MetalJukebox
Sjukt mycket målservice, kanske lite för mycket. Men lyckas leverera ett riktigt mastigt och känslosamt slut på sagan.
 MetalJukebox
Fanservice, inte målservice
 Man5on
Inte så rolig, mer sentimental och nostalgisk. Tung. Men bra och framförallt ett oerhört värdigt slut på denna era av Marvel-rullar.
 Mikael602
Den bästa film jag någonsin har sett på bio. Infriade alla mina förväntningar och lite till. Ett värdigt slut på en fantastisk era. Det blir svårt att toppa det här med kommande Marvel-filmer
 pontuselias
Lite ojämn och kanske lite lång, men väldigt rolig och fint ihopsydd konklusion av 22 marvelfilmer
 zallaxx
Det delades ut så många bitchslapps i denna film till "fans" som whinat över tidigare filmer att det aldrig nånsin kommer sluta whinas över denna film. Aldrig heller har en fullstatt hudikbiograf varit så tyst som under denna film. citat efter filmen: "den var värd 12 års väntan" "oj vilken FILM"
 1idiotzebra
Tårar, bara massa tårar.
 Zelest
Lite... plot-holeig och här och var så var resultatet inte speciellt bra. Men på det stora hela ett bra slut på den här eran. Den är lite över 3 timmar, men den kändes mycket kortare, så pacingen i filmen var riktigt bra.
 hakuna
Den bättre avengers-filmen helt klart!
 Jaganatha
Att döma av den lundensiska biopublikens reaktion på slutscenerna i denna långa superhjältefilm var det fråga om världens största snyftfest. Jag tror aldrig jag har hört så mycket snyftande och snörvlande i en biosalong i hela mitt liv. Faktiskt inger det viss respekt åt skaparna bakom denna serie av filmer, men jag nöjer mig med att tillägga att jag inte på långa vägar var tillräckligt känslomässigt investerad i karaktärerna för att stämma in i tårflödet. En imponerande mängd namnkunniga skådespelare som gör förvånansvärt lite mot en fond av CGI, Robert Downey Jr är dock bra som Tony Stark och Chris Hemsworth underhållande som Thor.
 kokosbollen
Tack Marvel för ett bra slut! Sorligt men minnena och karaktärerna lever vidare med oss. Vi är tillsammans en familj genom detta. Den är helt klart värd en femma. And dont spoiled the Endgame
 Stan
sömnpiller första två timmarna, sen drar det igång rejält för att sedan bli cheesy och utdraget igen. kanske kul eller känslosamt för de mest inbitna och autistiska marvelfansen eller om man är 12, annars är det rätt klyschigt, utdraget och tjatigt. humorn är dock det starka kortet
 Spook
12-åring kommer ut från biografen precis när vi är på våg in i salongen och han pratar med sina kompisar, skrikandes med sin icke målbrottsröst om hur slutscenen går till.. skäller ut han efter noter ... sett fram emot filmen i 2år och får den förstörd precis innan. jäkligt tråkigt!
 haajen
Lite mer ojämn än Infinity war men i gengäld så är det mer gripande och engagerande när det väl drar ihop sig till slutstrid. Svårt att inte imponeras av vad MARVEL lyckats med här, det är massivt spektakel som ändå lyckas behålla fokus på karaktärerna.
 HerrNenne
Crescendot är fantastiskt, en jävla urladdning. Allt annat cirklar runt "bra", ibland lite bättre, ibland lite sämre. Blir en hel del transportsträcka och humorn kunde vara tajtare.
 Adoniram
Helt klart en film för fansen och ett imponerande hantverk. För mig som sedan länge lämnat tonåren bakom mig snarare skrattretande än en snyftare, och nog kunde man ha kortat ner den till en mer hanterbar längd utan förlust.
 August Dellert
Som ett stort fan av Marvel sedan barnsben så var detta en ren drömupplevelse. Helt otroligt att den lyckades överträffa mina skyhöga förväntningar. Den bästa serietidnings-filmen någonsin och ett orimligt bra avslut på den 22 filmer långa "Infinity Sagan".
 JohannesT
That IS Americas ass..
 Körsbär
Finns detaljer jag gillar o det finns scener som bara är för mycket, men så är det med Marvel filmerna. Men jag gillar hur alla karaktärer ändå får plats i denna film på ett värdigt sätt.
 Supernaut
Markant bättre än den klart sämre Infinity War. Inte perfekt, men väldigt bra och otroligt imponerande ihopsyende av 20+ filmer över 10+ år.
 ZilverZurfer
Gillade klart filmen:-).. Dock en del no no go zonez.. 1... Man gör inte en sån som han till en fet halvmobbad blubb och som blir skrattad åt hela filmen rakt igenom typ !! 2... När man e Grön ska man kötta, o inte vara så smart! Just saying:-)
 myslas
Det började bra men sedan blev det så oerhört rörigt med massor av logiska kullerbyttor och även om jag verkligen uppskattar superhjältefilmer med mycket humor så kändes den mest krystad här. Lägg på det en tråkig slutstrid och alldeles för lång speltid. Nu låter det som om jag avskydde den och det gör jag inte. Det finns bra scener men som helhet kan jag inte säga att det är en bra film. Jag uppskattade Infinity War en hel del mer.
 karlmats
En värdig avslutning på den maffigaste filmserien världen har skådat. De tre timmarna känns inte lika långa som jag hade befarat, men lite kortare hade man nog kunnat göra den här ändå. Jag gillar att man tar tid på sig att utforska känslor och konskvenser och inte bara fläskar på med mer action, jag gillar också att de två huvudpersonerna i den här episka sagan får väldigt mycket skärmtid. Med så här många karaktärer hade det nog varit lätt att tappa bort dem men det gör de riktigt bra. Robert Downey Jr är trots allt ändå den här seriens superstar och det var han som kickade igång hela den här groteska snöbollen för en evighet sen. Captain Marvel förstörde inte lika mycket som jag befarade och storyn utvecklas på ett ganska intressant sätt ändå. Samtidigt känner jag också att den har blivit lite väl hyllad, jag tycker Infinity War var en mycket bättre film och det finns en del korkade saker i det här manuset också. Då det är många aspekter av filmen jag inte vill spoila så rekommenderar jag att inte läsa på innan utan gå in och njuta av karusellen, det är trots allt avslutningen på Marvel-sagan, tills nästa rundra drar igång d.v.s. En stabil 3a som kanske är lite försiktigt stark ändå.
 saviola
Ursäkta: SPOILERS NEDAN!!!
 Halofreak92swe
Maffig avslutning! 22 filmer eller nåt liknande har lett till denna sista. Väldigt häftig, rolig, sorglig men samtidigt lite förutsägbar. Dock så var det några twistar och jag kände ändå att jag inte riktigt visste hur det hela skulle sluta. Gillar karaktärsutvecklingen på de flesta av våra hjältar och jag tycker de lyckades hyfsat bra med att ge alla tillräckligt med screentime. Thor som halvfet styrkelyftare var rätt kul också haha. Är i stort nöjd med filmen.
 Howler19
Jag är så trött på Marvel vid det här laget att filmen kanske aldrig hade en rättvis chans hos mig. Men ändå: Det känns verkligen att det är mer fokus på att hitta övergångar till nästa våg av filmer än det är på att göra ett riktigt avslut. Sen är det mest en stor röra där allting är möjligt på ett sätt som för med sig att ingenting heller spelar någon roll. Det blir liksom bara platt på ett sätt som devalverar alla filmer som har lett fram till det här. Med det sagt är det inte så att det saknas behållningar. Det är skaplig popcorn-underhållning, men inget mer.
 Björkman
Över förväntan får jag säga. Snygg, bra soundtrack, galet imponerande rollista och en story som funkar. Det blev en värdig avrundning på allt det som byggts upp under en herrans massa år. Plus också för att den lagom haxiga Captain Marvel inte får överdrivet mycket utrymme.
Senaste kommentarer
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)
Raggarjävlar (info) 16:55 17/6 (2)