De Rossi
Bättre än I spit on your grave!
 PUNGent STENch
Bra RR, men inte lika bra som I Spit on Your Grave.
 ulke666
Tycker åxå den är bättre än I spit on your grave.
 Andy_B
kall...
 Kurosawafan
Har ni sett Irreversible?
 GeneralBussig
meh! I Irréversible är det ju inte kvinnan som hämnas och då är det inte RR
 Nervegas
Den bästa rape-revengefilmen som gjorts. Hårdkokt, gripande och realistisk.
 uCj
Riktigt bra film. I början av hennes hämndaktion så kan hon liknas en kvinnlig sheriff som skipar rättvisa, men sen går det lite överstyr :) Bra skildring av konsekvenserna av en våldtäkt, synd bara att inte alla får sin hämnd.
 djonipony
synd att den bara finns på klippt dvd i usa - enligt dvdcompare e den inte LITE klippt heller, o kvalitén ska suga, om jag minns rätt.
 1pistolitrosan
Måste se denna.
 idd
äntligen en rape/revenge film som håller stilen å inte ramlar ner i sleazeträsket.. huvudpersonen är minst sagt stenhård men man undrar ju om herr ferrara tittat för mkt på thriller innan han bestämde sig för att göra henne stum.. filmen håller högt tempo å tappar aldrig stilen eller stämningen.. kort sagt toppen!
 IanCurtisRIP
låter väldigt mycket som Thriller: en grym film.
 amam
Jag vet inte jag. För det första så är det fel i filminfon, hon är stum och inte döv. Själva filmen, regisserad av Driller Killer regissören Abel Ferrara, handlar om en kvinna som blir våldtagen, får en psykos och förvandlas till en sexistisk seriemördare. Inte speciellt spännande eller intressant direkt tyckte jag. Och så störde jag mig lite på alla ologiska detaljer. En svag trea blir det just nu. Blir nog en tvåa vid en eventuell omtitt vid ett senare datum.
 final_cut
Intressant till en början, men hela filmen får ju plats i den första halvtimmen. Vidare utveckling finns inte. Hon skjuter, de faller...om och om igen.
 emilstjernholm
Den hårdaste kvinnan jag har sett på film. Har inte sett mycket av rape/revenge-genren men rent allmänt om denna film så blir det aningen repetativt/överdriven symbolik. Befriande dock att få se den otvetydiga solidariteten med kvinnan i huvudrollen. Stilistiskt är den också briljant med en del underbara inslag likt slutscenen på diskoteket.
 vamstad
Äntligen en film som vågar ta itu med problemet med stumma, kvinnliga och förvånadsvärt träffsäkra massmördare. Stark film, svag fyra,
 Ihsahn
Ointressant handling som lätt skulle rymts under de 20 första minuterna, bristfälligt skådespeleri, irriterande musik... Inte många rätt av Ferrara här inte. Se Thriller - en grym film istället. Den är bättre på alla plan. Dock kommer man inte ifrån att filmen är extremt kult och dessutom väldigt... grym!
 brtkrbzhnv
Bättre blod:hud-förhållande än i de flesta rape/revenge-rullar, men ändå alltför anemiskt.
 carnevil
Överskattad
 KimEkberg
ja, om den är skattad alls är det i överkant. och all förmodad feminism som ursäkt är bara patetisk. speciellt fräscht känns det inte med en stum snygg tjej som dödar alla grymtande män som helst bara vill våldta henne. jag spyr på sådana här grisiga och meningslösa filmer. dessutom är den så jävla tråkig och får "Ond Tro" att framstå som ett narrativt och energiskt mästerverk. allt är så otroligt lojt och långsamt, samma sak händer om och om och sen är det slut. jag bara hasar ner ur fåtöljen och ner på golvet av tristess, det var nog inte sen "Mannen som älskade kvinnor" jag hade så jävla tråkigt på cinemateket. Det måste vara därför man bannade den, för att den var så trist, för något extraordinärt våld står inte att finna. till och med james bond gör ju våldsammare saker, spränger huvuden i mikrovågsugnar och så. men tack till censurnämnden för att vi initialt slapp denna dynghög till film. och cinemateket: jag vill ha tillbaka två timmar av mitt liv! nu vill jag aldrig mer se en film av den här idioten.
 Al_padrino
Denna film påminner mycket om filmen Death Wish med Charles Bronson. Dock saknar den alla sensibla element som DW har att erbjuda. Tuffa 80-tals brudar är det ju aldrig riktigt fel på. Gillar den scenen då dom går coolt till en cool låt och en massa män kollar på dom och erbjuder massa snuskiga grejer och tjejerna säger bara :fuck off.
 Tonti
En ruskigt svag tvåä till denna uppenbart idiotiska film som dessutom lyckas vara rätt trist. Att låta en karaktär vara utklädd till nunna och gå runt och skjuta ner folk är fan den lägsta möjliga formen av kulturellt uttryck.
 menschenfeind
Bättre än Death Wish, och fett soundtrack.
 KingOfSucker
löjligt dålig ljudbild och väldigt dåligt klippt
 DrJW
De syns att Abel Ferrara var inspirerad från Death Wish och Thriller-en grym film.
 answai
Svårbedömd. En film som inte lever på sin handling eller innebörd utan på sin estetik, sin yta: ja, det är överdrivet, pretentiöst och lågkulturellt på samma gång, men likväl tilltalande. Finns något b-filmsarketypiskt i denna: scener som alla känner igen, som går att flirta med och anspela på - även om man inte sett den.
 craptastic
Helt okej revenge rulle med en tjej som ballar ur. Alla killar är slisk i den här. En del lånat ifrån Thriller. Härlig slowmotionscen i slutet. Men hade höga förväntningar och riktigt så bra var den tyvärr inte.
 slitenskiten
Pulp, sleaze och charm :D
 G-Zus
Slisk, Sleaze och ett soft soundtrack
 dudson
Degenererad mörk vålds rulle med en kvinnlig variant av Bronson som vet hur slöddret tas hand om #)
 djonipony
alltid för våld och kontrovers och med kontroverserna denna skapade var förväntningarna någorlunda höga. Dock inte i nivå med Thriller eller I Spit on your grave.
 Dutch
Hon var ju ganska lik Anne Hathaway.
Abel Ferrara lägger RnR-ribban ruskigt högt, men bryr sig egentligen aldrig om att hoppa. En lovande inledning och en snygg final sammanlänkas av ett tjatigt och ointressant jaså... (6/15)
 Raimo_1985
Godkänt, men ganska dåligt. Extremt överdrivet och alla karaktärer verkar extremt korkade. Jaja, det som var godkänt var att den var lite läskig och när det kommer upp äckelpäckel är det riktigt äckligt. Det var bra gjort.
 Malfunction
Hård RnR-rulle med Ferraras typiska teman som kretsar kring katolicism, synd och ett överjävligt New York.
 Fläskkäft
Tösen har verkligen maximal otur... Nåväl ganska effektfull på sina ställen trots sin låga budget, våldet är inte så grafiskt utan lämnar mer till fantasin. Stundtals så känns den rätt dum med korkade händelseförlopp. Annars är det som vanligt rätt kul att se 80-tals kläder, frillor och bilar kort sagt det tidstypiska. Störde mig enormt på den nosiga hyresvärdinnan och hennes hund som borde skrämts till tystnad. =)
 Asmorod
Renodlad orgie i lågbudgetvåld, utfört av karaktärer med mindre djup än Linus På Linjen. Och i det stora hela osar filmen så härligt mycket 80-tal att jag långsamt förvandlas till en yuppie under dess 81 minuters speltid.
 stgurgel
Jag gillar verkligen Ferrarras kalla stil
 Chrille81
Enkel premiss, och lätt den bästa rape-revenge filmen, om en stum sömmerska som hittar sitt kall, som är att rensa upp bland manssläktet -ordentligt i ett ett hårt och skitigt New York, efter blivit våldtagen två gånger under samma dag. Att det här skulle vara en kvinnlig motsvarighet till Death Wish (1974) råder inget tvivel om. Riktigt rå, som att vänta av Ferrara (Bad Liutenant) Stilsäker och väldigt trevlig, som osar kult. 1981 alltså, vilket filmår!
 AlbertSpica
Mindre sleazy och lite mer psykologisk än de andra rape/revenge rullarna, funkar bra. Gött drag med saxen på soundtracket.
 lilebroer
Förväntningarna var som sagt högt satta och inte heller svek dom mig. Men något vidare mästerverk är inte Ms .45. Filmen har helt klart kvalitéer som sticker ut och som ger den ett visst övertag mot andra i sin genre. Men likt många av sina syskon inom hämndfilmen så saknar jag ett större djup, som i sin tur må ha förbättrat filmupplevelsen som helhet. Det är oerhört vackert hur man plockat fram Ms .45 ur garderoben, dammat av den och putsat till den, men trots detta så når filmen inte riktigt fram till sin fulla potential. LÄS MER OM FILMEN PÅ MIN BLOGG - http://theshinbonepost.blogspot.se/ 2015/08/ms-45-1981-brdld-80min.html
 papabobadiof
Sån jävla fin slut-twist!!! Positivt överaskad måste jag säga.
Rå och skitig som så många av Ferraras filmer. Här får vi en rape & revenge blandat med Death Wish bland New Yorks skitigaste kvarter.
Senaste kommentarer
Firestorm (info) 00:22 19/4 (4)
Super 8 (info) 23:56 18/4 (414)
Salem's Lot - återkomsten (info) 23:52 18/4 (17)
Farligt vittne (info) 23:45 18/4 (1)
Vi fara till Sahara (info) 23:30 18/4 (24)
Arctic (info) 23:00 18/4 (3)
My Name Is Khan (info) 22:34 18/4 (81)
Härifrån till Flåklypa (info) 22:28 18/4 (2)
Solan och Ludvig – Jul i Flåklypa (info) 22:27 18/4 (8)
Den korrumperade snuten (info) 22:18 18/4 (96)
Beck - Levande begravd (info) 21:42 18/4 (141)
Limpan (info) 21:35 18/4 (11)
Spider-Man: Homecoming (info) 21:23 18/4 (72)
Attack the Block (info) 21:19 18/4 (156)
It Stains the Sands Red (info) 20:24 18/4 (7)
The House on Sorority Row (info) 19:00 18/4 (22)
Cheerleader Massacre 2 (info) 18:34 18/4 (1)
A Quiet Place (info) 17:27 18/4 (60)
Run (info) 17:05 18/4 (1)
Kvinna i rött (info) 15:28 18/4 (59)
The Glass Castle (info) 12:48 18/4 (7)
The Preacher's Wife (info) 12:34 18/4 (56)
Himlen är oskyldigt blå (info) 12:22 18/4 (196)
Love Is a Racket (info) 12:16 18/4 (2)
Kon-Tiki (info) 11:46 18/4 (138)
Burn Notice: The Fall of Sam Axe (info) 11:31 18/4 (9)
Mänskligt villebråd (info) 10:56 18/4 (42)
Isprinsessan (info) 10:55 18/4 (75)
Släpp fångarne loss, det är vår! (info) 03:14 18/4 (173)
Lords of Chaos (info) 00:36 18/4 (10)
Borderland (info) 00:31 18/4 (20)
Vinyan (info) 00:11 18/4 (46)
Escape Room (info) 00:00 18/4 (8)
Men O'War (info) 23:49 17/4 (8)
Den allvarsamma leken (info) 23:45 17/4 (16)
S.C.A.R - Dödspatrullen (info) 23:43 17/4 (10)
The Island (info) 23:28 17/4 (877)
The Arrival II (info) 23:21 17/4 (11)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 23:17 17/4 (1)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:51 17/4 (25)
Fönstret åt gården (info) 22:01 17/4 (469)
Beck - I stormens öga (info) 21:58 17/4 (161)
First Man (info) 21:57 17/4 (29)
Ambulansen (info) 20:53 17/4 (14)
Majken (info) 20:38 17/4 (15)
Transnistra (info) 20:22 17/4 (2)
Paraplyerna i Cherbourg (info) 20:13 17/4 (162)
Kapernaum (info) 19:03 17/4 (6)
Revenge (info) 18:55 17/4 (17)
Känn ingen sorg (info) 15:47 17/4 (204)