort Bruce Campbell från huvudrollen, ändrade i manus och hela föreställningen blev inte alls den film Raimi hade i åtanke. Trots detta finns det klart moment utförd i denna film som är klart Raimi's från början. Dessa moment lyfter den från dålig till (knappt) godkänt.
 Jonas77
Coen är ofta genialiskt bra men ibland riktigt ointressanta och tråkiga, denna filmen är mest av det sistnämnda.
 Mistlake
Urbota fånig komedi helt utan sammanhållning, även om Bruce Campbell är flottigt rolig.
 Gröne_Orm
Tramsigt halvjobb.
 #54
Ren smörja.
 ClintanTheKing
Tramsig och inte heller speciellt rolig.
 ted_the_one
Underhållande liten film där Raimis serietidnings/tecknadfilms estitik kanske får lite väl fritt spelrum.
 Noseman 2005
Kan förstå om den här filmen har en bunt överhängivna fans. Själv tycker jag det blir lite för mycket av allt, även om det börjar falla på plats emot slutet. 5/10
 papabobadiof
kan inte bestämma mig för om jag gillar den här filmen eller ej. Den är ömsom usel, ömsom rätt kul? Döingarna har sjukt festliga ansiktsuttryck hursom.
 Sarakin76
Dårlig og løjlig.
 Sture Stenhög
Inte den mest sammanhängande film man har sett direkt. Lite kändes det som ett gäng som bara tyckte det var kul att göra film och inte brydde sig så mycket om resultatet, men sanningen verkar närmast ha varit den motsatta, att lite väl många brydde sig om resultatet. Filmskapare och studiofolk hade tydligen olika viljor, och det kan nog förklara den här röran. Jag tror dock inte att potentialen var jättehög ändå, filmens serietidningsestetik tilltalar mig trots allt inte nämnvärt. Men visst är det ganska kreativt på sina ställen, och ibland blir det också roligt. Framför allt är det Bruce Campbell som står för skratten. Men jag kan väl bara säga att det här är värt att se ifall man är väldigt nyfiken på Raimis och Coen-brödernas tidiga karriär
Kultförklarad film jag undvikit lite medvetet genom åren. Och att ha missat den helt hade inte varit någon förlust. Gapigt, tramsigt och osammanhängande. Som en blandning mellan en ickerolig "Titta vi flyger"-ripoff och en svensk "slå i dörrar-fars"
Senaste kommentarer
Good Sam (info) 07:48 19/6 (1)
Vice (info) 02:58 19/6 (13)
The Last Witch Hunter (info) 01:44 19/6 (36)
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)