Man5on
Jag har lite liknande bekymmer med denna rulle som med Adam McKay's förra, dvs jag må älska alla roliga cameos, de tvära stilistiska kasten och den påhittiga approachen...men under allt det där finns bara en fruktansvärt ointressant historia. Förra gången var det bostadslån, den här gången en vice president. Jag ser fram emot dagen då Adam McKay väljer en betydligt intressantare grundstory att väva sitt annars fräscha filmskapande runtikring!
 Jaganatha
En sympatisk film om en extremt osympatisk man, som ju aldrig borde ha fått chansen att erövra den maktposition han fick. Den poängen driver Adam McKay hem med emfas, för detta är ju så klart en partsinlaga från motståndarsidan. Men jag blir underhållen samtidigt som jag känner igen de flesta av påståendena om Cheney från mediarapporteringen under hans tid som George W Bushs "vicepresident". Speciellt intressant är talet som Colin Powell höll inför FN:s säkerhetsråd och dess koppling till grundaren av Islamiska staten, yrkeskriminelle Abu Musab az-Zarqawi. Christian Bale gör huvudrollen bra, men ännu bättre är kanske Steve Carell som Donald Rumsfeld, en annan extremt osympatisk figur i det amerikanska politiska spelet.
 ViolaIngeborg
Riktig samtids-ångest-film! Mådde verkligen dåligt av att se den. Brutal och lite knäpp.
 myslas
Det här var inget vidare. Mest rörigt och fånigt, ett jäkla hoppande hela tiden. Säger ingenting som inte redan sagts om de här sakerna om och om igen och ärligt talat så är inte ens skådespeleriet särskilt imponerande. Christan Bale har fått massa bra kritik och en Golden Globe för sitt porträtt av Cheney men egentligen går han mest omkring och grymtar. Att han är porträttlik är ju make up-avdelningens förtjänst (precis samma sak som med Gary Oldman i Darkest Hour), ge dem priserna istället.
 DYV
Hade förhoppningar på denna film, men blev besviken, även om den har bättre stunder. Adam McKay försök att göra något humoristiskt och lättillgängligt av något väldigt allvarligt blir en hårt och platt fall. Lite intressant dock att en se hur "medelmåtta" tar sig så långt som till Vita Huset genom att lära sig maktspelet, på ett något krokigt sätt. Däremot alla random inklippa sekvenser och extremt genreöverskridande tilltag gör att det bitvis känns som ett väldigt påkostat kårspex. Fingertopskänsla är verkligen helt frånvarande, istället arbetas det med någon slags bazooka som gör att det bitvis blir så grovhugget and övertydligt att det ibland gränsar mot buskis. Vill nog påstå att Amy Adams gör en mer minnesvärd insats än Christian Bale.
 karlmats
Väldigt svårbedömt, McKay gör en repris av The Big Short och slänger in oortodox klippning, bryter mot fjärde väggen, blandar humor med allvar och det är i slutändan svårt att riktigt veta vad det är han vill åstadkomma med detta. Bales förvandling är makalös, om det är det svårt att säga så mycket. Filmen verkar faktacheckad till max för att slippa de oundvikliga stämningarna som annars skulle komma som ett brev på posten. Filmen är också stundtals väldigt underhållande, det är trots allt en dramakomedi som McKay har gjort men jag undrar lite om det ändå var rätt fokus när man vill porträttera en man och en värld som är så pass seriös. Det känns lite som att det är en presentation av en wikipedia-artikel mer än en inblick i en komplex människas världsbild. Varför gjorde Cheney allt detta? Om det får vi väl egentligen inget svar alls och när jag funderar på vilket håll bilan ska falla får väl besvikelsen över det överväga det underhållningsvärde som filmen ändå hade. Det är en film helt i dagens tidsanda, det ska vara lite hippt, lite coolt, inte ifrågasättas så mycket utan bara vara lite härligt. Sam Rockwell är dock just härlig som W, en av mina absoluta favoritskådisar. Det stannar på en stark 2a då likheterna med, och bristerna i jämförelse med, The Big Short blir oundvikliga.
 PeterTheW
Det skiner till emellanåt, men blir sällan roligare än att se Bale i en riktigt skön tolkning.
 Ful_fisk
Jodå, det här gick hem, betydligt bättre än The Big Short, dessutom. Bale är suverän som denna otäcka figur, och storyn visar sig minst lika fascinerande som den om Bush själv i Oliver Stones W. Obehaglig historia, men också mycket underhållande. McKay är fortfarande inte riktigt den mästerregissör han nog försöker bli, detta är fortfarande inte superproffsig regi, men han har tamigfan ambition att vara innovativ och påhittig, och den räcker långt. Det ska bli spännande att se vad han hittar på härnäst.
 dimension7
Ojämn. Christian Bale gör en otrolig rolltolkning, manuset är bitvis briljant och saker som smink och foto håller högsta klass. Dock är dess propagandistiska, anti-amerikanska Michael Moore-tjat minst lika vulgärt och tröttsamt som de fenomen den söker kritisera.
 Benisakura
Lättsmält.
Senaste kommentarer
Triple Frontier (info) 03:48 24/4 (11)
Glass (info) 03:45 24/4 (22)
Johnny English Strikes Again (info) 03:44 24/4 (16)
Hard Candy (info) 02:49 24/4 (532)
Alien Warfare  (info) 01:28 24/4 (1)
Lifepod (info) 00:59 24/4 (10)
Slithis (info) 00:50 24/4 (1)
U.S. Marshals (info) 00:47 24/4 (177)
Katie Says Goodbye (info) 00:11 24/4 (3)
Ocean's Eight (info) 23:47 23/4 (32)
Storstadens marodörer (info) 23:40 23/4 (3)
The Highwaymen (info) 23:31 23/4 (7)
Min mans hemliga dubbelliv (info) 23:28 23/4 (6)
Thelma (info) 23:11 23/4 (19)
Konspirationen (info) 23:07 23/4 (79)
Den vackre Antonio (info) 22:50 23/4 (1)
Den skyldige (info) 22:18 23/4 (11)
Inherent Vice (info) 22:12 23/4 (98)
Priest (info) 22:05 23/4 (185)
Someone Great (info) 21:45 23/4 (1)
Två dagar, en natt (info) 20:30 23/4 (50)
Jurtjyrkogården (info) 20:00 23/4 (10)
Grace of Monaco (info) 19:49 23/4 (33)
Message from the King (info) 18:46 23/4 (8)
Kyss henne! (info) 17:18 23/4 (9)
Game of Death II (info) 16:58 23/4 (43)
The Perfect Date (info) 15:51 23/4 (1)
Dumpad (info) 15:50 23/4 (372)
The Tower (info) 15:48 23/4 (12)
Uppenbarelsen (info) 15:34 23/4 (2)
Holy Smoke (info) 15:27 23/4 (83)
Operation Ragnarök (info) 13:14 23/4 (4)
Mother of Tears (info) 12:27 23/4 (52)
The Foreigner (info) 12:19 23/4 (21)
Night's Tightrope (info) 11:40 23/4 (1)
Hans hustrus brott (info) 11:02 23/4 (6)
Sameblod (info) 10:59 23/4 (56)
Nudisten (info) 10:58 23/4 (28)
Lords of Chaos (info) 10:58 23/4 (11)
Escape Room (info) 10:55 23/4 (9)
Shazam! (info) 10:54 23/4 (9)
Helan & Halvan (info) 10:45 23/4 (12)
Unicorn Store (info) 10:41 23/4 (2)
The Secret Lives of Dentists (info) 10:39 23/4 (23)
Sången om vägen (info) 09:19 23/4 (44)
(500) Days of Summer (info) 03:08 23/4 (420)
Lída Baarová (info) 01:12 23/4 (3)
Alpha (info) 00:02 23/4 (8)
Event Horizon (info) 23:52 22/4 (382)
Ant-Man and the Wasp (info) 23:37 22/4 (42)