Jaganatha
Fantastiskt bra film av Damien Chazelle om Neil Armstrong och den historiska månlandningen 1969. Realismen imponerar verkligen i scenerna som visar raketuppskjutningar och andra komplicerade skeden. Linus Sandgrens kameraarbete är formidabelt, men filmen sviker inte på något enda område. Att den korkade amerikanska nationalisthögern inte förstår att uppskatta en välgjord film om sanna nationella hjältar, när det väl görs en sådan, säger allt om den politiska situationen i USA.
 haajen
Välgjort och emellanåt väldigt spännande trots att en vet hur det ska gå. Känner dock inte ngt större engagemang gällande Armstrongs familjeliv och då detta upptar en rätt stor del av filmen blir en aldrig helt uppslukad. Finns dessutom bättre filmer som berättar i princip samma story.
 JD
Den nedtonat "realistiska" och fragmentariska, nästan semidokumentära berättarstilen fungerar väldigt bra för historien om Apolloprojektet, som i sig är tillräckligt spännande och dramatisk. Foto, klippning och ljudarbete är lysande. För historien om Neil och hans familj fungerar det dock mindre bra. Man kommer aldrig nära de människor det handlar om och som man ändå förväntas engagera sig i. I filmens sista scen, mellan Neil Armstrong och hans hustru Janet, är det som att man måste påminna sig om att "ja just det, det handlar om deras relation också".
 Man5on
Vackert så det förslår men man kommer aldrig nära Neil Armstrong, han är uppe i det blå så att säga. Kanske att det hade varit en bättre idé att följa upp hans år efter månlandningen också. Men ja, värt entrépengen bara för cinematografin och rymdskildringen som är klockren.
 Nalleman
Eftersom filmen hyllas av de flestar det väl mig det är fel på men jag börjar bli väldigt trött på den här typen av filmer. Väldigt amerikansk men visst det är ingen dålig film.
 Matilda14
Inget fan av den fragmentariska berättarstilen. Blir väldigt "hackigt" utan något vidare djupare sympati för karaktärerna. Filmen kändes samtidigt väldigt utdragen, med många lååånga rymdscener som gjorde att jag slumrade till. Har inget dåligt att säga om skådespelarinsatserna, de känns absolut trovärdiga men som förmodligen blivit bättre med ett manus med lite mer utrymme för karaktärernas personliga resor.
 dr_Robert
Visst är det snyggt. Genom att Chazelle litar på åskådaren kan han vidare berätta genom bild, vilket gör att man slipper tröttande berättarröst/dialog. Men liksom actionfilmen har sina oändliga biljakter ar rymdfilmer som denna långa sekvenser av skakande runt i rymdkapslar, men fastän jag har en lätt släng av klaustrofobi kan jag inte uppbåda nån förhöjd puls under dessa. Det blir faktiskt riktigt tråkigt bitvis. Jag önskar att ´Chazelle vågat fokusera mer på personerna och mindre på biografins one damned event after another.
 jack_jack_jack
Jag gillade den. Fotot, musiken och även många bra karaktärsskildringar med både allvar och humor. Men på något sätt så lyfte den aldrig så till den grad att den fick mig att känna någonting djupare. Inga rysningar, inga "wow" och inga tillfällen då hjärtat satt i halsgropen.
 myslas
De absolut bästa delarna i den här filmen är när man filmar inifrån rymdfärjorna i de mest dramatiska ögonblicken, då höjs pulsen en del. Ja, och så Claire Foy förstås, hon är som vanligt skitbra men får en lite för undanskymd roll kan jag tycka. I övrigt, tja, den överraskar ju inte direkt. Det är snyggt och bra rent generellt men om det här ska föreställa en Oscar-favorit så kan man inte påstå att det varit något imponerande filmår. Se gärna filmen, den är bra men når inte upp till samma klass som Apollo 13, dokumentären For all mankind eller tv-serien From the earth to the moon för att ta några exempel.
 pungsnigel
De är ju inte en dålig film, men skulle inte heller rekommendera någon att se den. Den saknar totalt handling. Dock bra spelad och fint foto.
 Benisakura
Pendlar mellan en trea och en fyra men landar tillslut på det högre betyget då jag tycker den griper tag tillräckligt mycket och är nog intressant för att förtjäna en fyra.
 Smoking Bianco
På sistone har jag intresserat mig mycket för film som historiska dokument. Dualiteten att tvingas till ett sanningstroget dokument men som samtidigt kan stå på egna ben i underhållningsvärde är en enorm utmaning. Det är dock en konstform som filmen ska kunna hantera. Chazelle balanserar den akten med integritet i denna film.
 Ful_fisk
Ärligt talat, nä. Hela biten med familjen kändes underutvecklad och tillförde ingenting, fotot var ett rejäl kliv nedåt från ursnygga La La Land och var faktiskt ganska tråkigt. De närgångna scenerna inne i kapslarna var det enda som brände till, och då kunde det bli riktigt bra. Men alla scener som centrerade kring karaktärer, skådespeleri och dialog (alltså typ 90%-95% av filmen) kändes mest... Inte direkt dåligt, men jag har sett det förut och så mycket bättre. I slutändan en rätt medelmåttig film, faktiskt, vilket gör mig besviken då Chazelles två första filmer var riktigt härliga. Vill man se en film om verkliga astronauters äventyr i rymden är Rätta virket och Apollo 13 fortfarande att föredra.
 norenorama
Magiskt att man kan göra något så coolt så jävla oinspirerande, Ryan Gosling får astronaut jobbet att kännas som att någons farsa kommer o pratar på skolan om sitt jobb som byrokrat eller liknande. Eftersom att han i denna filmen verkar lika uppspelt som en död snigel så blir man ju själv inte så sjukt pepp direkt.. När fan, kolla på The right stuff/ apollo 13 i stället, eller tom space cowboys, eller varför inte gå och diska eller damsug huset, vad fan som helst är bättre än denna deppiga icke hyp rymd skiten.
 Engravadlax
Ännu en biopic, ännu en (med fiktion jämförelsevis alldaglig) historia man på förhand vet hur den slutar. Det är välproducerat, och inte Goslings sämsta roll--dock är han som vanligt ganska så intetsägande--men eftersom man måste förhålla sig till diskbänksverkligheten så blir det också bara diskbänksrealism. 5/10.
 Bomkia
Foto, musik, scenografi är fantastisk. Gosling känns seg och dämpad, men så kanske Armstrong var, vad vet jag. Claire Foy är fantastisk. Fanns en sekvens när de håller på att landar på månen där allt bara kommer ihop på helt rätt sätt, magiskt. 4a.
 Björkman
Bra merparten av filmen, men tappar totalt sista partiet när det är dags för själva månlandningen från start och framåt. Tempot dessförinnan går att diskutera, det kunde varit snabbare, men det var i alla fall helt acceptabelt. Det sista partiet har man avverkat alla typer av nerv redan innan och vi vet ju alla hur månresan går så då hade man behövt väva in betydligt mer saker än vad som blev fallet (exempelvis nån avslutande intervju med den riktige Armstrong hade kunnat ge ytterligare tyngd). Bristen på tempo och spänning i slutet leder till att man rent krasst blir lite uttråkad. Skådespelarmässigt går det inte att klaga, speciellt Gosling, Foy och Clarke är bra i sina respektive roller. I övrigt är filmen rätt snygg. Mest plus för de klaustrofobiska känslor och nerver man lyckas förmedla i tidigare rymdfärder som leder upp till själva månresan. Sammantaget en stabil trea.
 PeterTheW
Den var ju så sjukligt snygg att beskåda, samt underbar musik. En svag fyra blir det dock då tempot var väl segt och utdraget. Familjebitarna störde mest tempot.
 Astrojacob
Oväntat tung och psykologisk men snyggt foto o skön musik ger en knapp Fyra. Saknar helt spetskvalitet.
 JohnnyBoy
Snoozefest. Filmen lämnar inte det minsta avtryck i en. Underkänt av Chazelle.
 Manko
Det är ett rätt plågsamt tittande. Filmen lider av en överväldigande melankoli som verkligen suger all glädje från den här fantastiska historien. Det är möjligt att Armstrong inte var den gladaste personen i världen, men kom igen. Det handlar om månlandningen. Det är som upplagt att bli en spännande, gripande och inspirerande film. Istället får vi en tjurig Gosling i närbild i två timmar.
 ekback
Riktigt snygg, många intressanta och verklighetstrogna detaljer (men även ett gäng mer långsökta), mycket bra ljud och passande musik, bra skådisar som spelar riktigt bra! Dock blir det lite segt stundtals samt att det går lite väl fort på slutet istället (känns som man hade kunnat göra mer där). I det stora hela en mycket bra film som ger en mycket mer träffande och representativ bild av Armstrong och hans bekanta, jämfört med vad man normalt ser ifrån press och kortare dokumentärer.
Senaste kommentarer
The Foreign Duck, the Native Duck and God (info) 02:46 22/2 (5)
The Appearance (info) 01:51 22/2 (1)
Den tyske läkaren (info) 01:16 22/2 (5)
Battle Angel (info) 00:27 22/2 (72)
Svarta handsken (info) 00:26 22/2 (6)
Alien Expedition (info) 23:52 21/2 (1)
The Base II (info) 23:27 21/2 (7)
7 äventyr (info) 23:23 21/2 (3)
Dead Presidents (info) 22:55 21/2 (59)
Free Solo (info) 22:53 21/2 (8)
Molly (info) 22:19 21/2 (5)
Lifechanger (info) 22:02 21/2 (1)
Creep (info) 21:55 21/2 (196)
Bird Box (info) 21:45 21/2 (48)
Zatoichi 7: The Sword of Zatoichi (info) 20:55 21/2 (11)
RBG (info) 18:59 21/2 (6)
Lustgården (info) 17:45 21/2 (14)
Mary Queen of Scots (info) 17:23 21/2 (7)
Morrhår och ärtor (info) 17:16 21/2 (136)
Batman Begins (info) 17:08 21/2 (1500)
Sophies val (info) 16:48 21/2 (54)
Vågen (info) 16:42 21/2 (43)
Bergmans hushållerska (info) 14:00 21/2 (22)
Beck - Utan uppsåt (info) 12:46 21/2 (19)
127 timmar (info) 12:46 21/2 (407)
Telefonmysteriet (info) 12:45 21/2 (1)
Putins vittnen (info) 11:11 21/2 (1)
Ricochet (info) 10:50 21/2 (43)
Shoplifters (info) 09:58 21/2 (13)
Offret (info) 08:30 21/2 (159)
Your Name (info) 08:12 21/2 (24)
Wind River (info) 03:55 21/2 (51)
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)