pungsnigel
Sämre än 1an men såg denna i 4DX vilket höjer betyget.
 Jaganatha
Svag uppföljare till halvknackigt original. Tråkig Stefan Fiskmås-action som säkert vägrar dö och således återvänder i en ännu sämre Equalizer 3.
 ravon
En timme och 50 minuter uppbyggnad till det man tror hela filmen ska handla om.
 mindcooler
Inte lika stark som ettan, men fortfarande tidvis spännande.
 Adoniram
Är ju svag för Denzel Washington och tvåan har kvar en del av stämningen från ettan men känns mer standardmässig. Man inser snabbt vad det hela kommer att mynna ut i vilket bekräftas. Lyckas med möda kämpa sig till en trea.
 LiqWid
Första 3/4 av filmen byggdes upp riktigt intressant. Sen föll det rejält platt tyvärr. Kunde vart en god fyra detta.
 deswhip
Jag älskar verkligen Denzel Washington! Men tyvärr är filmen bara en actionrökare i mängden. Man har inte alls tagit tillvara på Denzel's kvalitéer, vilket gör mig väldigt irriterad faktiskt. Filmmakarna har perfekta förutsättningar i form av genre och huvudskådis, ändå blir det bara mellanmjölk av alltihopa.
 DIProgan
Upplösningen är väldigt blek och ointressant. Uppbyggnaden är ok men vad gör det när allt bara blir tråkig action.
 PeterTheW
Helt okej, mest tack vare DW dock. Möjligen lite roligare än ettan, om än inte bättre för den sakens skull.
 Tobbiee
Kunde blivit så mycket bättre. En 3'a endast pga Washington!
 Wolger
Inte lika bra som ettan... Men den är godkänd som action rulle. Lite för cliche... Synd på en så bra etta att de gjorde tvåan så förutsägbar.
 ekback
Helt ok actionfilm överlag men en jäkla massa dumheter mot slutet drar ned betyget...
 Hypostas2
Vad händer mannen? Det börjar ju ganska intressant med tågscenen och sedan Denzel i rollen som en lokal superhjälte som vill hjälpa trasiga, utsatta och ensamma människor. Sedan drar det plötsligt in en orkan och allt ballar ur i någon slags Michael Bay-action. Jag förstod inte ens vad som hände där på slutet... Denzels första och förhoppningsvis sista uppföljare i karriären...
 Hakvin
Tangerar betyg 1 men klarar sig tack vare Denzel Washington som alltid är underhållande att titta på även om till och med han framstår som rentav dålig emellanåt pga katastrofala dialogfrekvenser. Se hellre första Die Hard igen än denna.
 Hakvin
Tangerar betyg 1 men klarar sig tack vare Denzel Washington som alltid är underhållande att titta på även om till och med han framstår som rentav dålig emellanåt pga katastrofalt skrivna dialogfrekvenser. Se hellre första Die Hard igen än denna.
Börjar rätt bra, om än lite segt. Känns lite mer som action-drama än action-thriller och med drama-delar som är alldeles för dåliga. Men Fuqua är habil och Denzel har stark närvaro som ändå bär filmen framåt, men handlingen är verkligen urtrist och när det väl blir action mot slutet så är det extremt långdraget och tråkigt. Svag tvåa.
 Supernaut
En helt okej uppföljare. Inte lika skarp som första men klart godkänd action-thriller.
 Bomkia
Underhållande action även om Denzel är såå jääävla perfekt i den här filmen att det lite smått tröttsamt. Bästa är Denzels interaktioner med den unga Miles. 3-
 dudson
Förjävla kass rakt av! Den första hade energi & driv. Uppföljaren är en trött story där inte ens gamla Denzel kan rädda upp. Fan vilken besvikelse=(
 WillyV
Stark trea - Denzel sparkar röv igen.
 Hanness
En mycket bra uppföljare till en mycket bra film!
Kass!
 Zok
Bra uppföljare, men lite mer drama/thriller i stället för action. Denzel är återigen bra i rollen.
 XJR
Började bra, i samma anda som ettan, men sen spårade det ur och blev nån slags personlig vendetta mot en person. Blev många lösa trådar, t.ex. varför syntes aldrig gänget han piskade upp igen? De hade knappast nöjt sig med att få pisk, utan hade självklart slagit tillbaka. Mot honom eller hans "skyddsling".
Inte alls lika bra som ettan, och den svaga 3:an är egentligen enbart för Denzel som är bra även här. Mycket uppbyggnad som mynnar ut i en tunn och förutsägbar final.
 Andreas_
Bättre än första filmen är min bedömning, inte mycket men ett snäpp, är väl lite svag för revenge storys mer än bara beskyddarrollen som första filmen går ut på, Denzel är bra som vanligt, gör sällan ett misstag någonsin och är alltid på topp även om man ser att han börjar bli riktigt gammal nu, däremot känns slutet lite tamt och ingen direkt spänning men filmen som helhet är bra med välgjord action, kul även att se lite av Pedro Pascal från game of thrones i en roll, betyget blir en stark 3:a
 Sture Stenhög
Småtrött uppföljare som dock fungerar hyfsat. Huvudstoryn känns oinspirerad och är svår att riktigt engagera sig i, det är snarare sidospåren där Denzel går runt och sätter folk på plats som är höjdpunkterna. Han är ju lite av en moralgubbe egentligen, men när han spelas av Denzel så blir han väldigt sympatisk ändå. Hyfsat stark tvåa
 mammene
Kanske inte den starkaste trean, men jag kan inte annat än beundra hur Denzel tar sig an sin roll, som vanligt. Vissa skådespelare har bara det och Denzel hör till dem. Visst man vet att han antagligen sopar golvet med bovarna, men det är mer sättet han gör det på. Borde finnas mer moralfigurer som han.
Senaste kommentarer
Wonder (info) 09:02 27/6 (17)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 07:53 27/6 (13)
Jesus Christ Superstar (info) 07:42 27/6 (184)
Den onda dockan (info) 07:09 27/6 (203)
Wishmaster (info) 07:03 27/6 (109)
Dödskallen (info) 06:55 27/6 (10)
Den siste actionhjälten (info) 06:48 27/6 (378)
Beats (info) 06:45 27/6 (1)
The Man Who Killed Don Quixote (info) 06:42 27/6 (8)
The Edge of Love (info) 05:05 27/6 (38)
Training Day (info) 01:07 27/6 (417)
The Handmaiden (info) 01:00 27/6 (40)
Hycklaren (info) 23:50 26/6 (13)
Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café (info) 23:42 26/6 (337)
Zombie Night (info) 23:41 26/6 (2)
Shark in Venice (info) 23:17 26/6 (17)
Deepwater Horizon (info) 23:06 26/6 (54)
X-Men: Dark Phoenix (info) 22:47 26/6 (8)
Brightburn (info) 22:44 26/6 (5)
Death Wish (info) 22:19 26/6 (24)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 22:08 26/6 (10)
Audition (info) 22:06 26/6 (196)
Bumblebee (info) 21:46 26/6 (26)
The Saint (info) 21:02 26/6 (7)
Revenge (info) 20:55 26/6 (19)
Drive Hard (info) 20:51 26/6 (8)
Det spökar på Hill House (info) 19:51 26/6 (128)
Fantastiska vidunder och var man hittar dem (info) 18:55 26/6 (94)
Black Mirror - Smithereens (info) 17:49 26/6 (5)
Black Mirror - Rachel, Jack and Ashley Too (info) 17:48 26/6 (5)
Black Mirror - Striking Vipers (info) 17:47 26/6 (5)
Britt-Marie var här (info) 14:51 26/6 (6)
Halvdan Viking (info) 14:50 26/6 (3)
Shadow of Fear (info) 13:24 26/6 (11)
Silence (info) 12:51 26/6 (36)
Happy Death Day (info) 10:29 26/6 (33)
Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay (info) 10:01 26/6 (211)
Vietnam – grisens år (info) 09:58 26/6 (11)
The Passenger (info) 09:52 26/6 (8)
The Jacket (info) 09:37 26/6 (384)
Black Mirror - Men Against Fire (info) 07:57 26/6 (5)
Solo: A Star Wars Story (info) 05:05 26/6 (65)
The Dark Tower (info) 04:59 26/6 (54)
Bird Box (info) 01:40 26/6 (55)
Sömnincidenter (info) 00:05 26/6 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 23:59 25/6 (9)
Welcome Home (info) 23:57 25/6 (1)
The Fure Fure Girl (info) 23:56 25/6 (1)
Ägget är löst! (info) 23:42 25/6 (114)
Jennys första dejt (info) 23:29 25/6 (6)