Thornhill
Hysteriskt rolig drift med kapitalismens lockelse. James "Motor Mouth" Cagney är fullkomligt obetalbar.
 DarthRedhead
Suverän! Högt tempo och skön "teaterpjäskänsla".
 Unleashed747
Wilder visar åter igen att han är komikens mästare!
 Unleashed747
... Och filmen blev ännu roligare när jag såg den en andra gång...
 opus
Wilders sämsta
 Flonk
Otroligt högt tempo. Alldeles underbar och Cagney är ju fullständigt lysande och sekreteraren är något i det hetaste laget.
 Laszlo Kovacs
Pilsnerfilm
 Mikka
Det är mycket högt tempo i den här underhållande Wilder-filmen, en av hans bättre. Rekommenderas!
 Lats
En fyra tack vare hantverket. Rent underhållningsmässigt tycker jag annars att det är en trea.
 fröken_lila
den är så otrolig underhållande - jag säger bara eins, zwei, drei! (men kanske måste man vara tysk för att fatta alla skämt..)
 goeran
Det är kanske inte världens mest sofistikerade film men den är otroligt rolig; James Cagney som snabbpratande Cocacola-direktör är helt obetalbar. Och att filmen driver så hårt med kommunismen gör den ju bara desto bättre.
 seriost
Klart underhållande, men inte speciellt mentalt krävande.
 fridenpaden
Sista timmen kör de i 180 km/h ända till slutet. Inte en av Wilders bättre men ändå sevärd.
 Czechflash
Första halvan bygger filmen upp tempot, andra halvan drar den igång i full fart. James Cagney äger verkligen varje scen och filmen hade inte varit i närheten av vad den är utan honom. Tog ett tag att gilla den, men den blev allt bättre. Många skämt som man uppskattar/förstår om man sett filmerna de refererar till. Svag fyra.
 Zipper
Första betyget under fyra för Wilder! Det betyder visserligen inte att filmen är dålig, men tempot är en smula ojämt. Underhållande, men hans svagaste av de sju jag hittills sett.
 wst
Underhållande i en film som drar på högväxeln i den andra halvan av filmen. Har dock en tendens att bli lite för mycket och en aning ojämn. James Cagney spelar helt suveränt och passar som handen i handsken för den här filmen. Når inte riktigt till fyran, men det är nära. Stark trea!
 korobeiniki
Ingen jättebra film men jag gillar den på något sätt.
 duvet
Vilket tempo! Diggar!
 Rune2000
En helt ok Billy Wilder-komedi som förlorar poäng hos mig på grund av överdriven syn på kommunister. Visserligen gjordes filmen under kalla kriget men komedi bör vara på lika villkor. James Cagney är i toppform, synd att han valde avsluta sin filmkarriär efter denna film (med undantag för "Ragtime").
 Dele
En stundtals mycket rolig, rapp, fyndig och välplanerad komedi, där det (ofta) skämtas ganska friskt och förnuftigt med båda sidor. James Gagney gör också riktigt bra ifrån sig. Tyvärr så tappas sting och fokus lite grann den sista halvtimmen, och den vinklade utgången lämnar en ganska unken eftermak. Här finns dock alldeles för mycket kvalitet för att jag skulle kunna sätta ett lägre betyg än en svag fyra.
 Diminuendo
En härlig Wilder-komedi.
 Astrojacob
Måste vara en av världens roligaste reklamfilmer med genierna Cagney och Billy Wilder, båda på sin ålders höst. Visst var den vinklad men de drev med båda sidor av kalla kriget. Dessutom både tyska o engelska skämt där sylvasse Cagney trivdes som fisken i vattnet. Dessutom proppad med references till kända politiska fenomen och äldre filmer. Cagney själv fick "nästan" mula en person med en frukt, något av ett gammalt skämt för honom. Bitvis lite töntig men med Bröderna Marx glimt i ögat o ett intensivt tempo måste jag ge denna fars en glad Fyra. Superbt av gamle charmige James Cagney!
 Sture Stenhög
Buskis i amerikansk tappning, kanske med något mer värdighet än t.ex. bröderna Marx, men fan inte mycket. Filmen går egentligen bara ut på att ett gäng överspelande skådisar springer runt och fånar sig, Cagney är jobbigast utav dem alla. Något kreativt moment finns det möjligtvis, och lite intressant är väl kalla kriget som tema i en film från den här eran, men annars är det här bara trams rakt igenom, och tvåan är väldigt svag
 kakbakarn
När Billy Wilder är som sämst är han underhållande och lättsam, men inte mycket mer, och Ett, två, tre tillhör hans sämre alster. Ganska många av skämten håller inte längre och det är en för lång period av hetsighet under andra halvan av filmen som blir rätt tröttsam. Jag störde mig också på några överdrivna och överspelande karaktärer. Jag vet att det är typiskt för komedigenren men det är ingen ursäkt. Med allt detta negativa sagt så var det ändå ännu en skön Wilderfilm med också en hel del roliga stunder - som vanligt hos Billy finner vi dem oftast i dialogen. Småskojigheten ger en tämligen svag trea i betyg.
 Tobias Rydén
Sjukt rapp komedi! Jag älskar kulsprutedialogen och i synnerhet när den levereras av utmärkte Cagney.
 Bomkia
Härlig komedi som bara ökar i tempo ju längre den går. De sista 40 minutrarna är helt fantastiska. 5a.
 foppa99
Sjuuuuukt tempo. O ganska kul
 frommen
Hysterisk, jobbigt tempo, sekreterare objektifieras ganska ordentligt, jobbar hårt med stereotyper. rätt jobbig
 myslas
Någon Some Like It Hot är det ju inte men det är rätt vass satir Billy Wilder bjuder på här ändå.
Senaste kommentarer
Good Sam (info) 07:48 19/6 (1)
Vice (info) 02:58 19/6 (13)
The Last Witch Hunter (info) 01:44 19/6 (36)
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)