Spidde
Omskakande och välgjord dokumentär som på ett övertygande sätt berättar om grooming och övergrepp av episka (i brist på bättre ord) proportioner. Finns inga tvivel om att de två männen inte skulle berätta sanningen, och filmen har provocerat fram mycket osmakligt och obehagligt hos trogna fans på internet. Som dokumentär är den mycket bra och man får en bra känsla och förståelse för hur det kan gå till när barn utsätts för övergrepp. Först trodde jag att fyra timmar skulle vara för långt, men det är nästan så att man skulle vilja veta mer om hur det gick sen när det tar slut. Visas på SVT nästa vecka, alla borde titta.
 SemteX
För att vara HBO och fyra timmar lång är den inte speciellt bra. Äckliga föräldrar som blev förblindade av lyx.
Intressant och välgjord dokumentär! Bra att sånt här kommer fram och om det finns fler som blivit utsatta för musikhistoriens i särklass mest överskattade artist någonsin så hoppas jag att även de vågar träda fram. Om man bortser från huvudstoryn i denna film så lyckas man ju också bevisa vilka totala helidioter det tyvärr finns här i världen.
 Supernaut
Inget nytt under solen, men starkt att höra offrens egna berättelse. Oavsett vad en tycker om Michael Jackson är det en sevärd film och en utgångspunkt för att reflektera över och prata om grooming, övergrepp och hur vi ger kändisar mer utrymme att göra dåliga saker.
 Dream
Nja att "Michael Jackson" var den mest överskattade artisten är skitsnack, då han hade ett eget unikt sound! - Men tyvärr så är den privata Michael Jackson hängande runt småbarn inte en lika trevlig historia och man är väl inte direkt jättechockad, bara tanken att en vuxen person väljer små barn istället för folk i vuxenålder att vara med borde ringa varnings klockor. Det är inte normalt! Jag själv skulle aldrig tänka tanken att prata eller bjuda hem ett barn ifall det inte är mitt eget, en släktings eller en jätte bra väns barn. Aldrig i livet.
 dafreakish
Fruktansvärt obehaglig dokumentär som slår som ett slag i magen. Männen som berättar är trovärdiga in i minsta detalj och plötsligt blir det oerhört svårt att särskilja det musikaliska geniet Jackson från den vedervärdiga person han var privat. Svår svår film att ta sig igenom. Men den är ett direkt måste.
 Tant Eva
Stark dokumentär.
 Dele
Oavsett olika syn på att denna dokumentär är ensidig och vinklad så är den gripande, intressant och känslosam, och borde vara så för varje vuxen människa (som inte är ett alltför stor förblindat Michael-fan för att kunna förhålla sig objektivt). Visst är den ensidig, men utger sig inte heller för att vara något annat, och jag tycker faktiskt att den, tack vare sin detaljrikedom och långa speltid, inom sina ramar är just mångsidig då en inte bara beskriver dess speciella fall, utan även ger en bra bild av hur detta med groomiong och pedofili fungerar som fenomen. Att den sen handlar om en av 1900-talets största musikstjärnor gör den ju inte mindre laddad. Oavsett vilket så är den både nyttig och omskakande.
 DYV
Väldigt stark, effektivt berättat, och genomarbetad på alla sätt. Snyggt och spännande klippning mellan video, bilder och intervjuer. Väldigt tragiskt och fascinerande på samma gång hur MJ utövade grooming och pedofili. Finns så mycket psykologiska vinklar att ta sig an denna film med, MJ förmåga att manipulera och utnyttja sin "guds status" samtidigt som han stundtals mentalt är ett barn, för att i nästa stund bli en världsartist på scen, vilken komplex person. Sen även mammorna som stundtals får ett liv i glamour och får otroliga bekräftelsekickar när de tillsammans med sitt barn får umgås med MJ, där man ändå undrar om det omedvetet i bakhuvudet ändå inte fanns aningar hos mammorna vilket pris de faktiskt fick betala.
 pufred
Väldigt omtalad och stark "dokumentär". Svårt att inte bli berörd. Men den känns som ett snyftreportage och propaganda för ytterligare en mediacircus inför en miljardstämning. Totalt ensidig utan kritiska frågor. Är de trovärdiga? Nja, kanske. Är MJ trovärdig? Nja, kanske. Du får inte göra din egen bedömning på grundval av fakta, för den här gör det åt dig. Hur de porträtterar en pedofil och grooming känns trovärdigt iaf. Men Wade Robson är en bevisad lögnare,och Safechuck ser mest ut som om han ångrade sig att han hoppade på det här tåget. Om deras version stämmer är det ju jättehemskt. Men ju mer man researchar utöver den här "dokumentären" desto mer osäkert känns det.
 Arablle
Det är en stark dokumentär. De två männen som berättar om sina upplevelser är övertygande. Efter första delen mådde man inte så bra, filmen ger en obehaglig känsla i hela kroppen. Ändå blev det ett måste att direkt fortsätta med del 2 även om det blev 4 t långt. Tacksam att dokumentären gjorts och visats samt att pojkarna/männen till sist berättade. När en superidolkult går så långt som i detta fall har till sist proportionerna och den mänskliga skröpligheten klätts av och visats upp i all sin tragik. Inte vackert, inte roligt men nödvändigt. För kanske med sig något positivt i längden.
 asasae
Stark och övertygande. Killarna berättar detaljerat och väl beskriver ett barns kärlek och lojalitet de hade satte munkavle på dem. Vi måste öppna ögonen och se! Inte blunda. Michael var udda och säkert precis så här sjuk. Hans musik behöver inte tystas. Men hans handlingar bör uppmärksammas och ta lärdom av. Det fanns frågetecken flertal gånger och nu vågade de äntligen berätta. Dessa killar kommer få bära dessa handlingar resten av livet, som alla andra som varit med liknande.
 Ful_fisk
Tråkigt filmad enligt den rådande standardmallen med en helbild och en närbild från sidan på person framför nedsläckt bakgrund i intervjuerna, och själlösa drönarbilder och arkivmaterial för att dryga ut resten. Sedan är själva innehållet dock helt klart intressant och sevärt.
Senaste kommentarer
A Star Is Born (info) 23:27 17/8 (65)
Faces, Places (info) 22:41 17/8 (9)
Godzilla: Monster Planet  (info) 21:18 17/8 (2)
Secret Obsession (info) 21:09 17/8 (9)
Den skyldige (info) 21:06 17/8 (13)
Farväl min konkubin (info) 20:01 17/8 (49)
Flykten från DDR (info) 19:49 17/8 (2)
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)
Parasite (info) 23:53 16/8 (2)
San Andreas (info) 23:46 16/8 (108)
The Echo Game (info) 23:46 16/8 (1)
Vargens sång (info) 23:37 16/8 (5)
The Beasts' Carnival (info) 23:28 16/8 (4)
Till drömmarnas land (info) 22:54 16/8 (1)
Sista kontraktet (info) 22:49 16/8 (68)
Taken 2 (info) 22:12 16/8 (224)
Lejonkungen (info) 21:52 16/8 (18)
Britt-Marie var här (info) 21:51 16/8 (11)
Tommy (info) 21:36 16/8 (37)
Dumbo (info) 21:25 16/8 (6)
The Square (info) 20:56 16/8 (85)
Darkest Night (info) 20:16 16/8 (1)
Ride (info) 19:33 16/8 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 17:44 16/8 (13)
Röda husets hemlighet (info) 14:22 16/8 (7)
Freeheld (info) 13:57 16/8 (5)
Escape at Dannemora (info) 13:31 16/8 (4)
Lion (info) 13:20 16/8 (60)