parasitetwin
WOW
 Hammerheart
Ful, tråkig, steril och riktigt ointressant. All känsla som Argento's film hade är helt bortblåst i den här filmen.
 Jaganatha
Guadagninos omtolkade Suspiria fungerar tyvärr bara till ungefär hälften. Det är påkostat och välgjort, men också rätt sterilt och händelsefattigt. Slutscenerna är tyvärr rätt värdelösa, även om det är där det först blir riktigt ordentligt splattigt. Bitvis ser det faktiskt som om någon försöker göra parodi på europeisk konstfilm. Synd att slösa bort inte minst den formidabla Tilda Swintons insats på det här sättet.
 haajen
Stark fyra till den här oväntat lyckade versionen av Suspiria. Jämför inte med första filmen för detta är en helt annan tolkning av materialet. Trots dess längd så är den aldrig tråkig, här finns en spänning rakt igenom och en hel del suggestiva/skrämmande scener. Fascinerande, feministisk och med mycket stoff att processa. Dyrkar Argentos film men måste erkänna att den här versionen skrämmer mig mer.
 jens dekadens
Lite väl tungfotad för att vara en dansfilm
 Tonti
Överraskande bra överraskande länge, gillar den fria klippningen, och skildringen av Berlin på 70-talet är skickligt skisserad. Kul karaktärsgalleri också, inte minst med Ingrid Caven och mamman från Bennyn video. Men som vanligt med modern skräckfilm så ska man till slut få se allt vilket leder till lite väl mycket gore och lite väl lite mystik. Men till större delen är det inte alls illa alltså.
 Kriffot
Det blev nått helt annat detta! Knappt en skräckfilm, mer konstfilm med temat tyskt trauma. Snygg men med lite ojämnt tempo.
 martin eden
[rek. 4] Denna film står på sina egna ben i sådan utsträckning att frågan är om det är korrekt att kalla det "remake", då det snarare är en omarbetning av originalets idé och grundstomme. Jag älskar Argentos film, som egentligen varken fokuserar på handling eller karaktärer utan snarare är visuellt och auditivt orienterad. Den nya versionen fokuserar istället på karaktär och berättelse, expanderande originalets kärna till något helt annat. Jag älskar 70-talsandan och den historiska bakgrunden med Baader-Meinhof. Jag finner även dansnumren oerhört fängslande! Några scener är bland det mest obehagliga jag någonsin sett, men filmen är oerhört vacker och regi samt scenografi är verkligen världsklass. Efter filmen fick jag veta att Tilda Swinton också spelar den gamle läkaren, Josef Klemperer, vilket jag inte hade en aning om. Imponerande av Swinton!!! En av de bästa remakes jag någonsin sätt!! Snudd på mästerverk!!! 4+
 TheHorrorfan
Riktigt bedrövlig verkligen. Finner inga ord för hur dåligt och långdraget det här var. Fattade i princip absolut ingenting om vad filmen handlade om och vad den försökte förmedla. Konstig, konstig på ett riktigt negativt sätt. Kasta allting som har med den här filmen att göra i elden och låt det sakta men säkert brinna upp så att ingen ska behöva se det här igen. Lätt sämsta filmen i år. 1:an är välförtjänad.
 Solidus
År 2018 har varit ett fenomenalt bra år för skräck med filmer som A QUITE PLACE, HALLOWWEN, HEREDITARY och nu remake på SUSPIRIA. SUSPIRIA årgång 2018 behåller originalets själ men vandrar iväg på sin egen väg. Det är långsamt, psykologiskt och stundtals förbannat våldsamt. Filmen förtjänar stor eloge för sitt utmärkta jobb med att fånga in tidskänslan av 70-tal, både genom foto och kamerateknik. Sevärd remake som är bättre sitt original. Originalet har sina unika färger ständig närvaro av mardröm från helvetet över sig, medan remaken har bättre skådespel (Tilda Swinton for the win!) och bättre filmteknik. Regissören Luca Guadagnino gör ett bättre arbete med att förmedla Argentos historia.Nackdelen är slutet något som gör mig tveksam. Det blir både är blodigt och rörigt, men den här filmen kräver en del av sin publik. Den ställer krav och levererar kvalitetsskräck. Har ni möjlighet, se SUSPIRIA 2018! Betyg: 4/5.
 akasava
Väldigt märkligt hopkok till film. Mer en korsning av Black Swan och Haneke än något av Argento. Tyckte bitvis om den. Sämst blev det av att höra Thom Yorkes ylande över vad som skulle föreställa en kraftfull upplösning. Sämsta soundtracket till en modern skräckfilm sen jag vet inte när.. Även om ledmotivet i förtexten är fint. Ovärdigt att belasta en så lång film med ett så ruttet soundtrack.
 Arensberg
så himla spretig och så dåligt förvaltat med alla trådar, samt att "sensmoralen" på slutet är lika unken som originalet... men svårt att h8a på en sån där tildakavalkad
 Man5on
Fruktansvärt dålig. Plus för att de gjort den väldigt gedigen från sin originalera, men där stannar också berömmet. Otroligt, nästan galet, svag remake.
 KimEkberg
Inser med denna att jag blivit mycket mer känslig för våld på film. Det är en känsla av sorg över bristen på vördnad för livet när någon vill fabricera död som underhållning, och underhållas av detta. Stämningen är på det hela taget go', karaktärsgalleriet och nyckerna också, även om det också är lite fluktigt gubbsunk. Är nära på att stänga av efter Olgas grymma öde, men klarar mig ändå igenom och gläds när det mynnar ut i mer explicit ockultism.
 Spidde
Överraskande bra, men lite långdragen. Jag har inte sett originalet och kan därför inte göra en sån jämförelse, men de fick till 70-talskänslan på ett mycket imponerande sätt här. Överlag kändes det här bra och intressant, kommer försöka se några Argentofilmer härefter.
 stgurgel
För mycket gore för tidigt just när stämningen var på väg mot topp kändes som ett pretty olyckligt misjudgement. Därefter följer en del av dialogerna som avslöjar häxornas projekt och där är dessa är alltför tydliga. Skulle filmens första halva hållits en aning mer antydd hade den varit full pott, och hade bara den första scenen hanterats annorlunda hade det mesta varit räddat. Andra halvan av filmen sitter tonen precis där jag vill ha den och det är en film jag garanterat kommer att komma ihåg ett tag.
Då jag inte alls gillade originalet var jag rätt skeptisk till det här, men den här tilltalar mig på ett helt annat sätt! Faktiskt riktigt riktigt bra! Dakota är riktigt bra i huvudrollen och filmningen är snygg och lekfull och allt är bara så speciellt och känns uttänkt. Jag har svårt att sätta fingret på varför jag inte känner ännu mer för filmen men det blev kanske lite segt emellanåt och ingen röd tråd som verkligen engagerade. Men en väldigt stark trea med ett litet plus i kanten är det ändå.
 Catapilla
Helt onödig nyinspelning. Gör allting sämre än originalet och tillför ingenting nytt.
 myslas
Inte på samma nivå som Argentos surrealistiska mästerverk men det är en mycket välgjord nyversion som på flera sätt är mer skrämmande än originalet.
 KyLLo
Originalet är bra, även om jag inte tycker att det håller toppklass. Men det här kan vara den sämsta nyinspelningen jag har sett. Jag kan inte hitta något positivt med den. Det är svårt att se några likheter alls med originalet. Möjligen färgvalet i slutet och att den utspelar sig i estetisk miljö. Men den är sämre på precis allt. Osammanhängande och provocerande. Jag betvivlar att den här manusförfattaren, som verkar ha specialiserat sig på nyinspelningar, har skrivit något bra och intressant.
 Supernaut
Väldigt annorlunda än originalet på gott och ont. Precis som originalet är det framförallt det visuella som är starkt, men på ett helt annat sätt. Ett väldigt noga återskapande av 70-talet i både kuliss, kostym och foto; men ändå moderniserat på ett sätt som gör det väldigt tillgängligt. Snygg, underhållande, starkt stämning och sevärd!
Senaste kommentarer
Call Me by Your Name (info) 11:24 23/8 (65)
Sinister (info) 11:23 23/8 (266)
Tootsie (info) 07:27 23/8 (167)
Farlig resa (info) 04:02 23/8 (1)
Wheels on Meals (info) 00:53 23/8 (29)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 00:24 23/8 (17)
Nightbeast (info) 00:21 23/8 (7)
Firefox (info) 00:05 23/8 (74)
Hellboy (info) 00:03 23/8 (11)
Nyckeln till frihet (info) 23:39 22/8 (1813)
Bloodfist VIII: Trained to Kill (info) 23:10 22/8 (4)
Kingsman: The Secret Service (info) 23:08 22/8 (198)
Lockout (info) 22:02 22/8 (118)
The Eyes of Orson Welles (info) 21:37 22/8 (3)
Une leçon particulière (info) 17:56 22/8 (4)
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)