Blink182
Kommer ihåg att jag gillade den här när den kom ut för sju år sen. Ser den idag och tycker faktiskt inte att den är så bra.
 Hanzoon
Bästa svenska komedin nånsin!
 TheHorrorfan
Helt ok men tyvärr inte så mycket mer.
 XanderO
Det här är en film som bara växer och växer för varje gång man ser den. Första gången jag såg den så tyckte jag den var skit, men idag älskar jag den! Alla skämt är klockrena. Lätt bland dem bästa komedier jag sett! Stark 4:a!
 kangaroo
Underbart. Fast jag är ju en Malmros-lover.
 Matilda14
Hur fan kan man tycka denna är bra!?
 Kajsa91
Sjukt rolig är den!
 1 2
Kjell Bergqvist står för en stor del av det här betyget... Men det är en trevlig film.
 Silvaa
Den här filmen berör en verkligen. Otroligt nära en femma!
 Molestaire
Härligt med rejält skruvade karaktärer lite oortodox kronologi för en svensk film. Att vissa av skådespelarna inte riktigt klarar av att leverera sina repliker på värmländska känns dessutom mest mysigt.
 Vatchi
Väldigt charmig
 Poppellullen
Intressant film även om jag inte tyckte den var så jätteroligt bara småkul emellanåt, men det e ju bara jag:p gillade att den bjöd på en hel del sköna karaktärer och överraskningar, gillade Mikael nykvists insats:D
 Hans Moleman
Riktigt rolig och fyndig film som jag missat att se tidigare. Rekommenderas!
 BarryHero
Ratt kul och annorlunda, inte helt overtygad dock. Lite val vidrig ibland.
 Klintan911
En skön svensk tragikomisk film med skruvade karaktärer och oväntade överraskningar. Den var väldigt originell och samtidigt riktigt bra.
 Xenox
Inte min humor, konstig och inte på något bra sätt. Ulf Malmros har gjort betydligt bättre filmer.
 peu-depeu
Den bästa svenska film jag sett på länge, med en filmningsmetod som påminner om Amelie från Montmartre. Och så är jag ju lite kär i Tuva.
 moviez
Den här såg jag när jag skulle se en amerikansk film på bio som var slutsåld, så vi sa vi får väl ta den här istället då. Man är ju negativ till svenska filmer. Man är ju mer kritisk när det är på svenska, då det är ens modersmål.
 annihilat0r
24/5 2010: Oväntat tramsig rulle! "Väs att du är 16!!" "Prova 14 med.." Huvudskådespelaren Jonas Rimeika gör ingen fantastisk roll. Närmare bestämt gör han är urusel roll. Kjell Bergqvist, hur hamnade du här? Dialekten på Jonas gör att jag vill kväva honom sakta. Karaktärerna i filmen skulle lika gärna kunnat vara trettonåringar istället för vuxna människor - deras påhitt och dialoger håller tyvärr den nivån. "I had a little frog once.. I loved that frog so much! And one day I woke up the frog was gone, so I stood there in my boy-room with my stepfathers gun pointed to my head.." Jag hoppas att du fick bra stålar Michael Nyqvist! Sussie (Tuva Novotny) väljer jag att inte kommentera. 22/7 2012: Äntligen har jag sett om "Smala Sussie" efter ett långt lidit löfte till min bror och fru. Sedan första upplevelsen har jag besökt Hagfors och Värmland. Jag förstår hur livet är där. Jag är medveten om brukets betydelse, att vanliga bostadsrätter max kostar 10 000 kr och den rådande stämningen. Jag har sett skogen och sjöarna, känt stillheten och tystnaden och mött urinvånarna och knarkarna. Det är en annan värld i Hagfors. En liten separat värld utan lycka eller mål. Jag älskade Kjell Bergqvists prestation denna gången. Helhetskänslan, och för min brors familjs skull som lever mitt i det, resulterar i att min syn på "Smala Sussie" nu förbättrats.
 Daesu
Den är ju hemskt, egentligen. En hel del schysst kameraarbete.
 paninaro
Ett plus utdelas för att Smala Sussie faktiskt vill göra något annorlunda, i alla fall ur ett svenskt perspektiv. I och med det kanske man får köpa att det sedan blir lite väl övertydligt att det är Tarantino på värmländska det handlar om. Manuset är opolerat, men ändå rätt kul. Filmens största problem är väl de väldigt ojämna skådespelarprestationerna. Det blandas högt och lågt, även från huvudpersonen och Pölsa, vilket blir lite väldigt märkbart för helhetskänslan. Men Kjell Bergkvist är rolig.
 Djason
Väldigt ojämn och konstig film, men jag giller den låga och knasiga humorn. Pölsa är störtskön och Kjell Bergqvist är ju alltid Kjell Bergqvist.
 Suckram99
Tycker den är klockren!
 linn-97
en till av mina favorit filmer..filmen är grymt bra, den har det där lilla extra! Filmen är ganska speciell med jag gillar det, den är gjord på ett sätt som jag gillar, ett sätt som INTE många regissörer kan göra på. Det gör Ulf malmros till en underbar regissör.
 Slowdive2
Sveriges bästa film genom tiderna - tillsammans med Fucking Åmål. Otroligt att det kunnat gjorts så bra film, så jävla efterlängtat!
 robbieroy
En rolig och välskriven, men också tyvärr en ganska ojämn historia. Hursomhelst finns det ett gäng riktigt roliga scener och Kjell Bergqvist återfinns i majoriteten av dem. En stabil trea.
 patrasket
Väs att du är...ojämn!
 juliamalm
rolig och hemskt sorglig på samma gång, men tyngden i det sorgliga kunde förstärkts. stark 3:a, nära 4:a.
 emilstjernholm
Ojämn och i stort ganska osympatiskt. Ändå okej underhållning.
 levelfive
Mitt första möte med Malmros. Det finns bra saker i denna film som exempelvis Tuva Novotny men främst är det en oerhört seg film. Jag vill dock gärna se fler filmer av Malmros då jag tror att hans senare produktion är bättre. Medel till stabil 2a i betyg!
 Kebaa
Polisen är ju för underbar. Allmänt rolig också med all action i Värmland.
 Simon_19
Nah, den var inte bättre än dålig.
 Gigi1943
Såg den för länge sen och gav en trea men nu när jag skall kommentera så minns jag inte så mycket av handlingen, men jag älskar ju Kjelle B så han får bära uåå hela filmen!
 Manet
Fantastisk film på så många sätt. Rent filmtekniskt är den väldigt finurlig samtidigt som den klarar av att framstå som nonchalant. Komiken är oftast väldigt härlig, men ibland går den till överdrift eller blir banalt. Den mysiga atmosfären och karaktärerna samt värmländskan är andra saker som gör den här filmen till något som verkligen står ut i mängden.
 yrkeschaufföre
Den är verkligen inte som andra filmer, på ett positivt sätt. Jag gillar den men Malmros har gjort bättre grejer.
 rubarak
Sveriges svar på Twin peaks
 Ful_fisk
Den bästa rullen vårt land någonsin producerat. Kan se den hur många gånger som helst, full med fantastiska karaktärer, oförglömliga scener, suveräna one-liners, rappt tempo, lysande dialog, skönt bildspråk… ja, typ allt! Guy Ritchie på värmländska, fast typ ännu bättre. Det finns en stark melankoli i bakgrunden hela tiden, ett vemodigt farväl till en hembygd som inte klarade av att bli vuxen. Älskar det. Och en film som har en karaktär som Pölsa kan nog inte få annat än toppbetyg.
 LacombeLucien
Jodå.
 Jorgandr
Kul, men lite väl mycket av allt. Kan inte riktigt relatera. Lite för enkla mål, hela tiden. Är underhållen, men inte mer.
När den norrländska dialekten är det bästa och det roligaste i hela filmen, ja då undrar man om det inte finns bättre sätt att använda skattepengarna.
 Dutch
Försöker vara cool eller något men det är ganska tvärtom.
 Suckram99
Klockren film! Malmros på topp
 Taandborste
Lite cool var den väl ändå.
Skön humor, skön story och bra skådespelare! En av de bättre svenska filmerna som gjordes under 00-talet. Svag 5:a.
 wasteoftime
Jag tyckte bättre om den här första gången jag såg den, det är väl inte överdrivet oväntat, men jag blev ändå lite besviken. Jag tycker ändå att Malmros har viss potential och har något i sina filmer som är attraktivt. Och vissa saker i detta är bra och charmigt, men på det hela känns det lite väl extremt, som att den försöker lite för mycket. Drar extremerna lite väl mycket på till sin spets. Det är okej, men inte mer, men inte hellre mindre. 0,1 på SH-skalan.
 RustyFilm
Om man utgår från en riktigt bisarr historia lägger till mängder av buskis och lite PulpFiction och sedan sätter på en bonläpp till regissör som i sin tur anlitar Kjell B som skådis, ja då blir det inte bättre än så här
 Murvel48
Försöker vara alldeles för smart för sitt eget bästa. Det blir inte bra bara för att man talar värmländska. Det blir för mycket av allting.
Dålig... Suck!!!
 Nalleman
Inte särskilt roligt faktiskt. Tyvärr är ju Kjell Bergqvist med och det blir det ju inte bättre av.
 Albion
En tokgalen film från början till slut, men det är alldeles för lågt det här. Tramsigt och dessutom drogliberal. Nej detta var inte bra. Betyget blir en svag 2;a, dvs 2-
« Föregående   |   1 ... 20 21 22
Senaste kommentarer
Helan & Halvan (info) 23:35 23/3 (5)
Mom & Dad (info) 23:12 23/3 (10)
Halloween (info) 23:02 23/3 (34)
Papillon (info) 23:00 23/3 (10)
Step Up: Revolution (info) 22:51 23/3 (20)
Gräns (info) 22:39 23/3 (28)
Doctor of Doom (info) 22:28 23/3 (4)
Pirates of the Caribbean: Svarta Pärlans förbannelse (info) 21:54 23/3 (1969)
The Hidden War (info) 21:25 23/3 (18)
Sunset (info) 19:46 23/3 (3)
Havets sång (info) 19:28 23/3 (27)
Alone (info) 18:48 23/3 (3)
Justice League (info) 18:35 23/3 (65)
Columbo: Mord efter noter  (info) 16:09 23/3 (7)
Columbo: Murder in Malibu (info) 16:08 23/3 (3)
Columbo: Mysteriet med en magikers död (info) 16:07 23/3 (3)
Columbo: Negative Reaction (info) 16:06 23/3 (3)
Columbo: På första sidan (info) 16:05 23/3 (3)
Columbo: Requiem for a Falling Star (info) 16:03 23/3 (3)
Columbo: Swan Song (info) 16:02 23/3 (4)
Columbo: The Conspirators (info) 16:01 23/3 (4)
Columbo: The Greenhouse Jungle (info) 16:00 23/3 (5)
Columbo: The Most Dangerous Match (info) 16:00 23/3 (4)
Columbo: Try and Catch Me (info) 15:59 23/3 (6)
Columbo: Undercover (info) 15:58 23/3 (2)
Columbo: Uneasy Lies the Crown (info) 15:58 23/3 (1)
Den skyldige (info) 15:57 23/3 (7)
Columbo: Étude in Black (info) 15:57 23/3 (5)
Columbo: Suitable for Framing (info) 15:57 23/3 (9)
The Survivalist (info) 13:56 23/3 (12)
71: Into The Fire (info) 13:52 23/3 (26)
Walk the Line (info) 13:32 23/3 (1165)
Hounds of Love (info) 13:23 23/3 (6)
1984 (info) 12:26 23/3 (200)
Triple Frontier (info) 11:34 23/3 (8)
Godfrey ordnar allt (info) 11:32 23/3 (37)
Ingenting är heligt (info) 11:31 23/3 (13)
Anders, jag och hans 23 andra kvinnor (info) 11:30 23/3 (5)
Lego-filmen 2 (info) 10:27 23/3 (3)
The Hoarder (info) 09:57 23/3 (3)
Tom of Finland (info) 09:26 23/3 (8)
Alita: Battle Angel (info) 09:05 23/3 (19)
Kärlek, solsken och sång (info) 08:37 23/3 (6)
Lattjo med Boccaccio (info) 08:23 23/3 (6)
Cam (info) 04:54 23/3 (11)
The Dirt (info) 02:26 23/3 (1)
Life of the Party (info) 02:02 23/3 (6)
Gone Girl (info) 01:45 23/3 (271)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 01:11 23/3 (31)
Olydnad (info) 00:59 23/3 (5)