van-yek
Ok, rulle. Lite new-age och kvasi-intellektuella New Yorkare som snackar.
 Daniel Mott
Håller intresset uppe i två timmar, det är starkt!
 uCj
"If life is a stage, are you going to be an actor, a director, or a playwright" Det är intressanta frågeställningar som ställs i filmen, och den är mångbottnad! Det roliga är att den triggar tankegångar som kanske inte ens Louis Malle kunde ha förutse. Det är dock inte främmande tankar, snarare så är det orden som satts på dom som är nya för en. Jag tycker förresten inte att ordet kvasiintellektuellt passar bra som beskrivning av denna films innehåll, för det är nästan detsamma som att avfärda hela filmens poäng. Ja, eller så bekräftar det vad Andre sagt i filmen, att man upptäcker inte mer än vad man redan vet. Hursomhelst så är det ingen hjärndöd film. Det är ingen Coffee and Cigarettes där samtalet kanske mer ska vara underhållande än insiktsfullt.
 accatone
Vissa av de saker som sägs är lite uttjatade idag, men upplägget är unikt och filmen lyckas med att hålla ens intresse uppe.
 andmoreagain
Ett av de vidrigaste exemplen att helt förkasta själva grejjen med filmmediet. Att få utstå, nästan två timmar, med dessa sjukt tråkiga herrars samtal är en utmaning som verkligen få klarar av. Det här är en dödsdömd film och betyget är helt uppenbart. Bisarrt nog hade jag denna som rekad femma. Fascisten i mig vill bränna upp denna film.
 Taliah
Bla bla bla me me me. Bra film att somna till eftersom den är så ofantligt oinspirerande.
 eppjones
Undrar hur mycket av maten dom åt upp egentligen? Kändes som att det lämnades kvar en hel del på tallrikarna. Första halvtimmen av samtalet var riktigt drygt när dom pratar om newage-workshops i polska skogar men efter det så blir det faktiskt riktigt bra och intressant.
 fridenpaden
Nä. Tänk vad länge jag har letat efter den här skräpfilmen.
 Taliah
So. Much. Bullshit. Lösningen på allt: Internet! ^^ Gillade dock att de spelade Satie på slutet.
 rytlejon
med tanke på alla underbara kommentarer här blir jag ju tvungen att se denna film!
Efter senaste Community sa blir jag sugen att se denna. :)
 mattarello
Har sina riktigt bra stunder men är inte engagerande rakt igenom. Betyget kanske blir högre om jag ser om den men tills dess så får den nöja sig med en stark 2:a.
 RaketPojken
intressant och engagerande film tycker bättre om dom sista 56 minuterna när det blir mer som en diskussion och i första är det bara Andre berättar en historia
 braxl420
Första timmen är rätt så seg och är mest en uppbyggnad med syfte att underbygga den intressanta diskussionen som uppstår i sista halvtimmen. Väldigt insiktsfullt ibland, väldigt pretentiöst och överblåst ibland, men allt som allt en tankesporrande film.
 Kirk Douglas
Senare delen av samtalet var intressantare än den första. Andre verkade dock ha ett stort ego, vilket störde mig.
 Manko
Riktigt bra. Superb känsla av närvaro. Och för att vara en film byggd kring en enda konversation så är den förvånansvärt jämn och intressant hela vägen igenom.
 gjoob
Älskar sånt här. Mottar tacksamt tips om liknande, helt dialogdrivna, filmer.
Tog mig bara 6 år att gå från sugen till att faktiskt se. Oväntat bra dock och jag gillar verkligen hur det känns som två människor som filosoferar om livet och inte någonting som presenterar absoluta sanningar som det så lätt kan bli. Otroligt väldriven dialog som suger in mig från första början. Ett par svackor här och där kanske men känslan är verkligen "oj, redan slut" när det är slut. Mycket bra och intressant och får mig att tänka mycket på saker i mitt eget liv.
 Ful_fisk
Rätt bra, men jag hade väntat mig lite mer. Älskar kammarspel, och det här är ju ett ganska definitivt sådant. Dialogen är dock inte så svindlande som i somliga filmer av inom samma kategori, och det känns en smula högtravande lite väl ofta. Men det funkar. Bra känsla, bra skådespeleri.
 Tonti
Vet vad den gör och gör det fantastiskt väl. Gillar verkligen när filmer begränsar sig själva och vet att utnyttja sina ramar på bästa sätt: På sätt och vis pjäsig men samtidigt skulle detta aldrig kunna vara just en pjäs, om publiken inte var så liten att den kunde sitta runt bordet förstås. Väldigt fin film.
Senaste kommentarer
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Dirt (info) 20:45 24/3 (2)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)
Columbo: Forgotten Lady (info) 12:37 24/3 (3)
Columbo: Double Shock (info) 12:36 24/3 (4)
Columbo: Dead Weight (info) 12:35 24/3 (6)
Columbo: Caution! Murder Can Be Hazardous to Your Health (info) 12:34 24/3 (1)
Columbo: By Dawn's Early Light (info) 12:33 24/3 (2)
Columbo: Any Old Port in a Storm (info) 12:32 24/3 (8)
Columbo: A Matter of Honor (info) 12:31 24/3 (3)
Columbo: A Friend in Deed (info) 12:30 24/3 (3)