Jaganatha
Tredje filmen i serien bjuder på mer av samma sak som i de två tidigare, men den tunna handlingen engagerar inte jättemycket och det riskerar hela tiden att slå över i självparodi, inte minst skjuta-och-slåss-scenerna som är helt groteskt orealistiska. Keanu Reeves börjar verkligen se ut som den 55-åring han är, när han springer. Extremt mycket krossat glas för den som är behäftad med den typen av fetisch. Det står fel ovan, Ruby Rose och Common är inte med här, de var med i John Wick: Chapter 2. Kommer detta att bli nästa Fast and Furious-franchise, månntro?
 Horibe
Träig, lite dialog och väldigt monoton action och koreografi. Inte mycket flört med tittaren utan bara hårdkokt utan nån som helst söt eftersmak.
 Man5on
Skulle säga att trean är ungefär precis lika bra som de tidigare två. Följer samma monotona mönster men gör det så klart med stor finess och går man igång på den här typen av action så är det väl gott nog. Mitt plus landar på Marc Dacascos, en favorit sedan förr!
Otroligt tight och snygg action med högt tempo och underhållningsvärde rakt igenom. Dryga två timmar gick väldigt fort. Jag gillar att filmserien inte tar sig på lika stort allvar som den gjorde i första filmen utan lättheten gör det lättare att köpa alla brister. Handlingen är helt okej men lite onödigt krystad ibland. Det blir även lite krystat hur vissa fightingscener utvecklar sig. Jag tycker inte riktigt Wicks motivation funkar helt ut heller. Men det funkar överlag väldigt bra, så en ganska stark trea!
 Adoniram
Står sig väl i jämförelse med ettan och tvåan. Som tidigare tunt manus som ursäkt att binda ihop actionscenerna som serveras i ett rasande tempo. Hur många fulingar som stryker med går inte att hålla räkning på.
 AdamB-film
Gillar man krossat glas, headshots, knivhugg och en lunkande Keanu Reeves så är detta top notch. Det som räddar är att det finns ett visst nostalgiskt skimmer över att se Mark Dacascos i action igen.
 zpiel
Herre jävla gud vilken skitfilm. INGEN handling, kasst manus och karatescener med pistol. Kanske underhållande för 7-åringar.
 Zok
Underhållningsvärdet är mycket högt i filmen. Dessa två timmar bara rusade förbi. Vill man inte ha action, och typ överdriven sådan ska man nog inte se detta. Men John Wick leveerar det den ska göra. Snygg och bra action.
 karlmats
Oh va svårt detta blev då. Jag skulle nog ändå säga att jag är ett stort fan av första och framför allt andra filmen. Reeves och Stahelski har skapat ett helt nytt actionuniversum som förlitar sig mycket på riktiga effekter och långa fightingscener samtidigt som man byggt en otroligt fascinerande där mycket av allt det underhållande bara hintas om. Parabellum fortsätter på samma tema men nånstans på vägen går jag lite förlorad. Inledningen är magisk, Bobans medverkan är spektakulär och den inledande korridorsscenen är nog bland det mest intensiva fightscenen jag sett. Färgsättningen är underbar, det är regn och neon och noirkänslan som blandas upp med allt våld gör att jag första halvtimmen eller så tänker att nu jävlar gör de det igen. Det jag tror händer sen är att det blir utmattande många fightingscener. Jag föredrar nog helt klart när det blir underhållande spots som förgyller en story, här blir det nog snarare mest en riktig spotfest där man går från scen till scen ungefär som i ett tv-spel. Visst är det hela tiden genomtänkt och otroligt snyggt koreograferat, men hjärnan klarar bara så mycket av samma sak och den stänger till slut av all variation på temat till trots. Halle Berry gör en cool karaktär men hennes fightscen blir för mycket. Mark Dacascos är en skön lirare men även där blir det för mycket av det goda. I slutändan måste jag ändå fråga mig, när vi har de två första filmerna som gör ungefär samma sak fast bättre, vad tillför då denna installation i serien? Svaret är att det nog inte är så mycket och trots att jag stundtals är vansinnigt underhållen så måste jag ändå nöja mig med en stark 2a här. Förlåt Keanu, ingen skugga ska på något sätt falla över dig för detta. Kanske en omtitt av hela trilogin hjälper upp denna ett snäpp nu när jag vet förutsättningarna.
 Catapilla
Störtlöjlig, precis som föregångaren, men med bra action. Bättre än tvåan.
 Genstruktur
Det fanns tid för en gubblur!
 ulpe01
Det här är numera det jag vägrar att missa på bio. John Wick är det bästa actionvärlden har att erbjuda (i konkurrens med Mission Impossible). Med det sagt är det är kanske 20 minuter för mycket av det goda. Hur många glasmonters måste gå i kras innan eftertexterna börjar rulla? Och jag har alltid trott att ljudet av brutna ben betydde faktiska brutna ben, men jag kanske har haft fel i alla år. Ser ändå fram emot en nummer fyra i serien.
 foppa99
snyggt o bra ljud.. men för mycket action o för lite story
 Nintendo 64
Minst lika bra som del 1 och 2! Inga konstigheter och överdrivet invecklad intrig. John Wick är fortfarande fly förbannad och har ihjäl folk på löpande band med allehanda tillhyggen i snyggt koreograferade scener och en hel del humor. Det behöver inte vara mer än så, jag fick ut vad jag önskade av mitt biobesök. Dessutom, grymt bra ljud på bion (bergakungen gbg salong 11)!
 Dutch
Många headshots i Casablanca
 ShenLong
attack dogs är ju fett. mycket tvspels logic. headshots kräver ett skott. övriga träffar kräver 3-5 skott per person. vid något tillfälle tror jag att han skjuter en snubbe 5 gånger med shotgun på nära håll, sicket slöseri. 1/5 i hållbarhetstänk. 3/5 headshots. 5/5 attack dogs
 Thinduke
Hjärndöd actionporr. Bästa skådespelare: hundarna
De tidigare John Wick-filmerna har varit väldigt tydliga och fokuserade i sitt berättande. Det har funnits en story, inget avancerat, men efter det fantastiska slutet av den andra filmen så förstod man då att i den tredje kommer det vara ännu mindre story. Jag får ändå vad jag vill ha för genom en närmare inblick i Wicks värld och massor av fantastisk "Gun Fu-action". Ända fram till sista halvtimmen ligger jag på toppbetyg men sedan blir det för mycket av det goda. Jag blir mätt. 4-
 syltkatt
Helt klart sevärd for all the glorious violence, men inte alls lika stark som föregående filmer. Keanu gör det Keanu kan bäst och man tänker inte en sekund på att han är 54 bast.
Senaste kommentarer
Tootsie (info) 07:27 23/8 (167)
Farlig resa (info) 04:02 23/8 (1)
Wheels on Meals (info) 00:53 23/8 (29)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 00:24 23/8 (17)
Nightbeast (info) 00:21 23/8 (7)
Firefox (info) 00:05 23/8 (74)
Hellboy (info) 00:03 23/8 (11)
Nyckeln till frihet (info) 23:39 22/8 (1813)
Bloodfist VIII: Trained to Kill (info) 23:10 22/8 (4)
Kingsman: The Secret Service (info) 23:08 22/8 (198)
Lockout (info) 22:02 22/8 (118)
The Eyes of Orson Welles (info) 21:37 22/8 (3)
Une leçon particulière (info) 17:56 22/8 (4)
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)