TheHorrorfan
Väldigt bra film. Långt över förväntan. 4:an är välförtjänad.
 PeterTheW
Bättre än The Happening, helt klart. Men mer tid och tanke hade detta kunnat bli ett riktigt mästerverk.
 Jakean
Riktigt bra film, spännande hela tiden!
 Jaganatha
Förutom att detta för tankarna till Shyamalans The Happening, fungerar det ändå någorlunda som övernaturlig skräckfilm. Sandra Bullock är bra i huvudrollen, medan John Malkovich kanske är lite för mycket av sitt vanliga jag för filmens bästa. Men Netflix står numera för medelmåttig kvalitet i sin egen produktion.
 Scrapop
Riktigt bra, men det är något som fattas för att Bird box ska få den där tyngden. Man behöver inte alltid få alla svar i en film men här kände jag att det skulle vara positivt om man lyckades knyta ihop allt på ett bättre sätt.
 HerrNenne
Riktigt bra faktiskt. Det är så här tex zombiefilmer borde kännas, med riktig krypande känsla och instängdhet. Svag sekvens med crescendot i huset som inte säljts in i filmen tidigare men annars är det här en grymt solid film.
 Christofer
Oväntad pärla! Välspelat och med fin regi samt ett manus som inte slirade ner i något av de träsk som det är så lätt att hamna i när man rör sig i denna genre och tema.
 Dankku
Gäsp.
 karlmats
Jag gillar postapokalyps och jag är positivt inställd till Sandra Bullock, John Malkovich och Susanne Bier. Här trodde man ju att en Netflix Original faktiskt skulle kunna leverera ordentligt då jag mest sett positiva omdömen på förhand. Stundtals är det också väldigt spännande och jag gillar hur man låter en gravid kvinna stå i händelsernas centrum för en gång skull, det hör inte till vanligheterna. På samma gång som det är välgjort och välregisserat så kan jag inte riktigt släppa att hela den här världen känns som en skrivbordsprodukt. Jag behöver inte nödvändigtvis få förklarat för mig varför något händer eller på vilket sätt det händer, men jag har extremt svårt att köpa problemets natur här. Många delar känns som att de är skrivna för att det ska passa de scener man vill spela in och att ingen brytt sig om att fundera igenom om de bidrar till att bygga upp den värld man vill visa upp. Med det så stannar det också på en 2a.
 zallaxx
Unik film som är riktigt bra.
 best_jeppe
Även om filmen använder många tropes så är den välregisserad och välspelad och jag fann den intensiv som attans. Att jag är förälder till barn i samma åldrar som barnen i filmen (ingen spoiler) gjorde nog att den kröp under skinnet lite djupare än annars. Jag gillade den skarpt. Stabil 4a.
 Hengman
Nånstans mittemellan intensiv spänning och en lång gäspning. Slutet sänker filmen ganska kraftigt. Och överlag når den inte alls samma nivå som t ex The Road och andra kända apokalypsfilmer.
 BarryHero
Sandra Bullock imponerar i denna postapokalyptiska film som dock ar langt ifran bast i genren. Som bast i borjan innan den nastan blir lite seg andra halvan. Hade garna sett mer av den apokalyptiska varlden, men det blir ju krangligt nar karaktarerna inte kan se sig omkring. En hel del bra scener dock, t ex nar de ska till livsmedelsbutiken. Kanns anda som en lite langsokt variant av en zombiefilm.
 amam
Jag vet inte riktigt. Det är ju bara en vanligt apokalypsfilm fast en där man får se jättelite av själva undergången eller av världen efter. Lite trött också på att folk med mentala sjukdomar igen får spela bovarna. (Och gud vad Sandra Bullock är opererad/botoxad)
 Redheaded
Nja, svag trea. Ganska spännande, men slutet drar ner betyget för mig.
Tycker den börjar ganska bra och trots att det känns krystat hur dom kommer på hur allting funkar så är det stämningsfullt och Bullock är bra i huvudrollen vilket hjälper mycket. Filmen väcker också en hel del nyfikenhet, men det lämnas antingen oförklarat eller blir otillfredsställande förklarat. Spänningen är bitvis ganska snygg men funkar inte riktigt för mig eftersom reglerna för monstrena är så tydliga. Slät tvåa, helt okej kvällsunderhållning. Som dock inte alls behöver vara 2 timmar utan hade klarat sig minst lika bra på 90 minuter vilket drar ner det lite.
 ASSFACE
Växlar mellan bra film och sjukt b-ig film. Visst skådespeleri lämnar mycket att önska och vissa repliker usch.
Nja, filmen är ojämn ibland väldigt bra och ibland väldigt seg. Dessutom får man veta för lite om de där otäcka rackarna. Vad var det som var så vackert att se och vad fick de flesta att begå självmord. Är det något jag missade?
 August Dellert
En ganska ojämn men mycket spännande film med starka H.P. Lovecraft-vibbar. Bullock spelar bra, dem andra mindre så. Kunde varit bättre men helt klart sevärd imo. Stark 3:a!
 Benisakura
Svag trea, kändes seg långa perioder.
 bjornnyquist
Rätt bra, men ganska lik många andra filmer i genren som jag emellertid är lite svag för. Rai: Som jag förstod det, tog de "goda" människorna självmord när de såg den onda kraften eller vad man ska kalla det, medan kriminella och eventuellt psykiskt sjuka blev frälsta istället. Lite banalt...
 Maggan04
Kan inte bestämma mig för stark 2a eller svag 3a. Spännande och bra Sandra Bullock. Man måste inte få svar på allt. Men slutet... seriöst?!? Känns inte genomtänkt.
 Olof_Gronlund
Stereotypisk katastroffilm som liknar ett avsnitt av Walking Dead. Man behöver faktiskt ingen dialog i denna filmen, hade fungerat lika bra som stumfilm. Fantastisk film att ha på i bakgrunden om man inte ska titta på tvn.
 nyo267n
Välspelad och snygg men inte det minsta läskig eller obehaglig, tyvärr.
 Makta
Ok film men blev lite seg i slutet.
 Körsbär
Jag gillade vad jag såg, jag kände spänning filmen igenom. Blir en fyra för mig :)
 drl0g
Filmen öppnar med Sandra Bullock när hon är nära slutet av storyn. Detta tar bort det mesta av spänningen, spoilar halva filmen och sänker mitt betyg från 3 till 2.
 Jompalompier
Vilken smörja, en svag tvåa från mitt håll. Fattar verkligen inte vad all hype kommer ifrån.
 Supernaut
Saknar i princip utvecklign hos huvudpersonen och inte någon dramatisk kurva att tala om. Kändes mest som en hög scener efter varandra med styltig teater-dialog. Gick att se klart, men inget värt en omväg för att se direkt.
 Solidus
Det känns som att någon tog en titt på A QUIET PLACE och tänkt att man vill göra en liknande film och vips så fick vi BIRD BOX, en film som inte är riktigt genomtänkt men som ändå lyckas behålla mitt intresse. Bullock visar att hon har mognat som skådespelare och kan mer än den söta rom-com tjejen. Betyg: 3.
 Djason
Bortser man från att filmen börjar med en spoiler är filmen hyfsat nyskapande. Sen får man väl det med en nypa salt att Sandra Bullock spelar gravid som 55 åring. I vilket fall är det en bra film.
 Sir_Lord
Den är väl lite spännande på sina håll. Men känns som man redan vet vad som kommer att hända hela tiden.
 Asmorod
Meh.
 Robkiller
Helt meningslöst. Värdelös, ologisk handling och ingenting som gör det här intressant överhuvudtaget.. Skådespelarna är väl hyfsade dock.
 stgurgel
Ganska spännande. En och annan dumhet.
 Roswall
Dras inte i tillräckligt för att bry mig om karaktärerna. Finns en del intressanta grepp, men också mycket förutsägbarhet.
 vonadel
Oj, vilken hype det blivit med denna. Och det kan jag på sätt och vis förstå. Gillade den. Intressant idé och story. Höll intresset vid liv hela tiden. Välspelat. Välgjord. Mitt sällskap sabbade det lite genom att ha en negativ inställning redan från början. 7/10
 Necross
Snygg och välberättad. Bra att man inte visar för mycket, att man får hållas i det okända. Slutet drar ned från 4:a.
 dafreakish
Bier ger sig in i skräckgenren. Hur ska det då gå? Klart över förväntan är min slutsats. En tät och snyggt berättad historia som på nästan alla sätt är underskattad. Det här är en berättelse som gynnas av att Bier inte gjort skräck förut. Fokus ligger på psykologin och det faktum att man lämnas ovetande om vad exakt man jagas av är bara ett plus. En stabil fyra blir extra stabil av Bullocks makalösa insats.
 ekneB
Lever ju inte upp till hypen direkt, men det är ändå ytterligare en stabil film in i Netflix arkiv. Bara jag som fick The Happening vibbar? Stabil 3a
 Mase
 tvamvarg
Bier goes Hollywood - and everybody loses
 mammene
Det blir lätt lite för mycket spänning för mig och det slog in här, men jag fullföljde. Sandra Bullock brukar jag gilla och även här och John Malkovich passade bra i sin roll. Ibland kanske det drog iväg lite utan att landa i vad som hände, men i slutändan blev det ändå en aha upplevelse och kanske hade man kunnat förlänga den lite. Kunde nog inte känna Biers anda över detta, men även hon måste få prova något annat. 2+
 Sture Stenhög
Det här var då bra trött. Scenariot känns framdraget ur röven, och det mesta som händer är precis vad man förväntar sig ska hända i sådana här filmer. Det är inte inkompetent, men förutom någon enstaka sekvens är allt väldigt fantasilöst. Men jag kan alltid se lite postapokalyps, och det är alltid lite kul att se John Malkovich svina runt, även om han gör det på rutin. Jag hade dock hoppats på att Bier skulle kunna sin prägel på det här lite mer, men det känns som ett rent beställningsjobb
 kryttan
Bra och spännande, välgjort!
 Sovande_mannen
Bara märklig
 Zipper
Solid spänning, Sandra Bullock funkar förvånansvärt bra. Men man hoppas ju alltid på mer när det kommer till Susanne Bier.
 Starlette
Njae
 myslas
Helt ok men bitvis dumt och filmen är alldeles för lång.
 jezebel
Det går inte att bära spänning bara genom att huvudrollsinnehavaren agerar i panik filmen igenom. Ingen höjdare.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 19/8 (9)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)