Jaganatha
Medelmåttigt försök att återuppliva den rätt tråkige seriemördaren Michael Myers för en ny omgång meningslösa mord medelst knivar och diverse andra tillhyggen. Tyvärr finns det inget som gör att just den här installationen står ut ur mängden uppföljare i serien, inte ens de många blodiga morden. Hade man velat göra något originellt, hade man ju förstås följt exemplet från Alla helgons blodiga natt 3 och helt och hållet utelämnat den sömngångaraktige Myers och istället kört vidare på Halloween-temat, förslagsvis med inslag av häxeri och liknande. Men det är väl för mycket att hoppas på.
 Zeds2003
Fiaskot växer ju längre in i filmen man kommer..
 Stiggy
Det är en väldigt bra uppföljare till den allra första Alla helgons blodiga natt filmen från 1978 den här är både spännande och skrämmande jag gillar att Jamie lee Curtis är tillbaka som Laurie strode så att hon få sin hämnd till slut. vissa mord är verkligen lite väl att ta i och löjliga och sen att det är många som blir mördade måste vara ungefär 20 st jag tappade bort mig efter 10 st men vem bryr sig den här är bättre en dem andra skit uppföljarna.
 DrJW
Jag hatar verkligen då dem inte namnger deras uppföljare / reboot, det kommer bara att förvirra tittarna som kanske inte har kunskap om vilken film som är vilken! Dem borde ha kallat den här "Halloween Returns" eller "Halloween H4O: 40 år senare" som dem planerade att kalla den här filmen i första hand! Eller Halloween 9, tekniskt sett så är det här den 9:e filmen i franchisen! Och inte bara det, det här är också den andra rebooten / retcon i serien (den första var H2O-filmen). På tal om H2O, den här filmen var faktiskt bättre än H2O. H2O var okej, men den kändes mer som en Scream och Jag vet vad du gjorde förra sommaren-Kevin Williamson 90-tals skräckfilm än klassisk slasher Halloween-film. Den här filmen känns faktiskt som en äkta uppföljare till originalfilmen, både David Gordon Green och Danny McBride gjorde förvånansvärt ett bra jobb på manuset. De är ansträngning i manuset och man kan se att dem är fans av franchisen, speciellt den första filmen. Det var inte bara ikoniskt att se Jamie Lee Curtis igen som Laurie Strode, men också den ursprungliga Michael Myers från den första filmen, Nick Castle! Även om jag gillade den här, så fanns det några brister och dumma moment. Det finns en ny doktor-karaktär, men fy fan vad jag saknar Donald Pleasence och hans karaktär, Dr Loomis! Det finns en unge som en av karaktärerna är barnvakt åt, som jag gillade. Jag tyckte om honom bättre än Tommy Doyle från den första filmen! Inte en perfekt film, men det här är en riktigt bra uppföljare sedan del 2. Jag hade inga höga förväntningar på den här, men överraskande nog så var den här bra.
 the bully
Ett betyg för kärleken.
 EvilNed
Ja! Fyfan vad bra! Riktigt snygg. De har verkligen gottat ner sig i den gamla Halloween-estetiken med Myers i silhouette. Musiken är fantastisk, trogen originalet. Mycket positivt överaskad!
 Djason
Kanske lite väl onödigt rå i vissa scener men ändå en värdig uppföljare. Bäst är musiken som är som en hyllning till 70 talet men ändå med toner från 2000 talet.
 haajen
En riktigt bra slasher som håller ett högt tempo och innehåller flera mycket spännande scener. Myers är genuint läskig igen! Inte en perfekt film men det som är bra överväger lätt och jag satt på helspänn flera gånger, Curtis är superb!
 egoman
Lite spoilervarning här, men hon har tillbringat 40 år med att planera, och planen är att stänga in sig i ett labyrintiskt hus mitt i skogen, släcka alla lampor, och gå på jakt efter Micheal Myers ett rum i taget med en hagelbössa och en ficklampa. Att ha ett helt rum fullt med skyltdockor är tydligen också viktigt. Det är fan svårt att skriva något såhär korkat ens om man försöker.
 Man5on
Det är inte briljant eller överdrivet smart, men det är gjort med kärlek och det är gjort med försmak för estetik och nostalgi. Jag gillar.
 Solidus
HALLOWEEN (2018) är definitivt en sevärd slasher och värdig fortsättning på Carpenters klassiker. Jag kan känna att filmen var en aning för lång, då jag tappade lite intresse i allt mördande hit och dit. Jag kan även känna en sorg över att regissören inte vågade att sätta punkt på den här historien, då det är bekräftat att det kommer en tredje del. Däremot håller jag inte med om att det skulle vara för mycket humor. Den lilla humor som fanns fyllde sin funktion och störde ej. Avslutningsvis vill jag även skriva att det är underbart att få höra nyproducerad filmmusik från mästare Carpenter. Han kan sin synt.
 final_cut
Kan närmast beskrivas som att Rob Zombie nyinspelat H20 för det är i grunden exakt samma film.. Utger sig för att vilja vara den första riktiga uppföljaren till originalet men går igenom i princip alla klyschor som gjorts i uppföljarna sedan 1978.
 myslas
Halloween möter I know what you did last summer och mer än så behövs väl knappast sägas. Det här är inte alls bra, till stora delar är det faktiskt bedrövligt dåligt. Riktigt jäkla dumt och förutsägbart. Det enda som räddar filmen från lägsta betyg är de sista 20 minuterna som ändå är rätt underhållande.
 TheHorrorfan
Rätt så bra. Härliga slasher-scener och bra skådespelare. Slutet gillade jag också. 3,5.
 ToddDowney
Äntligen en riktigt bra uppföljare, gillade speciellt 'tracking shot' scenen i mitten av filmen. I övrigt så kanske den har en hel del klyschor, men på ett bra sätt. Som en homage till slasher filmer från 70-80 talet. Och för en gångs skull så är de inte rädda för att visa hur brutal Michael kan va, för oh boy.. han har aldrig vart såhär brutal!
 Kimchi
Halloween II är en av de mest underskattade slashers. Den är faktiskt en riktigt bra uppföljare. Därför känns denna kassako rätt meningslös. Den är ändå rätt bra emellanåt men mot slutet känns det som de. Tappar greppet. Vissa karaktärer undrar man varför de ens är med i handlingen.
 BarryHero
Riktigt bra slasher och Halloween-film. Snuddar fyran och Michael Myers är brutalare än på länge. Märks att filmen är gjord av Halloween-entusiaster och den är gjord med mycket kärlek. Hoppas nästan på en uppföljare med samma produktionsteam.
 amam
Väldigt välgjord, bra kills. Märks att de som gjort den är fans av filmserien och att de närmat sig den med en hel del respekt.
 Hengman
När till och med barnen i salongen gäspar sömnigt, så vet man att det är en riktigt skitfilm. Seg och dum rakt igenom, och helt utan spänning, vettig handling eller något annat som kan göra en film värd att se. Lider av precis samma problem som den slöa nyinspelningen av Det - en massa likartade scener staplas på varandra, och ingen vuxen person blir underhållen.
 Stan
Positivt överraskad. Rasande tempo, stämningsfull och många bra skådespelare. Original Michael Myers är tillbaka och likaså musiken. En skön twist bjuds det på och massor av gore, inte illa 2018. Enda nackdelen att det är inte många scener utan Michael och det är ofta från hans perspektiv vilket tar bort en del av spänningen. Styrkan i originalet var att man letade efter Myers i varenda hörn i varenda scen. Också både en nackdel och fördel är att kill counten är skyhög på ett absurt sätt.
 norenorama
Mest korkade slut som ja sett på länge.
 PeterTheW
Snyggare än vanligt, bra skådisar, men... i övrigt? Dumt och inte så jäkla intressant, as usual. Svag trea.
 DiMMU BoRGiR
... ? Lösryckt handling utan finess, nerv eller närvaro. Rob Zombies filmer var knappast perfekta, men de innehöll fruktan, brutalitet och känslan av förlust. Den här filmen tillförde absolut ingenting i den seglivade historien om Michael Myers, trots Jamie Lee Curtis medverkan.
 Supernaut
En helt okej genomsnittlig skräckis, svag trea. Inget direkt minnesvärt, men gör några kul saker med final girl-tropen.
 Benisakura
Uppfriskande med en skräckfilm som inte innehåller så mycket snubblande och dumma beslut.
 Engravadlax
Noll samspel, varje replik låter falsk, som om man har valt att köra på varje första tagning på alla medverkandes sämsta dag.
Det här är helt klart en av de bästa uppföljarna i serien! Laurie är mycket tuffare än vanligt samtidigt som Michael är mycket brutalare och det funkar faktiskt. Denna film innehåller relativt mycket gore jämfört med de föregående delarna men det anser åtminstone jag bara vara en fördel. Sen att filmen dessutom lyckas bli lite rolig emellanåt också är ett plus i kanten. Tycker dock det är bra att man inte anlitade någon ny skådis att gestalta Dr. Loomis för det kan ingen annan än Donald Pleasance göra. Denna film tänker jag absolut se fler gånger!
 larsen1976
Riktigt bra.. tyvärr är jag grymt besviken på att man helt ignorerar den storyline som finns i alla filmer efter ettan. Här har man istället utgått från att Mike har suttit inlåst i 40 år och att Lori Strode har varit galen sen dess... FAIL! Men annars KANON :D
 gustaw
En bra film : mycket våld och blood som man förväntar sig av genren!
 best_jeppe
Gillade denna skarpt och är överlägset bättre än originalet som jag nyligen såg om. Angående originalet så även om man tar hänsyn till tiden den gjordes i och så vidare så är den ändå ganska dålig. The Thing som Carpenter gjorde några år senare håller fortfarande idag exempelvis. Återigen till denna film, väldigt spännande och med karaktärer som är ovanligt "smarta" för att vara i en sån här typ av film. Kändes väldigt uppfriskande. Stabil 4a.
 Hanness
Pinsamt..
 Qhorinhalfhand
Nej tack
 idd
En av de sämre..
 WillyV
Inte så illa alls. Svag trea. Tät.
 dudson
Fan helt godkännd då orginalet är satans överskattat" & alla uppföljare genom -åren har haft brister så var denna klart postiv såhära 40år senare.
Har sett alla Halloween-filmerna x antal gånger och gillar franchisen generellt. Det här var en bra och värdig uppföljare där det märks att det lagts mycket kärlek på att återvända till rötterna och att skapa en bra skräckis - och då främst en genuin slasher. I sin parallella tidsaxel funkar detta mycket bra, men visst är det synd att de ignorerat den i mitt tycke mycket underskattade Halloween 2. Michael Meyers är fortfarande en av de stora, de visar de här.
 martin eden
Wow! Imponerande uppföljare till originalet som hoppar över alla andra, tidigare uppföljare och skapar en alternativ tidslinje. Av de jag sett tycker jag nog att denna fungerar bäst. Mycket plockas dock från del 2 med Michael Myers perspektiv vid några mord, vilket jag tycker förstör lite, även om scenerna i sig själva är välutförda så underminerar de mystiken av honom. Snudd på 4:a! 3+/4-
Det här var ju faktiskt rent av riktigt dåligt. Det är sällan jag blir så förvånad över att den har fått såpass gott omdöme som den fått, den är ju så ofantligt korkad även för att vara skräckfilm. Jamie Lee Curtis paranoia och plan är ju helt obeskrivligt osammanhängande korkad. Filmen lyckas aldrig skapa någon ordentlig känsla och vändningar och blaha är bara blörgh. Ett par korta stunder av viss nerv finns det, och ett par korta stunder av trevlig jargong, men mest bara jättedåligt...
 Sovande_mannen
Den här filmen går att förklara med fyra bokstäver. SKIT. Man räknar ut allt som händer innan det har hänt. Hur många Halloween filmer ska dom göra? Det är samma vissa i alla filmer.
Senaste kommentarer
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Under pyramiden (info) 13:04 18/8 (5)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)
Skräck i sol (info) 11:57 18/8 (15)
Funky Monks (info) 11:16 18/8 (3)
Musikfilmen (info) 09:34 18/8 (2)
Certain Women (info) 09:34 18/8 (7)
Ladykillers (info) 07:27 18/8 (137)
Carmen Jones (info) 07:24 18/8 (6)
Flaskpost från P (info) 06:41 18/8 (14)
Iron Sky (info) 05:22 18/8 (286)
Knight of Cups (info) 04:38 18/8 (18)
The Red Pill (info) 04:08 18/8 (7)
Ma (info) 01:22 18/8 (5)
House of Secrets (info) 01:22 18/8 (2)
Vi som älskade varann så mycket (info) 01:13 18/8 (100)
A Star Is Born (info) 23:27 17/8 (65)
Faces, Places (info) 22:41 17/8 (9)
Godzilla: Monster Planet  (info) 21:18 17/8 (2)
Secret Obsession (info) 21:09 17/8 (9)
Den skyldige (info) 21:06 17/8 (13)
Farväl min konkubin (info) 20:01 17/8 (49)
Flykten från DDR (info) 19:49 17/8 (2)
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)