Paddyeahh
Åh, kuslig stämning, önskar bara att jag inte råkat läsa spoiler om den en gång- jag skulle vilja veta hur jag reagerat annars!
 Fredzon_M
Grymt skön stämning och snyggt gjord. Första timmen är helt fantastisk. Sen sabbar man tyvärr magin med ett billigt slut.
 PeterTheW
Riktigt, riktigt bra, även om den gärna fått innehålla minst dubbelt så mycket skrämmande visioner.
 Defloration
Svag trea. Blev mycket besviken på slutet som inte ger något bra sammanhang till det som början av filmen byggde upp mot.
 DonDardan
Med undantag från ett antal välgjorda och kusliga scener som exempelvis helvetets sjukhus, så var filmen alldeles för monoton och utdragen med tillbakablickar, hallucinationer m.m. Till en början såg man charmen i det men efter 70 minuter så vill man ha en förändring. Det långsamma tempot och enformiga handlingen gjorde att man hoppades på en minnesvärd avslutning men fick istället mötas av en något alltför simpelt och förutsägbart. 2+/5 får det bli.
 sannaohhh
önska jag aldrig hade sett den här filmen.
 Malfunction
Kändes märkligt konventionell med tanke på innehållet. Jag håller med DonDardan att det finns en del kusliga scener och då i synnerhet sjukhuset men särskilt spännande blir det aldrig.
 AnecdotistOwl
Tyckte den var rörig, måste se om den. Vissa grejer var sjukt läskiga
 #54
Bra film.
 Noseman 2005
Så längesen jag såg den. Väntar nog med femman tills jag får se den igen.
 Tee-L
Riktigt bra och välgjord film. Ångrar bara att jag såg den 3 på natten, blev lite svårt att hänga med ibland.
 Intro
Tee-L sa det!
 YouAreNrIchi
Den här filmen var ju helt fantastisk, möjligt att den får en femma i framtiden.
 YouAreNrIchi
Jag undrar dock om inte filmen hade varit mer intressant om de hade skippat den sista scenen...
 Kritikern
Grymt skådespel!
 desithess
Jävligt bra, kan ses många många gånger.
 Kiamal
Bra film. Den sista scenen ingen hit..
 booby
Bra film. Robbins spelar rollen skönt och framför en go, spännande stämning i filmen. Bra story men saknar the edge för högre betyg.
 AddeColciago
Intressant berättelse med riktigt bra skådespel från många fronter, framförallt Robbins. Saknar riktig spets, men ett stabilt hantverk utan tvekan.
 Starlette
Trodde att detta skulle vara en riktig höjdarrulle, men nej. Tim Robbins är ju perfekt i sin roll, men gillar inte så mycket annat. Handlingen är liiiiite intressant, men det blir för mycket, och för rörigt.
 FourTwenty
Mycket bra film på alla sätt och vis.
 hsimpson
Se- och tänkvärd och obehaglig. Lite väl rörig, och man belönas väl inte riktigt för att ha tagit sig igenom 110 minuter när det tveksamma slutet kommer. Intressant, men förmodligen ingenting som jag ser igen. Halvstark tvåa.
 RobinsTaste
Spännande, surrealistiskt och bra skådisar. Men ville ha ännu mer skräck i form av mardrömmar.
 vieekk
Jacob lider av mardrömmar och hallucinationer efter det gångna Vietnamkriget. Man får ju alltid höra hur tossiga många jänkare blev i det kriget och Jacob är inte annorlunda. Han ser demoner och andra styggelser som är ute efter honom och det hela är väldigt lynchigt—om man får säga så. Så långt är allt väl, men Tim Robbins är ingen favorit. När det blir drömmar i drömmar i drömmar börjar jag känna mig lite otillfredsställd och det något abrupta och något förutsägbara slutet är väl ingen höjdare med dagens mått mätt, men resan dit är mysigt obehaglig då och då. En film med många kvaliteter, men också med en hel del tillkortakommanden. George Costanza bidrar till att betyget tippar över till fördel för filmen. Lite lite sex, tyvärr. 3+/5
 The Herminator
Sjukt bra och obehaglig. Alla tre (eller är det fler?) lager är lika verkliga.
110 minuter obehaglig psykos där ondskan hela tiden verkar vänta bakom hörnet. Bra regisserat och Robbins är bra.
 Qhunden
Vacker film som verkligen bygger upp en skön, fast ja, obehaglig och mystisk stämning. Vi har ett ruggigt New York med dess dekadenta arbetarklass-befolkning, släng in Robbins som skadad veteran och så lite bröst och demoner på det så har man fan ett recept på en schysst rulle. Lite osäker hur besviken jag blev på slutet och sensmoralen men så länge får den i alla fall en fyra.
 Greigh
Surrealistisk, spännande och underbar. Hade filmen inte blivit så utdragen emot slutet så hade den fått en 5:a i betyg!
 jeremy_jones
Hade de tryckt lite mer på skräckelementen och kanske fått till ett kraftfullare slut, så hade filmen aspirerat på långt högre betyg än detta. Tim Robbins kanske absolut bästa roll. (4/6)
 Fäktaren
holy *beep*, lite snurrigt kan det nog upplevas som men den är absolut värd att se :)
 Ola_Schubert
Det är svårt att veta om detta är en psykologiskt, övernaturlig eller konspiratorisk film. Den verkar vara lite av varje. Men jag gillar ändå slutprodukten. Så det får bli en svag fyra i betyg.
 ryderup
Lynch möter Barker och Cronenberg men tyvärr lyckas ingen rädda filmen från ett förutsägbart slut och en banal premiss.
 Berniey
Mycket sevärd!
 fabbe86
Fina relationer och jag gillar när allt börjar gå utför. Allt peakar med badkars-scenen. Men när jag förstår vart hän det barkar så sinar spänningen mer och mer.
 JimCarrey
En del scener, t.ex. krigsscenerna, är ganska ok. Tyvärr känns huvudspåret med vansinnig surrealism inte så spännande eftersom dialogen är tråkig och det bara känns som ett försök att stoppa in så många villospår som möjligt för att förvirra. Tyvärr är samtliga sidospår så bekanta att det är svårt att ryckas med i någon förvirring. Tim Robbins bjuder på en tråkig galenskap/sjuklighet/etc och denna film blir för mig ett totalhavererat mindfuck som inte lyckas sätta avtryck. Det är möjligt att detta var bättre 1990 men vad hjälper det mig nu? Det enda lite kalkonroliga var hur alla kvinnor i filmen helt omotiverat var jättekåta på Jake. Dialogen är ofta pinsam utan att bli rolig. Får alltså frångå min princip att inte ge något som innehåller tentakel-sex lägre betyg än en tvåa, 1+
 Noseman 2005
Jag rycker upp den till en femma (alt. 9/10). En personlig favorit som satt - och fortfarande sätter - avtryck.
 Ful_fisk
Mysko, intressant och egendomlig.Tänkvärd och välgjord, om än inget storverk.
 ekneB
Behöver nog se den en gång till för att få upp den till den 4a FT föreslog att jag skulle tycka. Rörig och oförutsägbar även om det hintats om just det slutet relativt genomgående i filmen. En till titt kan mkt väl få mig att förstå filmen bättre
 Taandborste
Obehagligt och tänkvärt, fast ingenting jag kommer se igen tror jag.
 ClintanTheKing
Filmen fyller sin funktion på ett bra sätt. Dvs är psykologiskt jobbig. Ingen film för de som är ute efter skräck men som sagt, psykiskt skrämmande. Tim Robbins bjuder på stabilt skådespel i huvudrollen. Sevärd!
 karlmats
En film som jag inte gillar så mycket som jag skulle vilja. Den är ju egentligen ganska klurigt konstruerad och Tim Robbins är mycket bra i huvudrollen. En huvudroll som innebär en resa ner i galenskapen vilket är ett tema jag brukar gå igång på. Ändå blir jag inte helt övertygad och jag vet inte riktigt varför. Macaulay Culkin är inte med så mycket, men hans blotta uppenbarelse är väl tillräckligt för att placera den här filmen i kategorin skräck, Vill gärna se fler liknande filmer, men det här blev lite av en besvikelse även om 2an är stark.
 LacombeLucien
Otäck.
 erkanns123
Sjukt obehaglig och chockerande film!
 precineadd
förbisedd och före sin tid. smörig på en emotionell nivå men bra filmskapande så vem bryr sig
 CinemaStrange
En film jag har velat se länge och blev verkligen inte besviken! Även med sina år så höll den.
 AlbinWesley
Jovisst, på sätt och vis kan man väl hävda att den väl var lite före sin tid. Och ja även lite smörig, men rätt så fin. Jag hade kanske önskat lite mer galenskap, lite mer äckel, lite mer obehag. Då hade fyran varit given!
 saggesaliv
Ganska så otäck. Snygg, smart. Plot-twisten blev något av en besvikelse då jag förutspådde det tidigt i filmen, samt byggde upp höga förväntningar på en mind-twisting plot-twist. Dock en mycket bra och trevlig film. 72/100
Jollrigt dravel som inte leder någonstans.
Sevärd film där inget är som det verkar
 picklessmulan
En Twistad film. Sevärd
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)