Jaganatha
Det är inte en jättemärkvärdig västernantologi bröderna Coen har satt ihop denna gång och släppt via Netflix, men den håller fullt ut måttet som underhållning. De två delar som sticker ut är "All Gold Canyon" med Tom Waits som guldgrävare och "The Gal Who Got Rattled" med Zoe Kazan som nybyggare. De två hade kanske hållit för längre speltid, troligtvis inte de övriga. I övrigt är det sig rätt likt i Coenland och man är väl antingen för eller emot. Som vanligt är allt från foto och musik till kostym och scenografi förstklassigt utfört.
 KimEkberg
Netflix spänner musklerna och mycket är rikt och flådigt i den digitala tidåldern, men det är en märklig och salig blandning av rent trams och sådant som på något vis förefaller uppriktigt. på tok för fånigt, dålig representation, rasistiskt och sexistiskt. Men samtidigt är det något med själva boken som bläddras vidare, och mytologin som ändå gör att jag vill sätta tre istället för den tvåa den väl egentligen är värd.
 Man5on
Väldigt blandad kompott, bitvis väldigt bra, bitvis rent trams. Tom Waits-sekvensen klart bäst, sen kommer nog James Franco-sekvensen och Brendan Gleeson-sekvensen. Sämst med råge var Liam Neesons del samt den inledande historien. Troligtvis inget som kommer gå till historien som ett av Coen's mästerverk men absolut sevärt ändå.
 Hammerheart
Väldigt ointressanta episoder, ännu en besvikelse av bröderna.
 husberg
En gotisk västern i sex vinjetter om otillräcklighet, o/flyt, svek, ihärdighet, katastrof och hädanfärd.
 BarryHero
Ett par riktigt bra episoder (t ex med James Franco och Tom Waits), ett par som var mindre bra. Kul att se en ny Coen-film och den ar valgjord uti varenda episod. Intressant med lite klassiskt western-tema ocksa med cowboys och indianer.
 dafreakish
Man kan välja två vägar när det gäller den här filmen. Väg ett är att hävda att det egentligen inte är en film utan bara de små berättelser som utgör den långa speltiden. Eller så väljer man att fokusera på det magnifikt lågmälda berättandet, de vackra bilderna samt den svarta humor som Coens gör så perfekt. Jag väljer väg två och njuter nästan varje sekund.
 kryttan
Så jävla bra! Jag njöt lika mycket av alla episoder. Tyckte det var bra variation och fint foto. Många skratt men ganska mörkt emellanåt. Lätt en 5:a för mig.
 Makta
Det värsta med filmen är att man nu vill ha en full film med Buster Scruggs..
 Christofer
Inte min smak alls tyvärr. Segt och tradigt, som om man gjort det svårt för sakens skull liksom. Säkert vackert om man förstår sig på det, men det mesta gick över huvudet på mig. Ett par episoder var hyfsade men den sista somnade jag ifrån med jämna mellanrum, så ointressant var det. 2- i betyg.
 Engravadlax
Väntade mig inte en antologifilm, inget direkt djup i och med att det är kortare berättelser, men jag gillade alla segment, speciellt vagnkaravanen och guldgrävaren.
 Tonti
Inramningen är klockren och även så ambitionen att visa upp olika sidor av westernmytologin. Sen är själva episoderna extremt varierande i både kvalitet och ambitionsnivå. Inledningen är ganska gräslig medan delen med karavanen helt klart har nåt. Synd bara att svartsyntheten ska vara slutpoängen i nästan alla delar, Mann klarar av det där så extremt mycket bättre.
 norenorama
Klart att detta bitvis är bra, men jag är inte en person som gillar när filmen ja kollar på inte har något slut, speciellt inte 6 filmer på raken som inte har något slut. Speciellt sista är ett hån, där historien exakt börjar i slutet, helt missbildat kasst att man inte får se va fan som händer.
 KJ
Härlig novellsamling!
 mr_magi
Ett ord: WOW! Coen-bröderna har gjort det igen. The Ballad of Buster Scruggs är en lågmäld antologi där resan är målet. Lysande skådespel och episk vibe, rakt igenom.
 #54
De bättre episoderna väger upp för det inledande bottennappet.
 Scrapop
Jag blir fängslad av de flesta historierna, och då är de helt plötsligt över och slut. Nä, detta blir snarare en pina att se igenom då besvikelserna blir många och ständiga. Detta kunde man gjort något mer av ...
 lucius
nja, lite väl löst hängande storys. Brödernas person-regi och dialoger håller dock hög klass som vanligt.
Detta är bitvis fantastiskt, jag älskade den inledande kortfilmen. Sen är alla efterföljande mer eller mindre jättebra dom också. Men jag tycker inte att dom samverkar för att skapa en helhet som lyfter. Jag tycker även flera av kortfilmerna lämnar mig otillfredsställd. Men en trea känns snålt, detta är jättejättebra. Det är verkligen otroligt snyggt, även om ett par kassa CGI-effekter känn onödiga. Jag blir otroligt sugen på att se fler westernfilmer i den här andan men det finns få som engagerar mig och håller sån här klass. Nä, jag måste nog sätta en fyra ändå. En trea är för svagt. Men den är kluven, vilket är synd, jag önskar att dom delarna är älskade hade kunnat dominera fritt!
 Björkman
Småmärklig film uppdelad i minihistorier (som inte hör ihop med varandra) under westerneran med blandade utfall. Trots att det är kortare segment istället för en enda westernfilm hinner jag bli intresserad varje gång. Vissa historier är mer intressanta än andra såklart och egentligen är det bara en om en arm- och benlös skådespelare man kanske kunde skippat. Bra dialoger, bra skådespeleri och som helhet ett underhållande tidsfördriv. Stabil trea.
 wasteoftime
0,5
 Bengt_a
Fantastisk!
 myslas
En besvikelse. Väldigt ojämn kvalitet på de här korthistorierna där några håller långt ifrån normal Coen-kaliber. Dialog och foto är fortfarande av hög klass men det här får nog ändå ses som deras svagaste film.
 YouAreNrIchi
Jag gillade alla historier skarpt, förutom den sista.
 Mysharry
Ojämnt, men sevärt. Jag är väldigt förtjust i kortfilm, egentligen, speciellt när de sätts samman till en helhet. Eller vad man ska kalla det. Svårt att sätta betyg, så det blir en trea, kanske mer.
 Golazo
Skräp. B-skådisar. Det höga betyget på IMDB är mycket märkligt.
Senaste kommentarer
Transnistra (info) 20:22 22/4 (3)
Switchblade Romance (info) 20:15 22/4 (196)
Blood Brothers (info) 19:23 22/4 (9)
Wild Things 2 (info) 18:46 22/4 (52)
Drunk Parents (info) 17:29 22/4 (1)
Only Lovers Left Alive (info) 15:15 22/4 (90)
Vi har en påve! (info) 14:55 22/4 (14)
Coffee and Cigarettes (info) 14:46 22/4 (383)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 14:02 22/4 (26)
Krampus (info) 13:32 22/4 (29)
Bohemian Rhapsody (info) 13:31 22/4 (63)
As Good as Dead (info) 12:08 22/4 (10)
Snow Sharks (info) 11:43 22/4 (9)
Fyra fula fiskar (info) 11:06 22/4 (121)
Joni (info) 09:32 22/4 (2)
Hell or High Water (info) 09:29 22/4 (60)
Into the Grizzly Maze (info) 09:12 22/4 (24)
I Feel Pretty (info) 05:40 22/4 (12)
The Lost Tree (info) 04:38 22/4 (2)
Kong: Skull Island (info) 00:42 22/4 (104)
Arctic (info) 00:36 22/4 (4)
Shazam! (info) 23:44 21/4 (7)
The World's End (info) 23:39 21/4 (153)
King Lear (info) 23:13 21/4 (2)
The Purchase Price (info) 23:01 21/4 (3)
Aguirre – Guds vrede (info) 22:46 21/4 (276)
Den långa flykten (info) 22:32 21/4 (5)
Replicas (info) 22:32 21/4 (4)
Robin Hood (info) 21:55 21/4 (12)
Our Kind of Traitor (info) 21:39 21/4 (11)
God's Own Country (info) 21:34 21/4 (13)
Blindspotting (info) 19:56 21/4 (6)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 18:29 21/4 (6)
Eureka (info) 15:01 21/4 (42)
Saknaden (info) 15:00 21/4 (18)
One Cut of the Dead (info) 14:23 21/4 (5)
Blockers (info) 13:53 21/4 (15)
Childhood's End (info) 13:31 21/4 (1)
A Bigger Splash (info) 11:46 21/4 (14)
The Curse of La Llorona (info) 11:46 21/4 (3)
The Dirt (info) 11:00 21/4 (14)
Fångade av scientologin (info) 08:39 21/4 (36)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 07:49 21/4 (16)
The Long Night of Francisco Sanctis (info) 03:57 21/4 (1)
Jurtjyrkogården (info) 02:57 21/4 (9)
Extinction (info) 02:34 21/4 (25)
Pathfinder (info) 01:57 21/4 (262)
A Star Is Born (info) 01:49 21/4 (60)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 01:40 21/4 (473)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 01:40 21/4 (521)