Jaganatha
Att driva med konstvärlden är egentligen alldeles för lätt, men här görs det ju i något slags skräcktappning. Framför allt är konstverket Hoboman ganska läskigt. Samtliga karaktärer är helt outhärdliga och naturligtvis slutar det inte lyckligt för någon av dem heller. Gilroys förra film Nightcrawler, också den med Jake Gyllenhaal och Rene Russo i bärande roller, var vassare som satir betraktat, men detta duger väl som underhållning. Bra för att vara Netflix, liksom.
 ShenLong
Jag tyckte den var rolig. Mycket mer komedi än skräck. Jag vet ingenting om konstvärlden, om det är en smart parodi eller inte. Kul var det i alla fall
 Man5on
Inleder ju helt okej och intressant men mynnar ut i någon sorts total meningslöshet. Och till råga på allt så använder man bara en bråkdel av John Malkovich kunnande. Allt som allt riktigt dåligt, vilket tyvärr är ett genomgående tema för Netflix egenproducerade filmer.
 haajen
Mycket underhållande, inte speciellt djup men snygg, välspelad och skönt bitchig.
 PeterTheW
Snygg o underhållande, men Gilroy kan mer. Nightcrawler är fantastisk o denna har några scener som andas samma, men inte mer.
 Boondock_saint
Gillar verkligen konceptet, men allt som allt är den lite av en besvikelse. Jag tycker fortfarande att det är en underhållande och cool film, men den misslyckas med att förklara mer på djupet varför det som händer gör det. Efter att ha sett trailern drömde jag faktiskt mardrömmar. Det hade jag gärna gjort efter själva filmen med :)
 BarryHero
Platta karaktärerna där det inte känns särskilt svårt att lista ut vem som dör eller vem som överlever. Dessutom är det mer om konst i den här filmen än skräck. De enda småläskiga partierna är dödsscenerna. Gillar LA-miljön. Märks att de här personerna lever i en egen bubbla. Lite av en besvikelse är den här filmen efter Gilroys utmärkta Nightcrawler.
 Starlette
Originell. Snygga outfits och miljöer.
 Tatty
Gillade den lite läskiga handlingen/jhändelse i filmen som kändes mer mer spännande när Jake Gyllenhaal och Toni Collette är med vilket jag gillade dem allra mest i filmen.
 Oskar_Olw
Känns som två filmer i en och de passar inte alls ihop. Jag gillade början men samtliga dödsscener känns bara förutsägbara och halv-fåniga.
 S_Griffon
Vet inte riktigt jag jag såg men men lämnade en skön och underlig känsla
 setterwall
Inledande 40 minuter är väldigt lovande och gläntar på dörren till en riktigt smart och psykologiskt thriller men sen urartar den till en fånig tonårs-skräckis. Extremt provocerande med en så lovande inledning. Kunde blivit en stark fyra. Vilken besvikelse.
 Engravadlax
Samtidigt som det är jättekul att skoja om det psykopatiska hipsterprelatvälde som är det modernistiska konstetablissemanget, så är det också extremt cringe att ens se gestaltningar av det på film! Skräckelementen gifter sig inte så väl med den samhällskritiska humorn, jag hade nog föredragit att det blev ännu mer farsartat, men manus är väldigt kul; karaktäriseringarna av konstkritiker, modernkonstnärer, konsthandlare och galleriägare är så verklighetstrogna att jag misstänker att Dan Gilroy har turistat i det samhällsskiktet och bara lyft dialogerna från verkliga interaktioner. Som film är Velvet Buzzsaw inte i närheten av Gilroys Nightcrawler, och Woody Allens Midnight in Paris på samma tema är definitivt roligare, men den är sevärd för sin vassa satir: "We don't sell durable goods, we peddle perception."
 wasteoftime
1,2
 Venatici
Bra start, men slutade i total antiklimax.
Snygg, speciell och välspelad! Jag sugs verkligen in i den här absurda konstvärlden och den mystiska känslan med dom okända konstverken funkar jättebra. Snyggt gestaltade karaktärer med intressanta relationer och snygga dödsscener och det är mycket som är bra. Men det känns också hela tiden som en trea, svårt att sätta fingret på varför det inte lyfter. Men en ganska stark trea är det absolut, speciell och jag vet aldrig riktigt var den är på väg.
 F-M-J
Regin, skådespelet, fotot och produktionen håller jätte hög klass men tyvärr stjälper "poängen" med filmen någon oerhört. Det hela blir taktlöst och ointressant och blir till slut "yet another slasher". Förvånansvärt initiativ, var så lovande.
 Christofer
28/2 2019: Inte den slags film jag hade väntat mig. Dock några snyggt genomtänkta detaljer i vissa scener. John Malkovich gör sig förresten inte bra som bifigur i små roller, han behöver mer utrymme för att komma till sin rätt.
Senaste kommentarer
Meskada (info) 22:58 26/3 (2)
Kurt Josef Wagle og mordmysteriet på Hurtigruta (info) 22:43 26/3 (1)
Karlsson på taket (info) 22:41 26/3 (90)
Don't Worry, He Won't Get Far on Foot (info) 22:37 26/3 (6)
Maskinen (info) 21:54 26/3 (187)
The Wife (info) 21:16 26/3 (13)
The Dirt (info) 21:07 26/3 (6)
One Missed Call (info) 20:45 26/3 (119)
Us (info) 20:20 26/3 (6)
Josefin Nilsson - Älska mig för den jag är (info) 19:30 26/3 (2)
Intolerance (info) 17:33 26/3 (49)
Här har du ditt liv (info) 17:24 26/3 (87)
Janne Långben - The Movie (info) 16:07 26/3 (199)
The Post (info) 15:39 26/3 (40)
Escape at Dannemora (info) 15:35 26/3 (3)
A Star Is Born (info) 15:32 26/3 (52)
Tjorven och Mysak (info) 15:09 26/3 (58)
Tjorven och Skrållan (info) 15:09 26/3 (72)
Tjorven, Båtsman och Moses (info) 15:08 26/3 (68)
Halloween 2 (info) 15:02 26/3 (104)
Losin' It  (info) 15:02 26/3 (7)
The Ninth Gate (info) 13:55 26/3 (543)
9 millimeter (info) 09:38 26/3 (280)
Night of the Living Dead (info) 09:30 26/3 (129)
Steel Dawn (info) 07:59 26/3 (51)
Jill Rips (info) 07:55 26/3 (24)
Seven Pounds (info) 07:02 26/3 (443)
Hemma (info) 02:14 26/3 (8)
Som skapta för varann (info) 01:59 26/3 (6)
Patient Zero (info) 01:31 26/3 (6)
Revolten (info) 01:29 26/3 (21)
Ms. 45 (info) 01:14 26/3 (43)
Abducted in Plain Sight (info) 00:30 26/3 (5)
The Mummy's Kiss: 2nd Dynasty (info) 00:14 26/3 (1)
The Return of Swamp Thing (info) 23:13 25/3 (21)
American Made (info) 22:49 25/3 (35)
See No Evil 2 (info) 22:41 25/3 (8)
Miss Hokusai (info) 22:38 25/3 (1)
Nature of the Beast (info) 22:01 25/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 21:34 25/3 (31)
I Djävulens klor (info) 21:30 25/3 (6)
En kvinna bland män (info) 20:06 25/3 (2)
Blood Predator (info) 19:33 25/3 (1)
Påtaglig fara (info) 18:58 25/3 (96)
Await Further Instructions (info) 18:42 25/3 (3)
Kvinnorna på sjätte våningen (info) 17:10 25/3 (23)
Mannen i tågkupén (info) 16:46 25/3 (15)
After Everything (info) 16:14 25/3 (1)
Livet går vidare (info) 15:23 25/3 (7)
Nixon (info) 15:20 25/3 (59)