TheHorrorfan
Helt okej. Trodde att den skulle vara bättre än vad den var dock. En twist som förvånade mig, och den är bättre än den gamla.
 Zeds2003
Nej, nej och nej :(
 Jaganatha
Det här är inte speciellt skrämmande alls, men så har jag inte barn heller (eller katt!), men slutet är så kompromisslöst dystert att det ändå räcker till fullt godkänt betyg.
 idd
Helt ok skrällis. Den gamla filmatiseringen är dock förmodligen den bästa skräckfilm som nånsin gjorts så den kan ju inte direkt mäta sej med den. Men kul att de tog sej lite friheter mot boken.
 haajen
Svag trea, den är bättre på många plan än filmen fr 1989 men också sämre, framförallt vad gäller manuset. Helt ok att vilja göra ngt annat med Kings roman men när det bara blir klumpigt och mer löjligt än skrämmande så kanske de skulle låtit bli att ändra alltför mkt?
 myslas
Man har gjort det här smart genom att ta Kings ramhistoria men sedan byta ut de teman som den tog upp och istället göra något nytt av det som på så vis kan stå på egna ben. Lite som Kubrick gjorde med The Shining. Nu är det här inte någon The Shining men det är en mycket bättre film än den som King själv skrev manuset till där han till stor del följde boken men blev tvungen att plocka bort så mycket att trots att det fanns med några riktigt bra scener blev en ganska tunn helhet. Jag gillade verkligen det här mycket tack vare att den inte följde boken till punkt och pricka och det säger jag som någon som verkligen älskar boken och anser att det är bland det bästa King skrivit.
 best_jeppe
Jag såg originalet i mitten av 90-talet när jag var runt 9 år och den skrämde skiten ur mig (som så många andra filmer jag såg i den åldern) men till skillnad mot många andra som jag har sett om när jag är vuxen så finner jag fortfarande originalet obehagligt och olustigt. Det är något med stämningen i filmen som bara kryper innanför skinnet på mig. Vilket för oss till denna film som jag anser är sämre på nästan alla tänkbara sätt. När jag såg filmen så kändes det som att regissören satt bredvid mig och sa "nu blir det läskigt. Är du beredd? För nu kommer det bli läskigt. Åh så läskigt det kommer bli." Men den enda reaktion jag hade var att jag var uttråkad och oberörd. Filmskaparna till denna har låtit sig bli influerat av de sämsta bitarna med dagens skräckfilmer vilket gör den helt oeffektiv. Som exempel, nästan alla läskig moment utspelar sig när det är natt enligt gängse praxis för dagens skräckfilmer. I originalet däremot så fanns det läskiga scener som utspelade sig under dagen och just för att det finns en krypande obehaglig känsla i filmen så funkar det även fast det är i dagsljus. Jag tycker också att Clarke inte porträtterar en lika stark känslomässig irrationalitet jämfört med Dale Midkiff i originalet. Originalet har helt enkelt mer känsla och atmosfär medan denna känns som paint by the numbers i jämförelse. Ljummen 2a.
 päronanton
Bättre än originalet. Annars samma uppbyggnad! Jeté Laurence är bra!
 vonadel
Boken är helt klart en av Kings bästa, om inte Den bästa t o m. Kommer ihåg att vissa knappt vågade läsa den.Tycker även mycket om originalfilmen. Härlig stämning i den. Såg därför fram emot denna nyinspelning ganska mycket. Stämningen från originalet infinner sig inte riktigt, men tycker ändå den är bra. Förändringarna som är gjorda är ibland bra, ibland mindre bra. 7/10
 Solidus
Regissörerna tar onödigt stora friheter med Kings mästerliga bok och slutresultatet är en svag film med mycket slarv. Jag har inte något emot att man tar och ändrar på originalhistorien, men det måste gynna filmen och det gör det inte här. Svag 2:a.
 Ghostface
Trailern är bättre än filmen.
 PeterTheW
Fullt duglig även om jag hade hoppats på mer.
 distinkt
katastrofalt usel på alla sätt
 Engravadlax
Hur kan man göra om en film vars sämsta aspekt var en av tidernas värsta barnskådespelarprestationer och inte lyckas ett dugg bättre?
 ThePatient
Bekymra er inte om Engravadlax. Barnskådisarna var bra (även i första filmen ;) ).
 amam
Barnskådisarna var bättre än väntat, speciellt Ellie. Jag gillade den. Inget speciellt överraskande egentligen utan en stabil remake.
Skådespelarna gör bra ifrån sig men filmen i sig är totalt värdelös! Den här mesiga, menlösa dyngan känns mest som nåt man visar i Bolibompa. Se originalet istället!
 livets_teater
Herreguuuud vad förutsägbart och tråkigt det blir efter 30-35 minuter. Sista tredjedelen av filmen gör ingen människa glad förutom när den eftertexterna äntligen börjar rulla. John Lithgow räddar detta från ett bottennapp.
 DiMMU BoRGiR
Så... himla orimligt. Inte att folk och djur återvänder från det döda. Nix. Manuset. Så dumt...
 Scrapop
Tycker detta funkar bra. Man har dessutom twistat till det här och var vilket gör att allt inte är så förutsägbart för den som sett originalet.
 Starlette
Dålig barnskådis i Ellie. Man hoppar iaf till några gånger, och intresset hålls uppe.
Senaste kommentarer
Hellboy (info) 11:49 18/7 (7)
30 Days of Night: Dark Days (info) 11:49 18/7 (40)
Saladdin Castique (info) 11:20 18/7 (1)
Sakke (info) 11:17 18/7 (1)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 11:01 18/7 (1)
Flugparken (info) 10:24 18/7 (13)
If Beale Street Could Talk (info) 10:08 18/7 (10)
Medicinen (info) 09:48 18/7 (31)
Goodbye Christopher Robin (info) 09:16 18/7 (5)
Älskande par (info) 08:29 18/7 (53)
On the Edge (info) 07:58 18/7 (1)
The Sunset Limited (info) 04:54 18/7 (44)
Fast & Furious 8 (info) 01:58 18/7 (44)
Lejonkungen (info) 01:21 18/7 (2)
We Are Your Friends (info) 00:47 18/7 (2)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (info) 00:44 18/7 (93)
Alita: Battle Angel (info) 23:36 17/7 (27)
Carry On Camping (info) 23:19 17/7 (1)
Demontränaren (info) 22:54 17/7 (1)
Ord i rättan tid (info) 22:45 17/7 (6)
Trees Lounge (info) 22:39 17/7 (37)
A Week with Kiarostami (info) 22:33 17/7 (2)
Bugsy Malone (info) 21:55 17/7 (110)
UglyDolls (info) 21:52 17/7 (1)
A Lonely Place to Die (info) 21:06 17/7 (51)
Utflykt till landet (info) 20:46 17/7 (23)
På nåd och onåd (info) 19:40 17/7 (14)
It's Such a Beautiful Day (info) 17:57 17/7 (1)
How to Lose Weight in 4 Easy Steps (info) 17:11 17/7 (1)
I Am Mother (info) 17:10 17/7 (16)
Cruel Winter Blues (info) 16:28 17/7 (6)
Sameblod (info) 16:23 17/7 (60)
Dumbo (info) 16:22 17/7 (3)
Burlesque (info) 16:17 17/7 (128)
Evita (info) 16:03 17/7 (118)
Night of the Living Dead 3D: Re-Animation (info) 12:25 17/7 (23)
Mysteriet om Herr Länk (info) 11:23 17/7 (1)
Swingers (info) 10:43 17/7 (1)
Bortförd (info) 03:41 17/7 (4)
Hunter Killer (info) 01:10 17/7 (13)
Happy Death Day 2U (info) 01:07 17/7 (11)
Ophelia (info) 00:45 17/7 (1)
A Bigger Splash (info) 00:34 17/7 (19)
Hotet (info) 00:26 17/7 (55)
Midsommar (info) 00:04 17/7 (8)
Norske byggeklosser (info) 00:02 17/7 (2)
Avengers: Endgame (info) 00:00 17/7 (31)
The Commuter (info) 23:58 16/7 (39)
Black Mirror - Metalhead (info) 23:57 16/7 (11)
Tomb Raider (info) 23:56 16/7 (62)