Jaganatha
Mörkare ton, grövre våld och mindre komik i denna Jordan Peeles andra långfilm, som faktiskt inte alls sviker förväntningarna utan efterlämnar viss mersmak. Det är snyggt, välspelat och välregisserat och här finns en vilja att driva med skräckgenrens konventioner. Användningen av musik är också föredömlig, inte minst Loonies låt "I Got 5 On It" från 1995. Jag gillar också slutet som inte går in för att låtsas som om ordningen på något sätt är återställd. Men jag är inte helt säker på att vi undslipper en Us 2...
 EvilNed
Jättesnygg och väldigt bra. Jag gillar känslan. Däremot fungerar inte riktigt världen filmen presenterar för mig. Känns inte genomtänkt. Försöker vara smartare än vad den egentligen är. Precis som i Get Out kommer det en tredje akt som förklarar lite väl mycket, vilket förstör mer än det bidrar med.
 Qhorinhalfhand
Kanske var det den extremt dåliga miljön i biosalongen, men jag tyckte storyn spårade totalt efter en halvtimme in i filmen och karaktärerna i filmen reagerade på helt fel sätt i vissa situationer, jag visste inte hur seriöst jag skulle ta filmen helt enkelt. Men jag gillade filmen visuellt och ljudmässigt så var det perfekt. Även om första halvtimmen får en femma så tycker jag storyn spårade efter det.
 Man5on
Extremt mycket sämre än Get Out, saknade humorn och det kändes proppfullt av plotholes ju mer som skulle "förklaras". Näää, fesljummet allt som allt.
 Jockflake
Till en början en ganska intressant film, men som fallar platt när det ska börja förklaras. Plotholes stora som städer. Det blir alldeles för dumt helt enkelt.
 myslas
Någon ny Get Out får vi inte den här gången även det finns vissa paralleller mellan filmerna. Us innehåller inte lika mycket komiska element men de som finns känns rätt krystade och borde plockats bort helt. Filmen är dessutom alldeles för lång och det är svårt att hålla uppmärksamheten hela tiden. Det Jordan Peele däremot gör väldigt bra är att lyckas väva in samhällskritik i sina skräckfilmer vilket gör dem mer intressanta och tänkvärda än det mesta i genren. I slutändan en bra film som ändå är ganska långt ifrån ett högre betyg.
 TheHorrorfan
Mycket bättre än ”Get Out”. Intressant och ganska komisk. Vet inte riktigt om jag förstod innebörden, men jag var underhållen. 3,5.
 Solidus
US är en fin skräckfilm som vågar gå egen väg och skådespelarna får alla A+. När det det kommer till nackdelarna så tycker jag att US spårar tyvärr ur när "hemligheten" avslöjas. För mig hade det räckt med att det står en klonad familj av originalfamiljen utanför deras hem med ett ont syfte. Man hade inte behövt att svara på frågorna var dem kommer ifrån ect, men det gör Jordan Pelee och tyvärr sänker det filmen. Han skapar mer frågor än svar och även det är tänkt att publiken ska ignorera dessa frågor, så blir dem för många. Sevärd skräckfilm, dock med sina problem. Betyg: 3.
 Afflicter
Alltför frustrerande för att man ska fastna. Visst, man får en del förklaringar mot slutet, men det är så mycket som lämnar att hänga i luften, sådant man egentligen hade velat få en förklaring till. Peele kan kasta in hur många förebådande referenser som helst, det gör inte filmen bättre på något sätt.
 coastaltown
Här finns så mycket att analysera och teoretisera kring att man skulle kunna skriva en hel bok. Det märks att Peele har tittat på en hel del skräckfilm.
 Tonti
Lite överreklamerad får man väl säga ändå, även om det är habilt gjort. Bra skådisar och kuslig set-up, men det bres på för mycket i slutändan. Snyggt soundtrack dock. Helt okej.
 dafreakish
Snyggt, smart och oerhört underligt på samma gång. Peele vet vad han gör.
 karlmats
En stabil uppföljare till Get Out och Peele lyckas skapa en härligt skrämmande stämning. Det faktum att alla får spela två helt olika roller ger en väldigt surrealistisk upplevelse och Peele vet hur man utnyttjar det. Hela filmen känns väldigt genomtänkt även om jag nog tycker att upplösningen inte riktigt hänger ihop. Med tanke på hur välgjort allt annat känns så undrar jag om en omtitt skulle ta bort den känslan eller bekräfta den. Bra skådisar rakt igenom är det också, framför allt Nyong'o. Första halvan var den uppe och nosade på potential till högre betyg, andra halvan bekräftade att en stabil 3a är befogat.
 Ghostface
Ett rejält snedsteg med oseriösa karaktärer efter den starka debuten. För många ingredienser från andra filmer gör att den inte har någon identitet. Första halvtimmen hade dock något.
 Engravadlax
Finns noll flow i manus, det händer ingenting med dialogerna, det finns ingenting att greppa tag i, det är bara tomgång. Jag kan inte minnas skådespelarnas prestationer i andra filmer, så jag vet inte om det är dem eller Peeles regi, men de är riktigt dåliga, speciellt Lupita Nyong'o som överspelar något extremt. Det finns inga idéer--verkligen definitionen av phoning it in--och Peele kan inte ens fejka övertygande som de arthousecharlataner som han uppenbarligen aspirerar till att tillhöra. Jag ser varje skräckfilm med en djup önskan om att jag ska gilla den, det är verkligen min favoritgenre, och jag ville trots vad jag hade hört och sett i trailers gilla Us--men det är skrattretande. Lol/10.
 Paramis
Första halvtimmen är super!
 Asmorod
Bra början. Sweet slut. Och en mittendel som får mig att be till Gud att Jordan Peele slutar göra sina flata, ointrssanta skitfilmer å det snaraste.
 92axha10
Inte lika bra som Get Out men har sina stunder. Kunde inte ta det på allvar under långa stunder. Skrattade ett par gånger också, är inte säker om det var meningen.
 Jompalompier
Verkligen inte i närheten av Get Out, tyvärr.
 ledsenpirat
Nej, nej, nej. Detta var varken otäckt eller engagerande. Kan kanske vara intressant som diskussionsunderlag på temat, men som film fungerade det inte alls.
 eraserheead
Första gången på länge jag ser en skräckfilm där jag verkligen gillar huvudpersonerna.
 Sture Stenhög
Nog känner man igen sig lite från Get Out här allt, men framför allt visar Peele att den filmen inte bara var en lyckträff. Här imponerar han verkligen som genreregissör, och sekvensen där familjen får oväntat besök är i synnerhet riktigt bra. Tyvärr är det lite mer sladdrigt på det innehållsmässiga planet. Grundidén är bra, och det finns mycket intressant här längs vägen, men manuset hade nog behövt lite mer arbete för att det här skulle kännas klockrent. Lite för ofta är logiken oklar eller direkt inkonsekvent, och jag kan inte gärna tro att slutet håller riktigt. Men när det kommer till Lupita Nyong'o finns det iaf inga tveksamheter, hon är väldigt bra rakt igenom, och som skräckrulle finns det fortfarande mer kvalitet här än det mesta genren har att erbjuda
Senaste kommentarer
What If (info) 22:06 15/7 (47)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:01 15/7 (29)
Geralds lek (info) 21:55 15/7 (23)
Fast & Furious 8 (info) 21:48 15/7 (43)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 21:42 15/7 (12)
Lejonkungen 2 - Simbas skatt (info) 21:37 15/7 (239)
Brightburn (info) 21:16 15/7 (6)
Independence Day: Återkomsten (info) 21:04 15/7 (120)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 20:52 15/7 (18)
Tåget (info) 19:23 15/7 (30)
My Soul to Take (info) 18:41 15/7 (50)
The Nightmare (info) 18:36 15/7 (14)
The Meg (info) 18:33 15/7 (48)
Juanita (info) 18:31 15/7 (1)
The Kindergarten Teacher (info) 17:35 15/7 (4)
Tag (info) 16:56 15/7 (14)
Papers, Please The Short Film (info) 16:48 15/7 (1)
All I See Is You (info) 14:31 15/7 (3)
Hostel 3 (info) 14:25 15/7 (60)
You're Ugly Too (info) 13:37 15/7 (1)
Mutant World (info) 13:02 15/7 (2)
Jordgubbslandet (info) 11:32 15/7 (12)
Jimmie (info) 11:13 15/7 (8)
Coast Guard (info) 11:10 15/7 (29)
Stalked by My Doctor: A Sleepwalker's Nightmare (info) 10:57 15/7 (1)
Tender and Tuff (info) 10:55 15/7 (1)
Rampant (info) 03:56 15/7 (3)
In the Lake of the Woods (info) 02:16 15/7 (1)
Studio 5 (info) 01:26 15/7 (4)
Wind River (info) 00:51 15/7 (53)
The Imitation Game (info) 00:49 15/7 (181)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 00:33 15/7 (62)
Yol (info) 00:10 15/7 (15)
Alita: Battle Angel (info) 23:56 14/7 (26)
Waterworld (info) 23:52 14/7 (551)
Arne Dahl: En midsommarnattsdröm (info) 23:36 14/7 (10)
Angry Video Game Nerd: The Movie (info) 22:50 14/7 (17)
Tropic Thunder (info) 22:32 14/7 (617)
Flugparken (info) 22:28 14/7 (12)
Desperado (info) 22:03 14/7 (317)
A Bigger Splash (info) 20:55 14/7 (18)
Trädälskaren (info) 20:54 14/7 (20)
Black Panther (info) 20:54 14/7 (89)
Sophelikoptern (info) 20:52 14/7 (8)
The Faithful Heart (info) 20:08 14/7 (16)
De blodröda hästarna (info) 20:00 14/7 (36)
Blind (info) 19:48 14/7 (3)
Footloose (info) 19:41 14/7 (25)
Rymdimperiet slår tillbaka (info) 19:00 14/7 (744)
Thor: Ragnarök (info) 16:17 14/7 (105)